Jag tänker lite att nu när det endå är kört med bonusen samt att jag väntat som en idiot sen maj så kan jag lika gärna fortsätta vänta så får jag en dag exakt den bilen jag ville ha. Nedgraderar jag mig har jag dels förlorat bonusen, väntat så länge i onödan OCH inte fått bilen jag önskade. Oh well.FStaake skrev:Jag fick samma svar när jag frågade i juni/juli när det blev klart att vi med 20” blev utan bilar om jag kunde byta till en annan konfiguration. Så jag valde att avvakta. Nu var det Tesla som skickade erbjudandet om att gå ner i fälgstorlek om det innebar snabbare leverans. Jag misstänkte att jag skulle få till nya priset, framgår av min spekulation i fredags i denna tråd, men så var alltså inte fallet. Jag får bilen till det listpriset för 19” som gällde när jag beställde.Dfokr skrev:Men då får du prisavdrag antar jag? När jag pratade med Tesla om det så sa dom "ja du kan byta till annan konfiguration men då gäller det nya priset då vi höjt priserna samt att du hamnar sist i kön för alla som beställt samma som du".FStaake skrev:Jag hade samma som ni. Fick sms med erbjudande om att gå ner i fälgstorlek för att få snabbare leverans.
Vilket jag tackade ja till.
Beställde i slutet på mars, egentligen också vit/svart 20”, som nu blir vit/svart 19”
Men som jag sagt tidigare, tror på det när jag verkligen hämtat bilen. Utgår ifrån att någon ringer mig imorgon och gör upp detaljerna.
Om inte annat vill jag ha ett pris på vad dom erbjuder för min Kia Sorento.
Nu är den dock säkert utan dragkrok, vilket är synd. Men man kan inte få allt.
Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model Y
Jag tänker lite att nu när det endå är kört med bonusen samt att jag väntat som en idiot sen maj så kan jag lika gärna fortsätta vänta så får jag en dag exakt den bilen jag ville ha. Nedgraderar jag mig har jag dels förlorat bonusen, väntat så länge i onödan OCH inte fått bilen jag önskade. Oh well.[/quote]
Då är vi i lite olika sits, jag valde 20” enkom för den förmodade snabbare leveransen.
Bonusen är surt, men den har jag aldrig räknat hem utan såg den just som bonus.
Hade jag beställt idag hade jag valt vita säten, men det är en annan historia.
Btw så har jag VIN i källkoden och har hittat reg nr.
Då är vi i lite olika sits, jag valde 20” enkom för den förmodade snabbare leveransen.
Bonusen är surt, men den har jag aldrig räknat hem utan såg den just som bonus.
Hade jag beställt idag hade jag valt vita säten, men det är en annan historia.
Btw så har jag VIN i källkoden och har hittat reg nr.
Körde en vit M3 LR -20 -Såld
Kör en vit MY byggd i Berlin -22
Kör en vit MY RWD byggd i Kina -22 (hämtad -23)
Väntar på en MX -2?
Väntar på en MX -2?
Oj, det var lite oväntat. Jag kunde tänka mig att enda skillnaden LR/P från tyskland skulle vara spoiler, pedalerna, fälgarna, bromsoken, röda strecket på bakluckan. Betyder ju att de har två olika uppsättningar säten i lager osv i fabriken…bracad skrev:1. Nej, det är inte extra sömmen längst sidorna.Dfokr skrev:1. Har du dom uppdaterade sätena med extra sömmen längs sidorna som bara Perfomance från Berlin hade?bracad skrev:Hämtade idag min MYLR, tysk tillverkad... öppen för frågor...
Ja,den har hatthylla...
Undrar varför de gör så. De gör (väl?) inte så i USA och ingen skillnad listad i specen när man köper en Model Y LR vs. P.
En annan fråga som vore intressant att veta om det är skillnad i hjulupphängning osv. mot MYP eller om enda skillnaden är andra fjädrar som gör att den blir högre.
Kia EV9 GT-line 7-sits Pebble Grey 2024
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023 såld
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
Idag syns mitt regnr på car.info. Det verkar närma sig leverans på riktigt denna gång. I appen står det uppskattad leverans 25/8-8/9.
MLR VIT/SVART 19” Trosta.
-
Samma här, regnummer synligt på carinfo. Uppsk.leverans 22 Aug - 5 Sept. Tror ändå inte på att det är sant förrän jag kört 1200 mil i bilenzumba skrev:Idag syns mitt regnr på car.info. Det verkar närma sig leverans på riktigt denna gång. I appen står det uppskattad leverans 25/8-8/9.
-
Samma här, regnr på Car.info lev senast 6 sept enligt appIngensoppa skrev:Samma här, regnummer synligt på carinfo. Uppsk.leverans 22 Aug - 5 Sept. Tror ändå inte på att det är sant förrän jag kört 1200 mil i bilenzumba skrev:Idag syns mitt regnr på car.info. Det verkar närma sig leverans på riktigt denna gång. I appen står det uppskattad leverans 25/8-8/9.
-
Förresten, har ni gjort slutbetalningen?FutureProof skrev:Samma här, regnr på Car.info lev senast 6 sept enligt appIngensoppa skrev:Samma här, regnummer synligt på carinfo. Uppsk.leverans 22 Aug - 5 Sept. Tror ändå inte på att det är sant förrän jag kört 1200 mil i bilenzumba skrev:Idag syns mitt regnr på car.info. Det verkar närma sig leverans på riktigt denna gång. I appen står det uppskattad leverans 25/8-8/9.
Jag gjorde min betalning så fort det gick. Hämtar på torsdag i Trosta.FutureProof skrev:Förresten, har ni gjort slutbetalningen?FutureProof skrev:Samma här, regnr på Car.info lev senast 6 sept enligt appIngensoppa skrev:Samma här, regnummer synligt på carinfo. Uppsk.leverans 22 Aug - 5 Sept. Tror ändå inte på att det är sant förrän jag kört 1200 mil i bilenzumba skrev:Idag syns mitt regnr på car.info. Det verkar närma sig leverans på riktigt denna gång. I appen står det uppskattad leverans 25/8-8/9.
Japp. Jag gjorde det för två veckor sedan.FutureProof skrev:Förresten, har ni gjort slutbetalningen?FutureProof skrev:Samma här, regnr på Car.info lev senast 6 sept enligt appIngensoppa skrev:Samma här, regnummer synligt på carinfo. Uppsk.leverans 22 Aug - 5 Sept. Tror ändå inte på att det är sant förrän jag kört 1200 mil i bilenzumba skrev:Idag syns mitt regnr på car.info. Det verkar närma sig leverans på riktigt denna gång. I appen står det uppskattad leverans 25/8-8/9.
-
Nu har man regskylt också (får dock köpte en ny för kan ju inte ha den gamla versionen =)
Mitt ramlade igenom när båten passerade Mallorca, 28/8 anländer den till Belgien. Vårar väl hoppas på första veckan i september kanske för leverans.
Mitt ramlade igenom när båten passerade Mallorca, 28/8 anländer den till Belgien. Vårar väl hoppas på första veckan i september kanske för leverans.
:( Kjellbrel skrev:När beställde du?Elbil1 skrev:MYLR vit/svart 20”
Upphämtning 30 aug, Malmö.
December… för leverans i juni, det vet vi ju hur det blev med den saken

Då blir det nog för mig nov-dec som det står i appen.Elbil1 skrev::( Kjellbrel skrev:När beställde du?Elbil1 skrev:MYLR vit/svart 20”
Upphämtning 30 aug, Malmö.
December… för leverans i juni, det vet vi ju hur det blev med den saken
Beställde Vit/Svart 20” i juni med leverans okt-dec och hade en from förhoppning om att det ev skulle komma igång med ordentliga leveranser även av bilar med 20” så det skulle kunna bli något tidigare.
Som tur är ingen panik då jag har en Model 3 (personalbil) som kommer säljas i samband med leverans av Model Y (som personalbil).
Bara att gilla läget och vänta och se

Nu oxå regnummer i car.info, fick vin innan suez slutet på Juli. Beställde 13/3 Malmö sv/sv 20' (pga maj..)
Leverans 23 Aug - 6 Sept, båten i Belgien 28/8 så gissar första veckan i September, men man vågar ju inte riktigt ropa Hej än. Ej betalt icke fått leveransbesked ännu.
Leverans 23 Aug - 6 Sept, båten i Belgien 28/8 så gissar första veckan i September, men man vågar ju inte riktigt ropa Hej än. Ej betalt icke fått leveransbesked ännu.
-
Nog dags att betala så de inte släpper bilen till andra. De gör så har dem sagtTur tut skrev:Nu oxå regnummer i car.info, fick vin innan suez slutet på Juli. Beställde 13/3 Malmö sv/sv 20' (pga maj..)
Hmm jo det skulle ju bara fattats att något sådant händer. Men jag har inte fått sms om att välja dag för leverans så vill helst inte betala för grisen i säcken flera veckor innan förhoppningsvis leveransFutureProof skrev:Nog dags att betala så de inte släpper bilen till andra. De gör så har dem sagtTur tut skrev:Nu oxå regnummer i car.info, fick vin innan suez slutet på Juli. Beställde 13/3 Malmö sv/sv 20' (pga maj..)
Då är det äntligen dags för mig att lämna väntrummet.
Hämtar min tyskbyggda vita med svart inredning och 19” hjul i Norrköping imorgon!
För att sammanfatta resan:
Beställde i slutet på mars, valde 20” för att få en tidig leverans. Det gick som alla här vet åt fanders.
Hörde av mig till Tesla lite då och då på mail utan att få något vettigt svar. Datumet på kontot hoppade fram och tillbaka som en jojo. Värsta var december-januari. Men den hoppade tillvara till slutet oktober början på november.
Så plötsligt i fredags fick jag ett sms om att jag kunde byta till 19” med möjlighet till tidigare leverans, vilket jag svarade på.
Var övertygad om att det då skulle bli till nu gällande pris, men det var ok för mig då jag egentligen ville ha 19” och framförallt dragkrok.
Men så blev det inte, jag betalar det pris som gällde för 19” vid beställningstillfället. Snyggt hanterat ändå.
Lycka till ni andra med era beställningar, hoppas ni också får era bilar snart:)
Hämtar min tyskbyggda vita med svart inredning och 19” hjul i Norrköping imorgon!

För att sammanfatta resan:
Beställde i slutet på mars, valde 20” för att få en tidig leverans. Det gick som alla här vet åt fanders.
Hörde av mig till Tesla lite då och då på mail utan att få något vettigt svar. Datumet på kontot hoppade fram och tillbaka som en jojo. Värsta var december-januari. Men den hoppade tillvara till slutet oktober början på november.
Så plötsligt i fredags fick jag ett sms om att jag kunde byta till 19” med möjlighet till tidigare leverans, vilket jag svarade på.
Var övertygad om att det då skulle bli till nu gällande pris, men det var ok för mig då jag egentligen ville ha 19” och framförallt dragkrok.
Men så blev det inte, jag betalar det pris som gällde för 19” vid beställningstillfället. Snyggt hanterat ändå.
Lycka till ni andra med era beställningar, hoppas ni också får era bilar snart:)
Körde en vit M3 LR -20 -Såld
Väntar på en MX -2?
Väntar på en MX -2?
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Du behöver bara betala i tid, det räcker bra. Bilen ska vara betald (ex eventuell finansiering) när du hämtar den.
Jag betalade vår bil ett par dagar innan upphämtning.
Model Y LR AWD 2022
Tackar, man behöver inte bli besviken i onödanjonasl skrev:Du behöver bara betala i tid, det räcker bra. Bilen ska vara betald (ex eventuell finansiering) när du hämtar den.
Dubbelkollar med Kontaktperson för säkerhets skull
-
Hade uppsk lev 23 aug- 6 sept.
Fick sms idag om upphämtning mellan 9-19 sept.
Gäller nog att kolla bilarna noga vid hämtning då det varit mkt förseningar
Fick sms idag om upphämtning mellan 9-19 sept.
Gäller nog att kolla bilarna noga vid hämtning då det varit mkt förseningar
- HerrNilsson
- Teslaägare
- Razorman82
- Teslaägare