Pinsamt dåligt AP
Moderator: Redaktion
Pinsamt dåligt AP
Det mesta med bilen är överförväntan men AP är ju klasser sämre mot konkurrenter! Kommer från en Polestar 2 och förväntade mig ett steg upp för assist funktionerna men bilen förstår ju inte ens varann gång när jag blinkar för filbyte att stänga av AP och byte av fil blir ryckigt, visst kan köpa EAP men drygt 30k för att få något som kanske fungerar känns sådär. FSD lär ju aldrig hända med nuvarande HW anser att både Volvos och BMW system är klart bättre! Sen visste jag att helljus automatiken skulle vara dålig men att den skulle vara så dålig att den var helt obrukbar och därmed utesluta AP förstod jag inte.
Senast redigerad av myth10, redigerad totalt 1 gånger.
MYP -22 | vit/svart
Re: Pinsamt dåligt
Utan EAP måste du själv disabla AP om du ska byta fil. Klicka upp på växelspaken tex.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Pinsamt dåligt AP
Ok men varför stänger den av AP ibland när jag kör blinkers? Försöker alltid ha moment på ratten. Sen att den gillar att bromsa på skoj ska vi inte ens diskutera.. Ni med EAP är ni nöjda med filbyte nästan värt priset om det löser problemet.
MYP -22 | vit/svart
Re: Pinsamt dåligt AP
Antagligen för att du ibland lägger tillräckligt mkt moment på ratten för att den ska tolka det som att du vill avbryta AP. Då blir det just ryckigt.myth10 skrev:Ok men varför stänger den av AP ibland när jag kör blinkers? Försöker alltid ha moment på ratten. Sen att den gillar att bromsa på skoj ska vi inte ens diskutera.. Ni med EAP är ni nöjda med filbyte nästan värt priset om det löser problemet.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5547
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Pinsamt dåligt AP
Jag tycker EAP är värt det för filbytet, däremot håller jag mig borta från nyare Teslor som saknar radar just för att de inte blir användbara i skymning/mörker när man måste ha på automatiska helljus som inte fungerar.myth10 skrev:Ok men varför stänger den av AP ibland när jag kör blinkers? Försöker alltid ha moment på ratten. Sen att den gillar att bromsa på skoj ska vi inte ens diskutera.. Ni med EAP är ni nöjda med filbyte nästan värt priset om det löser problemet.
- Tobbelibobbe
- Teslaägare
- Inlägg: 97
- Blev medlem: 15 apr 2021 11:09
- Ort: Varberg
Re: Pinsamt dåligt AP
Jag sätter alltid på blinkersen "helt", dvs inte "lätt tryck för tre blink" innan filbyte. Då kopplar Autosteer ur mjukt med farthållaren fortfarande aktiv. Dock får man ändå en liten ljudbekräftelse.myth10 skrev:men bilen förstår ju inte ens varann gång när jag blinkar för filbyte att stänga av AP och byte av fil blir ryckigt
Sedan skulle jag också gärna se att den bytte fil själv likt EAP, men man kan ha roligare för 40kkr.
Model Y LR 2023 (Vit, Svart inredning, 20" Induction, Berlinbyggd 2/3-´23)
Re: Pinsamt dåligt AP
Tobbelibobbe skrev:Jag sätter alltid på blinkersen "helt", dvs inte "lätt tryck för tre blink" innan filbyte. Då kopplar Autosteer ur mjukt med farthållaren fortfarande aktiv. Dock får man ändå en liten ljudbekräftelse.myth10 skrev:men bilen förstår ju inte ens varann gång när jag blinkar för filbyte att stänga av AP och byte av fil blir ryckigt
Sedan skulle jag också gärna se att den bytte fil själv likt EAP, men man kan ha roligare för 40kkr.
Kanon tack får köra på det, frustrerande dock att enkla buggar som detta existerar, tre blink borde ju fungera tycker man och känns inte så avancerat.. hade betalat lätt 40k för EAP om de paketerat rätt, ingår i bilen adaptiv farthållare lägg till 40k för AP med EAP, men 40k för filbyte känns svår motiverad.
MYP -22 | vit/svart
Re: Pinsamt dåligt AP
myth10 skrev:Tobbelibobbe skrev:Jag sätter alltid på blinkersen "helt", dvs inte "lätt tryck för tre blink" innan filbyte. Då kopplar Autosteer ur mjukt med farthållaren fortfarande aktiv. Dock får man ändå en liten ljudbekräftelse.myth10 skrev:men bilen förstår ju inte ens varann gång när jag blinkar för filbyte att stänga av AP och byte av fil blir ryckigt
Sedan skulle jag också gärna se att den bytte fil själv likt EAP, men man kan ha roligare för 40kkr.
Kanon tack får köra på det, frustrerande dock att enkla buggar som detta existerar, tre blink borde ju fungera tycker man och känns inte så avancerat.. hade betalat lätt 40k för EAP om de paketerat rätt, ingår i bilen adaptiv farthållare lägg till 40k för AP med EAP, men 40k för filbyte känns svår motiverad.
Fast det är ju inte bara filbyte i paketet. Sen om man använder det eller ej, är upp till var och en.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Pinsamt dåligt AP
Nej är ju lite annat också men är det något ni med EAP nyttjar och är nöjda med? Summon har jag inget behov av speciellt när jag måste stå bredvid bilen, parkeringshjälp har jag inte nyttjat i tidigare bilar men bor på landet och alla har vi olika behov.
MYP -22 | vit/svart
Re: Pinsamt dåligt AP
Ja det är sannerligen intressant att en sex år gammal Tesla har bättre standard-AP, regnsensor och helljusautomatik än en helt ny Tesla. Ett gigantiskt underbetyg åt Teslas mjukvaruutveckling men antagligen mest en effekt av Elons lättkränkta ego (kan själv) och ovilja att betala licenskostnader.
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3640
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Pinsamt dåligt AP
Jag har bytt från FSD som innehåller EAP till bil utan dessa uppgraderingar.
Tycker filbyte är mycket enklare nu, räcker med att blinka lätt(som ger tre blink) så kopplas AP ur och jag byter fil manuellt, sen aktivera AP igen.
På vår 3a med FSD och HW3 så var man alltid tvungen att först koppla ur AP och sedan blinka och göra filbyte.
Alternativt dra hårt i ratten men det funkade inget bra, blev ryckigt.
Alternativt låta bilen byta fil, funkade inget bra. Blev 10-11 blink(skämmigt) för ett segt filbyte dom gångerna det funkade...
Tycker generellt att AP blivit sämre. I regn slår jag av den helt, då regnsensorn och heljusautomatiken är kass. Farthållaren går ej heller att aktivera utan regn/ljus automatiken.
Tycker filbyte är mycket enklare nu, räcker med att blinka lätt(som ger tre blink) så kopplas AP ur och jag byter fil manuellt, sen aktivera AP igen.
På vår 3a med FSD och HW3 så var man alltid tvungen att först koppla ur AP och sedan blinka och göra filbyte.
Alternativt dra hårt i ratten men det funkade inget bra, blev ryckigt.
Alternativt låta bilen byta fil, funkade inget bra. Blev 10-11 blink(skämmigt) för ett segt filbyte dom gångerna det funkade...
Tycker generellt att AP blivit sämre. I regn slår jag av den helt, då regnsensorn och heljusautomatiken är kass. Farthållaren går ej heller att aktivera utan regn/ljus automatiken.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Re: Pinsamt dåligt AP
Min autopilot stänger också av sig om jag använder treblinksfunktionen.
Kan man justera avståndet till framförvarande bil på något sätt, när man kör på AP?
Kan man justera avståndet till framförvarande bil på något sätt, när man kör på AP?
Re: Pinsamt dåligt AP
Skjut höger reglage på ratten åt antingen höger eller vänsterIlduce77 skrev:Min autopilot stänger också av sig om jag använder treblinksfunktionen.
Kan man justera avståndet till framförvarande bil på något sätt, när man kör på AP?
Re: Pinsamt dåligt AP
Blinkar man helt (inte duttar för 3 snabba) så fungerar den alltid för mig. Helljusautomatiken är urusel, funkar ganska bra när det kommer 3 bilar på rad, men en ensam bil blir alltid bländad. Där hoppas jag att de kan släppa matrixstödet nån gång. Det borde vara bra mycket lättare att få till känner jag.myth10 skrev:Det mesta med bilen är överförväntan men AP är ju klasser sämre mot konkurrenter! Kommer från en Polestar 2 och förväntade mig ett steg upp för assist funktionerna men bilen förstår ju inte ens varann gång när jag blinkar för filbyte att stänga av AP och byte av fil blir ryckigt, visst kan köpa EAP men drygt 30k för att få något som kanske fungerar känns sådär. FSD lär ju aldrig hända med nuvarande HW anser att både Volvos och BMW system är klart bättre! Sen visste jag att helljus automatiken skulle vara dålig men att den skulle vara så dålig att den var helt obrukbar och därmed utesluta AP förstod jag inte.
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022
Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV
Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Model 3 RWD blå/svart 2022
Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV
Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Re: Pinsamt dåligt AP
Men på många andra bilar (tex polestar och Volvo) så drar man blinkers spaken lätt för blinka tre gångar, man byter fil och sen kör autopiloten vidare efter filbytet.. Varför ska tesla görs de så krångligt med att stänga av den så man sen måste sätta på den igen. På motorvägen gör man ju filbyten hela tiden, de blir en massa knappade (drar i spaken).Tellus skrev:Jag har bytt från FSD som innehåller EAP till bil utan dessa uppgraderingar.
Tycker filbyte är mycket enklare nu, räcker med att blinka lätt(som ger tre blink) så kopplas AP ur och jag byter fil manuellt, sen aktivera AP igen.
På vår 3a med FSD och HW3 så var man alltid tvungen att först koppla ur AP och sedan blinka och göra filbyte.
Alternativt dra hårt i ratten men det funkade inget bra, blev ryckigt.
Alternativt låta bilen byta fil, funkade inget bra. Blev 10-11 blink(skämmigt) för ett segt filbyte dom gångerna det funkade...
Tycker generellt att AP blivit sämre. I regn slår jag av den helt, då regnsensorn och heljusautomatiken är kass. Farthållaren går ej heller att aktivera utan regn/ljus automatiken.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7707
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Pinsamt dåligt AP
Dessutom med en ljudsignal som är "sjukt irriterande". (Citat från min fru).chaffis75 skrev:Men på många andra bilar (tex polestar och Volvo) så drar man blinkers spaken lätt för blinka tre gångar, man byter fil och sen kör autopiloten vidare efter filbytet.. Varför ska tesla görs de så krångligt med att stänga av den så man sen måste sätta på den igen. På motorvägen gör man ju filbyten hela tiden, de blir en massa knappade (drar i spaken).Tellus skrev:Jag har bytt från FSD som innehåller EAP till bil utan dessa uppgraderingar.
Tycker filbyte är mycket enklare nu, räcker med att blinka lätt(som ger tre blink) så kopplas AP ur och jag byter fil manuellt, sen aktivera AP igen.
På vår 3a med FSD och HW3 så var man alltid tvungen att först koppla ur AP och sedan blinka och göra filbyte.
Alternativt dra hårt i ratten men det funkade inget bra, blev ryckigt.
Alternativt låta bilen byta fil, funkade inget bra. Blev 10-11 blink(skämmigt) för ett segt filbyte dom gångerna det funkade...
Tycker generellt att AP blivit sämre. I regn slår jag av den helt, då regnsensorn och heljusautomatiken är kass. Farthållaren går ej heller att aktivera utan regn/ljus automatiken.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Pinsamt dåligt AP
Jag har en annan upplevelse. Har nyss kört 180 mil genom Sverige och Tyskland nu och tycker autopiloten fungerar nästan perfekt. Jag har iofs FSD-paketet (MY tidig 2022).
Bilen känns mycket stabil och säker med autopilot på motorvägarna i Sverige och på autobahn i Tyskland.
Jag håller ratten med ena handen nere vid kl 5 eller kl 7.
Vid omkörning så kollar jag i backspegeln, slår på blinkers och lägger lätt tryck på ratten. Kanske gasar lite extra för att inte få en Porsche i baken och sen bara samma sak igen när jag gjort omkörningen.
Hur smidigt som helst. Jag blir inte alls lika trött att köra långt och jag tror bilen kör säkrare än vad jag kan göra då den inte har problem med att tappa uppmärksamheten eller blir trött som en människa.
Bilen känns mycket stabil och säker med autopilot på motorvägarna i Sverige och på autobahn i Tyskland.
Jag håller ratten med ena handen nere vid kl 5 eller kl 7.
Vid omkörning så kollar jag i backspegeln, slår på blinkers och lägger lätt tryck på ratten. Kanske gasar lite extra för att inte få en Porsche i baken och sen bara samma sak igen när jag gjort omkörningen.
Hur smidigt som helst. Jag blir inte alls lika trött att köra långt och jag tror bilen kör säkrare än vad jag kan göra då den inte har problem med att tappa uppmärksamheten eller blir trött som en människa.
Re: Pinsamt dåligt AP
Summon som partytrick - pricelessmyth10 skrev:Nej är ju lite annat också men är det något ni med EAP nyttjar och är nöjda med? Summon har jag inget behov av speciellt när jag måste stå bredvid bilen, parkeringshjälp har jag inte nyttjat i tidigare bilar men bor på landet och alla har vi olika behov.
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5547
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Pinsamt dåligt AP
Har du radar i bilen då? Jag tycker detsamma i min 3a med radar men det verkar som att utan radar fungerar det inte alls lika bra, speciellt när den kan sätta igång vindrutetorkarna hela tiden pga insekter eller att man åker och bländar alla på kvällarna.perwis skrev:Jag har en annan upplevelse. Har nyss kört 180 mil genom Sverige och Tyskland nu och tycker autopiloten fungerar nästan perfekt. Jag har iofs FSD-paketet (MY tidig 2022).
Bilen känns mycket stabil och säker med autopilot på motorvägarna i Sverige och på autobahn i Tyskland.
Jag håller ratten med ena handen nere vid kl 5 eller kl 7.
Vid omkörning så kollar jag i backspegeln, slår på blinkers och lägger lätt tryck på ratten. Kanske gasar lite extra för att inte få en Porsche i baken och sen bara samma sak igen när jag gjort omkörningen.
Hur smidigt som helst. Jag blir inte alls lika trött att köra långt och jag tror bilen kör säkrare än vad jag kan göra då den inte har problem med att tappa uppmärksamheten eller blir trött som en människa.
Re: Pinsamt dåligt AP
Tackar tackar!Alex-H skrev:Skjut höger reglage på ratten åt antingen höger eller vänsterIlduce77 skrev:Min autopilot stänger också av sig om jag använder treblinksfunktionen.
Kan man justera avståndet till framförvarande bil på något sätt, när man kör på AP?
Re: Pinsamt dåligt AP
Testade lite idag och verkar fungera varje gång om jag håller ned blinkers i 3 blink läget lite längre, "full" blink fungerar alltid men blir ju ytterligare extra moment för att stänga av. 140mil körning på lördag så lär nog hitta mitt sätt att hantera dumheterna
MYP -22 | vit/svart
Re: Pinsamt dåligt AP
Blir fler och fler missnöjda nu, som är vana med andra bilmärken med normalt fungerande farthållare och självstyrning.
Varför måste farthållaren också spökbromsa?????
Varför måste farthållaren också spökbromsa?????
M3 RWD -22
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7707
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Pinsamt dåligt AP
Min farthållare spökgasade idag på E4.ANLI skrev:Blir fler och fler missnöjda nu, som är vana med andra bilmärken med normalt fungerande farthållare och självstyrning.
Varför måste farthållaren också spökbromsa?????
Jag hade farthållaren ställd på 85 och plötsligt ändrades skylten uppe till höger till 100 och farthållaren ändrades till 105.
Det intressanta är att hastighetsbegränsningen är 70 och ändras till 100 först några hundra meter längre fram (numera).
Att ändra till högre än inställd hastighet skall bilen inte kunna göra ens på landsväg, och definitivt inte på motorväg.
På vägen tillbaks ändrades min inställda hastighet från 85 till 70, men det är ju "normalt".
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Pinsamt dåligt AP
Precis hemkommen efter 400 mil i tyskland/österrike med omnejd, hämtade ut bilen den 23e, åkte iväg den 30 onde.
Kort sammanfattning: Vilket praktfiasko teslas "autopilot" är.
Min gamla Golf Alltrack från 2017 hade ingen självstyrning men väl adaptiv farthållare som fungerat helt klanderfritt under de åren jag haft bilen.
Teslas farthållare är hyffsat men otroligt nervös vid kökörning, bilen hoppar fram och tok bromsar ner till noll, mycket obekvämt. "Spökbromsningar" förekommer med jämna mellanrum men så länge man bara kör farthållare så är det nästan acceptabelt.
Skyltigenkänningen är nästan oanvändbar och bilen hoppar hejvilt mellan hastigheter, inte allt för sällan sänker den farten när den ser en skylt som minskar för att sen inte gå upp igen när skyltningen ändras... irriterande.
Jag hade stora förväntningar på autopiloten innan jag fick bilen, min Golf hade som sagt inga sådana funktioner men jag har ungefär 30 olika hyrbilar på olika platser på jorden i mitt jobb varje år så jag har testat det mesta som finns hos konkurrenterna och tycker att de senare årsmodellerna av Volvos pilot assist är betydligt bättre än autopiloten i de flesta avseendena.
Autopiloten är mycket nervös, ligger alldeles för lång till vänster, vet inte hur många gånger under resan som jag fått ingripa för att bilen inte ska komma otäckt nära mötande trafik eller någon barriär på vänstersidan. Frekventa spökbromsningar, ibland när man har annan bil bakom så man får kasta sig på gaspedalen för att inte bli påkörd bakifrån. Försöker kasta bilen rakt in i barriärer vid avfarter etc. Min bil saknar radar och man får väll hoppas att det är bättre på de bilarna som har kvar denna. Jag är helt klart besviken på Teslas "autonoma" funktioner, även regnsensorn och avbländningen fungerar betydligt sämre än min gamla golf...
Dock måste jag säga att lika besviken jag är på Tesla och de "autonoma" delarna, lika överraskad och imponerad är jag av själva bilen. Hade ställt in mig på att bytet till Tesla skulle innebära en ordentligt bullrig bil med tveksam fjädringskomfort och svettiga säten (provkörde en Y när de kom till sverige hösten 21). Men här är det precis tvärt om, bilen går mycket tystare än den jag provkörde (har hatthylla om det spelar någon roll) skulle säga att den går tystare än golfen (ok inte världens tystaste bil heller) och kör som sagt mycket BMW 5 serie, Merca E klass och Volvo V90 som hyrbilar och inbillar mig nog att Teslan har tagit ett jättekliv närmare dessa.
Fjädringskomforten upplever jag inte heller som något stort problem, i krypfart på tyska kullerstenar så hade det kunna varit smidigare med lite klonk i hjulupphängningen men uppe i fart tycker jag fjädringen är helt ok.
Kort sammanfattning: Vilket praktfiasko teslas "autopilot" är.
Min gamla Golf Alltrack från 2017 hade ingen självstyrning men väl adaptiv farthållare som fungerat helt klanderfritt under de åren jag haft bilen.
Teslas farthållare är hyffsat men otroligt nervös vid kökörning, bilen hoppar fram och tok bromsar ner till noll, mycket obekvämt. "Spökbromsningar" förekommer med jämna mellanrum men så länge man bara kör farthållare så är det nästan acceptabelt.
Skyltigenkänningen är nästan oanvändbar och bilen hoppar hejvilt mellan hastigheter, inte allt för sällan sänker den farten när den ser en skylt som minskar för att sen inte gå upp igen när skyltningen ändras... irriterande.
Jag hade stora förväntningar på autopiloten innan jag fick bilen, min Golf hade som sagt inga sådana funktioner men jag har ungefär 30 olika hyrbilar på olika platser på jorden i mitt jobb varje år så jag har testat det mesta som finns hos konkurrenterna och tycker att de senare årsmodellerna av Volvos pilot assist är betydligt bättre än autopiloten i de flesta avseendena.
Autopiloten är mycket nervös, ligger alldeles för lång till vänster, vet inte hur många gånger under resan som jag fått ingripa för att bilen inte ska komma otäckt nära mötande trafik eller någon barriär på vänstersidan. Frekventa spökbromsningar, ibland när man har annan bil bakom så man får kasta sig på gaspedalen för att inte bli påkörd bakifrån. Försöker kasta bilen rakt in i barriärer vid avfarter etc. Min bil saknar radar och man får väll hoppas att det är bättre på de bilarna som har kvar denna. Jag är helt klart besviken på Teslas "autonoma" funktioner, även regnsensorn och avbländningen fungerar betydligt sämre än min gamla golf...
Dock måste jag säga att lika besviken jag är på Tesla och de "autonoma" delarna, lika överraskad och imponerad är jag av själva bilen. Hade ställt in mig på att bytet till Tesla skulle innebära en ordentligt bullrig bil med tveksam fjädringskomfort och svettiga säten (provkörde en Y när de kom till sverige hösten 21). Men här är det precis tvärt om, bilen går mycket tystare än den jag provkörde (har hatthylla om det spelar någon roll) skulle säga att den går tystare än golfen (ok inte världens tystaste bil heller) och kör som sagt mycket BMW 5 serie, Merca E klass och Volvo V90 som hyrbilar och inbillar mig nog att Teslan har tagit ett jättekliv närmare dessa.
Fjädringskomforten upplever jag inte heller som något stort problem, i krypfart på tyska kullerstenar så hade det kunna varit smidigare med lite klonk i hjulupphängningen men uppe i fart tycker jag fjädringen är helt ok.
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3640
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Pinsamt dåligt AP
Håller med i stora delar, bilen går kanon bara man kopplar bort all automatik såsom AP, regn, helljusautomatik och auto stolsvärme. Klimatanläggningen funkar bra på auto numera
Tycker också AP funkat väldigt bra på vanlig motorväg.
Volvos system gillar jag inte då den plötsligt kan koppas ur(gröna ratten försvinner) utan notifikation.
Tycker också AP funkat väldigt bra på vanlig motorväg.
Volvos system gillar jag inte då den plötsligt kan koppas ur(gröna ratten försvinner) utan notifikation.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler