Road side assistance - vad ingår?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Beigler
Teslaägare
Inlägg: 409
Blev medlem: 09 jul 2016 00:30
Ort: Stocksund

Road side assistance - vad ingår?

Inlägg av Beigler »

God fortsättning alla goa Teslaägare!

Har kört MX i över sex år nu och varit lyckligt lottad med att inte ha några större problem med bilen. Så till sist har det hänt, jag blev beroende av att bärga bilen som var helt död.

Bärgningen kom efter ca 2,5 h och tog med sig bilen. Men han hade ingen lånebil med sig som tesla utlovade på telefon. Sedan har jag i flera samtal under ett dygn jagat och frågat vad som händer. Till slut beställde jag en taxi hem på egen hand. 13 mil. När jag satt i taxin ringde assistansfirman på uppdrag av tesla och sa att man hittat en hyrbil i en stad 2 mil från där jag varit strandad. Eftersom jag redan var i taxin kändes det inte aktuellt. Nu på hemmaplan,Stockholm, är jag i kontakt med Tesla service i Uppsala. Jag kan få komma dit och hämta lånebil.

Nu sitter jag ju inte i sjön eftersom jag var hyfsat nära hem. Men vad inkluderar de egentligen i sina åtaganden? Om jag hade kört 100 mil hemifrån och tvingats till service. Hade jag själv varit ansvarig för att hyrbilen tas tillbaka till platsen där jag fick den samt att hämta bilen på det servicecentret de kört den till? Ni som säkerligen haft oturen att få strul på långresa. Vad har ni fått för hjälp?

Mest nyfiken att veta om man skall teckna egen assistansförsäkring som gäller bättre än det jag sett det senaste dygnet eller om jag hade otur denna gång. Har levat i tron att de hjälper mig på ett bra sätt oavsett var jag är om något händer.