Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
Re: Ni som beställt MYP
Hmm, no invoice with the VIN? What are the last digits? Mine is PB04366xxx, and no USS disclaimer, mening they are still there. Might it be only black cars that are missing for now?ThanosChatz skrev:Just sharing my own experience, sorry for English
MYP black/black, vin assigned (Berlin) but only visible through source code.
EDD was 25 Oct - Nov 4 .vin was allocated after I was prompted to accept that my car won’t have USS.
Now EDD is Nov 2 - Nov 4, have not received any SMS
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Bra om vi också skriver om det är med eller utan USS, och vad VIN slutar på (mitt PB04366xxx som exempel). Försöker förstå varför vissa får USS-disclaimern och andra inte.Anyviz skrev:Fick VIN idag, Vit/svart 11726 beställd 31/5 leverans 2-14nov
Var får ni uss-disclaimern?
Är det när ni läser i källkoden eller även inloggade i app/webb?
Nej. Har man fått slutfaktura, varför inte betala? Att få hit bilen kan gå snabbare än man kan tro.Lurkern skrev:Har också fått datum 2-14 november. Ni som är proffs, väntar ni in sms innan ni betalar?
I Car.infos statistik från augusti - sista månaden då vi fick ordentligt med P-leveranser - så kan man se dels datum då bilen förhandsregistrerats (dvs då Tesla Sverige meddelat Transportstyrelsen att bilen ska hit), och dels datum då den första av den batchen levererats (dvs registrerats på kunden).
Exempelvis förhandsregistrerades det 13 MYP 2022-08-12, och den första var levererad 2022-08-19. Dvs efter 7 dagar, om man ska lita på siffrorna. Kortaste intervallet jag sett är 4 (!) dagar, från förhandsreg till leverans.
EDIT: Antal dagar från byggdatum till förhandsregistrering är vanligtvis 1-3, men upp till 5 dagar förekommer i serien.
Att det fylls på med nya köpare som fått VIN nu, och som fortsatt har leveransfönster fram till 14/11, kan tolkas att vi som fick samma fönster igår eller i förrgår ligger bra till för att inte få leverans i slutet av den perioden i alla fall.
Senast redigerad av Andersen, redigerad totalt 1 gånger.
Enligt vad jag förstått så ska man få en ruta att godkänna avsaknaden av USS om de saknas. Får man inte den rutan på sidan så finns det en flagga man hittat i källkoden där USS disclaimern är satt till false - dvs bilen har USS. Tolkar jag det som iaf.Sp1lol skrev:Var får ni uss-disclaimern?
Visst kommer statistiken på förregistreringar från Car.info en viss dag? Och isf vilken dag?
Tisdag, denna månad. När Car.info importerat den blir VIN sökbart i tjänsten. Statistiken jag pratar om finns dock bara bakom kulisserna, och Franz har varit snäll och delat den med mig. Jag kollar med honom nästa vecka och lägger upp här i tråden så fort jag vet något.Sp1lol skrev:Visst kommer statistiken på förregistreringar från Car.info en viss dag? Och isf vilken dag?
För exempel, kolla inlägget i tråden från 5 september!
Har inte fått någon disclaimer om USS, vin slutar på PB04238xAndersen skrev:Bra om vi också skriver om det är med eller utan USS, och vad VIN slutar på (mitt PB04366xxx som exempel). Försöker förstå varför vissa får USS-disclaimern och andra inte.Anyviz skrev:Fick VIN idag, Vit/svart 11726 beställd 31/5 leverans 2-14nov
Dessutom, en intressant datapunkt är huruvida ni beställt med vinterhjul eller inte. Kan det inverka på huruvida man får slutfaktura och VIN? Är det brist på däck så lär Tesla skjuta på de leveranserna.Andersen skrev:Bra om vi också skriver om det är med eller utan USS, och vad VIN slutar på (mitt PB04366xxx som exempel). Försöker förstå varför vissa får USS-disclaimern och andra inte.Anyviz skrev:Fick VIN idag, Vit/svart 11726 beställd 31/5 leverans 2-14nov
I mitt fall: MYP 25/5, Trosta, RN11724xxxx, Vit/svart, USS, ej vinterhjul, VIN PB04366xxx, slutfaktura, EDD 2-14/11.
Tips: Gå till kontrollpanelen och lägg till en signatur, så har alla blykoll medan vi spänt väntar på våra bilar 
Hmmm, varför visas inte min signatur nu då...

Hmmm, varför visas inte min signatur nu då...
Senast redigerad av Andersen, redigerad totalt 1 gånger.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Eller så levererar de utan, som med dragkrokarna.Andersen skrev:Dessutom, en intressant datapunkt är huruvida ni beställt med vinterhjul eller inte. Kan det inverka på huruvida man får slutfaktura och VIN? Är det brist på däck så lär Tesla skjuta på de leveranserna.Andersen skrev:Bra om vi också skriver om det är med eller utan USS, och vad VIN slutar på (mitt PB04366xxx som exempel). Försöker förstå varför vissa får USS-disclaimern och andra inte.Anyviz skrev:Fick VIN idag, Vit/svart 11726 beställd 31/5 leverans 2-14nov
I mitt fall: MYP 25/5, Trosta, RN11724xxxx, Vit/svart, USS, ej vinterhjul, VIN PB04366xxx, slutfaktura, EDD 2-14/11.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Spännande, inte så långt från mitt beställningsdatumAnyviz skrev:Fick VIN idag, Vit/svart 11726 beställd 31/5 leverans 2-14nov

[
-
Andersen skrev:Hmm, no invoice with the VIN? What are the last digits? Mine is PB04366xxx, and no USS disclaimer, mening they are still there. Might it be only black cars that are missing for now?ThanosChatz skrev:Just sharing my own experience, sorry for English
MYP black/black, vin assigned (Berlin) but only visible through source code.
EDD was 25 Oct - Nov 4 .vin was allocated after I was prompted to accept that my car won’t have USS.
Now EDD is Nov 2 - Nov 4, have not received any SMS
PB0379XX, I did not get final invoice (suspect this is an attachment doc) maybe cause I just paid. The vin is still hidden and can only view it through the page’s source code
Här har man glatt betalat, och så får man ändrat leveransfönster:
Uppskattad leveranstid: November 11–November 25
MYP 25/5, Trosta, RN11724xxxx, Vit/svart, USS, ej vinterhjul, VIN PB04366xxx, slutfaktura betald, tidigare EDD 2-14/11.
MYP 25/5, Trosta, RN11724xxxx, Vit/svart, USS, ej vinterhjul, VIN PB04366xxx, slutfaktura betald, tidigare EDD 2-14/11.
Min har stått som betald några veckor nu. Har företagsleasing men inte via dbs/santander
Har kvar mitt 1-11nov
Vin i källkod enbart
V/s 22/5 trosta
Inga vinterhjul
Rn11720xxxx
Så hoppas fortf att datumet står sig
Har kvar mitt 1-11nov
Vin i källkod enbart
V/s 22/5 trosta
Inga vinterhjul
Rn11720xxxx
Så hoppas fortf att datumet står sig
Tesla ringde precis mig och sa att jag har en MYP(Vit/Svart) allokerad för mig nu.
Jag ville skjuta på leverans men då tappade jag tydligen mitt pris som är lägre än vid beställning idag. Ändrade till en Svart/Vit så fick jag behålla grundpriset men lägga till för tillvalen, blev ungefär samma som att behålla Vit/Svart och få det nya priset. Kan vara kul att få en som inte är likadan som min nuvarande MY LR
Så summa summarum så är det någon annan som kommer bli allokerad på "min" bil nu. Grattis
Jag ville skjuta på leverans men då tappade jag tydligen mitt pris som är lägre än vid beställning idag. Ändrade till en Svart/Vit så fick jag behålla grundpriset men lägga till för tillvalen, blev ungefär samma som att behålla Vit/Svart och få det nya priset. Kan vara kul att få en som inte är likadan som min nuvarande MY LR

Så summa summarum så är det någon annan som kommer bli allokerad på "min" bil nu. Grattis

-
showUssRemovalDisclaimer":false
showUSStatesInException":false
Vad TROR vi detta innebär?
showUSStatesInException":false
Vad TROR vi detta innebär?
MYP 18/5, Trosta RN11718xxxx, Vit/Svart, ej vinterhjul, VIN PB04208xxx, EDD 16-30/11
Och där fick både jag och en bekant sms:Andersen skrev:Här har man glatt betalat, och så får man ändrat leveransfönster:
"Tesla-uppdatering: En bil som är under transport till din valda plats för upphämtning, Stockholm-Trosta Park, Trosta 181, har allokerats till din beställning - RN11724xxxx. Ditt estimerade fönster för upphämtning är 16/11-30/11. Du kommer att få ett SMS för inbokning av preliminär upphämtningstid när bilen påbörjar sin sista transport. Svara ''NEJ'' på detta SMS inom 24 timmar om du inte är tillgänglig att hämta din bil under någon dag denna period."
3-5 veckor från Tyskland och hit? Nja...
-
Andersen skrev:Och där fick både jag och en bekant sms:Andersen skrev:Här har man glatt betalat, och så får man ändrat leveransfönster:
"Tesla-uppdatering: En bil som är under transport till din valda plats för upphämtning, Stockholm-Trosta Park, Trosta 181, har allokerats till din beställning - RN11724xxxx. Ditt estimerade fönster för upphämtning är 16/11-30/11. Du kommer att få ett SMS för inbokning av preliminär upphämtningstid när bilen påbörjar sin sista transport. Svara ''NEJ'' på detta SMS inom 24 timmar om du inte är tillgänglig att hämta din bil under någon dag denna period."
Fick också exakt samma mess nyss:P
MYP 18/5, Trosta RN11718xxxx, Vit/Svart, ej vinterhjul, VIN PB04208xxx, EDD 16-30/11
Fick samma men låter ju som alla mylr som kommer med båt bättre matchar det där sms?Andersen skrev:Och där fick både jag och en bekant sms:Andersen skrev:Här har man glatt betalat, och så får man ändrat leveransfönster:
Eller om dom samkör transporten till Sverige av någon anledning?
Eller bara skit bakom spakarna på sms-avdelningen

Tesla ringde igår 26/10, sa att den var på gång, fick uppdaterad ETD till 4-20 nov. Jag la till vinterhjul för jag fick fråga om det.
Idag 27/10, kollar appen, har kvar 4-20/11 på morgonen. Under dagen ändras det till 11-25/11. Senare på dagen, får SMS där det står att bil är på väg som har allokerats till mig för upphämtning ETD 16-30/11 (det står fortfarande kvar 11-25/11 i app och på webben.
Har ETD 11-25nov enl. app eller 16-30/11 enl. SMS
Inget Vin i källkod
S/s 2/6 trosta
Vinterhjul (la till det igår när dom ringde den 26/10)
Rn11726xxxx
Idag 27/10, kollar appen, har kvar 4-20/11 på morgonen. Under dagen ändras det till 11-25/11. Senare på dagen, får SMS där det står att bil är på väg som har allokerats till mig för upphämtning ETD 16-30/11 (det står fortfarande kvar 11-25/11 i app och på webben.
Har ETD 11-25nov enl. app eller 16-30/11 enl. SMS
Inget Vin i källkod
S/s 2/6 trosta
Vinterhjul (la till det igår när dom ringde den 26/10)
Rn11726xxxx
Hur funkar det med däck och fälgar nu vid leverans efter 1:a oktober? Stämmer detta?
1. Bilen levereras alltid med
21” Uberturbine med vinterdäck.
2. Om man beställt vinterdäck får man även en uppsättning 21” Uberturbine med sommardäck som ligger inne i bilen.
(har säkert svarats på massor av ggr men svårt att hitta med sökning)
2. Om man beställt vinterdäck får man även en uppsättning 21” Uberturbine med sommardäck som ligger inne i bilen.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Vintertid levereras bilen med vinterdäck. Frågan är om det är vinter nu?Baretta skrev:Hur funkar det med däck och fälgar nu vid leverans efter 1:a oktober? Stämmer detta?
Volvo PV 544 Special 1963