MY LR Svart/svart 20” beställd 14/3.lindvalll skrev:Vad och när beställde ni som fått SMS idag?
Upphämtning Malmö.
Moderator: Redaktion
MY LR Svart/svart 20” beställd 14/3.lindvalll skrev:Vad och när beställde ni som fått SMS idag?
Beställde 15 mars, hämtas i Malmö, LR svart/svart med 20"lindvalll skrev:Vad och när beställde ni som fått SMS idag?
Mars 10, V/S 20". 9/9 - 9/19 SMS. 23/8 - 6/9 App EDD.lindvalll skrev:Vad och när beställde ni som fått SMS idag?
Spännande att se om min är tysktillverkad eller om den kom med någon av båtarna som är i Belgien nu. Hoeg St Petersburg tror jag inte det är. Stod även i smset att man får leveransdatum när bilen påbörjat sista transporten, så den lär väl vara på väg med en lastbil nu tänker jag.Elbil1 skrev::( Kjellbrel skrev:När beställde du?Elbil1 skrev:MYLR vit/svart 20”
Upphämtning 30 aug, Malmö.
December… för leverans i juni, det vet vi ju hur det blev med den saken
lindvalll skrev:Vad och när beställde ni som fått SMS idag?
Vit/svart 20” beställde 22/3, inte fått sms om att ändra någon spec för tidigare leverans.lindvalll skrev:Vad och när beställde ni som fått SMS idag?
Vad har du för estimerat datum samt konfig?lindvalll skrev:Ni har alla väntat sen mars. Ni är väl värda era bilar. Själv beställde man 25/5 och lär få vänta till Q4.
Är i liknande situation, men beställt 2 juni med EDD 31/8-16/9. Givet de båtar som är ute på vift och att man inte fått något VIN från dem så känns det som att enda sättet de kan hålla det datumet är om man får en tysk bil. Men inte mig emot.pawweshark skrev:Vad har du för estimerat datum samt konfig?lindvalll skrev:Ni har alla väntat sen mars. Ni är väl värda era bilar. Själv beställde man 25/5 och lär få vänta till Q4.
Väntar på en svart/svart 19" beställd 16maj.
Edd har tajtats till hela väntetiden.
Nu ligger jag på 29/8-14/9 hoppas verkligen det håller
Elbil1 skrev:Spännande att se om min är tysktillverkad eller om den kom med någon av båtarna som är i Belgien nu. Hoeg St Petersburg tror jag inte det är. Stod även i smset att man får leveransdatum när bilen påbörjat sista transporten, så den lär väl vara på väg med en lastbil nu tänker jag.Elbil1 skrev::( Kjellbrel skrev:När beställde du?Elbil1 skrev:MYLR vit/svart 20”
Känner mig ändå ganska säker, givet följande:Dfokr skrev:Hoppas ej på för mycket. Hade lika tajt datum som många andra och nu blev det 19 okt - 21 nov. Appen betyder ingenting såvida du inte fått ett SMS med bekräftelse.
Tack, men jag kommer tyvärr inte åt något VIN pga förmånsbilsbeställning via leasingbolag. Jag får väl leva och se helt enkelt. Men lägger mina 5 cent på att den är på väg från Belgien med lastbil nu.strandteslan skrev:Elbil1 skrev:Spännande att se om min är tysktillverkad eller om den kom med någon av båtarna som är i Belgien nu. Hoeg St Petersburg tror jag inte det är. Stod även i smset att man får leveransdatum när bilen påbörjat sista transporten, så den lär väl vara på väg med en lastbil nu tänker jag.Elbil1 skrev::( Kjellbrel skrev:När beställde du?Elbil1 skrev:MYLR vit/svart 20”
Här är en grym sida om du vill veta om den är på båten =)
https://linktr.ee/teslaupdate
Min är med på båten och måste säga jag är glad för en kina-tillverkad, Kina är bra på produktion, besökt flera olika bilfabriker där och kontrollen är ju exceptionellt bra =)
Vit/svart 19”. Alltså helt standard. Antar att vinterdäck inte har något med leveranstid att göra.pawweshark skrev:Vad har du för estimerat datum samt konfig?lindvalll skrev:Ni har alla väntat sen mars. Ni är väl värda era bilar. Själv beställde man 25/5 och lär få vänta till Q4.
Väntar på en svart/svart 19" beställd 16maj.
Edd har tajtats till hela väntetiden.
Nu ligger jag på 29/8-14/9 hoppas verkligen det håller
Brukar fråga om matchning/VIN när jag då och då ringer Tesla. De är behjälpliga även om det är en order genom leasingbolag.HerrNilsson skrev:Leasingbolaget borde kunna hjälpa er. Jag mailade mitt och bad om VIN för mitt RN-nummer och dom svarade med mitt VIN ett par veckor senare. Volvofinans.
Min har stått 1-17:e September nu i 2-3 veckor, hade 28:e Augusti till 30:e September innan. Mailade Tesla och fick svaret att allt dom kunde se vad att jag hade ett leveransfönster i September.. Ingen aning vad det egentligen betyder, ser dom något jag inte ser eller är det som vanligt svaga gissningar.Covfefe skrev:Under snart två veckors tid så hoppar mina datum till synes autmatiskt fram en dag i taget. Augusti 24 - 31 Augusti. (Igår var det 23-30:e osv)
Inget samtal eller sms. Har någon annan lika dant?
”Vi kommer att kontakta dig för att boka in din leverans”
Anonym skrev:Min har stått 1-17:e September nu i 2-3 veckor, hade 28:e Augusti till 30:e September innan. Mailade Tesla och fick svaret att allt dom kunde se vad att jag hade ett leveransfönster i September.. Ingen aning vad det egentligen betyder, ser dom något jag inte ser eller är det som vanligt svaga gissningar.Covfefe skrev:Under snart två veckors tid så hoppar mina datum till synes autmatiskt fram en dag i taget. Augusti 24 - 31 Augusti. (Igår var det 23-30:e osv)
Inget samtal eller sms. Har någon annan lika dant?
”Vi kommer att kontakta dig för att boka in din leverans”
Normala fall så betyder det att jag får min bil i september, men exakt datum är det osäkert.