Men så jäkla gött då

Rättning: Grande Houston var på väg till Wallhamn (Göteborg) där den befinner sig just nu.
Moderator: Redaktion
Vid kvartalsslut har de ofta utlämning under helgen, men inte annars (vad jag har sett).
Minimalt förhoppningsfull
Lika novis som du, men det jag vet är att när jag beställde min MYLR och gjorde det på Tesla Center i Göteborg, gick de in och kollade i kommande lagerbilar för dem och där var det typ sju-åtta stycken likadan som mitt val som hade ETA till Gbg hamn 10 maj, och blev då en av dem som de kunde koppla direkt. Fick sen uppskattad leveranstid 11-25 maj när ordern var genomförd. Som förstår det så kan alla de "kommande" på lagerbilar vara på ingång en bit fram i tid, enda är att de vet att de är beställda, och sedan då att det finns i regel flera ex av varje lagerbilsvariant.tjompa skrev: ↑30 apr 2023 16:29Klickade hem en ”lagerbil Stockholm” sent igår kväll med hopp om att få tag på den lite snabbare än det traditionella köpflödet.
-> Konfigurera själv = april-juni
-> Klicka lagerbil = Uppskattad leveranstid: Maj 29–Juni 12 (fick jag efter beställningen var klar)
Ni som kan, känns tiden rimlig eller lite seg?
Tänker mest på differensen mellan de två valen från början.
Fick oxå sms nyss om upphämtning… bokade på måndag.chaboo skrev:Fick sms om utlämning men fanns inga tider när jag gick in tre minuter efter att jag fått sms-et
Härligt! Hur långt fram i tiden hade du möjlighet att välja datum? Är lite orolig över att jag kommer va bortrest då min bil beräknas också och är lite nyfiken på hur långt i tiden man kan röra sig
Man fick cirka 2 veckor framåtAlmba skrev:Härligt! Hur långt fram i tiden hade du möjlighet att välja datum? Är lite orolig över att jag kommer va bortrest då min bil beräknas också och är lite nyfiken på hur långt i tiden man kan röra sig
Kunde också välja leverans nu och får också upp södertälje trots att jag valt hemleverans.eLmrCh skrev: ↑01 maj 2023 12:32Fick ett sms för att boka hemleverans. För det första var det inte tillgängligt men andra gången fungerade det. Har ni rätt adress för leverans? Jag har det som Södertälje Hamn men jag bor i Bromma, Stockholm. Jag har min adress på mitt konto.
Leveransplats
Solviksvägen 1 Södertälje, Södertälje
MYLR Quicksilver
Nu sköts mitt EDD fram några dagar igen...
4-17 maj, 3 dagars ändring precis som sist
Då jag beställde 8 feb hoppas bilen är Sverige nu... får se om mina spekulationer stämmer.
chaboo skrev: ↑01 maj 2023 12:39eLmrCh skrev: ↑01 maj 2023 12:32Fick ett sms för att boka hemleverans. För det första var det inte tillgängligt men andra gången fungerade det. Har ni rätt adress för leverans? Jag har det som Södertälje Hamn men jag bor i Bromma, Stockholm. Jag har min adress på mitt konto.
Leveransplats
MYLR Quicksilver
Kunde också välja leverans nu och får också upp södertälje trots att jag valt hemleverans.
Grattis. Jag fick också sms med min hemadress. Allt verkar vara under kontroll.chaboo skrev: ↑01 maj 2023 21:05chaboo skrev: ↑01 maj 2023 12:39eLmrCh skrev: ↑01 maj 2023 12:32Fick ett sms för att boka hemleverans. För det första var det inte tillgängligt men andra gången fungerade det. Har ni rätt adress för leverans? Jag har det som Södertälje Hamn men jag bor i Bromma, Stockholm. Jag har min adress på mitt konto.
Leveransplats
MYLR Quicksilver
Kunde också välja leverans nu och får också upp södertälje trots att jag valt hemleverans.
Fick sms nu om att bilen levereras till min hemadress så allt verkar vara under kontroll.
Inte då, hemsidan för nybeställning har uppdaterats till Maj-juni men Appen säger fortfarande April-Juni.
Ska försöka chatta med dom imorgon och kolla status på min bil. Vi har ju samma config.Spid3r skrev: ↑02 maj 2023 17:17Chattade med Tesla idag (igen) och frågade om min bil kanske finns i Sverige, men icke, fortfarande (sedan 21 april) i Zeebrugge och väntar förmodligen på ytterligare ett fartyg för att fylla på innan avgång till Södertälje...
Det blir att vänta i ytterligare några veckor![]()
Glad att jag tog en lagerbil.Spid3r skrev: ↑02 maj 2023 17:17Chattade med Tesla idag (igen) och frågade om min bil kanske finns i Sverige, men icke, fortfarande (sedan 21 april) i Zeebrugge och väntar förmodligen på ytterligare ett fartyg för att fylla på innan avgång till Södertälje...
tnjo skrev: ↑02 maj 2023 17:45Ska försöka chatta med dom imorgon och kolla status på min bil. Vi har ju samma config.Spid3r skrev: ↑02 maj 2023 17:17Chattade med Tesla idag (igen) och frågade om min bil kanske finns i Sverige, men icke, fortfarande (sedan 21 april) i Zeebrugge och väntar förmodligen på ytterligare ett fartyg för att fylla på innan avgång till Södertälje...
Har du fått slutfaktura på ditt konto?
Jag har tre "final invoice" på mitt konto, med olika leveranstider ..
Vore ju intressant om bilen står kvar i zebrugge för mig med, då har den stått där sen 27 mars...
Förlåt, men hur lyckas ni ”chatta” me tesla? Går ju bara ringa dem eller skicka ett formulär. Hittar ingen chat-funktion nånstans, haha.tnjo skrev: ↑02 maj 2023 17:45Ska försöka chatta med dom imorgon och kolla status på min bil. Vi har ju samma config.Spid3r skrev: ↑02 maj 2023 17:17Chattade med Tesla idag (igen) och frågade om min bil kanske finns i Sverige, men icke, fortfarande (sedan 21 april) i Zeebrugge och väntar förmodligen på ytterligare ett fartyg för att fylla på innan avgång till Södertälje...
Har du fått slutfaktura på ditt konto?
Jag har tre "final invoice" på mitt konto, med olika leveranstider ..
Vore ju intressant om bilen står kvar i zebrugge för mig med, då har den stått där sen 27 mars...