Jag har beställt en MYP i mitten på juni, av anledningarna att det var enligt Teslas kundservice det snabbaste sättet att få en MY, med vit färg och dessutom få säkerställt att leveransen sker från Berlin.
Det jag inte tänkte mig för ordentligt var att Tesla inte erbjuder dubbdäck till MYP, vilket oroar mig lite då jag bor i Norrbotten.
Så, efter allt dribbel med leveransdatum från Tesla har jag funderat på en long range, när det ändå dragit ut på tiden, bara för att få möjligheten till dubbdäck.
Men till min fråga då: Nån här som vet vilka skillnaderna är mellan MYP och MY LR som är tillverkade i Berlin? Enligt Teslas kundservice är det (som ibland spekulerats att det är skillnader i detaljer i inredningen) exakt samma inredning i bilar som levereras från Berlin som Shanghai?
Nån som fått en MY LR levererad från Berlin? Erfarenheter?
Skillnader mellan MY LR från Berlin och Shanghai?
Not. Provkört MYP från Berlin och MY LR från Shanghai. Den senare upplevde jag som aningen tystare, både ljud från sommardäcken och mindre ljud från motorerna. Komforten var ganska lika, kommer inte ihåg andra skillnader. Jo, accelerationen i MYP var insane