Ni som beställt MYP

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
thogr
Teslaägare

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av thogr »

Vi beställde en grå MYLR för ett år sedan (långt innan det var på tal att leverera MY från Kina), men har skjutit på leverans ett antal gånger, eftersom vi ju ville ha en MY 2.0 från Giga Berlin med 4680. Men igår ändrade vi till en svart MYP. Ingen VIN än. Vi hade däremot VIN på en Kina-byggd MYLR innan. Beräknad leverans för vår MYP är nu 27/6-30/6 (för "vår" MYLR var det 21/6-29/6). Hoppas det håller, så det inte flyttas till efter 8/7 :? . Det vore ju typiskt. Vi får väl skippa att köpa vinterdäck till vintern och ställa av bilen över vintern, annars :P
Bluesky

Inlägg av Bluesky »

jonasjonas skrev:
Vit/svart beställd 17/3. Inget VIN än. 23 -30 juni. Lev Trosta.
jag har beställt dagen efter, har samma, status och datum
Användarvisningsbild
hanseman
Teslaägare

Inlägg av hanseman »

Zero0 skrev:
wannabee skrev:
Zero0 skrev:
hanseman skrev:
Skulle hämta upp vit/svart idag, glad och lyrisk som bara den hela förmiddagen så kommer det där samtalet som får en att sucka hårt. "Tyvärr kan vi mest troligt inte leverera din bil idag då postnord har tappat bort paketet med regskyltarna". Yay.
Sitter i Mölndal och väntar, fick samma besked. Men jag sitter kvar och de får jaga skyltarna!

Har dom inga gröna skyltar du kan få låna (som hos bilhandlarna)?
Så länge jag får sitta här och inte får beskedet om att det inte blir något idag så lever hoppet. Kollade nyss och då fick jag som svar att man troligen lyckas få tag på skyltarna och får köra ut och hämta. Men jag ropar inte hej än, inte sagt att man SKA hämta hit skyltarna.
Sitter du fortfarande och väntar? Fått någon uppdatering om läget?
Användarvisningsbild
Rolemod
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Rolemod »

hanseman skrev:
Zero0 skrev:
wannabee skrev:
Zero0 skrev:
hanseman skrev:
Skulle hämta upp vit/svart idag, glad och lyrisk som bara den hela förmiddagen så kommer det där samtalet som får en att sucka hårt. "Tyvärr kan vi mest troligt inte leverera din bil idag då postnord har tappat bort paketet med regskyltarna". Yay.
Sitter i Mölndal och väntar, fick samma besked. Men jag sitter kvar och de får jaga skyltarna!

Har dom inga gröna skyltar du kan få låna (som hos bilhandlarna)?
Så länge jag får sitta här och inte får beskedet om att det inte blir något idag så lever hoppet. Kollade nyss och då fick jag som svar att man troligen lyckas få tag på skyltarna och får köra ut och hämta. Men jag ropar inte hej än, inte sagt att man SKA hämta hit skyltarna.
Sitter du fortfarande och väntar? Fått någon uppdatering om läget?
Japp, fick nu att skyltarna är borta. Man hittar de inte. Så nu undersöker man en provisorisk lösning tillsammans med polisen.
Jag ska härifrån med en bil.
Rolemod - Personifiera din Tesla
https://rolemod.se
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare

Inlägg av Honkan »

Fick precis sms om leverans tjoho :) hämtas 15 Juni i Norrköping!

Men kan inte betala bilen i appen samt har inte fått inbytes pris på min bil , någon som fått leverans som har koll på hur det funkar nu ??
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
Användarvisningsbild
hanseman
Teslaägare

Inlägg av hanseman »

Zero0 skrev:

Japp, fick nu att skyltarna är borta. Man hittar de inte. Så nu undersöker man en provisorisk lösning tillsammans med polisen.
Kunde inte hålla mig så ringde dom igen. Fick samma svar. Problemet är att ena polisstationen stänger om 2 min, och den andra i stan om 1 timma och 2 min. Så ser inte jätteljust ut...
Användarvisningsbild
Lindstromer
Teslaägare

Inlägg av Lindstromer »

Fick sms för en stund sedan att bilen finns klar för upphämtning tidigare än min inbokade tid 15/6. Kunde svara ja för att boka en ny tid, väntar bara på att få länken med nya tider. :D 8-)

(Vit/Svart, 10/1, Norrköping)
Model Y Performance, pearl white/svart interiör
Model 3 LR AWD 18" Aero i midnight grey med svart interiör inkl. EAP + FSD.
Användarvisningsbild
Guldstrand
Teslaägare

Inlägg av Guldstrand »

thogr skrev:
Vi beställde en grå MYLR för ett år sedan (långt innan det var på tal att leverera MY från Kina), men har skjutit på leverans ett antal gånger, eftersom vi ju ville ha en MY 2.0 från Giga Berlin med 4680. Men igår ändrade vi till en svart MYP. Ingen VIN än. Vi hade däremot VIN på en Kina-byggd MYLR innan. Beräknad leverans för vår MYP är nu 27/6-30/6 (för "vår" MYLR var det 21/6-29/6). Hoppas det håller, så det inte flyttas till efter 8/7 :? . Det vore ju typiskt. Vi får väl skippa att köpa vinterdäck till vintern och ställa av bilen över vintern, annars :P
När uppdaterades ditt datum efter du bytt till MYP?
Westtech

Inlägg av Westtech »

Jag ska hämta min S/S i Mölndal på måndag! :)
Bytte från S/V till S/S förra veckan så man behåller sin plats.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
thogr
Teslaägare

Inlägg av thogr »

Guldstrand skrev:
thogr skrev:
När uppdaterades ditt datum efter du bytt till MYP?
Jag tror det uppdaterades omedelbart efter ändringen till MYP igår. Men jag kollade inte vad det stod precis innan, så i teorin kan det redan ha ändrats. Men sms’et jag fick för en vecka sedan stod det gamla datumintervallet.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare

Inlägg av Jeppe_E »

Westtech skrev:
Jag ska hämta min S/S i Mölndal på måndag! :)
Bytte från S/V till S/S förra veckan så man behåller sin plats.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Nog mer för att de hade omatchade s/s över. Det har ju funnits de som beställt en s/s i slutet av april och fått den i slutet av maj. Så tillgången verkar vara god.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
acorn
Teslaägare

Inlägg av acorn »

Hoffster skrev:
Jag blev matchad med en svart/svart P på Trosta nu på morgonen. Så det verkar finnas!

Dragkroken var dock bortplockad och priset reducerat med motsvarande (14k). Men att vänta på krok kan ju kosta 70k som bekant, så jag tar nog den här...

Hade beställt 13/5 btw.
Jag har som sagt en som ligger som 20/5 på och har sedan jag beställde den att jag kan betala in handpenning på den bilen. Är dock inte matchad mot en bil. Behöver jag betala in dessa pengar för att bli matchad/öka sannolikhet för att bli matchad.

Mot min MYLR har jag blivit matchad men där har jag inte fått uppgifter för slutbetalning.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare

Inlägg av Jeppe_E »

samuelsu skrev:
Var otroligt nära att slå till efter provkörningen av LR i förra veckan, när säljaren sa att han hade en omatchad röd/vit med 20" som stod i göteborg och skulle kunna hämtas ut denna veckan.
Men man är ju lite kluven.
Idag när jag kollade så står det leverans November på alla kombinationer (av LR) - och då kan man ju avvakta lite till förstås.
Var ju inställd på Berlin och 4680 och sitter ju inte i sjön.
Har egentligen beställt P för att prisskillnaden var så liten, inte för att jag behöver snabbare 0-100 och lägre, stötigare bil.
Fast de som kört både LR och P säger att P har en mycket bättre fjädring och inte alls är lika stötig som LR är.

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
il_concorde

Inlägg av il_concorde »

hanseman skrev:
Zero0 skrev:

Kunde inte hålla mig så ringde dom igen. Fick samma svar. Problemet är att ena polisstationen stänger om 2 min, och den andra i stan om 1 timma och 2 min. Så ser inte jätteljust ut...
Antar att det är kört nu då? Blir ingen bil idag :(
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare

Inlägg av Jeppe_E »

Zero0 skrev:

Kartongbit och spritpenna. Har hänt förr hos Tesla :lol:

Användarvisningsbild
Rolemod
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Rolemod »

il_concorde skrev:
hanseman skrev:
Zero0 skrev:

Antar att det är kört nu då? Blir ingen bil idag :(
Litet hopp för mig att få med mig bilen med provisorisk skylt…
Följ mig på @teslastarship på instagram för uppdateringar och bilder sen om jag får provisoriska.
Användarvisningsbild
Supersweed
Teslaägare

Inlägg av Supersweed »

Jag har en bit att åka för att hämta bilen så jag fick vända hem igen när Tesla ringde o sa att min regskylt var bortsprungen...
Trist, men hoppas kunna hämta imorgon med provisorisk skylt.... när nya skylten väl är klar, antar jag att den skickas direkt till mig, så att man slipper resan till Gbg igen...... ngn som vet?
Användarvisningsbild
Rolemod
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Rolemod »

Blev provisoriska skyltar på alla.
Användarvisningsbild
Delevi
Teslaägare

Inlägg av Delevi »

Jeppe_E skrev:
Zero0 skrev:

Kartongbit och spritpenna. Har hänt förr hos Tesla :lol:
Kan jag bekräfta, har hänt mig för några år sen. Fick åka runt så i några dagar.
Model X Plaid - 23
Model Y P - 24
Model Y P - 23
Model Y P - 23
Model Y P - 22
Model Y P - 22
Model X P - 20
Model 3 P - 20
Model X LR+ - 21
Model X100D -19
Model S100D -19
Model X100D -18
il_concorde

Inlägg av il_concorde »

Zero0 skrev:
Blev provisoriska skyltar på alla.
Fick du hämta? Jag fick aldrig någon återkoppling!
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare

Inlägg av Ilduce77 »

hanseman skrev:
Zero0 skrev:

Ring 11414, anmäl skyltarna som försvunnet gods. Det är egentligen inte rätt, men de är skyldiga att ta upp en anmälan.

Ta sen vilken gul papp som helst. Eller annan färg...
Skriv regnr och kör därifrån. Blir du stoppad, hänvisa till det diarienummer (K-nr) som du får av den som du pratar med på 11414. Sen åker du till polisstationen imorgon.
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare

Inlägg av Ilduce77 »

Supersweed skrev:
Jag har en bit att åka för att hämta bilen så jag fick vända hem igen när Tesla ringde o sa att min regskylt var bortsprungen...
Trist, men hoppas kunna hämta imorgon med provisorisk skylt.... när nya skylten väl är klar, antar jag att den skickas direkt till mig, så att man slipper resan till Gbg igen...... ngn som vet?
Är du reggad på bilen, så kommer de hem till dig..
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare

Inlägg av Jeppe_E »

Ilduce77 skrev:
Supersweed skrev:
Är du reggad på bilen, så kommer de hem till dig..

Ja, det är ju också en sak man måste kolla, så att Tesla ställt på bilen rätt. Har också hänt att en del kört runt i en avställd och oförsäkrad bil :roll:

il_concorde

Inlägg av il_concorde »

Fick sms nu att jag kan hämta bilen imorgon med provisoriska plåtar! Skönt :)
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare

Inlägg av Ilduce77 »

Någon som vet hur det ser ut med vita MYP i Malmö?

I Norrköping, Göteborg och Trosta finns det ju mängder..
Skriv svar