Nu kommer bonusen….

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Femulen
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 21 nov 2021 20:08
Ort: Nybrostrand/Gustavsberg

Nu kommer bonusen….

Inlägg av Femulen »

Hämtade bilen den 4/3 och nu ser jag på mitt bank-konto att 70.000 kommer att betalas ut den 20/9. Härligt!!!!!
Dafro
elbilist
Inlägg: 3066
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Nu kommer bonusen….

Inlägg av Dafro »

Femulen skrev:
Hämtade bilen den 4/3 och nu ser jag på mitt bank-konto att 70.000 kommer att betalas ut den 20/9. Härligt!!!!!
Grattis, skön känsla. Själv hoppas jag att det försvinner helt, skulle kännas bättre då jag inte kommer få någon då min bil visst är för dyr, eller kommer för sent. :D
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
Folke
Teslaägare
Inlägg: 181
Blev medlem: 30 dec 2018 08:15

Re: Nu kommer bonusen….

Inlägg av Folke »

Intressant...

Ne men seriöst detta kanske inte är något att skapa en tråd om. Har hänt de flesta på forumet...
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2949
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Nu kommer bonusen….

Inlägg av Walker »

Om man bara skapade relevanta trådar skulle set vara väldigt lite att läsa här inne…. :lol:
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
D_zlatan
Teslaägare
Inlägg: 54
Blev medlem: 08 mar 2022 14:43

Re: Nu kommer bonusen….

Inlägg av D_zlatan »

Väldigt relevant anser jag!

Har hämtat min bil några veckor senare 4 så bra veta att de finns pengar o betalas ut!
Användarvisningsbild
PatteJan
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 21 okt 2021 12:44

Re: Nu kommer bonusen….

Inlägg av PatteJan »

Nice. :)
Hämtade ut min 9/3 och skickade in blanketten dagen efter jag fick den. Så då borde det inte dröja innan det trillar in lite riksdollar hos mig också då.
Tesla Model 3 LR 2022 Pearl White
Användarvisningsbild
Femulen
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 21 nov 2021 20:08
Ort: Nybrostrand/Gustavsberg

Re: Nu kommer bonusen….

Inlägg av Femulen »

PatteJan skrev:
Nice. :)
Hämtade ut min 9/3 och skickade in blanketten dagen efter jag fick den. Så då borde det inte dröja innan det trillar in lite riksdollar hos mig också då.
Det bör bli nästa vecka. Konstigt att man inte får något meddelande innan. Det känns lite oroligt ända tills man ser det!
Användarvisningsbild
PatteJan
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 21 okt 2021 12:44

Re: Nu kommer bonusen….

Inlägg av PatteJan »

Femulen skrev:
PatteJan skrev:
Nice. :)
Hämtade ut min 9/3 och skickade in blanketten dagen efter jag fick den. Så då borde det inte dröja innan det trillar in lite riksdollar hos mig också då.
Det bör bli nästa vecka. Konstigt att man inte får något meddelande innan. Det känns lite oroligt ända tills man ser det!
Ser på kontot att jag fick mina pengar i fredags 23/9 :D
Tesla Model 3 LR 2022 Pearl White
Användarvisningsbild
Knix
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 04 jun 2022 09:38

Re: Nu kommer bonusen….

Inlägg av Knix »

I morgon försvinner bonusen. Se pressrelease från regeringen.
Kommer nog beställas många elbilar imorgon.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2949
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Nu kommer bonusen….

Inlägg av Walker »

Knix skrev:
I morgon försvinner bonusen. Se pressrelease från regeringen.
Kommer nog beställas många elbilar imorgon.
Nähä? :shock:
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
TesMac
Inlägg: 2
Blev medlem: 07 nov 2022 22:12

Re: Nu kommer bonusen….

Inlägg av TesMac »

Så tråkigt med denna regeringen, riktigt lågt miljötänk tyvärr. Har beställt en M3 som skulle kommit i november, men nu står som "ej fastställt leveransfönster", tack för det :roll:
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Nu kommer bonusen….

Inlägg av LarsL »

Frågan är vad som händer med bonusen för Model Y som levererades i Juni, kommer vi få några pengar?
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Nu kommer bonusen….

Inlägg av Jeppe_E »

LarsL skrev:
Frågan är vad som händer med bonusen för Model Y som levererades i Juni, kommer vi få några pengar?

Ja, om det råder ju numera inget tvivel, eftersom bonus skall utbetalas till alla bilar som köpts/beställts innan den 9 nov.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Nu kommer bonusen….

Inlägg av LarsL »

Jeppe_E skrev:
LarsL skrev:
Frågan är vad som händer med bonusen för Model Y som levererades i Juni, kommer vi få några pengar?

Ja, om det råder ju numera inget tvivel, eftersom bonus skall utbetalas till alla bilar som köpts/beställts innan den 9 nov.
Man kan ju tvivla…
https://www.regeringen.se/pressmeddelan ... -november/

Den bil som köpts eller beställts senast den 8 november 2022 ska för att få klimatbonus uppfylla de regler som gäller vid den tidpunkt när utbetalning ska ske, det vill säga tidigast sex månader efter att bilen för första gången har ställts på i vägtrafikregistret.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Nu kommer bonusen….

Inlägg av Jeppe_E »

LarsL skrev:
Jeppe_E skrev:
LarsL skrev:
Frågan är vad som händer med bonusen för Model Y som levererades i Juni, kommer vi få några pengar?

Ja, om det råder ju numera inget tvivel, eftersom bonus skall utbetalas till alla bilar som köpts/beställts innan den 9 nov.
Man kan ju tvivla…
https://www.regeringen.se/pressmeddelan ... -november/

Den bil som köpts eller beställts senast den 8 november 2022 ska för att få klimatbonus uppfylla de regler som gäller vid den tidpunkt när utbetalning ska ske, det vill säga tidigast sex månader efter att bilen för första gången har ställts på i vägtrafikregistret.
Om du hämtade bilen före den 15:e juni så bör din bonus bli utbetald i år. Fortfarande så gäller samma förordning som tidigare. Det är samma ordalydelse i den, dvs det finns ett antal regler som skall uppfyllas, t.ex. att bilen inte bytt ägare.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Esson
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 15 maj 2022 13:09

Re: Nu kommer bonusen….

Inlägg av Esson »

Andy09 skrev:
Femulen skrev:
Hämtade bilen den 4/3 och nu ser jag på mitt Riksbank-konto att 70.000 kommer att betalas ut den 20/9. Härligt!!!!!
Väldigt goda nyheter. Jag ser fram emot min nästa vecka. Det är fortfarande lite kvar på lånet, men jag tror att det kommer att betalas av innan året är slut.
Härligt!!!! då vet jag att bonusen (mina skattepengar) går till dem så behöver det!!! För ingen ska behöva dras med långdragna billån.
TesMac
Inlägg: 2
Blev medlem: 07 nov 2022 22:12

Re: Nu kommer bonusen….

Inlägg av TesMac »

Det verkar ändå som att man kanske kan få del av bonusen då man redan har beställt, men nästa faktor i bonusen är listpriset. Det verkar som att Skatteverket har kvar M3LR för knappt 683k i sin lista, så om man hinner få den före de uppdaterar, vilket förra året gjordes 20/12, men det är såklart inte samma detta år utan med min vanliga otur blir det tre dagar före min M3 blir registrerad! :roll:

https://www4.skatteverket.se/rattsligva ... 2022-10-24
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11714
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Nu kommer bonusen….

Inlägg av martinot »

TesMac skrev:
Det verkar ändå som att man kanske kan få del av bonusen då man redan har beställt, men nästa faktor i bonusen är listpriset. Det verkar som att Skatteverket har kvar M3LR för knappt 683k i sin lista, så om man hinner få den före de uppdaterar, vilket förra året gjordes 20/12, men det är såklart inte samma detta år utan med min vanliga otur blir det tre dagar före min M3 blir registrerad! :roll:

https://www4.skatteverket.se/rattsligva ... 2022-10-24
Jo, införandet av gränsen på 700 KSEK var ju ett riktigt clusterfuck på det sättet som det gjordes. :(

Känns som det skett en vänligare och tydligare förändring denna gången då alla redan vet när de beställer vad som gäller.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5464
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Nu kommer bonusen….

Inlägg av Nicke Nyfiken »

TesMac skrev:
Så tråkigt med denna regeringen, riktigt lågt miljötänk tyvärr. Har beställt en M3 som skulle kommit i november, men nu står som "ej fastställt leveransfönster", tack för det :roll:
Menar du att regeringen styr över Teslas leveransfönster?
Fattar inte kopplingen du gör.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11714
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Nu kommer bonusen….

Inlägg av martinot »

Nicke Nyfiken skrev:
TesMac skrev:
Så tråkigt med denna regeringen, riktigt lågt miljötänk tyvärr. Har beställt en M3 som skulle kommit i november, men nu står som "ej fastställt leveransfönster", tack för det :roll:
Menar du att regeringen styr över Teslas leveransfönster?
Fattar inte kopplingen du gör.
Samma här. Förstod inte alls den delen av inlägget. Känns som det blandas ihop helt olika saker på ett lite märkligt sätt?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar