Jag försöker hitta ett lackstift så bilrecondaren kan fixa stenskott när han gör lackförsegling på vår röda model Y -22. Chipex har bara olika kit som verkar onödigt dyra och innehållsrika och dessutom finns inte 2022 som alternativ. Jag hittar inte färgkoden som ska finnas på dörrstolpen, där finns bara däcktryck. Och på bilfarg.se finns inte bilen och koden alls. Red Multicoat gills inte
Var köper ni, var hittar ni koden?
Röd finns med två koder, vet inte vilken som är rätt.
Red Multi-Coat. Code: PMMR / PPMR
Koden ska finnas på ett klistermärke vid förardörren.
Model Y Performance, Svart/Svart - Uthämtad 17 augusti 2022 Tidigare: Model 3 LongRange med 19", Vit/Svart -- Uthämtad 3 december 2021 -- Såld 25 augusti 2022
Jag försöker hitta ett lackstift så bilrecondaren kan fixa stenskott när han gör lackförsegling på vår röda model Y -22. Chipex har bara olika kit som verkar onödigt dyra och innehållsrika och dessutom finns inte 2022 som alternativ. Jag hittar inte färgkoden som ska finnas på dörrstolpen, där finns bara däcktryck. Och på bilfarg.se finns inte bilen och koden alls. Red Multicoat gills inte
Var köper ni, var hittar ni koden?
Hittade koden i teslakontot på tesla.com. PPMR. Finns samma i teslaappen. Fattade inte detta med färgkoden, det brukar ju vara ral eller ansi eller nåt..
Tack för hjälpen
Tesla model 3 LR+ AWD, FSD (HW3), midnight silver metallic, svart interiör, 18 tum hjul. Uttagen 2019-05-24. Såld 2022-08-09
Tesla Model 3 Performance, röd, vit interiör. Beställd 2022-04-04, Levererad 2022-08-31
Nog för att Chipex inte är billiga, men jag tycker resultatet blev riktigt bra. Har lagat ett gäng stenskott i min bil med deras system och när lärt sig hur länge man ska vänta innan man jämnar ut färgen så blir det riktigt bra. Mycket enklare att använda än traditionella bättringsfärger imho.
Jag hämtar från Upplands Bilfärg i dag. Cirka 170:- per stift (man behöver 2 olika för att resultatet ska bli så bra som möjligt för mig som har vit bil).
Model Y Performance, Svart/Svart - Uthämtad 17 augusti 2022 Tidigare: Model 3 LongRange med 19", Vit/Svart -- Uthämtad 3 december 2021 -- Såld 25 augusti 2022