Genève 2016
Moderator: Redaktion
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Genève 2016
Jag är på Genèvemässan just nu. En hel del bilder på Model X än så länge. De finns här: https://www.car.info/sv-se/tesla/model- ... 697/images
De blir ersatta av mer högupplösta bilder senare i veckan. Om någon önskar foto på någon speciell detalj / vinkel är det bara att skriva här i tråden. Totalt på alla bilar borde det bli runt 3000 bilder som kommer successivt idag och imorgon.
De blir ersatta av mer högupplösta bilder senare i veckan. Om någon önskar foto på någon speciell detalj / vinkel är det bara att skriva här i tråden. Totalt på alla bilar borde det bli runt 3000 bilder som kommer successivt idag och imorgon.
Driver sajten Car.info
Re: Genève 2016
Kan du försöka få med en bild direkt på passagerardörren fram ifrån sidan. Skulle även vara tacksam för måtten på 'hålet' och vinkeln som rutan har. Tesla har inte velat ge dem uppgifterna och min far behöver dem för att kunna avgöra om det går att använda på ett vettigt sätt med en speciell stol för en rullstolsburen person.
Markfrigången skulle uppskattas
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Model X 90D, Svart interiör, 6 säten
Renault skulle visa upp en ny version av Zoe, "Swiss edition". Om du skulle råka springa förbi den och om det finns nån sammanställning av vad som är nytt som går att fota, kanske du skulle kunna göra det?... 

- Franz
- Teslaägare
- Kontakt:
Skall bilden vara på en öppen eller stängd dörr? Tyvärr glömde jag mitt måttband i Sverige men hittar jag något att mäta med så skall jag försöka.kangru skrev:Kan du försöka få med en bild direkt på passagerardörren fram ifrån sidan. Skulle även vara tacksam för måtten på 'hålet' och vinkeln som rutan har. Tesla har inte velat ge dem uppgifterna och min far behöver dem för att kunna avgöra om det går att använda på ett vettigt sätt med en speciell stol för en rullstolsburen person.
Driver sajten Car.info
- Franz
- Teslaägare
- Kontakt:
Syftar du på mått nu? Jag tog en bild i markhöjd som nog dyker upp på sidan ikväll eller imorgon.ClownenXD skrev:Markfrigången skulle uppskattas
Driver sajten Car.info
- Franz
- Teslaägare
- Kontakt:
Jag har åtminstone fotat bilen runt om samt en bild innefrån. Jag tog även en på infoskylten, skall kolla ifall den innehöll något om vad som är nytt. Bilderna kommer upp på sajten ikväll eller imorgon.Jerker skrev:Renault skulle visa upp en ny version av Zoe, "Swiss edition". Om du skulle råka springa förbi den och om det finns nån sammanställning av vad som är nytt som går att fota, kanske du skulle kunna göra det?...
Driver sajten Car.info
Vad som döljer sig bakom laddluckan är det enda som jag är nyfiken på. Tre olika alternativ finns; amerikanskt ladduttag, samma som Model S här i Europa eller Model S+två poler för CCS (vilket dock inte är troligt men vore mycket glädjande om så var fallet).
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Franz
- Teslaägare
- Kontakt:
Här är lite bilder på Zoe Swiss Edition...Franz skrev:Jag har åtminstone fotat bilen runt om samt en bild innefrån. Jag tog även en på infoskylten, skall kolla ifall den innehöll något om vad som är nytt. Bilderna kommer upp på sajten ikväll eller imorgon.Jerker skrev:Renault skulle visa upp en ny version av Zoe, "Swiss edition". Om du skulle råka springa förbi den och om det finns nån sammanställning av vad som är nytt som går att fota, kanske du skulle kunna göra det?...
https://www.car.info/sv-se/renault/zoe/ ... 248/images
Det är de första bilderna som är från mässan. Tyvärr var det riktigt jobbigt ljus hos Renault. En massa färgade lampor som åkte upp och ner hela tiden. Bilderna är tagna med polariseringsfilter så de kunde ha varit ännu sämre...
Driver sajten Car.info
- Franz
- Teslaägare
- Kontakt:
Jag skall se om man kan få upp luckan och snabbt springa och fota innan någon stänger den. Kanske får använda en kumpan till det helaSvenssons skrev:Vad som döljer sig bakom laddluckan är det enda som jag är nyfiken på. Tre olika alternativ finns; amerikanskt ladduttag, samma som Model S här i Europa eller Model S+två poler för CCS (vilket dock inte är troligt men vore mycket glädjande om så var fallet).

Driver sajten Car.info
Gärna mått om de går!Franz skrev:Syftar du på mått nu? Jag tog en bild i markhöjd som nog dyker upp på sidan ikväll eller imorgon.ClownenXD skrev:Markfrigången skulle uppskattas
Kanon!Franz skrev:Jag har åtminstone fotat bilen runt om samt en bild innefrån. Jag tog även en på infoskylten, skall kolla ifall den innehöll något om vad som är nytt. Bilderna kommer upp på sajten ikväll eller imorgon.Jerker skrev:Renault skulle visa upp en ny version av Zoe, "Swiss edition". Om du skulle råka springa förbi den och om det finns nån sammanställning av vad som är nytt som går att fota, kanske du skulle kunna göra det?...
Det finns annars på Teslas amerikanska sida https://www.teslamotors.com/support/mod ... ificationsClownenXD skrev:Gärna mått om de går!Franz skrev:Syftar du på mått nu? Jag tog en bild i markhöjd som nog dyker upp på sidan ikväll eller imorgon.ClownenXD skrev:Markfrigången skulle uppskattas
Med Air suspension så ska det gå att ha mellan 6,2"-8,86" vilket är 15,7-22,5 cm. Alltså högre än Model S.
Detta hade jag missat, tack!vigge50 skrev:Det finns annars på Teslas amerikanska sida https://www.teslamotors.com/support/mod ... ificationsClownenXD skrev:Gärna mått om de går!Franz skrev:Syftar du på mått nu? Jag tog en bild i markhöjd som nog dyker upp på sidan ikväll eller imorgon.ClownenXD skrev:Markfrigången skulle uppskattas
Med Air suspension så ska det gå att ha mellan 6,2"-8,86" vilket är 15,7-22,5 cm. Alltså högre än Model S.
- Franz
- Teslaägare
- Kontakt:
Det ser väldigt amerikanskt utSvenssons skrev:Vad som döljer sig bakom laddluckan är det enda som jag är nyfiken på. Tre olika alternativ finns; amerikanskt ladduttag, samma som Model S här i Europa eller Model S+två poler för CCS (vilket dock inte är troligt men vore mycket glädjande om så var fallet).
Driver sajten Car.info
Det är säkert amerikanska bilar de ställer ut i Genève. Troligen har de inte byggt för den europeiska marknaden ännu. Konfigureringen har ju precis öppnat för Europa.
swiss edition, är det bara nytt läppstift, eller någon riktig förändring/förbättring?Jerker skrev:Kanon!Franz skrev:Jag har åtminstone fotat bilen runt om samt en bild innefrån. Jag tog även en på infoskylten, skall kolla ifall den innehöll något om vad som är nytt. Bilderna kommer upp på sajten ikväll eller imorgon.Jerker skrev:Renault skulle visa upp en ny version av Zoe, "Swiss edition". Om du skulle råka springa förbi den och om det finns nån sammanställning av vad som är nytt som går att fota, kanske du skulle kunna göra det?... :roll:
ms 76132 "Eleamore"
- Franz
- Teslaägare
- Kontakt:
Heated seats (3 levels of heat)12man skrev:swiss edition, är det bara nytt läppstift, eller någon riktig förändring/förbättring?Jerker skrev:Kanon!Franz skrev:Jag har åtminstone fotat bilen runt om samt en bild innefrån. Jag tog även en på infoskylten, skall kolla ifall den innehöll något om vad som är nytt. Bilderna kommer upp på sajten ikväll eller imorgon.Jerker skrev:Renault skulle visa upp en ny version av Zoe, "Swiss edition". Om du skulle råka springa förbi den och om det finns nån sammanställning av vad som är nytt som går att fota, kanske du skulle kunna göra det?...
Electric folding mirrors
New 16 inch alloy rims
Bose automotive speakers
Exclusive body colour
Leather upholstery
http://pushevs.com/2016/03/01/renault-z ... s-edition/
Driver sajten Car.info
Tackar! Misstänkte att så var fallet vilket betyder att europeiskt byggda bilar kan ligga längre bort. Hade det varit en modifierad Mennekes så hade europeisk version redan byggts för ett par månader sedan eller mer. Visserligen finns nu hoppet kvar att de kan få dit variant av CCS-kontakt men det är nog inte så troligt med tanke på hur stor plats den kontakten tar.Franz skrev:Det ser väldigt amerikanskt utSvenssons skrev:Vad som döljer sig bakom laddluckan är det enda som jag är nyfiken på. Tre olika alternativ finns; amerikanskt ladduttag, samma som Model S här i Europa eller Model S+två poler för CCS (vilket dock inte är troligt men vore mycket glädjande om så var fallet).
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Ja, jag såg det, det är bara läppstift. De uppvärmda sätena i 3 steg är dessutom ingen nyhet; jag har det i min bil...Franz skrev:Heated seats (3 levels of heat)12man skrev:swiss edition, är det bara nytt läppstift, eller någon riktig förändring/förbättring?Jerker skrev:Kanon!Franz skrev:Jag har åtminstone fotat bilen runt om samt en bild innefrån. Jag tog även en på infoskylten, skall kolla ifall den innehöll något om vad som är nytt. Bilderna kommer upp på sajten ikväll eller imorgon.Jerker skrev:Renault skulle visa upp en ny version av Zoe, "Swiss edition". Om du skulle råka springa förbi den och om det finns nån sammanställning av vad som är nytt som går att fota, kanske du skulle kunna göra det?...
Electric folding mirrors
New 16 inch alloy rims
Bose automotive speakers
Exclusive body colour
Leather upholstery
http://pushevs.com/2016/03/01/renault-z ... s-edition/
Det man hade hoppats på var ju ett större batteri, men det tänker de visst hålla på till bilmässan i Paris i oktober.
tack franz och jerker
tänker på nån film när de drar ett fyllo ut ur en bar med hälarna i backen, olika berusningsmedel bara
tänker på nån film när de drar ett fyllo ut ur en bar med hälarna i backen, olika berusningsmedel bara
ms 76132 "Eleamore"
- Franz
- Teslaägare
- Kontakt:
Det är lite färre personer på pressdagarna och det här är på morgonen. Annars var det ett ganska högt tryck kring Model X.
Driver sajten Car.info
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Amerikanska ladduttaget finns också i en variant med två exakt likadana extrapoler som i CCS för snabbladdning.Svenssons skrev:Tackar! Misstänkte att så var fallet vilket betyder att europeiskt byggda bilar kan ligga längre bort. Hade det varit en modifierad Mennekes så hade europeisk version redan byggts för ett par månader sedan eller mer. Visserligen finns nu hoppet kvar att de kan få dit variant av CCS-kontakt men det är nog inte så troligt med tanke på hur stor plats den kontakten tar.Franz skrev:Det ser väldigt amerikanskt utSvenssons skrev:Vad som döljer sig bakom laddluckan är det enda som jag är nyfiken på. Tre olika alternativ finns; amerikanskt ladduttag, samma som Model S här i Europa eller Model S+två poler för CCS (vilket dock inte är troligt men vore mycket glädjande om så var fallet).
Iom att de inte har lagt till de polerna i amerikanska versionen kommer de knappast lägga till dem i Europeiska heller (pga platsbrist under luckan om inget annat).
Därav skulle jag bli extremt förvånad om europeiska Model X kommer med CCS. Jag tror det blir samma moddade Mennekes som Model S.
Håller med men hoppet är det sista som överger!TiborBlomhall skrev:Amerikanska ladduttaget finns också i en variant med två exakt likadana extrapoler som i CCS för snabbladdning.
Iom att de inte har lagt till de polerna i amerikanska versionen kommer de knappast lägga till dem i Europeiska heller (pga platsbrist under luckan om inget annat).
Därav skulle jag bli extremt förvånad om europeiska Model X kommer med CCS. Jag tror det blir samma moddade Mennekes som Model S.

- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
SvD-s Jonas Fröberg gör en utmärkt analys av Genève-mässan:
http://www.svd.se/framtiden-ar-har--men ... eneve-2016
http://www.svd.se/framtiden-ar-har--men ... eneve-2016