Konfiguration

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

henhob

Konfiguration

Inlägg av henhob »

Så kom äntligen mailet man har väntat på så länge.... Konfigurera din Model X nu
henhob

Re: Konfiguration

Inlägg av henhob »

Glömde lägga till att jag förbeställde bilen i maj 2014 , Signature
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare

Inlägg av Delta »

Grattis. Bara att välja och sedan vänta igen...
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare

Inlägg av kangru »

Fler val än färg, vinterpacket, dragkrog och 6 eller 7 sitsig att göra? Återkom gärna med vad en svensk prislapp landar på.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Om du orkar får du gärna berätta om alla priser och val man kan göra och vad de olika tilläggen kostar.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

henhob skrev:
Så kom äntligen mailet man har väntat på så länge.... Konfigurera din Model X nu
Det har varit lång väntan, du lade reservation 3 månader före mig. Försökte skippa de två veckors väntan tills bilen hamnar i produktionskö men det gick inte än på ett år enligt kundtjänsten. Bilarna ska produceras utefter reservationstillfället (under förutsättning att beställning har kommit in). Jag lade bilder på "min" tråd om priser, utrustning och alternativ. Vad blev konfigurationen för dig?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Lucidor
Teslaägare

Re: Sv: Konfiguration

Inlägg av Lucidor »

Var hittar jag "din" tråd med priser o.dyl?
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Re: Sv: Konfiguration

Inlägg av Svenssons »

Lucidor skrev:
Var hittar jag "din" tråd med priser o.dyl?
Jag brukar själv överutnyttja knappen "Senaste Inläggen" så mycket så jag inte tänker på att det kanske inte alltid är självklart att andra gör samma sak. Tråden som jag lagt bilder i är följande: http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =24&t=2349

Är det möjligen Lasse Lucidor som du tagit dit namn ifrån? Det är brodern till min anmoder Maria.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Lucidor
Teslaägare

Inlägg av Lucidor »

Tack för länken. Jag inser dock att eftersom du har en signaturreservation så kan jag inte utläsa priset för en 90D. Jag håller med om att kostnaden var högre än befarat. Min smärtgräns går vid cirka 1,2M pengar och jag börjar bli bekymrad över om en 90D alls kommer rymmas i budgeten. Jag klarar mig inte gärna med en 70D då vi reser ganska ofta till Italien och Schweiz med bil. Jag behåller ändå min reservation och hoppas på det bästa.

Min nick kommer mycket riktigt från Lasse Lucidor med vilken jag delar förnamn. Min riktiga anfader är egentligen den norske kungen Harald Hårfager (!) vilket jag lärde mig nyligen av min släktforskande syster. Det senare är lite ironiskt eftersom min hårbeklädnad är tämligen begränsad.
henhob

Inlägg av henhob »

Finns inte så mycket att konfigurera. Färg, 10 st att välja .4 olika fälgar 2st 20" och 2 st 22". Interiört 3 olika färger på läder vit,svart och beige/brun. Dekor 4 olika trävarianter och 1 kolfiber . Tak ljus eller svart alcantara.
Sedan kan man beställa Ludicrous 109.000kr, köldpaket 10900kr. 7 eller 6 sitsig, Dragpaket 8200kr. Totalpris 1.7 milj med Ludicrous
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare

Inlägg av kangru »

Är det någon prisskillnad mellan 6 och 7 sitsig?
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

kangru skrev:
Är det någon prisskillnad mellan 6 och 7 sitsig?
Nope, enbart olika val.
Alternativ.png
Användarvisningsbild
Ifixis
Teslaägare

Inlägg av Ifixis »

Någon som har uppgift om förmånsvärdet på Model X (Signature)?
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Ifixis skrev:
Någon som har uppgift om förmånsvärdet på Model X (Signature)?
Det är väl upp till Skatteverket att ta fram vilket de inte gjort ännu. Det de skriver på sin sida är följande:
Skatteverket skrev:
För att få information om nya bilmodeller och nybilspriser begär Skatteverket varje år in uppgifter från generalagenterna och biltillverkarna. Uppgifterna samlas i en nybilsprislista och kompletteras under året vid behov.
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Referralkod: ts.la/stefan9931

Inlägg av SR-71-BlackBird »

1.655.000:- max utan extra säten, är det dumt att beställa den femsitsig? Ungarna är utflugna.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

Det gick snabbt! Jag reserverade min Model X 22 februari och idag kom mailet med inbjudan till Design Studion. Så nu öppnar man även för vanliga Production orders. Helt billigt blir det iaf inte ;-)
Design Studio.PNG
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

SR-71-BlackBird skrev:
1.655.000:- max utan extra säten, är det dumt att beställa den femsitsig? Ungarna är utflugna.
Det gick inte att beställa den 5-sitsiga för Signature, vet inte hur det är med General Production men ifall det går så lär det bli att vänta på den till nästa år kanske.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

SR-71-BlackBird skrev:
för andrahandsvärdet hade jag nog beställt 7-sitsig.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

HelectriC skrev:
SR-71-BlackBird skrev:
Den 6-sitsiga kommer nog bli mycket populär dock. Mittensätet är visst inte det mest bekväma och ifall detta inte finns så blir det både enklare att stuva in långa saker i bilen och man sitter bättre i och kommer till de bägge bakre sätena i tredje raden lättare.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Svenssons skrev:
HelectriC skrev:
SR-71-BlackBird skrev:
Den 6-sitsiga kommer nog bli mycket populär dock. Mittensätet är visst inte det mest bekväma och ifall detta inte finns så blir det både enklare att stuva in långa saker i bilen och man sitter bättre i och kommer till de bägge bakre sätena i tredje raden lättare.
eller den ja, men det viktiga är nog att ha med tredje raden
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

HelectriC skrev:

Tror inte heller att 5 säten kommer nog inte bli så populärt. Räcker 5 säten så borde Model S passa och ifall man är ute efter att kunna packa mycket så är en framtida pickup från Tesla bästa lösningen.

De bakersta sätena kan ju fällas så det blir helt plant. Även ifall vi är 5 i familjen så funderade vi ett tag på 6 säten eftersom det ändå skulle ge en extraplats jämfört med idag men bestämde oss ändå för 7 så att ett par kan åka med oss.
vigge50

Inlägg av vigge50 »

mahulkp skrev:
Det gick snabbt! Jag reserverade min Model X 22 februari och idag kom mailet med inbjudan till Design Studion. Så nu öppnar man även för vanliga Production orders. Helt billigt blir det iaf inte ;-)
Vad kostar instegsvarianten 70D? Skulle vara intressant för att kunna jämföra med Model S.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Svenssons skrev:
HelectriC skrev:

Tror inte heller att 5 säten kommer nog inte bli så populärt. Räcker 5 säten så borde Model S passa och ifall man är ute efter att kunna packa mycket så är en framtida pickup från Tesla bästa lösningen.

De bakersta sätena kan ju fällas så det blir helt plant. Även ifall vi är 5 i familjen så funderade vi ett tag på 6 säten eftersom det ändå skulle ge en extraplats jämfört med idag men bestämde oss ändå för 7 så att ett par kan åka med oss.
hur blir egentligen bagaget om man har 5? får man djupare golv (dvs mer plats) när den tredje raden inte stjäl utrymme?
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inlägg av Gustafsson »

Lucidor skrev:
Tack för länken. Jag inser dock att eftersom du har en signaturreservation så kan jag inte utläsa priset för en 90D. Jag håller med om att kostnaden var högre än befarat. Min smärtgräns går vid cirka 1,2M pengar och jag börjar bli bekymrad över om en 90D alls kommer rymmas i budgeten. Jag klarar mig inte gärna med en 70D då vi reser ganska ofta till Italien och Schweiz med bil. Jag behåller ändå min reservation och hoppas på det bästa.

Min nick kommer mycket riktigt från Lasse Lucidor med vilken jag delar förnamn. Min riktiga anfader är egentligen den norske kungen Harald Hårfager (!) vilket jag lärde mig nyligen av min släktforskande syster. Det senare är lite ironiskt eftersom min hårbeklädnad är tämligen begränsad.
Søk på Harald Jordfreser och Øystein Sunde på Youtube så har du hela din slækthistoria + ett gott skratt :-)
/70D
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

Nu fick jag konfigurera General Production. Hurra!
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Skriv svar