ÄNTLIGEN!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Elektrokungen
Teslaägare
Inlägg: 451
Blev medlem: 16 apr 2015 09:10
Ort: Mölndal

Re: ÄNTLIGEN!

Inlägg av Elektrokungen »

Grattis!

Jag föreslår att du registrerar dig som UberPop-förare så att du har legitima skäl till att spendera all ledig tid i bilen :-)

https://partners.uber.com/join/
Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD
Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD
S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: ÄNTLIGEN!

Inlägg av Bjelke »

MartinE skrev:
Grattis, Jocce! Bra färgval! ;) Min dyker upp om ungefär nio veckor!
Bjelke skrev:
Grattis:) och förutom att dom numera har 4G dessutom verkar fått till passformen på huven oxo! :) undrar om man kan köpa en ny och byta på sin egen?
Det här problemet med huven har jag missat! Vad var det som var fel?
Supermånga Teslor ser ut som att man inte har stängt huven ordentligt, ganska ful glipa även när dom justerat den.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
MartinE
Teslaägare
Inlägg: 172
Blev medlem: 15 dec 2015 16:18

Re: ÄNTLIGEN!

Inlägg av MartinE »

Bjelke skrev:
MartinE skrev:
Grattis, Jocce! Bra färgval! ;) Min dyker upp om ungefär nio veckor!
Bjelke skrev:
Grattis:) och förutom att dom numera har 4G dessutom verkar fått till passformen på huven oxo! :) undrar om man kan köpa en ny och byta på sin egen?
Det här problemet med huven har jag missat! Vad var det som var fel?
Supermånga Teslor ser ut som att man inte har stängt huven ordentligt, ganska ful glipa även när dom justerat den.
Jag ser det nu - när jag tittar på bilder på nätet! Skönt att de verkar ha löst det i alla fall.
Model S 85D
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11892
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: ÄNTLIGEN!

Inlägg av HelectriC »

Bjelke skrev:
MartinE skrev:
Grattis, Jocce! Bra färgval! ;) Min dyker upp om ungefär nio veckor!
Bjelke skrev:
Grattis:) och förutom att dom numera har 4G dessutom verkar fått till passformen på huven oxo! :) undrar om man kan köpa en ny och byta på sin egen?
Det här problemet med huven har jag missat! Vad var det som var fel?
Supermånga Teslor ser ut som att man inte har stängt huven ordentligt, ganska ful glipa även när dom justerat den.
Det är en av de punkter som min bil går igenom just nu på service, blir intressant att se resultatet om dom har lyckats justera till det bättre. Inte bara ser det märkligt ut med en sån glipa, det blir ganska skitigt innanför också.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare
Inlägg: 977
Blev medlem: 19 jul 2014 14:45
Ort: Frillesås

Re: ÄNTLIGEN!

Inlägg av Zoidberg »

HelectriC skrev:

Det är en av de punkter som min bil går igenom just nu på service, blir intressant att se resultatet om dom har lyckats justera till det bättre. Inte bara ser det märkligt ut med en sån glipa, det blir ganska skitigt innanför också.

Jaha!
Så det är alltså inte meningen att man ska fånga getingar med frunken? Då har jag missupfattat glipans syfte! Jag har en hel insektssamling där!.. helt i onödan. :D
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: ÄNTLIGEN!

Inlägg av Jocce »

Elektrokungen skrev:
Grattis!

Jag föreslår att du registrerar dig som UberPop-förare så att du har legitima skäl till att spendera all ledig tid i bilen :-)

https://partners.uber.com/join/

Förutom risken att man åker dit för "Olaga taxiverksamhet" eller vad det nu är dom vill kalla det...så känns det som jag ogärna har massa folk in och ut ur nya fina, rena bilen ;)


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
BigDaddyT
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 10 sep 2015 14:07
Ort: Vellinge

Re: ÄNTLIGEN!

Inlägg av BigDaddyT »

Grattis grattis

Hade varit kul att ställa din bil bredvid en 3G-Tesla och göra lite tester på hur stor skillnad det gör i prestanda. Hur mycket av begränsningarna ligger i mjukvara och hur mycket i bandbredd.
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: ÄNTLIGEN!

Inlägg av Jocce »

BigDaddyT skrev:
Grattis grattis

Hade varit kul att ställa din bil bredvid en 3G-Tesla och göra lite tester på hur stor skillnad det gör i prestanda. Hur mycket av begränsningarna ligger i mjukvara och hur mycket i bandbredd.

Tror väldigt lite ligger i bandbredd. Tror mer det är en kombination Hårdvara / Mjukvara som begränsar en del grejer. Märks på en del saker när det gäller skärmen i övrigt...


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
gertthell
Teslaägare
Inlägg: 56
Blev medlem: 22 feb 2016 21:46
Ort: Olstorp
Kontakt:

Re: ÄNTLIGEN!

Inlägg av gertthell »

Jocce skrev:
Ja...finns säkert en Miljon sådana här trådar!

Men ÄNTLIGEN! :D

Landade från Semester på Island igår Lördag, snälla Alexander på Tesla kom in på en lördag och levererade bilen, så åkte direkt från Arlanda till Tesla!

Tyvärr var jag så jäkla trött igår pga tidigt flyg m.m. så hann "bara" 15 mil ungefär ;) Men blir lite körning idag!

Hade tänkte ladda lite i MoS under besök där i eftermiddag, men jag har både Vattenfalls laddkort och Typ2 kabeln på jobbet, så får klara mig helt enkelt!Bild
DSC_1292_sml.jpg
DSC_1291_sml.jpg

Fler och bättre bilder kommer GARANTERAT komma :D



Som bonus fick jag veta att jag är en av de första bilarna med LTE (4G)..samt att Summonfunktionen fungerar (och ja..jag har provat den :D Läskigt men COOLT! :) )



/Jocce
Är den Blå?

Jag hämtade min på torsdagen, har LTE men inte summon, det är jag sugen på, dyker förhoppningsvis upp framöver.

Skickat från min E6653 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: ÄNTLIGEN!

Inlägg av Jocce »

gertthell skrev:
Jocce skrev:
Ja...finns säkert en Miljon sådana här trådar!

Men ÄNTLIGEN! :D

Landade från Semester på Island igår Lördag, snälla Alexander på Tesla kom in på en lördag och levererade bilen, så åkte direkt från Arlanda till Tesla!

Tyvärr var jag så jäkla trött igår pga tidigt flyg m.m. så hann "bara" 15 mil ungefär ;) Men blir lite körning idag!

Hade tänkte ladda lite i MoS under besök där i eftermiddag, men jag har både Vattenfalls laddkort och Typ2 kabeln på jobbet, så får klara mig helt enkelt!Bild
DSC_1292_sml.jpg
DSC_1291_sml.jpg

Fler och bättre bilder kommer GARANTERAT komma :D



Som bonus fick jag veta att jag är en av de första bilarna med LTE (4G)..samt att Summonfunktionen fungerar (och ja..jag har provat den :D Läskigt men COOLT! :) )



/Jocce
Är den Blå?

Jag hämtade min på torsdagen, har LTE men inte summon, det är jag sugen på, dyker förhoppningsvis upp framöver.

Skickat från min E6653 via Tapatalk
Nope, grå, eller Midgnight Silver som den egentligen heter :P


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
ekenman
Teslaägare
Inlägg: 126
Blev medlem: 16 nov 2015 17:37
Ort: Stockholm

Re: ÄNTLIGEN!

Inlägg av ekenman »

Dags för dig att uppdatera signaturen....
Levererad 10 mars 2016
S85D | Titanium | Panorama | 19" standard | Svarta Next gen | Matt abachiträdekor | AP | Premium interiör | Luftfjädring | Hi-fi | Köldpaket
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: ÄNTLIGEN!

Inlägg av Jocce »

ekenman skrev:
Dags för dig att uppdatera signaturen....
Done :)


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
kanylbullen
Teslaägare
Inlägg: 764
Blev medlem: 03 jul 2014 09:41
Ort: Skokloster

Re: ÄNTLIGEN!

Inlägg av kanylbullen »

Jocce skrev:
Elektrokungen skrev:
Grattis!

Jag föreslår att du registrerar dig som UberPop-förare så att du har legitima skäl till att spendera all ledig tid i bilen :-)

https://partners.uber.com/join/

Förutom risken att man åker dit för "Olaga taxiverksamhet" eller vad det nu är dom vill kalla det...så känns det som jag ogärna har massa folk in och ut ur nya fina, rena bilen ;)


/Jocce
Olaga yrkesmässig personbefordran tror jag det heter, och om du ändå hade varit ute och nöjeskört så är det faktiskt inte lika säkert att man blir fälld som om du kör enbart för att transportera patienter.
_____________________________
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Multicoat Red Model S 85D

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9356
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: ÄNTLIGEN!

Inlägg av bylund »

kanylbullen skrev:
Jocce skrev:
Förutom risken att man åker dit för "Olaga taxiverksamhet" eller vad det nu är dom vill kalla det...så känns det som jag ogärna har massa folk in och ut ur nya fina, rena bilen ;)
Olaga yrkesmässig personbefordran tror jag det heter, och om du ändå hade varit ute och nöjeskört så är det faktiskt inte lika säkert att man blir fälld som om du kör enbart för att transportera patienter.
Olaga respektive otillåten taxitrafik om man ska vara noggrann
Taxitrafiklagen skrev:
5 kap.
1 § Den som uppsåtligen bedriver taxitrafik enligt denna lag utan tillstånd döms för olaga taxitrafik till böter eller fängelse i högst ett år.
En tillståndshavare som uppsåtligen eller av oaktsamhet bryter mot villkor som har meddelats i tillståndet döms till böter.

2 § Den som uppsåtligen utan taxitrafiktillstånd utför en persontransport med personbil eller lätt lastbil mot ersättning efter erbjudande om körning till allmänheten döms, om gärningen inte är straffbar enligt 1 §, för otillåten taxitrafik till böter.

3 § Har taxitrafik enligt denna lag bedrivits utan tillstånd, döms den som yrkesmässigt för egen eller annans räkning har slutit avtal om transporten med trafikutövaren till böter eller fängelse i högst ett år, om han eller hon kände till eller hade skälig anledning att anta att tillstånd saknades.

4 § Den som i strid mot 3 kap. 1 § uppsåtligen för ett fordon utan att inneha taxiförarlegitimation döms till böter eller fängelse i högst sex månader.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: ÄNTLIGEN!

Inlägg av kangru »

Försöker hjälp en kompis och undrar vilket VIN aom det kan tänkas ha levererats LTE ifrån.
Användarvisningsbild
Designer
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 29 sep 2015 20:04
Ort: Stockholm

Re: ÄNTLIGEN!

Inlägg av Designer »

Jag fick LTE tidigt och har Vin 114xxx någonting!
Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Användarvisningsbild
wotottw
Teslaägare
Inlägg: 39
Blev medlem: 06 sep 2015 16:03
Ort: Bromma

Re: ÄNTLIGEN!

Inlägg av wotottw »

LTE med vin 107xxx
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: ÄNTLIGEN!

Inlägg av e5m1r »

Jag har 108xxx och ingen lte
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: ÄNTLIGEN!

Inlägg av kangru »

Han tittar på en med 117xxx så det borde vara LTE på den då tycker jag. Den är på väg ifrån Holland (till Schweiz) där han bor så han kan inte kolla själv.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9356
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: ÄNTLIGEN!

Inlägg av bylund »

kangru skrev:
Han tittar på en med 117xxx så det borde vara LTE på den då tycker jag. Den är på väg ifrån Holland (till Schweiz) där han bor så han kan inte kolla själv.
De bilar som levereras nu i Sverige har LTE, och med det chassinumret borde den väl vara en ny bil också?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: ÄNTLIGEN!

Inlägg av kangru »

Ja det är en ny bil.
Användarvisningsbild
stefansjo
Teslaägare
Inlägg: 39
Blev medlem: 02 aug 2015 19:55
Ort: Bjärred

Re: ÄNTLIGEN!

Inlägg av stefansjo »

115xxx fick inte LTE.
2016-02-29- S 85D | Pärlvit Multi-Coat-färg | Panorama | NextGen | Autopilot | Premium Interiör |
Skriv svar