Beroende.

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Johnny_B
Teslaägare

Beroende.

Inlägg av Johnny_B »

Av autopiloten. Redan. Har haft bilen mindre än en vecka.

Fler än jag som är fast i det träsket?
85D Referrallänk: http://---
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Re: Beroende.

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Johnny_B skrev:

Ha ha ha...

Tror min signatur säger en del. ;)
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
lejon1
Teslaägare

Inlägg av lejon1 »

Enl reportage i TV så visade Volvo att man körde på vissa utvalda vägar runt Göteborg och han satt på helspänn för att kunna ta över. Jag körde i november hela sträckan Torrevieja (Spanien) till Halmstad på autopilot!!! :D
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

Jag måste erkänna att jag är omvänd.

Var mycket skeptisk till den första utgåvan som rullades ut som var väldigt opålitlig, låg för långt till höger i filen, gjorde plötsliga kast ut i mötande trafik mm...

Men nu sedan ett par månader tillbaka överlämnar jag allt mer kontroll till bilen allt oftare. Det funkar ju riktigt galant. Det är vilsamt, avslappnat och faktiskt - tror jag - mer säkert. Mer säkert eftersom man kan omrikta sin uppmärksamhet till ett lite "bredare synfält" så att säga, men också för att man blir mindre trött.

Guld!
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
Daoops

Inlägg av Daoops »

lejon1 skrev:
Enl reportage i TV så visade Volvo att man körde på vissa utvalda vägar runt Göteborg och han satt på helspänn för att kunna ta över. Jag körde i november hela sträckan Torrevieja (Spanien) till Halmstad på autopilot!!! :D
Du måste haft en oändlig tur som inte behövde valla mellan alla spikar i vägrenarna här runt göteborg... ;) Spännande att du gjort den trippen, jag har ju en liten lght i alicante så om jag skaffar en bil (som blir Tesla såklart) så kanske jag kör den trippen ibland också. Hur lång tid tog det? Gör man det enkelt på en helg eller? Vad går vägtullar och sånt på? Kollade nån väg-guide som uppskattade det till runt 1600 kr i avgifter, tog du samma rutt?
http://www.viamichelin.com/web/Routes?d ... &corridor=
Dela gärna lite erfarenhet!
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Referralkod: ts.la/stefan9931

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Var också väldigt skeptisk i början, nu kör jag så mycket jag kan med AP, underbart!
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Tesla är knark på alla plan!
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

lejon1 skrev:
Jag ska i och för sig fylla i att autopiloten är nästan omöjlig att använda på lederna runtom Göteborg. De är snudd på avsiktligt designade för att krångla till det för såna system, med en massa jättekonstiga knixar, gupp, krökar och hinder som förvirrar autopiloten hela tiden. Det är sällan man kan låta den köra ens 500 meter i sträck här utan ingrepp. I min erfarenhet passar den bäst på motorväg mellan städer, inte i städer (förutom när det är kö för då är den fenomenal).
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
znak3
Teslaägare

Inlägg av znak3 »

Tesla är helt klart knark. Starka grejer.
2023 Model 3P
2020 Model 3P
2015 Model S85D
Användarvisningsbild
Johnny_B
Teslaägare

Inlägg av Johnny_B »

Skönt att det inte bara är jag.

Första turen någonsin med bilen var hem till Dalby från Mölndal. Från det jag kom på motorvägen tills jag nådde Lödde för avfart mot SuC:n där slog jag inte av AP:n en enda gång. Nu kommer jag aldrig kunna köra bil utan AP igen.
85D Referrallänk: http://---
Användarvisningsbild
LeffeP
Teslaägare

Inlägg av LeffeP »

Bästa funktion med AP, köerna i Sthlm:)
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare

Inlägg av Jocce »

Johnny_B skrev:

Hämtade bilen i Lördags = en vecka imorgon!

Älskade autopiloten från min första "dubbeldragning"! SÅ skönt!

I går hamnade jag i min första "jobbiga kö" i Stockholmstrafiken...och ja..jag föll ännu djupare!

Självklart förstår jag att man ändå behöver ha uppsikt över vad som händer runtomkring en..men den sköter sig utmärkt och jag försöker klicka i den så fort det går! :)

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
Watson
Teslaägare

Inlägg av Watson »

Autopiloten är guld, särskilt nu när jag fått problem med nacken och förlorat lite mobilitet i ena armen. Samt man kan trimma näshår, göra fotvård, makramé etc på väg till jobb.

Har också märkt att man gärna "okynneskör" en tur på kvällarna bara för att man kan :P

Brukar susa runt i bygden, du får gärna visa upp din bil nån afton JohhnyB!
S90D, Midnight Silver, Lädersoffa, Autopilot, Luftfjädring.
To understand what recursion is, you must first understand recursion.
Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare

Inlägg av _TonyV »

Crossposting här nu med Tesla spotting.
Låg snett bakom en vit P85D i södra länken imorse, han tog av mot Gullmarsplan, bilen kom kort ut i spärrområdet till vänster, innan en korrigering.
Undrar om det var autopilot på där? Någon här kasnke?
Leaf 24, 30, 40, Skoda CitiGo, ID3, MYP -22, M3 -21
MYLR-24
Användarvisningsbild
12man
Teslaägare

Inlägg av 12man »

ingen schyffertsk kroppsvård hoppas? jag
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
lejon1
Teslaägare

Inlägg av lejon1 »

Daoops skrev:
lejon1 skrev:
Du måste haft en oändlig tur som inte behövde valla mellan alla spikar i vägrenarna här runt göteborg... ;) Spännande att du gjort den trippen, jag har ju en liten lght i alicante så om jag skaffar en bil (som blir Tesla såklart) så kanske jag kör den trippen ibland också. Hur lång tid tog det? Gör man det enkelt på en helg eller? Vad går vägtullar och sånt på? Kollade nån väg-guide som uppskattade det till runt 1600 kr i avgifter, tog du samma rutt?
http://www.viamichelin.com/web/Routes?d ... &corridor=
Dela gärna lite erfarenhet!
Kört samma rutt 10-tal ggr med dieselbilar, frugan kräver 2 övernattningar och det räckte även med TESLAN. Det kommer ju nu en SC i Valencia så då blir ju allt mycket lättare. Planeringen skötte bilen själv (visserligen med massor av buggar så det gällde att hålla egen koll) Tror att vägavgifterna stämmer, hursomhelst samma som fosilbilar. Det verkar inte löna sig att köra fortare än ca 130 för du tvingas då i stället stå och ladda längre.
Skriv svar