Samsung SSD från Amazon, 4 stänkskydd från Tässla m.fl.Upnorth skrev:När och var köper man tillbehör, t.ex. stänkskydd och USB-minne till Sentry? Kan man göra det i samband med hämtning eller får man beställa på nätet och vänta på leverans?
Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Väntrum Model Y
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tack!Transportsoren skrev:USB minne ska sitta på plats i handskfacket!Upnorth skrev:När och var köper man tillbehör, t.ex. stänkskydd och USB-minne till Sentry? Kan man göra det i samband med hämtning eller får man beställa på nätet och vänta på leverans?
Stänkskydd ska vara monterade för framhjulen, till bakhjulen har inte Tesla några att sälja...
Mitt regnr verkar ändå stämma.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Tesla är ett lustigt bolag..
I frustration bytte jag igår från MYLR till MYP, idag skulle appen ha bluetooth, sedan uppdaterades leverans till nästa vecka och nu kom VIN.
Fan tro't..
I frustration bytte jag igår från MYLR till MYP, idag skulle appen ha bluetooth, sedan uppdaterades leverans till nästa vecka och nu kom VIN.
Fan tro't..
MYP 22 - vit lack / svart inredning
Jag gjorde det samma men har inte fått något ändring än. Körde du V/S? Hade du betalat mellan skillnaden redan?CLi skrev:Tesla är ett lustigt bolag..
Fan tro't..
När beställde du och vilka färgval?CLi skrev:Tesla är ett lustigt bolag..
Fan tro't..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Står i min signatur. Vit utanpå och svart inuti. Ändrade i finansiering baraIsKub skrev:Jag gjorde det samma men har inte fått något ändring än. Körde du V/S? Hade du betalat mellan skillnaden redan?CLi skrev:Tesla är ett lustigt bolag..
Fan tro't..
Står i citatet och signaturen, igår samt vit/svart.sccreech skrev:När beställde du och vilka färgval?CLi skrev:Tesla är ett lustigt bolag..
Fan tro't..
Måste vara ett återbud.
Tackar, när gjorde du din beställning på MYLR? Fick du med eller utan dragkrok på din matchade MYP?CLi skrev:Står i citatet och signaturen, igår samt vit/svart.sccreech skrev:När beställde du och vilka färgval?CLi skrev:Tesla är ett lustigt bolag..
Fan tro't..
Måste vara ett återbud.
Gjorde samma igår och fick idag prel leverans nästa vecka. Samma konf som du. Vart fick du Vin?CLi skrev:Står i citatet och signaturen, igår samt vit/svart.sccreech skrev:När beställde du och vilka färgval?CLi skrev:Tesla är ett lustigt bolag..
Fan tro't..
Måste vara ett återbud.
Nu kanske det närmar sig.R2D2 skrev:Då var det nya tider igen, 21/6-29/6...R2D2 skrev:Och där blev det "Juli 02 – Juli 09".R2D2 skrev:Nu ändrades det till "Juli" igen.R2D2 skrev:Fick nu uppdaterat på hemsidan.
Innan: Uppskattad leveranstid: Juli
Uppdaterad: Uppskattad leveranstid: Juni 08 – Juni 30
Beställd: 2022-03-04
Svart, Svart, 19".
Detta liknar mer och mer när Model 3 började att levereras i Sverige...
16-30 Juni.
Fått uppgifter så att jag kan betala in första förhöjda leasingavgiften. (företagsleasing via DNB).
Model Y LR AWD Solid Black AP 2022
MYLR beställde jag tidigt i mars, ska vara med krok på MYP, så det äter upp en del av mellanskillnadensccreech skrev:Tackar, när gjorde du din beställning på MYLR? Fick du med eller utan dragkrok på din matchade MYP?CLi skrev:Står i citatet och signaturen, igår samt vit/svart.sccreech skrev:När beställde du och vilka färgval?CLi skrev:Tesla är ett lustigt bolag..
Fan tro't..
Måste vara ett återbud.
Senast redigerad av CLi, redigerad totalt 1 gånger.
I källkoden först, men nu syns den. Har bokat tid för upphämtning på fredag.Bubben skrev:Gjorde samma igår och fick idag prel leverans nästa vecka. Samma konf som du. Vart fick du Vin?CLi skrev:Står i citatet och signaturen, igår samt vit/svart.sccreech skrev:När beställde du och vilka färgval?CLi skrev:Tesla är ett lustigt bolag..
Fan tro't..
Måste vara ett återbud.
Var hittar man reg.nr, ska det komma på fakturan eller går det översätta VIN-koden någonstans?Walker skrev:Mitt regnr verkar ändå stämma.
TJohanHar skrev:Var hittar man reg.nr, ska det komma på fakturan eller går det översätta VIN-koden någonstans?Walker skrev:Mitt regnr verkar ändå stämma.
Tydligen ska man kunna slå in VIN på "car.info" och så småningom få ut reg nummer där... Jag har haft VIN i två veckor och ser fortfarnade inget där.
Har exakt samma läge...haft VIN i drygt två veckor, men ännu inget regnr enligt car.infoRokt skrev:TJohanHar skrev:Var hittar man reg.nr, ska det komma på fakturan eller går det översätta VIN-koden någonstans?Walker skrev:Mitt regnr verkar ändå stämma.
Tydligen ska man kunna slå in VIN på "car.info" och så småningom få ut reg nummer där... Jag har haft VIN i två veckor och ser fortfarnade inget där.
It'll be noted in the top right of your final invoice.JohanHar skrev:Var hittar man reg.nr, ska det komma på fakturan eller går det översätta VIN-koden någonstans?Walker skrev:Mitt regnr verkar ändå stämma.
SWE - 2024 Tesla Model X LR
SWE - 2020 Audi A6 Avant
SWE - 2022 Tesla Model Y LR
SWE - 2020 Volkswagen ID3
SWE - Range Rover Velar
UK - Porsche 911 GT
USA - Tesla Model S P90D
SWE - 2020 Audi A6 Avant
Ah, nothing yetmapearce skrev:It'll be noted in the top right of your final invoice.JohanHar skrev:Var hittar man reg.nr, ska det komma på fakturan eller går det översätta VIN-koden någonstans?Walker skrev:Mitt regnr verkar ändå stämma.
JohanHar skrev:Ah, nothing yetmapearce skrev:It'll be noted in the top right of your final invoice.JohanHar skrev:Var hittar man reg.nr, ska det komma på fakturan eller går det översätta VIN-koden någonstans?Walker skrev:Mitt regnr verkar ändå stämma.

Maybe it'll appear shortly? Mine shows 30KM too...
Senast redigerad av mapearce, redigerad totalt 1 gånger.
SWE - 2020 Audi A6 Avant
SWE - Range Rover Velar
UK - Porsche 911 GT
USA - Tesla Model S P90D
SWE - 2020 Audi A6 Avant
Får ni slutfaktura samtidigt som ni får besked/bestämma upphämtningsdag?
Eller har det o göra med betalningssätt (privat avbetalning DNB i mitt fall)?
Haft VIN i 2 veckor men ingen slutfaktura ännu =)
I received my final invoice today Tuesday 14th June, after recieving my pickup time on Friday 10th June. I didnt get a notification about it, I only realised after logging into my account and checking the order page. I also have a DNB private loan.Rokt skrev:Får ni slutfaktura samtidigt som ni får besked/bestämma upphämtningsdag?
SWE - 2020 Audi A6 Avant
SWE - Range Rover Velar
UK - Porsche 911 GT
USA - Tesla Model S P90D
SWE - 2020 Audi A6 Avant
As you see on our invoice, it was made may 27th, shortly after recieving VIN.mapearce skrev:I received my final invoice today Tuesday 14th June, after recieving my pickup time on Friday 10th June. I didnt get a notification about it, I only realised after logging into my account and checking the order page. I also have a DNB private loan.Rokt skrev:Får ni slutfaktura samtidigt som ni får besked/bestämma upphämtningsdag?
We pay cash.....
-
Jag fick slutfaktura med upphämtningsdag. Dock inte mer precist än så. Också privat avbetalning med Dnb. Jag misstänker dock att min upphämtningsdag kommer att förändras eftersom den som anges i slutfakturan är midsommardagen. Det kan ju tänkas att det datumet satts maskinellt av ett system som inte känner till svenska högtiderRokt skrev:Får ni slutfaktura samtidigt som ni får besked/bestämma upphämtningsdag?
Jajamen, tack för klargörandet. Jag tror att du kan få förbereda dig på att eventuellt hämta då, det är ju x antal tusen bilar som ska ut så det känns ju inte alls osannolikt att dom kommer få jobba över helgerna...Rallybilen skrev:Jag fick slutfaktura med upphämtningsdag. Dock inte mer precist än så. Också privat avbetalning med Dnb. Jag misstänker dock att min upphämtningsdag kommer att förändras eftersom den som anges i slutfakturan är midsommardagen. Det kan ju tänkas att det datumet satts maskinellt av ett system som inte känner till svenska högtiderRokt skrev:Får ni slutfaktura samtidigt som ni får besked/bestämma upphämtningsdag?