Center konsol är nu standard på Model S
Moderator: Redaktion
Center konsol är nu standard på Model S
Eftersom att det är standard på Model X så är det inte så konstigt att de nu även är standard för Model S. De står inget om den men om man kollar i designstudion så är den numera med precis som i Model X.
Re: Center konsol är nu standard på Model S
Big mistake
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Kan tänka mig att detta och en del andra saker (belysning till spegel i solskydd och extra USB-uttag t.ex.) kommer till nya Model S nu och att kommande prishöjning kommer motiveras med dessa saker.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Misstar jag mig, eller har de inte ändrat designen på den lite? Förut fanns den bara i pianolack, men nu verkar det vara något matt material (läder?) på den. Förhoppningsvis är den lite robustare än den gamla också.
Främre stora skjutluckan är läder på min men den bakre som döljer laddport för mobilen(som förövrigt alltid står öppen) är det svart pianolack
- Andreasson
- Teslaägare
Äntligen! Klokt!
Hade i så fall sluppit 6000kr till Evannex...
Hade i så fall sluppit 6000kr till Evannex...
Model S 85D (2015)
Model X Long Range (2020)
Model X Long Range (2020)
Usch!!! Fy!!! Tur att jag inte skall köpa ny...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
På tiden. För den som inte har handväska kan jag omöjligen se syftet med det stora öppna utrymmet.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Jag har min rygga med läsplatta där. Skulle sakna utrymmet rejält om det inte fanns!Surfaren skrev:På tiden. För den som inte har handväska kan jag omöjligen se syftet med det stora öppna utrymmet.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Halleluja, prisad vare Elon som äntligen insett sitt initiala misstag med den öppna platsen mellan stolarna 

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jag gillar också utrymmet i mitten...utmärkt för godis o dryck under längre resor!hybris skrev:Usch!!! Fy!!! Tur att jag inte skall köpa ny...
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
Jag tänkte köpa en mittkonsol när jag köpte bilen. Men nu efter 4 månader så gillar jag den öppna ytan. Jag vill inte GA någon mittkonsol längre
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
MYP -22 | MIB | svart/svart
Funderade också på att köpa till centerkonsolen, men nu efter 4 månader så skulle jag nog sakna utrymmet så det blir ingen.
70D, midnight silver metallic, svarta next gen seats, pano-tak, autopilot
Datorväska, MC Donalds, shopping, etc etc. Aldrig korkad mittkonsol tack!!!
hybris skrev:Datorväska, MC Donalds, shopping, etc etc. Aldrig korkad mittkonsol tack!!!
Haha, men framöver blir du tvungen om du ska ha en ny Tesla. Skulle nog gissa även M3 får en mittkonsoll

Model 3-24/Polestar 3-24
Ja det lär den få. Och Hybris ska ju beställa den fetaste configen så han kommer vara en av de första i Sverige med nya mittkonsolen.HelectriC skrev:Haha, men framöver blir du tvungen om du ska ha en ny Tesla. Skulle nog gissa även M3 får en mittkonsoll

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
Jag tror säkert att man kommer kunna plocka bort mittkonsolen om man vill.
Vilket är ett stort misstag! Skall vi inte få något som ser ut som avgasrör också? Saknas bullan på,golvet i baksätet? Skärmen för stor? Fyll frunken med elektronik... Lets go back!!!HelectriC skrev:hybris skrev:Datorväska, MC Donalds, shopping, etc etc. Aldrig korkad mittkonsol tack!!!
Haha, men framöver blir du tvungen om du ska ha en ny Tesla. Skulle nog gissa även M3 får en mittkonsoll
Fram med skruvdragaren! Blir först utan!!!Surfaren skrev:Ja det lär den få. Och Hybris ska ju beställa den fetaste configen så han kommer vara en av de första i Sverige med nya mittkonsolen.HelectriC skrev:Haha, men framöver blir du tvungen om du ska ha en ny Tesla. Skulle nog gissa även M3 får en mittkonsoll
Tyvärr lär det inte vara så enkelt då den är enhetlig från skärmen till handsödethybris skrev:Fram med skruvdragaren! Blir först utan!!!Surfaren skrev:Ja det lär den få. Och Hybris ska ju beställa den fetaste configen så han kommer vara en av de första i Sverige med nya mittkonsolen.HelectriC skrev:Haha, men framöver blir du tvungen om du ska ha en ny Tesla. Skulle nog gissa även M3 får en mittkonsoll
Positivt är att den inte kommer sitta löst
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Fram med sågen... BTW. Du har ingen aning om hur Tesla kommer montera detta i en bil som inte finns!!
Ser hur den är i model s nu mera och itgår ifrån dethybris skrev:Fram med sågen... BTW. Du har ingen aning om hur Tesla kommer montera detta i en bil som inte finns!!
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
https://www.teslamotors.com/sv_SE/suppo ... ons-europe
Under Interiör:
Mittkonsol med förvaringsutrymme

Under Interiör:
Mittkonsol med förvaringsutrymme