Väntrum Model Y

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
dagr2000
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 24 jan 2023 13:40

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av dagr2000 »

flipmac skrev: 16 feb 2023 19:09
Knace88 skrev: 16 feb 2023 18:30
dagr2000 skrev: 16 feb 2023 18:26
Fick ett mejl från Tesla idag:

"Din Model Y anländer till Sverige inom de kommande veckorna.
Genomför och bekräfta samtliga steg på ditt Tesla-konto inom 7 dagar, om du inte redan har gjort detta. Vänligen notera att din beställning kommer att avbokas efter 7 dagar vid uteblivna steg eller om vi saknar återkoppling från dig."

Nån som vet uppskattad antal veckor kvar tills man kan hämta bilen baserad på informationen ovan?

Beställde MYLR 2e feb
Jag fick samma, vad är det för steg de vill att man ska slutföra?
Jag antar att det är de steg som finns när ni loggar in på kontot. Bekräfta val av finansiering, leveransplats, ev inbyte osv.
Det stämmer. Man gör det via sitt tesla konto
2023 MYLR svart/svart
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2082
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av EnTraktor »

Liqwid78 skrev: 16 feb 2023 15:09
Vincent90 skrev: 16 feb 2023 14:56
Hur nekar ni leverans? Ringer man lokala tesla kontoret eller kan man göra det på hemsidan?
Jag har fortfarande inte accepterat att sensorerna är borta och de verkar jaga mig med sms och mail för att slutföra registrering för upphämtning 20feb-6mars.
Kan du lägga en print screen på vad som står i texten?
Tesla Vision-uppdatering:
Byte av ultraljudssensorer mot Tesla Vision
Säkerhet är kärnan i våra beslut för design och konstruktion. Under 2021 började vi vår övergång till Tesla Vision genom att ta bort radar från Model 3 och Model Y, och sedan i Model S och Model X under 2022. I dag förlitar sig de här bilarna i de flesta regioner runt om i världen på Tesla Vision, vårt kamerabaserade Autopilot-system.

Sedan lanseringen har vi fortsatt att göra stegvisa förbättringar av både funktionernas paritet och säkerhet. Jämfört med radarutrustade bilar har Model 3 och Model Y med Tesla Vision antingen bibehållit eller förbättrat sin aktiva säkerhetsklassning i USA och Europa och presterar bättre vid automatisk nödbromsning (AEB) med fotgängare.

Idag tar vi nästa steg för Tesla Vision genom att ta bort ultraljudssensorer (USS) från Model 3 och Model Y. Vi kommer att fortsätta lanseringen med Model 3 och Model Y globalt under de närmaste månaderna, följt av Model S och Model X under 2023.

Tillsammans med avlägsnandet av ultraljudssensorer har vi samtidigt lanserat våra kamerabaserade occupancy-nätverk, som för närvarande används i Total självkörning (FSD) Beta, för att ersätta de insignaler som genereras av ultraljudssensorer. Med dagens programvara ger detta tillvägagångssätt Autopiloten högupplöst rumslig positionering, sikt över längre räckvidd och förmåga att identifiera och skilja mellan objekt. Som med många Tesla-funktioner kommer occupancy-nätverket för att fortsätta att förbättras snabbt med tiden.

Under en kort tid under denna övergång kommer Tesla Vision-fordon som inte är utrustade med ultraljudssensorer att levereras med funktioner som tillfälligt är begränsade eller inaktiva, bland andra följande:

Parkeringsassistans: varnar dig för föremål i omgivningen när fordonet körs i högst 8 km/h.
Autoparkering: manövrerar automatiskt till parallella eller vinkelräta parkeringsplatser.
Summon: flytta din bil manuellt framåt eller bakåt genom Tesla-appen.
Smart Summon: navigera din bil till din plats eller en önskad plats genom Tesla-appen.
Inom en snar framtid kommer dessa funktioner, när de har uppnått prestanda som liknar den i dagens fordon, återinföras genom en serie trådlösa programvaruuppdateringar. Alla andra tillgängliga funktioner för Autopilot, Uppgraderad autopilot och Total självkörningsförmåga kommer att vara aktiva vid leverans, beroende på beställningens konfiguration.

Med tanke på de förbättringar som redan uppnåtts med Tesla Vision och vår färdplan för framtida förbättringar och förmågor för Autopilot är vi övertygade om att detta är den bästa strategin för framtiden för Autopilot och våra kunders säkerhet.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2082
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av EnTraktor »

Jag personligen kommer inte acceptera Tesla Vision. Har mailat detta till Tesla. Får se vad det blir för svar.

Jag skulle vilja få ett skriftligt besked vad "inom en snar framtid" betyder i veckor, månader och år. Jag tillhör nämnligen den skara människor som gick på blåsningen och köpte full self drive som utlovades "inom en snart framtid" år 2017. Vi har som bekant 2023 och FSD har inte släppts än. 77.000 kr spolade rakt ner i avloppet. Eftersom jag är en människa som inte gör om samma misstag 2 gånger så vill jag nu ha skriftligt besked innan jag går vidare med mina ordrar.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
elefant34
Inlägg: 1
Blev medlem: 16 feb 2023 19:36

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av elefant34 »

dagr2000 skrev: 16 feb 2023 19:32
flipmac skrev: 16 feb 2023 19:09
Knace88 skrev: 16 feb 2023 18:30
dagr2000 skrev: 16 feb 2023 18:26
Fick ett mejl från Tesla idag:

"Din Model Y anländer till Sverige inom de kommande veckorna.
Genomför och bekräfta samtliga steg på ditt Tesla-konto inom 7 dagar, om du inte redan har gjort detta. Vänligen notera att din beställning kommer att avbokas efter 7 dagar vid uteblivna steg eller om vi saknar återkoppling från dig."

Nån som vet uppskattad antal veckor kvar tills man kan hämta bilen baserad på informationen ovan?

Beställde MYLR 2e feb
Jag fick samma, vad är det för steg de vill att man ska slutföra?
Jag antar att det är de steg som finns när ni loggar in på kontot. Bekräfta val av finansiering, leveransplats, ev inbyte osv.
Det stämmer. Man gör det via sitt tesla konto


Jag har fått samma mail idag, på hemsidan ser jag följande bild. Är det nåt mer man ska göra?
Screenshot 2023-02-16 at 19.35.29.png
Vincent90
Inlägg: 59
Blev medlem: 15 feb 2023 21:33

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Vincent90 »

EnTraktor skrev: 16 feb 2023 19:38
Liqwid78 skrev: 16 feb 2023 15:09
Vincent90 skrev: 16 feb 2023 14:56
Hur nekar ni leverans? Ringer man lokala tesla kontoret eller kan man göra det på hemsidan?
Jag har fortfarande inte accepterat att sensorerna är borta och de verkar jaga mig med sms och mail för att slutföra registrering för upphämtning 20feb-6mars.
Kan du lägga en print screen på vad som står i texten?
Tesla Vision-uppdatering:
Byte av ultraljudssensorer mot Tesla Vision
Säkerhet är kärnan i våra beslut för design och konstruktion. Under 2021 började vi vår övergång till Tesla Vision genom att ta bort radar från Model 3 och Model Y, och sedan i Model S och Model X under 2022. I dag förlitar sig de här bilarna i de flesta regioner runt om i världen på Tesla Vision, vårt kamerabaserade Autopilot-system.

Sedan lanseringen har vi fortsatt att göra stegvisa förbättringar av både funktionernas paritet och säkerhet. Jämfört med radarutrustade bilar har Model 3 och Model Y med Tesla Vision antingen bibehållit eller förbättrat sin aktiva säkerhetsklassning i USA och Europa och presterar bättre vid automatisk nödbromsning (AEB) med fotgängare.

Idag tar vi nästa steg för Tesla Vision genom att ta bort ultraljudssensorer (USS) från Model 3 och Model Y. Vi kommer att fortsätta lanseringen med Model 3 och Model Y globalt under de närmaste månaderna, följt av Model S och Model X under 2023.

Tillsammans med avlägsnandet av ultraljudssensorer har vi samtidigt lanserat våra kamerabaserade occupancy-nätverk, som för närvarande används i Total självkörning (FSD) Beta, för att ersätta de insignaler som genereras av ultraljudssensorer. Med dagens programvara ger detta tillvägagångssätt Autopiloten högupplöst rumslig positionering, sikt över längre räckvidd och förmåga att identifiera och skilja mellan objekt. Som med många Tesla-funktioner kommer occupancy-nätverket för att fortsätta att förbättras snabbt med tiden.

Under en kort tid under denna övergång kommer Tesla Vision-fordon som inte är utrustade med ultraljudssensorer att levereras med funktioner som tillfälligt är begränsade eller inaktiva, bland andra följande:

Parkeringsassistans: varnar dig för föremål i omgivningen när fordonet körs i högst 8 km/h.
Autoparkering: manövrerar automatiskt till parallella eller vinkelräta parkeringsplatser.
Summon: flytta din bil manuellt framåt eller bakåt genom Tesla-appen.
Smart Summon: navigera din bil till din plats eller en önskad plats genom Tesla-appen.
Inom en snar framtid kommer dessa funktioner, när de har uppnått prestanda som liknar den i dagens fordon, återinföras genom en serie trådlösa programvaruuppdateringar. Alla andra tillgängliga funktioner för Autopilot, Uppgraderad autopilot och Total självkörningsförmåga kommer att vara aktiva vid leverans, beroende på beställningens konfiguration.

Med tanke på de förbättringar som redan uppnåtts med Tesla Vision och vår färdplan för framtida förbättringar och förmågor för Autopilot är vi övertygade om att detta är den bästa strategin för framtiden för Autopilot och våra kunders säkerhet.
Frågan är väl mer om det kommer fler kameror så man åtminstone kan få 360grader kamera. Det hade löst det mesta mig för jag tror ändå inte att bilarna som säljs de närmaste åren klarar full självkörning.
Lenne
elbilist
Inlägg: 48
Blev medlem: 22 jan 2023 19:23

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Lenne »

Fick också Mail idag om att slutföra stegen inom 7 dagar 😄 Beställde YLR VIT/svart 19 tum 19 januari och fick nu beräknad leveranstid 11-27 mars.

Kan inte hitta VIN-nummer, var ska det stå?
Användarvisningsbild
ironyh
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 15 feb 2023 21:23

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av ironyh »

joby skrev: 08 feb 2023 17:29
Jag har en MYLR Vit/Svart 20" sommar / 19" vinter beställd slutet på Nov 2022.
Inget VIN ännu men hoppas och tror det kan komma inom kort...

Jag bor i Sundsvall och har valt Tesla Umeå som upphämtningsplats.
Vad tror ni, kan jag vinna någon tid på att byta till Tesla Uppsala eller Haninge?

Enligt Tesla så är leveransdatum samma för alla 3 ställen, men jag tycker det låter konstigt då båten inte går raka spåret till Umeå direkt... :)
Jag försökte byta från Malmö till Stockholm eller Uppsala. Blev tvärnej.
Modey Y LR Midnight Silver beställd 6 februari 2023.
Användarvisningsbild
Mrbasic
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 10 feb 2023 03:40

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Mrbasic »

Extremt kort tid i väntrummet….
Efter några öl beställde jag en Tesla MY RWD i Q3 Super Bowl (natten mellan söndag-måndag). Beräknad leverans mars-april, idag fick jag sms om att bilen finns i Huddinge.

Har en leasingbil tom 30/6 och vill således inte sitta med dubbla bilar, kan jag skjuta upp leveransen? Om ja, görs det online (via konto) eller via tfn?

Eller måste jag boka av hela beställningen (vore trist då jag vill ha bilen men inte redan nu).
Användarvisningsbild
carl-pedal
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 07 dec 2016 20:55

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av carl-pedal »

elefant34 skrev: 16 feb 2023 19:40
dagr2000 skrev: 16 feb 2023 19:32
flipmac skrev: 16 feb 2023 19:09
Knace88 skrev: 16 feb 2023 18:30
dagr2000 skrev: 16 feb 2023 18:26
Fick ett mejl från Tesla idag:

"Din Model Y anländer till Sverige inom de kommande veckorna.
Genomför och bekräfta samtliga steg på ditt Tesla-konto inom 7 dagar, om du inte redan har gjort detta. Vänligen notera att din beställning kommer att avbokas efter 7 dagar vid uteblivna steg eller om vi saknar återkoppling från dig."

Nån som vet uppskattad antal veckor kvar tills man kan hämta bilen baserad på informationen ovan?

Beställde MYLR 2e feb
Jag fick samma, vad är det för steg de vill att man ska slutföra?
Jag antar att det är de steg som finns när ni loggar in på kontot. Bekräfta val av finansiering, leveransplats, ev inbyte osv.
Det stämmer. Man gör det via sitt tesla konto


Jag har fått samma mail idag, på hemsidan ser jag följande bild. Är det nåt mer man ska göra?
Jag har fått samma men förstår inte heller om jag måste göra något. Nästa steg är väl att betala men det går inte än.
Model YLR svart beställd 13/1
Model 3 SR+ vit - 21
Model S90 2015 RWD såld
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7738
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av mikebike »

Lenne skrev: 16 feb 2023 20:17
Fick också Mail idag om att slutföra stegen inom 7 dagar 😄 Beställde YLR VIT/svart 19 tum 19 januari och fick nu beräknad leveranstid 11-27 mars.

Kan inte hitta VIN-nummer, var ska det stå?
Jag vill minnas att VIN ersätter RN i appen.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Yeshe
Inlägg: 17
Blev medlem: 19 jun 2022 20:50

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Yeshe »

https://electrek.co/2023/02/16/tesla-re ... use-crash/

”Recall”? OTA löser väl alla mjuvaruproblem?

Eller är det något annat som ligger bakom detta?
Användarvisningsbild
dagr2000
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 24 jan 2023 13:40

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av dagr2000 »

Lenne skrev: 16 feb 2023 20:17
Fick också Mail idag om att slutföra stegen inom 7 dagar 😄 Beställde YLR VIT/svart 19 tum 19 januari och fick nu beräknad leveranstid 11-27 mars.

Kan inte hitta VIN-nummer, var ska det stå?
Logga in på ditt tesla konto via din browser. Sen öppna följande hemsida: https://www.tesla.com/teslaaccount/oxp- ... ser-orders

Där kan man hitta vin i texten som presenteras. Innan din RN (beställnngsnummer). Om det bara står VIN ”” så är det för att VIN är inte assignat än
2023 MYLR svart/svart
vasarely
Inlägg: 38
Blev medlem: 16 jan 2023 23:25

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av vasarely »

Mrbasic skrev: 16 feb 2023 20:33
Extremt kort tid i väntrummet….
Efter några öl beställde jag en Tesla MY RWD i Q3 Super Bowl (natten mellan söndag-måndag). Beräknad leverans mars-april, idag fick jag sms om att bilen finns i Huddinge.

Har en leasingbil tom 30/6 och vill således inte sitta med dubbla bilar, kan jag skjuta upp leveransen? Om ja, görs det online (via konto) eller via tfn?

Eller måste jag boka av hela beställningen (vore trist då jag vill ha bilen men inte redan nu).
Wow, helt otroligt. Färg?
Användarvisningsbild
ironyh
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 15 feb 2023 21:23

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av ironyh »

Fick mitt regnummer idag! Kollade på car.info, och där var det!

Model YLR Midnight Black/vit interiör beställd den 6 februari.

Förväntat ankomst 24 feb - 10 mars.

Så.. vad ska jag klicka hem för tillbehör och från var, någon som kan peka mig åt rätt håll för att göra vettiga inköp?

Hur ska man tänka foliering, är det ens värt?

Skickat från min SM-S908B via Tapatalk

Modey Y LR Midnight Silver beställd 6 februari 2023.
Användarvisningsbild
Mrbasic
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 10 feb 2023 03:40

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Mrbasic »

vasarely skrev: 16 feb 2023 22:10
Mrbasic skrev: 16 feb 2023 20:33
Extremt kort tid i väntrummet….
Efter några öl beställde jag en Tesla MY RWD i Q3 Super Bowl (natten mellan söndag-måndag). Beräknad leverans mars-april, idag fick jag sms om att bilen finns i Huddinge.

Har en leasingbil tom 30/6 och vill således inte sitta med dubbla bilar, kan jag skjuta upp leveransen? Om ja, görs det online (via konto) eller via tfn?

Eller måste jag boka av hela beställningen (vore trist då jag vill ha bilen men inte redan nu).
Wow, helt otroligt. Färg?
Vit (inkluderad)
Användarvisningsbild
Vito Corleone
Teslaägare
Inlägg: 53
Blev medlem: 25 jan 2023 23:31

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Vito Corleone »

ironyh skrev: 16 feb 2023 23:16
Fick mitt regnummer idag! Kollade på car.info, och där var det!

Model YLR Midnight Black/vit interiör beställd den 6 februari.

Förväntat ankomst 24 feb - 10 mars.

Så.. vad ska jag klicka hem för tillbehör och från var, någon som kan peka mig åt rätt håll för att göra vettiga inköp?

Hur ska man tänka foliering, är det ens värt?

Skickat från min SM-S908B via Tapatalk
Samma här! Tillverkad den 13:e Januari dvs Bonus!?
Min VIN är borta dock från appen men jag ser den gömt i hemsidan..
deepanRam
Inlägg: 41
Blev medlem: 30 dec 2022 10:16

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av deepanRam »

Svejsare skrev: 16 feb 2023 12:24
deepanRam skrev: 16 feb 2023 12:04
Det skulle vara fantastiskt om någon kunde ha något förslag

1) Jag har uppdaterat till MYLR i januari, jag försökte nå TA för biltillverkningsdatum, de nämnde 2023, men det kan hända de säger årsmodell. Kan de missa denna lilla detalj?
2) min bil är i Hoegh Trapper som är på väg att nå Zeebrugge den 22 februari. Jag har även beställt vinterdäck. EDD är 1-15 mars. Någon aning om när man kan vänta sig bilen?
Jag har också en MYLR med 1/3-15/3 EDD. Pratade med Tesla idag som bekräftade att den var byggd 2023.
Kollade precis car.info efter att ha läst tråden och hittade reg nr. Byggt den 5 januari 2023.
deepanRam
Inlägg: 41
Blev medlem: 30 dec 2022 10:16

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av deepanRam »

Jonasm skrev: 16 feb 2023 16:36
deepanRam skrev: 16 feb 2023 12:04
Det skulle vara fantastiskt om någon kunde ha något förslag

1) Jag har uppdaterat till MYLR i januari, jag försökte nå TA för biltillverkningsdatum, de nämnde 2023, men det kan hända de säger årsmodell. Kan de missa denna lilla detalj?
2) min bil är i Hoegh Trapper som är på väg att nå Zeebrugge den 22 februari. Jag har även beställt vinterdäck. EDD är 1-15 mars. Någon aning om när man kan vänta sig bilen?
Skulle kill-gissa att din är tillverkad precis i början av 2023.
Min (tillverkad 2023-01-18) är på Höegh Chiba som anländer till Zeebrugge 2023-03-02.
Tack. Hittade reg nr. Byggt den 5 januari 2023.
Matttias
Inlägg: 25
Blev medlem: 21 dec 2022 21:03

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Matttias »

Om man väljer att vänta med leverans, blir det automatiskt ett kvartal eller kan man själv välja hur länge man vill vänta?
EDD: februari / april
EDD: 26 februari - 14 mars
2023-02-20 pausade beställningen
2023-03-01 återakativerade beställningen
EDD: mars / april
EDD: 16 april - 27 april
EDD: 13 april - 24 april
EDD: 2 maj - 24 maj
Användarvisningsbild
Vito Corleone
Teslaägare
Inlägg: 53
Blev medlem: 25 jan 2023 23:31

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Vito Corleone »

Matttias skrev: 17 feb 2023 05:54
Om man väljer att vänta med leverans, blir det automatiskt ett kvartal eller kan man själv välja hur länge man vill vänta?
Du pausar din beställning och det är Max 3 månader. Men du kan enkelt från appen aktivera den när du vill inom dessa 3 månader. Jag pausade min beställning i 1 månad.
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3388
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Maw »

Vito Corleone skrev: 17 feb 2023 06:39
Matttias skrev: 17 feb 2023 05:54
Om man väljer att vänta med leverans, blir det automatiskt ett kvartal eller kan man själv välja hur länge man vill vänta?
Du pausar din beställning och det är Max 3 månader. Men du kan enkelt från appen aktivera den när du vill inom dessa 3 månader. Jag pausade min beställning i 1 månad.
Jag pausade i 7 månader från augusti till mars så det gick bra med mer än 3 månader då åtminstone.
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Matttias
Inlägg: 25
Blev medlem: 21 dec 2022 21:03

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Matttias »

Vito Corleone skrev: 17 feb 2023 06:39
Matttias skrev: 17 feb 2023 05:54
Om man väljer att vänta med leverans, blir det automatiskt ett kvartal eller kan man själv välja hur länge man vill vänta?
Du pausar din beställning och det är Max 3 månader. Men du kan enkelt från appen aktivera den när du vill inom dessa 3 månader. Jag pausade min beställning i 1 månad.
Kanon! Tack för infon, det blir def en paus tills jag vet att HW4 sitter i bilen.
EDD: februari / april
EDD: 26 februari - 14 mars
2023-02-20 pausade beställningen
2023-03-01 återakativerade beställningen
EDD: mars / april
EDD: 16 april - 27 april
EDD: 13 april - 24 april
EDD: 2 maj - 24 maj
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7738
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av mikebike »

dagr2000 skrev: 16 feb 2023 21:39
Lenne skrev: 16 feb 2023 20:17
Fick också Mail idag om att slutföra stegen inom 7 dagar 😄 Beställde YLR VIT/svart 19 tum 19 januari och fick nu beräknad leveranstid 11-27 mars.

Kan inte hitta VIN-nummer, var ska det stå?
Logga in på ditt tesla konto via din browser. Sen öppna följande hemsida: https://www.tesla.com/teslaaccount/oxp- ... ser-orders

Där kan man hitta vin i texten som presenteras. Innan din RN (beställnngsnummer). Om det bara står VIN ”” så är det för att VIN är inte assignat än
Jag får upp min "gamla" bil....
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Vito Corleone
Teslaägare
Inlägg: 53
Blev medlem: 25 jan 2023 23:31

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Vito Corleone »

Maw skrev: 17 feb 2023 07:04
Vito Corleone skrev: 17 feb 2023 06:39
Matttias skrev: 17 feb 2023 05:54
Om man väljer att vänta med leverans, blir det automatiskt ett kvartal eller kan man själv välja hur länge man vill vänta?
Du pausar din beställning och det är Max 3 månader. Men du kan enkelt från appen aktivera den när du vill inom dessa 3 månader. Jag pausade min beställning i 1 månad.
Jag pausade i 7 månader från augusti till mars så det gick bra med mer än 3 månader då åtminstone.
Jaha! De sa max 3 månader till mig, efter 3 månader återaktiveras det. Men bra om det går med längre tid.
vasarely
Inlägg: 38
Blev medlem: 16 jan 2023 23:25

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av vasarely »

Beställde i onsdags och fick notisen redan! ”Din Model Y anländer till Sverige inom de kommande veckorna.

Genomför och bekräfta samtliga steg på ditt Tesla-konto inom 7 dagar, om du inte redan har gjort detta. Vänligen notera att din beställning kommer att avbokas efter 7 dagar vid uteblivna steg eller om vi saknar återkoppling från dig.”


Hade varit världens gladaste person men alla kommentarer i forum har gett mig FOMO kring HW4. Nu hade jag gärna väntat på investor day 1 mars för mer info. Vad hade ni gjort?
Skriv svar