Har någon teorier varför Tesla slutat publicera dessa? Jag har ett par. Tesla Vision och NHTSA mandatory reporting.
https://www.tesla.com/VehicleSafetyReport
Tesla Vehicle Safety report
Moderator: Redaktion
Re: Tesla Vehicle Safety report
Det där var ju ändå bara hittepå utan bra jämförelser med demografi mm.spacecoin skrev:Har någon teorier varför Tesla slutat publicera dessa? Jag har ett par. Tesla Vision och NHTSA mandatory reporting.
https://www.tesla.com/VehicleSafetyReport
Här är en debunkning redan från 2018:
https://www.wired.com/story/tesla-autop ... istics/amp
Här är en bra från 2021
https://www.businessinsider.com/tesla-c ... 2021-4?amp
Re: Tesla Vehicle Safety report
Jo det är i huvudsak rosiga marknadsföringsrapporter. Men man kan ju kanske inte fortsätta med dem på samma sätt när man måste börja rapportera verklig data till myndigheterna, så de kan jämföras.
https://www.nhtsa.gov/press-releases/in ... chnologies
https://www.nhtsa.gov/sites/nhtsa.gov/f ... _Final.pdf
Sedan tror jag siffrorna har dykt efter man tog bort radar och börjat labba med FSD-betan.
https://www.nhtsa.gov/press-releases/in ... chnologies
https://www.nhtsa.gov/sites/nhtsa.gov/f ... _Final.pdf
Sedan tror jag siffrorna har dykt efter man tog bort radar och börjat labba med FSD-betan.
Re: Tesla Vehicle Safety report
Här håller jag med dig fullständigt och som sagt Tesla leder ju L2 crashligan stort enl. NHTSA statistiken.spacecoin skrev:Jo det är i huvudsak rosiga marknadsföringsrapporter. Men man kan ju kanske inte fortsätta med dem på samma sätt när man måste börja rapportera verklig data till myndigheterna, så de kan jämföras.
https://www.nhtsa.gov/press-releases/in ... chnologies
https://www.nhtsa.gov/sites/nhtsa.gov/f ... _Final.pdf
Sedan tror jag siffrorna har dykt efter man tog bort radar och börjat labba med FSD-betan.
Det ska bli spännande om de lanserar ett robotaxi koncept och börjar testa >L2 så vi kan få lite riktig data att jämföra.
Re: Tesla Vehicle Safety report
Ja, men eftersom Tesla har bäst telemetri på bilarna så är de sannolikt starkt överrepresenterade. Det är i dagsläget svårt att jämföra mellan olika leverantörer pga detta.LarsOJ skrev:Här håller jag med dig fullständigt och som sagt Tesla leder ju L2 crashligan stort enl. NHTSA statistiken.
Re: Tesla Vehicle Safety report
Absolut och framförallt antal bilar på vägen med dessa funktioner och hur mycket de används osv.spacecoin skrev:Ja, men eftersom Tesla har bäst telemetri på bilarna så är de sannolikt starkt överrepresenterade. Det är i dagsläget svårt att jämföra mellan olika leverantörer pga detta.LarsOJ skrev:Här håller jag med dig fullständigt och som sagt Tesla leder ju L2 crashligan stort enl. NHTSA statistiken.
Till exempel:
” And the reason why so many of these accidents were in Tesla vehicles probably has something to do with the fact that people who drive these vehicles probably rely more on the semi-autonomous driving component than people driving other brand cars. Tesla makes a big deal out of its Autopilot and Full Self-Driving systems, more so than other automakers, and this may make people more willing to use these systems than in another car where they are not as big a part of the appeal.”
https://insideevs.com/news/592878/nhtsa ... first/amp/
Men det har ju garanterat bäring på din trådstart att de nu måste rapportera detta till NHTSA. Då går det ju inte att samtidigt hitta på egna rapporter. Tror jag.