Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
Har fortfarande varken fått SMS, samtal eller VIN, men från att gått från leverans i Q1 2023 till leverans 18 Augusti - 17 September så står nu förväntad leverans 17 Augusti - 1 September och Tesla har upprättat slutfakturan och vill att jag betalar innan leverans.
Är detta konstigt? Grå LR, svart interiör, Aero fälgar, beställd i början på maj.
Är detta konstigt? Grå LR, svart interiör, Aero fälgar, beställd i början på maj.
Ser nu att i fakturan så står både ett specifikt leveransdatum i slutet på augusti och ett VIN.leslayer skrev:Har fortfarande varken fått SMS, samtal eller VIN, men från att gått från leverans i Q1 2023 till leverans 18 Augusti - 17 September så står nu förväntad leverans 17 Augusti - 1 September och Tesla har upprättat slutfakturan och vill att jag betalar innan leverans.
Upp, fått fakturan (19 juli) med tilldelat fordon.falconfly skrev:Hej,
Någon som vet när man får fakturan för att betala kontantinsatsen? Jag har vin och leverans 4-18 aug.
Men uppskattat leveransfönster försvann. Så har inga datum alla längre :-/
Hur funkar det med betalning av fakturan, står det något slutdatum på o när den ska betalas..? Tänker så man inte betalar för ngt som man inte vet leveransdatum på än.Tabster skrev:Upp, fått fakturan (19 juli) med tilldelat fordon.falconfly skrev:Hej,
Någon som vet när man får fakturan för att betala kontantinsatsen? Jag har vin och leverans 4-18 aug.
- J_Pettersson
- Teslaägare
- Ort: Tibber referral kod https://invite.tibber.com/afr8vwfg
- Kontakt:
Betalning sker innan man hämtar ut bilen.alfaunzo skrev:Hur funkar det med betalning av fakturan, står det något slutdatum på o när den ska betalas..? Tänker så man inte betalar för ngt som man inte vet leveransdatum på än.Tabster skrev:Upp, fått fakturan (19 juli) med tilldelat fordon.falconfly skrev:Hej,
Det står 7 dagar innan. Men när jag hämtade senast så var det inte så noga. Viktiga var att det var betalt när man skulle hämta ut bilenalfaunzo skrev:Hur funkar det med betalning av fakturan, står det något slutdatum på o när den ska betalas..? Tänker så man inte betalar för ngt som man inte vet leveransdatum på än.Tabster skrev:Upp, fått fakturan (19 juli) med tilldelat fordon.falconfly skrev:Hej,
Ändrat till leverans 14-28 augusti. Kan inte se VIN men fått bekräftat att en bil är matchad (igår). M3P röd/vit beställd 4 april.
Tesla model 3 LR+ AWD, FSD (HW3), midnight silver metallic, svart interiör, 18 tum hjul. Uttagen 2019-05-24. Såld 2022-08-09
Tesla Model 3 Performance, röd, vit interiör. Beställd 2022-04-04, Levererad 2022-08-31
Tesla Model 3 Performance, röd, vit interiör. Beställd 2022-04-04, Levererad 2022-08-31
Hur fungerar det med miljöbonusen? Ja måste ansöka, men kommer pengarna betalas ut till mig, eller till i mitt fall DNB som ja har finans hos?
- CharlieAlphaMike
- Teslaägare
You should receive some paperwork within a couple of weeks of taking delivery of your car. Return the form ASAP. You will eventually get the money but it's up to you whether you keep it for yourself, or give it to the finance company (DNB in your case).Anmg skrev:Hur fungerar det med miljöbonusen? Ja måste ansöka, men kommer pengarna betalas ut till mig, eller till i mitt fall DNB som ja har finans hos?
Obviously, it will make a difference to your monthly repayments depending upon what you do with the money but you should have that information already.
Aha thx!.CharlieAlphaMike skrev:You should receive some paperwork within a couple of weeks of taking delivery of your car. Return the form ASAP. You will eventually get the money but it's up to you whether you keep it for yourself, or give it to the finance company (DNB in your case).Anmg skrev:Hur fungerar det med miljöbonusen? Ja måste ansöka, men kommer pengarna betalas ut till mig, eller till i mitt fall DNB som ja har finans hos?
Obviously, it will make a difference to your monthly repayments depending upon what you do with the money but you should have that information already.
Blev precis framflyttad till Q1 2023 igen... trodde att jag hade stålsatt mig för ändringar men aj, det tog.jiggedyj skrev:2022-07-22
Jag beställde en Tesla Model 3 med bakhjulsdrift. Vit ute, svart inne, 19" sportdäck, finansiell leasing till företag. EDD Q1 2023.
2022-07-24
Fick se att EDD hade ändrats till Augusti 18 – September 17 redan!? Skickade ett mail och bad dom lägga till dragkrok, får se hur det påverkar tiden.
ajdå... För att du la till dragkrok tror du? Eller hann de svara på det mailet innan det ändrades?jiggedyj skrev:Blev precis framflyttad till Q1 2023 igen... trodde att jag hade stålsatt mig för ändringar men aj, det tog.jiggedyj skrev:2022-07-22
Jag beställde en Tesla Model 3 med bakhjulsdrift. Vit ute, svart inne, 19" sportdäck, finansiell leasing till företag. EDD Q1 2023.
2022-07-24
Fick se att EDD hade ändrats till Augusti 18 – September 17 redan!? Skickade ett mail och bad dom lägga till dragkrok, får se hur det påverkar tiden.
2023 Röd M3 AWD
Jag vet inte om det var dragkroken som gjorde det, jag ringde och frågade om det skulle påverka - dom visste inte men gissade att det inte skulle göra det. Dom la till dragkrok och datumet stod kvar ett dygn innan det flyttades.robegb skrev:ajdå... För att du la till dragkrok tror du? Eller hann de svara på det mailet innan det ändrades?jiggedyj skrev:Blev precis framflyttad till Q1 2023 igen... trodde att jag hade stålsatt mig för ändringar men aj, det tog.jiggedyj skrev:2022-07-22
2022-07-24
Dragkrok monteras väl när bilen kommit till leveransstället och borde inte försena mer än nån vecka?
Tror de bygger om/ändrar något under bilen bak till där man fäster dragkroken. Gissar på att det måste göras i fabriken, då man inte kan installera godkänd dragkrok i efterhand om man inte beställt det.Kunden71 skrev:Dragkrok monteras väl när bilen kommit till leveransstället och borde inte försena mer än nån vecka?
-
Gick in på tesla och av någon anledning fanns det bilar på väg in i augusti så det blev två styck tesla model 3. Skönt att slippa vänta.
Grattis! När jag kollar Performance så får jag okt - dec 2022.Performance skrev:Gick in på tesla och av någon anledning fanns det bilar på väg in i augusti så det blev två styck tesla model 3. Skönt att slippa vänta.
Var gick du in på Tesla och kunde köpa två med den korta leveranstiden?Performance skrev:Gick in på tesla och av någon anledning fanns det bilar på väg in i augusti så det blev två styck tesla model 3. Skönt att slippa vänta.
-
Här kanske...os72 skrev:Var gick du in på Tesla och kunde köpa två med den korta leveranstiden?Performance skrev:Gick in på tesla och av någon anledning fanns det bilar på väg in i augusti så det blev två styck tesla model 3. Skönt att slippa vänta.
https://www.tesla.com/sv_SE/inventory/n ... p=&range=0
När jag postar detta så finns det dock inga nya M3 – 'bara' begagnade...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Ja, där har jag också kollat sedan jag beställde och fått leveranstid jan-mar 23. Därav min nyfikenhet om det finns någon annanstans att gå in.SwedishAdvocate skrev:Här kanske...os72 skrev:Var gick du in på Tesla och kunde köpa två med den korta leveranstiden?Performance skrev:Gick in på tesla och av någon anledning fanns det bilar på väg in i augusti så det blev två styck tesla model 3. Skönt att slippa vänta.
https://www.tesla.com/sv_SE/inventory/n ... p=&range=0
När jag postar detta så finns det dock inga nya M3 – 'bara' begagnade...
Kollade med Tesla idag och har fortfarande 6-20 augusti som estimerat leveransdatum men dom tror att det är väl positivt. Mer realistiskt borde vara slutet augusti eller början september trodde dom. Någon mer som fortfarande har tidigt i augusti eller har era datum ändrats?
VIN 604xxx
VIN 604xxx
Inget nytt alls här.
Beställd 16/4…
Estimerad lev 2023 april - juni.
Fått sms om lev 2022 aug - sept, vilket skapat en tydlig förväntan om lev efter sommaren.
Beställd 16/4…
Estimerad lev 2023 april - juni.
Fått sms om lev 2022 aug - sept, vilket skapat en tydlig förväntan om lev efter sommaren.
Min blev precis ändrar från april-juni 23 till dec-feb 22/23
Vit/svart LR AWD
Vit/svart LR AWD
2023 Röd M3 AWD
Volvo855 skrev:Kollade med Tesla idag och har fortfarande 6-20 augusti som estimerat leveransdatum men dom tror att det är väl positivt. Mer realistiskt borde vara slutet augusti eller början september trodde dom. Någon mer som fortfarande har tidigt i augusti eller har era datum ändrats?
VIN 604xxx
Jag har fortfarande 4-18 augusti. Tesla visste inget närmare när jag frågade dom. Finns ju fortfarande en möjlighet att ett fåtal bilar finns på Leo spirit som det ryktas, den lastade av i barcelona idag och kommer till zeebrugge den 3:e augusti. Verkar inte som personalen på tesla har någon insikt i vilka båtar bilarna kommer på.
Nu verkar jag åkt tillbaka till 22nov-6e januari igen
Från 17e aug - 16 september har jag för mig det var. Även svarat ja på sms:et.

Från 17e aug - 16 september har jag för mig det var. Även svarat ja på sms:et.