Ni som beställt MYP

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
myth10
Teslaägare

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av myth10 »

OK man ska visst döpa sin Tesla.. Min kommer att heta Valkyrie, Väldigt mycket Y där samt att jag får in Berlin med also known by her Asgardian name Brunnhilde och att vi väljer att döpa vår kommande hund till Loke :roll:
Polestar 2 DM -21
MYP -22 | vit/svart
Polestar 4 DM -25
Användarvisningsbild
myth10
Teslaägare

Inlägg av myth10 »

FlyingBlue skrev:
myth10 skrev:
Jagharnada skrev:
Någon som kan länka VIN länken? Tack!
Det går inte att länka till ditt VIN utan du loggar in på ditt konto väljer att hantera bilen så att du får fram sidan med avtal och beräknat leverans datum.
Väl där klickar du på ctrl + u då öppnas en ny sida där clickar du på Ctrl + F och skriver in i fältet XP7 får du inga träffar saknar du VIN, får du träff ser du ditt VIN markerat. Det här gäller på Win datorer har du mac kör du samma men byter ut stegen med COMMAND + Option + U och COMMAND + F
https://www.tesla.com/teslaaccount/oxp- ... ser-orders
Hoppsan se där så gäller bara att vara inloggad och gå på länken :-)
Polestar 2 DM -21
MYP -22 | vit/svart
Polestar 4 DM -25
Jagharnada

Inlägg av Jagharnada »

Stort tack
Hittade den oxå på sidan 378 i LR tråden. :)
Fick abstinens när jag inte kunde uppdatera på en timme
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

myth10 skrev:
OK man ska visst döpa sin Tesla.. Min kommer att heta Valkyrie, Väldigt mycket Y där samt att jag får in Berlin med also known by her Asgardian name Brunnhilde och att vi väljer att döpa vår kommande hund till Loke :roll:
Snyggt tänk bakom namnet! :D
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Användarvisningsbild
mro
Teslaägare

Inlägg av mro »

Jagharnada skrev:
Någon som kan länka VIN länken? Tack!
Finns ett Tilläg till Chrome webbläsaren om du kör med den som heter
Tesla VIN finder
Den kollar efter Vin så fort du går in på "Hantera" din bil.
Fungera bra för mig
Model Y Performance Pearl White/Black 2022
piespo

Inlägg av piespo »

Känns som att uppdateringarna av turordningslistan för MYP som finns här i forumet fungerar sisådär, skulle någon kunna uppdatera mig vilket beställningsdatum vi ligger runt för de som blivit matchade med Vit/svart, upphämtning Trosta?
il_concorde

Inlägg av il_concorde »

Sedan jag fått mitt VIN och SMS förra fredagen så känner jag att jag fått mitt liv tillbaka :lol:
Var besatt av att uppdatera den J*vla appen 24/7 …. Sitter på nålar nu dock! Vill ha fredag nu :D
Användarvisningsbild
myth10
Teslaägare

Inlägg av myth10 »

piespo skrev:
Känns som att uppdateringarna av turordningslistan för MYP som finns här i forumet fungerar sisådär, skulle någon kunna uppdatera mig vilket beställningsdatum vi ligger runt för de som blivit matchade med Vit/svart, upphämtning Trosta?
Trosta ligger på februari nu, känns dock som att det rullar in en massa vita nu så killgissar på att de flesta som beställt tom April kommer få sina innan månadsskifte?
Polestar 2 DM -21
MYP -22 | vit/svart
Polestar 4 DM -25
Danne80

Inlägg av Danne80 »

Denna såg jag innan idag vid 16-tiden i Örkelljunga, den tog påfarten norrut på E4.
(Bilden låg uppe i 'MYP turordning' några minuter innan jag insåg att det kanske var fel tråd för det, ifall någon får Déjà vu)
Tesla_MYP.jpg
BMW 330e xDrive Touring -25
Tesla Model Y LR DM -22
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare

Inlägg av Ilduce77 »

Helblodsprinsen skrev:
Någon som vet om man måste gjort klart finansieringen (tex ha godkänd finansiering via DNB) för att bli matchad med en bil?

Jag har ett par beställningar lagda i olika färger (kommer endast plocka ut den första som levereras) och nu vart jag nekad finansiering hos DNB på sista beställningen. Kommer jag ej kunna bli matchad på den beställningen pga. Finansieringen ej är klar på Teslas hemsida eller uppmanas man göra klart valet kring finansiering när man blir matchad (om man ej redan gjort det)? Någon som vet?
Jag har en LR med finansiering från DNB och en MYP med kontant betalning.

Jag pratade med DNB och enligt dem var det inga problem att ringa till dem och flytta över finansieringen till min MYP, när jag blev matchad.

Har även pratat med tesla sedan tidigare. De frågade om jag skulle betala kontant, men sa samtidigt att jag inte behöver bestämma mig nu, utan det kan vi lösa sen.
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare

Inlägg av Ilduce77 »

Nu som fått slutfakturan.. Kommer den på mail eller hamnar den bland övriga handlingar på hemsidan? Där handpenningsfaktura och beställningsavtal ligger?
Användarvisningsbild
Arctic Drifter
Teslaägare
Referralkod: ts.la/anders453430
Kontakt:

Inlägg av Arctic Drifter »

Ok, nu har det rasslat till även för mig.

Från generell text så fick jag igår leveransfönster 07-20 juni i Umeå. I samband med detta så dök även VIN upp.

Idag fick jag SMS om att boka tid för upphämtning samt en handpenningsfaktura. Så nu rör det på sig.

Upphämtning bokad 16/5.

Inte lika exalterad som vissa av er andra, köper den p.g.a. Excel-kalkyl + några coola features som BMW saknar, men det överväger bevisligen :D
Tesla Model Y Performance
Jjkalla

Inlägg av Jjkalla »

Ilduce77 skrev:
Nu som fått slutfakturan.. Kommer den på mail eller hamnar den bland övriga handlingar på hemsidan? Där handpenningsfaktura och beställningsavtal ligger?
Vid övrig dokumentation på hemsidan.
Bluesky

Inlägg av Bluesky »

Mötte två trader norr om Södertälje med 6+6 vita.

Och en till med 6, så 18 hittills

Och 12 bilar till fördelat på två tradare.. (såklart)
Bluesky

Inlägg av Bluesky »

En till precis utanför Södertälje.. 36 hittills mellan Sthlm - Södertälje..

På väg mot Norrköping. Kan det bli fler?
Force-Walker

Inlägg av Force-Walker »

Såg en lastbil med bara vita kl 07:20 utan för Landskrona idag, så fler är på väg uppåt.
Användarvisningsbild
Rolemod
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Rolemod »

Jag är i Mölndal imorgon eftermiddag för att hämta min MYP, om andra är där samtidigt så skicka gärna PM så kan vi iallafall säga Hej! :D
Rolemod - Personifiera din Tesla
https://rolemod.se
Bluesky

Inlägg av Bluesky »

4+6+6 till.
qzrjohan

Inlägg av qzrjohan »

Även jag fick SMS igår kväll vid 19-tiden.
Upphämtning Trosta tisdag 14e Juni 0900.
Vi verkar bli ett gott gäng som träffas där :)

Vit/Svart beställd 8Feb 2022
Användarvisningsbild
ForestC
Teslaägare

Inlägg av ForestC »

En av vinnarna på lotteriet som beställde en LR i mitten av maj och har fått leveransfönster i juni (matchad och med VIN).

Dock sugen på att kanske köpa nya lotter till tombolan och byta till MYP om det finns möjlighet till leverans i juni även för MYP. Tesla säger att det inte finns några MYP tillgängliga öht men om man läser den här tråden verkar det faktiskt inte omöjligt.

Tänker jag fel om jag tänker att ni som lyckats byta och få match har en beställning som är lagd betydligt tidigare? Eller är det samma lotterikänsla där och rena slumpen som avgör?

Övrig konfig spelar mindre roll men just LR till P hade varit trevligt…
Jjkalla

Inlägg av Jjkalla »

ForestC skrev:
En av vinnarna på lotteriet som beställde en LR i mitten av maj och har fått leveransfönster i juni (matchad och med VIN).

Dock sugen på att kanske köpa nya lotter till tombolan och byta till MYP om det finns möjlighet till leverans i juni även för MYP. Tesla säger att det inte finns några MYP tillgängliga öht men om man läser den här tråden verkar det faktiskt inte omöjligt.

Tänker jag fel om jag tänker att ni som lyckats byta och få match har en beställning som är lagd betydligt tidigare? Eller är det samma lotterikänsla där och rena slumpen som avgör?

Håller inte med om att det är lotteri, enstaka personer som beställt i april och maj som fått tilldelning. I övrigt så följer man turordningen ganska bra, just nu är det beställningar gjorda i Januari och Februari som får sina bilar. Givetvis olika beroende på vart man hämtar sin bil.

Orsaken till att beställningar med kort ledtid fått tilldelning kan vara att det funnits en viss överleverans av svart/svart till Sverige, men det gällde nog för 3v sedan - och inte idag.
YouNeverWalkAlone

Inlägg av YouNeverWalkAlone »

qzrjohan skrev:
Även jag fick SMS igår kväll vid 19-tiden.
Upphämtning Trosta tisdag 14e Juni 0900.
Vi verkar bli ett gott gäng som träffas där :)

Vit/Svart beställd 8Feb 2022
Jag hämtar 9:20 den 14:e
trebor5

Inlägg av trebor5 »

ForestC skrev:

Förstår hur ni tänker. Dock kan jag tycka att det är konstigt att man behåller sitt beställningsdatum om man byter från LR till P och således går före andra som beställt P. Jag beställde både LR och P med tanke på de nya reglerna och räknar med att vaska den bil som kommer senare. Nu kanske jag inte får en P innan 1 juli för att andra med ändrade LR-beställningar går före.
Användarvisningsbild
iCar
Teslaägare

Inlägg av iCar »

Det verkar som att vi är många som ska ut till Trosta på tisdag mellan 9-11. Är det någon som har en bra idé hur man tar sig dit?
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

iCar skrev:
Det verkar som att vi är många som ska ut till Trosta på tisdag mellan 9-11. Är det någon som har en bra idé hur man tar sig dit?
Flygbuss till Arlanda och taxi därifrån t.ex.
Är man flera kan man ju dela taxi från Stockholm.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Skriv svar