LarsaR skrev:LarsOJ skrev:LarsL skrev:Problemet är ju att folk får härja rätt fritt här utan att det modereras. För många år sedan hade vi kanske ett eller två troll som ogillade elbilar i allmänhet och Tesla i synnerhet. Nu verkar var och varannan vara här för att trycka ner elbilar och Tesla, ja eller sprida SD propaganda. De borde så klart ha rensats ut.
Buhu det var bättre förr när bara 7 aktivister hade elbil…
Nu börjar ju elbilar bli mainstream och då får du nog vänja dig vid att folk med annan politisk åskådning än dig själv. Det är väl bra eller?
Kan väl tycka att det är konstigt att hänga på ett elbilsforum om man hatar elbilar, än värre på ett Tesla-forum om man hatar Tesla (och Musk) men det är ju enkelt att hoppa över inlägg som den individen skrivit (precis som jag gör med vissa kärnkraftskramare som tenderar att upprepa sig).
Annars tycker jag det är tråkigt att Zalman och Spacecoin tystnat de senaste dagarna, håller inte med om allt de skriver men dom hittar mycket på nätet. Har inga problem med ”clickbait” trådar, är dom inte intressanta nog så försvinner dom bara.
Kan väl tycka att det är konstigt att hänga på ett elbilsforum om man hatar elbilar, än värre på ett Tesla-forum om man hatar Tesla (och Musk)
Jag tror att det är ytterst få som hänger här inne som hatar Tesla, elbilar eller FSD, men jag tror ibland att vissa beteenden här inne kan trigga ett motstånd hos de som inte köper parfym som luktar bränt hår(En Elon-produkt) eller tycker att det är särskilt trovärdigt att vara helt säker på att släppa L4/L5 FSD 6-7-8-9 år i rad.
Det finns ytterst få saker som jag hatar, men skulle det bli ett galet hyllande av något kontra något annat så skulle jag säkert kunna tänka mig att försöka tona ner det hela, då kanske det kan tolkas som hat men det är det definitivt inte.
Postar någon i aktietråden något där man jämför Teslas Y/Y resultat och jämför med ett bolag som mognat klart för 10 år sedan så kan jag posta något annat där ett annat bolag som är i kraftig tillväxtfas konkurrerar ut Tesla, det kan mycket väl vara en dålig jämförelse men det är mer för att belysa att det inte blir intressant att jämföra tillväxt mellan Apple och Tesla t.ex. Det har inget med hat mot Tesla att göra. Postar någon 4 dagar i rad när aktien går upp och inte den dagen den går ner så kan jag posta den negativa dagen också, borde vara lika intressant för de som är intresserade av aktien Tesla kan jag tycka.
Jag kan nog tänkas reagera bakvänt även när man som i mitt fall dagligen när jag väntade på min nya ID4 bara fick läsa massor av negativt om ID4 i en tråd om ID4 från flertalet personer som tycker att det är jobbigt att någon är kritisk mot FSD/Tesla/Elon. Vore en sak om jag gick in och bashade en tråd om Model 3 och sa att ID4 var bättre, men det här blir rent knäppt när vissa gör såhär i alla trådar om bilmodeller som inte är PRO Tesla där personer som gillar elbilar ser fram emot sin beställda bil.
Som någon form av parallell så har jag varit med om samma sak tidigare, men då var det Apple kontra Android.
Jag hatar inte Apple eller iPhone, men när det var som värst med Apple-kulten och Steve Jobs så hände det att jag hamnade i diskussioner kring Apple/Android. Det hade inget med hat mot Apple/iPhone att göra, det hade mer med det onyanserade hyllandet att göra.
Android(Samsung) börjar med stor skärm. Apple/Jobs säger att stor skärm är dåligt och 4.5" skärm är det största man någonsin kommer vilja ha, många iPhonefanatiker(hade själv en iPhone då och nu) hänger med och tycker att det är kasst med stor skärm.
Apple släpper iPhone 6/ 6Plus med stor/större skärm, genialiskt helt plötsligt och samma personer som hatade stora skärmar ska nu ha exakt det för att det är sååå skönt med en stor skärm.
Widgets på telefonen som Android tidigt hade, kasst, Apple släpper det, genialiskt. Finns många fler exempel på detta.
Min upplevda känsla är att med Steve Jobs bortgång så blev Apple ett mer nyanserat företag, jag tror personligen att även Tesla skulle må bra av att ledas av någon annan än Elon Musk. Inte för att jag hatar Elon Musk utan för att jag tycker att Tesla ska handla om Tesla och inte om Elon och alla hans personliga kamper(shorts, dykare i Thailand o.s.v.) mot allt och alla.