Moderator: Redaktion
jag har beställt dagen efter, har samma, status och datumjonasjonas skrev:Vit/svart beställd 17/3. Inget VIN än. 23 -30 juni. Lev Trosta.
Sitter du fortfarande och väntar? Fått någon uppdatering om läget?Zero0 skrev:Så länge jag får sitta här och inte får beskedet om att det inte blir något idag så lever hoppet. Kollade nyss och då fick jag som svar att man troligen lyckas få tag på skyltarna och får köra ut och hämta. Men jag ropar inte hej än, inte sagt att man SKA hämta hit skyltarna.wannabee skrev:Zero0 skrev:Sitter i Mölndal och väntar, fick samma besked. Men jag sitter kvar och de får jaga skyltarna!hanseman skrev:Skulle hämta upp vit/svart idag, glad och lyrisk som bara den hela förmiddagen så kommer det där samtalet som får en att sucka hårt. "Tyvärr kan vi mest troligt inte leverera din bil idag då postnord har tappat bort paketet med regskyltarna". Yay.
Har dom inga gröna skyltar du kan få låna (som hos bilhandlarna)?
Japp, fick nu att skyltarna är borta. Man hittar de inte. Så nu undersöker man en provisorisk lösning tillsammans med polisen.hanseman skrev:Sitter du fortfarande och väntar? Fått någon uppdatering om läget?Zero0 skrev:Så länge jag får sitta här och inte får beskedet om att det inte blir något idag så lever hoppet. Kollade nyss och då fick jag som svar att man troligen lyckas få tag på skyltarna och får köra ut och hämta. Men jag ropar inte hej än, inte sagt att man SKA hämta hit skyltarna.wannabee skrev:Zero0 skrev:Sitter i Mölndal och väntar, fick samma besked. Men jag sitter kvar och de får jaga skyltarna!hanseman skrev:Skulle hämta upp vit/svart idag, glad och lyrisk som bara den hela förmiddagen så kommer det där samtalet som får en att sucka hårt. "Tyvärr kan vi mest troligt inte leverera din bil idag då postnord har tappat bort paketet med regskyltarna". Yay.
Har dom inga gröna skyltar du kan få låna (som hos bilhandlarna)?
Kunde inte hålla mig så ringde dom igen. Fick samma svar. Problemet är att ena polisstationen stänger om 2 min, och den andra i stan om 1 timma och 2 min. Så ser inte jätteljust ut...Zero0 skrev:
Japp, fick nu att skyltarna är borta. Man hittar de inte. Så nu undersöker man en provisorisk lösning tillsammans med polisen.
Jag ska härifrån med en bil.
När uppdaterades ditt datum efter du bytt till MYP?thogr skrev:Vi beställde en grå MYLR för ett år sedan (långt innan det var på tal att leverera MY från Kina), men har skjutit på leverans ett antal gånger, eftersom vi ju ville ha en MY 2.0 från Giga Berlin med 4680. Men igår ändrade vi till en svart MYP. Ingen VIN än. Vi hade däremot VIN på en Kina-byggd MYLR innan. Beräknad leverans för vår MYP är nu 27/6-30/6 (för "vår" MYLR var det 21/6-29/6). Hoppas det håller, så det inte flyttas till efter 8/7. Det vore ju typiskt. Vi får väl skippa att köpa vinterdäck till vintern och ställa av bilen över vintern, annars
Jag tror det uppdaterades omedelbart efter ändringen till MYP igår. Men jag kollade inte vad det stod precis innan, så i teorin kan det redan ha ändrats. Men sms’et jag fick för en vecka sedan stod det gamla datumintervallet.Guldstrand skrev:När uppdaterades ditt datum efter du bytt till MYP?thogr skrev:Vi beställde en grå MYLR för ett år sedan (långt innan det var på tal att leverera MY från Kina), men har skjutit på leverans ett antal gånger, eftersom vi ju ville ha en MY 2.0 från Giga Berlin med 4680. Men igår ändrade vi till en svart MYP. Ingen VIN än. Vi hade däremot VIN på en Kina-byggd MYLR innan. Beräknad leverans för vår MYP är nu 27/6-30/6 (för "vår" MYLR var det 21/6-29/6). Hoppas det håller, så det inte flyttas till efter 8/7. Det vore ju typiskt. Vi får väl skippa att köpa vinterdäck till vintern och ställa av bilen över vintern, annars
Westtech skrev:Jag ska hämta min S/S i Mölndal på måndag!
Bytte från S/V till S/S förra veckan så man behåller sin plats.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag har som sagt en som ligger som 20/5 på och har sedan jag beställde den att jag kan betala in handpenning på den bilen. Är dock inte matchad mot en bil. Behöver jag betala in dessa pengar för att bli matchad/öka sannolikhet för att bli matchad.Hoffster skrev:Jag blev matchad med en svart/svart P på Trosta nu på morgonen. Så det verkar finnas!
Dragkroken var dock bortplockad och priset reducerat med motsvarande (14k). Men att vänta på krok kan ju kosta 70k som bekant, så jag tar nog den här...
Hade beställt 13/5 btw.
Fast de som kört både LR och P säger att P har en mycket bättre fjädring och inte alls är lika stötig som LR är.samuelsu skrev:Var otroligt nära att slå till efter provkörningen av LR i förra veckan, när säljaren sa att han hade en omatchad röd/vit med 20" som stod i göteborg och skulle kunna hämtas ut denna veckan.
Men man är ju lite kluven.
Idag när jag kollade så står det leverans November på alla kombinationer (av LR) - och då kan man ju avvakta lite till förstås.
Var ju inställd på Berlin och 4680 och sitter ju inte i sjön.
Har egentligen beställt P för att prisskillnaden var så liten, inte för att jag behöver snabbare 0-100 och lägre, stötigare bil.
Antar att det är kört nu då? Blir ingen bil idaghanseman skrev:Kunde inte hålla mig så ringde dom igen. Fick samma svar. Problemet är att ena polisstationen stänger om 2 min, och den andra i stan om 1 timma och 2 min. Så ser inte jätteljust ut...Zero0 skrev:
Japp, fick nu att skyltarna är borta. Man hittar de inte. Så nu undersöker man en provisorisk lösning tillsammans med polisen.
Kartongbit och spritpenna. Har hänt förr hos TeslaZero0 skrev:
Litet hopp för mig att få med mig bilen med provisorisk skylt…il_concorde skrev:Antar att det är kört nu då? Blir ingen bil idaghanseman skrev:Kunde inte hålla mig så ringde dom igen. Fick samma svar. Problemet är att ena polisstationen stänger om 2 min, och den andra i stan om 1 timma och 2 min. Så ser inte jätteljust ut...Zero0 skrev:
Kan jag bekräfta, har hänt mig för några år sen. Fick åka runt så i några dagar.Jeppe_E skrev:Kartongbit och spritpenna. Har hänt förr hos TeslaZero0 skrev:
Fick du hämta? Jag fick aldrig någon återkoppling!Zero0 skrev:Blev provisoriska skyltar på alla.
Ring 11414, anmäl skyltarna som försvunnet gods. Det är egentligen inte rätt, men de är skyldiga att ta upp en anmälan.hanseman skrev:Kunde inte hålla mig så ringde dom igen. Fick samma svar. Problemet är att ena polisstationen stänger om 2 min, och den andra i stan om 1 timma och 2 min. Så ser inte jätteljust ut...Zero0 skrev:
Är du reggad på bilen, så kommer de hem till dig..Supersweed skrev:Jag har en bit att åka för att hämta bilen så jag fick vända hem igen när Tesla ringde o sa att min regskylt var bortsprungen...
Trist, men hoppas kunna hämta imorgon med provisorisk skylt.... när nya skylten väl är klar, antar jag att den skickas direkt till mig, så att man slipper resan till Gbg igen...... ngn som vet?
Ilduce77 skrev:Är du reggad på bilen, så kommer de hem till dig..Supersweed skrev:Jag har en bit att åka för att hämta bilen så jag fick vända hem igen när Tesla ringde o sa att min regskylt var bortsprungen...
Trist, men hoppas kunna hämta imorgon med provisorisk skylt.... när nya skylten väl är klar, antar jag att den skickas direkt till mig, så att man slipper resan till Gbg igen...... ngn som vet?