Jag vet vad min gör 100-200 på, därav min nyfikenhet på vad jag gick miste om som inte uppgraderar.hybris skrev:Min gissning är 10-12s. Model S har ingen växellåda så man kan "växla ned". Den är inte snabbast 100-200. Inte provat på bilen innan L mode så har inga tider att jämföra med. Märker dock att den accelererar snabbare i högre hastigheter utan tvekan. Speciellt mellan ca 50-150 km/h. Som sagt inte provat eller filmat något i högre hastigheter som skulle göra att jag tappar kortet. Jag gör aldrig 100-200 acceleration så för mig ointressant. Dock är accet mellan 50-150 intressant och det är märkbart bättre.
0-100 gissar jag runt eller 3s. Kanske tom under magiska 3an. Blir prov i vår/sommar.
Min gissning är att om du bara är ute efter 100-200 så är detta inte för dig.
Tesla model S P85DL
Moderator: Redaktion
Re: Tesla model S P85DL
Du missat en rejält förbättrad acceleration i det område man normalt använder. Men just 100-200 är inte optimalt för en elbil utan växellåda. 10-12s är en bra gissning för L-mode. Den tappar nog mest sista 20-30 upp till 200 gissar jag.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Vad har du klockat din mellan 100-200?dstr skrev:Jag vet vad min gör 100-200 på, därav min nyfikenhet på vad jag gick miste om som inte uppgraderar.hybris skrev:Min gissning är 10-12s. Model S har ingen växellåda så man kan "växla ned". Den är inte snabbast 100-200. Inte provat på bilen innan L mode så har inga tider att jämföra med. Märker dock att den accelererar snabbare i högre hastigheter utan tvekan. Speciellt mellan ca 50-150 km/h. Som sagt inte provat eller filmat något i högre hastigheter som skulle göra att jag tappar kortet. Jag gör aldrig 100-200 acceleration så för mig ointressant. Dock är accet mellan 50-150 intressant och det är märkbart bättre.
0-100 gissar jag runt eller 3s. Kanske tom under magiska 3an. Blir prov i vår/sommar.
Min gissning är att om du bara är ute efter 100-200 så är detta inte för dig.
Vad fick du ge inkl moms?? Jag funderar på att uppgradera. (ja, jag vet att det skrivits om det förut, men jag vill ha från källan.
)

P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.
Sponsra min Roadster2! http://---
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
59.100 inkl moms. Jag stod bredvid
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Tack!Tars skrev:59.100 inkl moms. Jag stod bredvid
P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.
Står i mitt inlägg!AnteF skrev:Vad fick du ge inkl moms?? Jag funderar på att uppgradera. (ja, jag vet att det skrivits om det förut, men jag vill ha från källan.)

Men jisses. Jag är blind! Ber om ursäkt! Mer kaffe behövs.hybris skrev:Står i mitt inlägg!AnteF skrev:Vad fick du ge inkl moms?? Jag funderar på att uppgradera. (ja, jag vet att det skrivits om det förut, men jag vill ha från källan.)

50-150 är ju ett mer användbart område i praktiken så där vore ju trevligt med en tid så att vi med långsammare bilar ser vad vi missar. Tycker att om jag fick välja ett område att förbättra accet på så är det nog där. Men som sagt en tid så man kan stilla sin nyfikenhet är alltid välkommet.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Inte att rekommendera att nyttja en militär flygplansraka om man är rädd för fågelskit....dstr skrev:Hastighetsmätaren filmad av mobilkamera duger för att stilla min nyfikenhet.hybris skrev:Har inget vettigt att klocka med. Inte helt lagligt att gasa så...dstr skrev:Jag spricker snart av nyfikenhet på 100-200 tiden...
Självklart ska man inte göra det på E4, som är rak och fin runt Uppsala. Du bor ju nära Lunda flygfält, bara att svänga ut där och testa.
Skrämde skiten ur ett hundtal fiskmåsar en mycket tidig sommarmorgon för många år sedan när jag gjorde en avstickare på väg hem till Stockholm efter ett nattligt äventyr i Sollefteå.
Installerat 13,2 kWp solceller
+46 skrev:Inte att rekommendera att nyttja en militär flygplansraka om man är rädd för fågelskit....dstr skrev:Hastighetsmätaren filmad av mobilkamera duger för att stilla min nyfikenhet.hybris skrev:Har inget vettigt att klocka med. Inte helt lagligt att gasa så...dstr skrev:Jag spricker snart av nyfikenhet på 100-200 tiden...
Självklart ska man inte göra det på E4, som är rak och fin runt Uppsala. Du bor ju nära Lunda flygfält, bara att svänga ut där och testa.
Skrämde skiten ur ett hundtal fiskmåsar en mycket tidig sommarmorgon för många år sedan när jag gjorde en avstickare på väg hem till Stockholm efter ett nattligt äventyr i Sollefteå.
Ha ha ha!

- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Tog det en eller två dagar att uppdatera?hybris skrev:Står i mitt inlägg!AnteF skrev:Vad fick du ge inkl moms?? Jag funderar på att uppgradera. (ja, jag vet att det skrivits om det förut, men jag vill ha från källan.)
En dag
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Inga fler som uppgraderat? Känner mig ensam... 

Din bror segelflygaren, för visst var väl båda släkt med Elon? Han visade en bild på ett streck idag på chatten. Tredje i Sverige.
Tesla M3 AWD
Vem är den tredje släktingen då?thompap skrev:Din bror segelflygaren, för visst var väl båda släkt med Elon? Han visade en bild på ett streck idag på chatten. Tredje i Sverige.

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Hybris fick du nya eller gamla bultarna för säkringen? Såg precis:
http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... ing/page92
(Min är planerad att uppgraderad nästa vecka...)
http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... ing/page92
(Min är planerad att uppgraderad nästa vecka...)
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Ingen aning gällande bultarna. 

Jag provade min svagare idag och det vart 15,5 dock lite nedför så får säkert lägga till lite och även denna är markant långsammare efter 170-180. Men då vet ni hur mycket snabbare P85D var redan innan uppgraderingen.dstr skrev:11.5
Jag är rätt säker på att jag lagt ut film på det här.

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Tycker bilen har glart mer grunt... Märks när man drar plattan i botten utan tvekan...
Den släpper faktiskt lite vid max gaspådrag nu.,det gjorde denninte innan.,iofs vinterdäck
Inga reflektioner från fler som uppgraderat? Tycker bilen känns klart snabbare i nästan alla lägen.
Det är för att plånboken är lättare nu.hybris skrev:Inga reflektioner från fler som uppgraderat? Tycker bilen känns klart snabbare i nästan alla lägen.

Min ska in på torsdag och få något åtskruvat. Efter det kan vi väl rejsa?