Om ni tror att den gamla radarn var bättre än Vision, så har ni fel. Min gamla Tesla blev uppdaterad med Vision och allt blev bättre. Tidigare hade jag problem med nerisning, man blev tvungen att stanna bilen och göra ren den.
Problem med Radarn
Radar har problem med att upptäcka stationära saker, som tex en bil eller ett djur som inte rör sig.
Radarn skapar även spöksignaler, som man bör tvärnita för. Ett sätt att undvika det är att filtrera signalen (som dom flesta biltillverkare gör), detta gör att bilen reagerar långsammare och blir farligare.
Whole mars catalog
Är inte! med i Teslas PR-gäng! Anledningen till att det fungerar bra för honom är att han bor där det Neurala nätverket är tränat, i LA & San Fransisco. Dirty Tesla kör i Flint/Detroit och där fungerar det sämre.
Problem med USS
USS ser inte runda och vassa stolpar, det kommer att fungerar bättre med kameror.
Kameror har potential att kunna skapa 360° 3D-view runt bilen (med NeRFs)
Ett sätt att veta vad som är framför bilen är att den kommer ihåg det när den körde in på parkeringen.
Det är samma gnäll som när dom tog bort radarn, det är väl självklart att det kommer en ny lösning snart!
FSD beta i Europa
Japp, det kommer i år, men blanda inte ihop det med level 5 FSD, det kommer långt senare.
Fis ljud och ljusshow
Det är inte samma personer som jobbar med fis ljud som med FSD, Matrixljus och USS, jag lovar

Låt dom hålla på, själv tycker jag det är roligt.
/Jag har både MY & M3 med FSD...