Beroende.
Moderator: Redaktion
Beroende.
Av autopiloten. Redan. Har haft bilen mindre än en vecka.
Fler än jag som är fast i det träsket?
85D Referrallänk: http://---
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Re: Beroende.
Ha ha ha...Johnny_B skrev:Av autopiloten. Redan. Har haft bilen mindre än en vecka.
Tror min signatur säger en del.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Enl reportage i TV så visade Volvo att man körde på vissa utvalda vägar runt Göteborg och han satt på helspänn för att kunna ta över. Jag körde i november hela sträckan Torrevieja (Spanien) till Halmstad på autopilot!!! 

Jag måste erkänna att jag är omvänd.
Var mycket skeptisk till den första utgåvan som rullades ut som var väldigt opålitlig, låg för långt till höger i filen, gjorde plötsliga kast ut i mötande trafik mm...
Men nu sedan ett par månader tillbaka överlämnar jag allt mer kontroll till bilen allt oftare. Det funkar ju riktigt galant. Det är vilsamt, avslappnat och faktiskt - tror jag - mer säkert. Mer säkert eftersom man kan omrikta sin uppmärksamhet till ett lite "bredare synfält" så att säga, men också för att man blir mindre trött.
Guld!
Var mycket skeptisk till den första utgåvan som rullades ut som var väldigt opålitlig, låg för långt till höger i filen, gjorde plötsliga kast ut i mötande trafik mm...
Men nu sedan ett par månader tillbaka överlämnar jag allt mer kontroll till bilen allt oftare. Det funkar ju riktigt galant. Det är vilsamt, avslappnat och faktiskt - tror jag - mer säkert. Mer säkert eftersom man kan omrikta sin uppmärksamhet till ett lite "bredare synfält" så att säga, men också för att man blir mindre trött.
Guld!
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Du måste haft en oändlig tur som inte behövde valla mellan alla spikar i vägrenarna här runt göteborg...lejon1 skrev:Enl reportage i TV så visade Volvo att man körde på vissa utvalda vägar runt Göteborg och han satt på helspänn för att kunna ta över. Jag körde i november hela sträckan Torrevieja (Spanien) till Halmstad på autopilot!!!

http://www.viamichelin.com/web/Routes?d ... &corridor=
Dela gärna lite erfarenhet!
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Var också väldigt skeptisk i början, nu kör jag så mycket jag kan med AP, underbart!
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Tesla är knark på alla plan!
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag ska i och för sig fylla i att autopiloten är nästan omöjlig att använda på lederna runtom Göteborg. De är snudd på avsiktligt designade för att krångla till det för såna system, med en massa jättekonstiga knixar, gupp, krökar och hinder som förvirrar autopiloten hela tiden. Det är sällan man kan låta den köra ens 500 meter i sträck här utan ingrepp. I min erfarenhet passar den bäst på motorväg mellan städer, inte i städer (förutom när det är kö för då är den fenomenal).lejon1 skrev:Enl reportage i TV så visade Volvo att man körde på vissa utvalda vägar runt Göteborg och han satt på helspänn för att kunna ta över. Jag körde i november hela sträckan Torrevieja (Spanien) till Halmstad på autopilot!!!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Skönt att det inte bara är jag.
Första turen någonsin med bilen var hem till Dalby från Mölndal. Från det jag kom på motorvägen tills jag nådde Lödde för avfart mot SuC:n där slog jag inte av AP:n en enda gång. Nu kommer jag aldrig kunna köra bil utan AP igen.
Första turen någonsin med bilen var hem till Dalby från Mölndal. Från det jag kom på motorvägen tills jag nådde Lödde för avfart mot SuC:n där slog jag inte av AP:n en enda gång. Nu kommer jag aldrig kunna köra bil utan AP igen.
85D Referrallänk: http://---
Bästa funktion med AP, köerna i Sthlm:)
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
Johnny_B skrev:Av autopiloten. Redan. Har haft bilen mindre än en vecka.
Hämtade bilen i Lördags = en vecka imorgon!
Älskade autopiloten från min första "dubbeldragning"! SÅ skönt!
I går hamnade jag i min första "jobbiga kö" i Stockholmstrafiken...och ja..jag föll ännu djupare!
Självklart förstår jag att man ändå behöver ha uppsikt över vad som händer runtomkring en..men den sköter sig utmärkt och jag försöker klicka i den så fort det går!

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Autopiloten är guld, särskilt nu när jag fått problem med nacken och förlorat lite mobilitet i ena armen. Samt man kan trimma näshår, göra fotvård, makramé etc på väg till jobb.
Har också märkt att man gärna "okynneskör" en tur på kvällarna bara för att man kan
Brukar susa runt i bygden, du får gärna visa upp din bil nån afton JohhnyB!
Har också märkt att man gärna "okynneskör" en tur på kvällarna bara för att man kan

Brukar susa runt i bygden, du får gärna visa upp din bil nån afton JohhnyB!
S90D, Midnight Silver, Lädersoffa, Autopilot, Luftfjädring.
To understand what recursion is, you must first understand recursion.
To understand what recursion is, you must first understand recursion.
Crossposting här nu med Tesla spotting.
Låg snett bakom en vit P85D i södra länken imorse, han tog av mot Gullmarsplan, bilen kom kort ut i spärrområdet till vänster, innan en korrigering.
Undrar om det var autopilot på där? Någon här kasnke?
Låg snett bakom en vit P85D i södra länken imorse, han tog av mot Gullmarsplan, bilen kom kort ut i spärrområdet till vänster, innan en korrigering.
Undrar om det var autopilot på där? Någon här kasnke?
MYLR-24
Kört samma rutt 10-tal ggr med dieselbilar, frugan kräver 2 övernattningar och det räckte även med TESLAN. Det kommer ju nu en SC i Valencia så då blir ju allt mycket lättare. Planeringen skötte bilen själv (visserligen med massor av buggar så det gällde att hålla egen koll) Tror att vägavgifterna stämmer, hursomhelst samma som fosilbilar. Det verkar inte löna sig att köra fortare än ca 130 för du tvingas då i stället stå och ladda längre.Daoops skrev:Du måste haft en oändlig tur som inte behövde valla mellan alla spikar i vägrenarna här runt göteborg...lejon1 skrev:Enl reportage i TV så visade Volvo att man körde på vissa utvalda vägar runt Göteborg och han satt på helspänn för att kunna ta över. Jag körde i november hela sträckan Torrevieja (Spanien) till Halmstad på autopilot!!!Spännande att du gjort den trippen, jag har ju en liten lght i alicante så om jag skaffar en bil (som blir Tesla såklart) så kanske jag kör den trippen ibland också. Hur lång tid tog det? Gör man det enkelt på en helg eller? Vad går vägtullar och sånt på? Kollade nån väg-guide som uppskattade det till runt 1600 kr i avgifter, tog du samma rutt?
http://www.viamichelin.com/web/Routes?d ... &corridor=
Dela gärna lite erfarenhet!