Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
Re: Ni som beställt MYP
Går det att se statistik på hur ofta man uppdaterar en sida eller appen. Vore intressant och skrämmande för egen del 

Sitter på pizza hut i Norrköping. En dragbil fullastad med vita MYP rullade precis nu förbi på väg norrut.
//R
//R
- linx
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/johnnie154249
Skickade detta till svar på det svaret jag fick.acorn skrev:Jag tycker också det är ganska intressant vad det gör ur ett prognosperspektiv. Om varje köpare gör på detta sättet så blir ju prognoserna som presenteras vid köptillfället ganska värdelösa samt även de som man får som uppskattat leveransdatum.trebor5 skrev:Helt obegripligt enligt mig. F U Tesla. Jag fick rådet att beställa en av varje, LR och P, för att sedan kunna ta den som kom först (innan 1 juli) och således vaska 2500 för den andra.linx skrev:Min fråga var varför en person som har beställt en LR kan byta till en P och få den före andra som har beställt en P från början.Mattias82 skrev:Få bil innan när då? Hur löd din fråga?
Model Y Performance, Svart/Svart - Uthämtad 17 augusti 2022
Tidigare: Model 3 LongRange med 19", Vit/Svart -- Uthämtad 3 december 2021 -- Såld 25 augusti 2022
Tidigare: Model 3 LongRange med 19", Vit/Svart -- Uthämtad 3 december 2021 -- Såld 25 augusti 2022
Skulle hämta upp vit/svart idag, glad och lyrisk som bara den hela förmiddagen så kommer det där samtalet som får en att sucka hårt. "Tyvärr kan vi mest troligt inte leverera din bil idag då postnord har tappat bort paketet med regskyltarna". Yay.
-
Samma här!!! Fick samtalet precishanseman skrev:Skulle hämta upp vit/svart idag, glad och lyrisk som bara den hela förmiddagen så kommer det där samtalet som får en att sucka hårt. "Tyvärr kan vi mest troligt inte leverera din bil idag då postnord har tappat bort paketet med regskyltarna". Yay.

Förstå paniken om detta varit 8e julihanseman skrev:Skulle hämta upp vit/svart idag, glad och lyrisk som bara den hela förmiddagen så kommer det där samtalet som får en att sucka hårt. "Tyvärr kan vi mest troligt inte leverera din bil idag då postnord har tappat bort paketet med regskyltarna". Yay.

Sitter i Mölndal och väntar, fick samma besked. Men jag sitter kvar och de får jaga skyltarna!hanseman skrev:Skulle hämta upp vit/svart idag, glad och lyrisk som bara den hela förmiddagen så kommer det där samtalet som får en att sucka hårt. "Tyvärr kan vi mest troligt inte leverera din bil idag då postnord har tappat bort paketet med regskyltarna". Yay.
Rolemod - Personifiera din Tesla
https://rolemod.se
-
Har nu ändrat färg till vit från grå på min första beställning som gjordes 11/3-22.
Så nu är det upp till bevis om man behåller sin plats i kön eller inte eftersom många här som beställt i mars nu verkar matchas med bilar
Så nu är det upp till bevis om man behåller sin plats i kön eller inte eftersom många här som beställt i mars nu verkar matchas med bilar
Model 3 SR+ 2020 White/White
Model Y Performance 2022 Midnight/Black beställd
Model Y Performance 2022 Midnight/Black beställd
Ja gbg.. Det är rätt intressant, för jag pratade med en kille som ska lägga på PPF på bilen och berättade vad som hänt. Då sa han att "den ursäkten har jag hört ca 10 andra komma med från Tesla". Så frågan är: Ja postnord är ju inte kända för att vara den vassaste kniven i lådan, men är det verkligen så dåliga eller är det bara en ursäkt från Teslas sida för något annat som dom inte vill berätta? Kvittar väl, men intressant none the less.il_concorde skrev:Samma här!!! Fick samtalet precishanseman skrev:Skulle hämta upp vit/svart idag, glad och lyrisk som bara den hela förmiddagen så kommer det där samtalet som får en att sucka hårt. "Tyvärr kan vi mest troligt inte leverera din bil idag då postnord har tappat bort paketet med regskyltarna". Yay.hämtar du i Gbg?? Fan va störigt!
Du får gärna hålla en uppdaterad och skriva här så fort du får någon nyhet om läget! Jag fick som svar att de skulle återkomma om ca 3timmar när dom visste mer, förhoppningsvis..Zero0 skrev:Sitter i Mölndal och väntar, fick samma besked. Men jag sitter kvar och de får jaga skyltarna!hanseman skrev:Skulle hämta upp vit/svart idag, glad och lyrisk som bara den hela förmiddagen så kommer det där samtalet som får en att sucka hårt. "Tyvärr kan vi mest troligt inte leverera din bil idag då postnord har tappat bort paketet med regskyltarna". Yay.
Zero0 skrev:Sitter i Mölndal och väntar, fick samma besked. Men jag sitter kvar och de får jaga skyltarna!hanseman skrev:Skulle hämta upp vit/svart idag, glad och lyrisk som bara den hela förmiddagen så kommer det där samtalet som får en att sucka hårt. "Tyvärr kan vi mest troligt inte leverera din bil idag då postnord har tappat bort paketet med regskyltarna". Yay.
Har dom inga gröna skyltar du kan få låna (som hos bilhandlarna)?
-
Då är bokningen för upphämtning klar, tidigt på morgonen 16/6 Stockholm (Hoppas nu att alla pusselbitar faller på plats, reg skyltar, tesla strul, osv)
V/S MYP Beställd 13/3 2022 (Med vinterdäck) Uppdaterar här för Excelen är ju helt trasig
V/S MYP Beställd 13/3 2022 (Med vinterdäck) Uppdaterar här för Excelen är ju helt trasig

En ordentlig uppdatering! Uppskattas verkligen så att vi andra kan få en liten orientering i hur vi ligger till.Beutelrock skrev:Då är bokningen för upphämtning klar, tidigt på morgonen 16/6 Stockholm (Hoppas nu att alla pusselbitar faller på plats, reg skyltar, tesla strul, osv)
Vore schysst om fler kunde orka tänka på oss andra efter att de fått den glada nyheten själva

Snyggt,linx skrev:Skickade detta till svar på det svaret jag fick.acorn skrev:Jag tycker också det är ganska intressant vad det gör ur ett prognosperspektiv. Om varje köpare gör på detta sättet så blir ju prognoserna som presenteras vid köptillfället ganska värdelösa samt även de som man får som uppskattat leveransdatum.trebor5 skrev:Helt obegripligt enligt mig. F U Tesla. Jag fick rådet att beställa en av varje, LR och P, för att sedan kunna ta den som kom först (innan 1 juli) och således vaska 2500 för den andra.linx skrev:Min fråga var varför en person som har beställt en LR kan byta till en P och få den före andra som har beställt en P från början.Mattias82 skrev:Få bil innan när då? Hur löd din fråga?
Håll oss uppdaterade är du snäll, framför allt den sista frågan är intressant att få svar på - men självklart även det andra.
- linx
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/johnnie154249
Självklart!terway skrev:Snyggt,
Håll oss uppdaterade är du snäll, framför allt den sista frågan är intressant att få svar på - men självklart även det andra.
Model Y Performance, Svart/Svart - Uthämtad 17 augusti 2022
Så länge jag får sitta här och inte får beskedet om att det inte blir något idag så lever hoppet. Kollade nyss och då fick jag som svar att man troligen lyckas få tag på skyltarna och får köra ut och hämta. Men jag ropar inte hej än, inte sagt att man SKA hämta hit skyltarna.wannabee skrev:Zero0 skrev:Sitter i Mölndal och väntar, fick samma besked. Men jag sitter kvar och de får jaga skyltarna!hanseman skrev:Skulle hämta upp vit/svart idag, glad och lyrisk som bara den hela förmiddagen så kommer det där samtalet som får en att sucka hårt. "Tyvärr kan vi mest troligt inte leverera din bil idag då postnord har tappat bort paketet med regskyltarna". Yay.
Rolemod - Personifiera din Tesla
Ca 50 bilar om dagen levereras i Trosta nu enligt personal.
Finns ca 180-220 bilar som står klara och inväntar sina ägare
Zero0 skrev:Så länge jag får sitta här och inte får beskedet om att det inte blir något idag så lever hoppet. Kollade nyss och då fick jag som svar att man troligen lyckas få tag på skyltarna och får köra ut och hämta. Men jag ropar inte hej än, inte sagt att man SKA hämta hit skyltarna.wannabee skrev:Zero0 skrev:Sitter i Mölndal och väntar, fick samma besked. Men jag sitter kvar och de får jaga skyltarna!hanseman skrev:Skulle hämta upp vit/svart idag, glad och lyrisk som bara den hela förmiddagen så kommer det där samtalet som får en att sucka hårt. "Tyvärr kan vi mest troligt inte leverera din bil idag då postnord har tappat bort paketet med regskyltarna". Yay.
Tänk om det varit den 8/7 idag....

Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Lånade bilder på amerikansk bil?Tellus skrev:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
-
Sitter och håller alla tummar och tår nu! Vågar heller inte hoppas för mycket men jag har inte hört något mer.Zero0 skrev:Så länge jag får sitta här och inte får beskedet om att det inte blir något idag så lever hoppet. Kollade nyss och då fick jag som svar att man troligen lyckas få tag på skyltarna och får köra ut och hämta. Men jag ropar inte hej än, inte sagt att man SKA hämta hit skyltarna.wannabee skrev:Zero0 skrev:Sitter i Mölndal och väntar, fick samma besked. Men jag sitter kvar och de får jaga skyltarna!hanseman skrev:Skulle hämta upp vit/svart idag, glad och lyrisk som bara den hela förmiddagen så kommer det där samtalet som får en att sucka hårt. "Tyvärr kan vi mest troligt inte leverera din bil idag då postnord har tappat bort paketet med regskyltarna". Yay.
Har bokat in lackskyddsbehandling på måndag dessutom…
- jonasjonas
- Teslaägare
Vit/svart beställd 17/3. Inget VIN än. 23 -30 juni. Lev Trosta.
Model 3 LR -20
BMW i3 -22
Model Y Performance - beställd
BMW i3 -22
Model Y Performance - beställd
Spännande, då har de kommit så långt som andra halvan av april i leveranserna utav vit/svart både i Norrköping och Trosta (säkert fler orter). Någon som beställt i maj och fått leveransdag i juni?Honkan skrev:19 April vit/svart NorrköpingEljoGigo skrev:När la du din beställning?Honkan skrev:nu går det åt rätt håll, hade 9-20 juni igår och nu på morgonen 10-17 Juni =)
MRosth skrev:Ca 50 bilar om dagen levereras i Trosta nu enligt personal.
låter rimligt, då jag mötte 50St igår mellan stockholm och norrköping...