Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
-
Re: Ni som beställt MYP
Fantastiskt, då vet du mer än dom som sitter på Teslas sälj! hoppas du har rätt.
Avhandlat på sid 205 i den här trådenTeslasthlm skrev:Fantastiskt, då vet du mer än dom som sitter på Teslas sälj! hoppas du har rätt.
Det skulle iofs kunna förklara varför min bil, som borde byggts i mitten/slutet av oktober, först hade leveransdatum 2-12/11, och sen 11-25/11, via sms 16-30/11 och nu idag en sista ändring i appen 15-29/11. Samtidigt som de med leverans i Göteborg redan fått sina bilar i den gångna veckan. Har uppgifter på en av dem: Tillverkad 25/10, förregistrerad 4/11 och utlämnad 10/11.Teslasthlm skrev:Håller med om att det låter helt vrickat! I värsta fall står dom och bulkar upp bilar i Belgien för att fylla upp båten för vidare transport. Rostock till Södertälje hade ju annars varit den naturliga rutten.Teslasthlm skrev:Infon kommer från teslaLarsOJ skrev:Det låter ju helt vrickat. Har du något belägg för det påståendet?Teslasthlm skrev:Om inte jag är helt felinformerad så går numera Teslas transporter från Berlin med båt från Belgien till Södertälje för vidare transport till Trosta.
Det ska bli riktigt intressant att se vad datan säger när Tesla väl förregistrerar min bil i Sverige. Då framkommer tillverkningsdatum. För augustileveranserna var det uppenbart transport till Sverige på bara ett par dagar efter tillverkningen, enligt Car.infos data. Nu verkar det inte vara så. Nåt skumt gör Tesla med transporten iaf.
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
En liten uppdatering. Slutfakturan kom i fredags.Andersen skrev:Så 23 P förregistrerades 4/11, tillverkade mellan 17-26/10. Ingen av dem var min (fick VIN 26/10). V/S beställd 25/5, RN11724xxxx, inga tillval eller vinterdäck, leverans till Trosta.Smokingliraren skrev:YKC skrev:Intressant att jag inte heller får träff på VIN, får någon det?
Antar att det blir en till uppdatering om senare datum inom kort![]()
V/S, MYP, Trosta, 2/6, VIN i källkod, Godkänt utan USS, EDD 15-29/11.
Nej ingen träff.
Uppdatering om senare datum förvånar mig inte nu efter alla ändringar.....
Fick vin 25/10 så man tycker ju att bilen borde vara här nu på den tiden.
Fick VIN XP7YGCEL1PB0436xx på slutfakturan, betalade bilen, och sms med EDD 16-30/11. Inte hört nåt mer sen dess. Jo, ingen USS-disclaimer!
Hmmm... VIN får man väl inte förrän bilen är tillverkad, eller hur?
Där står Upphämtningsdatum: 23/11. Får väl se om det dyker upp ett SMS kommande dagar

V/S, MYP, Trosta, 2/6, VIN i källkod, Godkänt utan USS, EDD 15-29/11 - ff i App/Web
[
Samma här, fast en LR, ej fått USS disclaimern, men min är från kina. EDD är 15-29/11 i app/web, sms sa 14-28/11. Upphämtning är 19/11 i Trosta enligt slutfakturan, alltså nu på lördag. Väntar bara på sista smset nu.YKC skrev:
En liten uppdatering. Slutfakturan kom i fredags.
Där står Upphämtningsdatum: 23/11. Får väl se om det dyker upp ett SMS kommande dagar![]()
V/S, MYP, Trosta, 2/6, VIN i källkod, Godkänt utan USS, EDD 15-29/11 - ff i App/Web

Model Y Long Range Vit/Svart 2022
https://www.personalbilskalkylen.se
Lite mer info fanns hos sälj.
Bilen är byggd vad de kan se, transporterna kör mer eller mindre fram och tillbaka, saknas kapacitet tydligen.
Förväntad utlämning närmare månadsskiftet var budskapet då bilen inte står på transporten än och 23/11 är för tight tydligen.
Bilen är byggd vad de kan se, transporterna kör mer eller mindre fram och tillbaka, saknas kapacitet tydligen.
Förväntad utlämning närmare månadsskiftet var budskapet då bilen inte står på transporten än och 23/11 är för tight tydligen.
[
Då bör min levereras om någon vecka, såvida inte vinterhjulen ställer till det.
"Jag vet inte mer om leveranstid än vad som står på ditt konto"YKC skrev:Lite mer info fanns hos sälj.
"Bilarna från Berlin kommer med lastbil"
Tänk vad olika svar man kan få när man ringer. Inte ens om bilen var på väg eller inte kunde hen säga till mig.
YKC skrev:
En liten uppdatering. Slutfakturan kom i fredags.
Där står Upphämtningsdatum: 23/11. Får väl se om det dyker upp ett SMS kommande dagar![]()
Samma för mig, fick upphämtningsdatum på slutfakturan i fredags 23/11 samt VIN på fakturan.
S/S, MYP, Trosta, 31/5, VIN i källkod nu även på fakturan, Har ej behövt/fått godkänna utan USS, EDD 15-29/11 - ff i App/Web
Har som en del av er andra nu fått slutfaktura innehållande VIN. Beställd 31/5 RN1172 sv/sv.
På min slutfaktura står det att den gått 30km står det så på er slutfaktura också?
På min slutfaktura står det att den gått 30km står det så på er slutfaktura också?
-
Jaco skrev:Har som en del av er andra nu fått slutfaktura innehållande VIN. Beställd 31/5 RN1172 sv/sv.
Japp det står det på min också.
MYP 18/5, Trosta RN11718xxxx, Vit/Svart, ej vinterhjul, VIN PB04208xxx, EDD 16-30/11
Nu fick jag träff på VIN numret på car.info och transportstyrelsen, kan se regnr och den är tillverkad 25okt, har inte fått någon notis om tesla vision.
-
Mmm that is odd, just got a vin hit on car.info as well. Mine was built on the 17th of October but got the USS notice/disclaimer.
MYP 1171 S/S
MYP 1171 S/S
Samma för migAnyviz skrev:Nu fick jag träff på VIN numret på car.info och transportstyrelsen, kan se regnr och den är tillverkad 25okt, har inte fått någon notis om tesla vision.
-
Anyviz skrev:Nu fick jag träff på VIN numret på car.info och transportstyrelsen, kan se regnr och den är tillverkad 25okt, har inte fått någon notis om tesla vision.
Samma för mig. SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ NICE.
Fordonsår 2022. Varit snack om 2023? eller va det så att tesla inte göra som andra tillverkare

MYP 18/5, Trosta RN11718xxxx, Vit/Svart, ej vinterhjul, VIN PB04208xxx, EDD 16-30/11
Ni som fått Vin nummer, hur lång tid från att ni fick vin till att ni hittade bilen på carinfoSmokingliraren skrev:Anyviz skrev:Nu fick jag träff på VIN numret på car.info och transportstyrelsen, kan se regnr och den är tillverkad 25okt, har inte fått någon notis om tesla vision.
Fordonsår 2022. Varit snack om 2023? eller va det så att tesla inte göra som andra tillverkare

MYP V/SV Beställd 2022-06-29 RN11741XXXX FSD Levererad 2022-12-30
MYP V/SV Beställd 2022-06-29 RN11748XXXX FSD Levererad 2022-12-30
MYP QS Beställd 2024-11-14 RN12316XXXX FSD Levererad ----TBD----
MYP V/SV Beställd 2022-06-29 RN11748XXXX FSD Levererad 2022-12-30
MYP QS Beställd 2024-11-14 RN12316XXXX FSD Levererad ----TBD----
-
Exakt 3 veckor. Fick vin 25 oktDomenix skrev:Ni som fått Vin nummer, hur lång tid från att ni fick vin till att ni hittade bilen på carinfoSmokingliraren skrev:Anyviz skrev:Nu fick jag träff på VIN numret på car.info och transportstyrelsen, kan se regnr och den är tillverkad 25okt, har inte fått någon notis om tesla vision.
Fordonsår 2022. Varit snack om 2023? eller va det så att tesla inte göra som andra tillverkare?
Men tror göteborgarna fick VIN ungefär samtidigt men hittade bilen förra veckan.
Nu finns även informationen tillgänglig i Car.info
Tillverkades 26/10, Årsmodell 2023
VIN i VIN-finder 26/10
Kuriosa då ämnet varit uppe;
Tjänstevikt 2 003 kg
Totalvikt 2 532 kg
Max släpvagnsvikt, bromsad 8% 1 600 kg
Maxvikt på taket 70kg

Tillverkades 26/10, Årsmodell 2023
VIN i VIN-finder 26/10
Kuriosa då ämnet varit uppe;
Tjänstevikt 2 003 kg
Totalvikt 2 532 kg
Max släpvagnsvikt, bromsad 8% 1 600 kg
Maxvikt på taket 70kg
[
Car.info uppdateras en gång i veckan, denna månad tisdagar. Göteborgarnas bilar förhandsregistrerades fredagen 4/11 och dök upp hos car.info tisdagen 8/11. Men då hade Tesla redan skickat ut sms om hämtning på torsdag-fredag samma vecka!
För oss vars bilar äntligen förhandsregistrerats nu (11/11) och blivit sökbara idag blir det dock inte så, då bilarna fortfarande är under transport. Jag tog mig friheten att svänga förbi Trosta idag, men där fanns varken bilar eller personal: Killgissar att vi får vänta ytterligare minst en vecka innan de kommer fram.
En fotnot: Normalt sett tar det inte 20 dagar från tillverkning till förhandsregistrering, som det blev nu. I augusti handlade det om ett par dagar, och sen ytterligare bara ett par dagar innan bilarna var framme och kunde lämnas ut. Nånting är knasigt med Teslas transporter just nu.
För oss vars bilar äntligen förhandsregistrerats nu (11/11) och blivit sökbara idag blir det dock inte så, då bilarna fortfarande är under transport. Jag tog mig friheten att svänga förbi Trosta idag, men där fanns varken bilar eller personal: Killgissar att vi får vänta ytterligare minst en vecka innan de kommer fram.
En fotnot: Normalt sett tar det inte 20 dagar från tillverkning till förhandsregistrering, som det blev nu. I augusti handlade det om ett par dagar, och sen ytterligare bara ett par dagar innan bilarna var framme och kunde lämnas ut. Nånting är knasigt med Teslas transporter just nu.
Står din fortfarande som 2022? Min var 2022 tidigare idag, men nu står det 2023Smokingliraren skrev:Anyviz skrev:Nu fick jag träff på VIN numret på car.info och transportstyrelsen, kan se regnr och den är tillverkad 25okt, har inte fått någon notis om tesla vision.

- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Min MYP tillverkades 2022.05.24 förregistrerades 2022.05.25 och leverans var 2022.06.02, alltså 9 dagar efter bilen lämnade produktionslinan.Andersen skrev:
Det är imponerande.
Sedär ja, där kom sms om bokning av prel upphämtning, 22/11 var första dagen som var valbar