Tesla-uppdatering:… Innan upphämtningen behöver du signera återstående dokument i vår kundmottagning.
Vad är det som ska signeras? Förhöjda hyra betald men jag har ännu inte fått något sms från DNB rörande den finansiella leasingen.
Nu kom även SMS:et från DNB. Eftermiddagen 2 dagar innan leveransdatum.
Måste ändå säga att leveranstiden var helt ok, även om kommunikationen inte var helt ok under processen. Får se om min bil är påställd nu när Transportstyrelsen uppdaterar informationen 230601.
Om du har bokad hämtning 2 juni så kommer den inte stå som påställd imorgon. Den ställs på samma dag du hämtar bilen.
M3 LR 19" Vit/svart -19
MY RWD 19" Vit/svart -23 VW ID.7 Pro Edition -24 VW ID.4 1st -21 VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
Slutfaktura + VIN (LRW)
Regnummer finns på car.info registrerart innan min bestälning ?
Model Y RWD Vit/Svart beställd 15/5- Stockholm RN1191**** EDD maj-juni EDD 29 maj - 20 juni EDD 4 juni - 15 juni EDD 2 juni - 16 juni (31/05 slutfaktura + VIN )
Delivered 9 juni:)
Beställde MY RWD S/S Lagerbil från Zeebrugge 27/5 Fick sms idag och bokat leverans 8/6
Rätt snabbt ändå men kanske för att det är kvartalsslutet
Bah.
Fick en svart LR beställd åt mig 26/5 en lagerbil i ”Malmö”.
Har inte hört ngt mer än. Håller tummarna.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vet inte om det spelar roll att jag typ mailat varje dag och frågat om bilen åkt med båten än?
Men vad jag förstått av detta forum så har det ju lönat sig att ligga på rätt bra
Vart /vem mailar du ?
Mailat med en tjej på tesla…om man du kan skicka ett privat meddelande till mig kan du få hennes mail men vågar inte dela här så man inte bryter några regler osv
Beställde MY RWD S/S Lagerbil från Zeebrugge 27/5 Fick sms idag och bokat leverans 8/6
Rätt snabbt ändå men kanske för att det är kvartalsslutet
Bah.
Fick en svart LR beställd åt mig 26/5 en lagerbil i ”Malmö”.
Har inte hört ngt mer än. Håller tummarna.
Vet inte om det spelar roll att jag typ mailat varje dag och frågat om bilen åkt med båten än?
Men vad jag förstått av detta forum så har det ju lönat sig att ligga på rätt bra
Vart /vem mailar du ?
Mailat med en tjej på tesla…om man du kan skicka ett privat meddelande till mig kan du få hennes mail men vågar inte dela här så man inte bryter några regler osv
VirtualSalesSE@tesla.com är en generell adress till deras sales, har alltid fått svar snabbt därifrån. Sen fick jag ju bilen för snart ett år sen så det kan ju ha blivit sämre..
Fick mail idag att min Tesla beräknas komma i slutet på Juni. Står dock fortfarande 2-16/6 i appen..
Beställt MY RWD svart/svart 12 Maj -23 Beräknad leverans: 19-31 Maj
Tilldelad VIN (XP7.. Berlin BYD blade) 17 Maj
Beräknad leverans: 2-16 Juni
Leverans: 22 Juni Göteborg
Beställde en MY igår med EDD juni, sen läste jag om HW4 på forumet och grottade vidare i det. Nu vet jag inte om det här är rätt ställe att ställa frågan men ni som fått leveranser nyligt, har det varit HW4?
Beställde en MY igår med EDD juni, sen läste jag om HW4 på forumet och grottade vidare i det. Nu vet jag inte om det här är rätt ställe att ställa frågan men ni som fått leveranser nyligt, har det varit HW4?
Fortfarande samma estimerat leveransdatum:
31 maj - 12 juni
Estimerat upphämtningsdatum från fakturan:
6 juni
Ingen sms eller kontakt från Tesla Norrköping än
Min Tesla Assistant svarar inte på mejl som vanligt
Fick precis en uppdatering av estimerat leveransdatum:
7 juni - 19 juni
Det är definitivt inget du skall räkna med.
När jag skulle hämta våran bil så fick jag sms om att den skulle vara laddad till minst 30%
När jag hämta den var SoC 19%.
Fick lite gratisladdning som kompensation.
Är nog väldigt olika faktist. Jag fick samtal om att risken var stor att den skulle upphämtas med under 30% men att jag skulle få 150 km laddning, men när jag hämtade den stod den med 90%.
Model Y LR -23. Vit/svart. Beställd 22/4. Upphämtad 19/5.
Det är definitivt inget du skall räkna med.
När jag skulle hämta våran bil så fick jag sms om att den skulle vara laddad till minst 30%
När jag hämta den var SoC 19%.
Fick lite gratisladdning som kompensation.
Är nog väldigt olika faktist. Jag fick samtal om att risken var stor att den skulle upphämtas med under 30% men att jag skulle få 150 km laddning, men när jag hämtade den stod den med 90%.
Jo jag vet att det är olika, just därför jag skrev att man inte skall räkna med fulladdat.
M3 LR 19" Vit/svart -19
MY RWD 19" Vit/svart -23 VW ID.7 Pro Edition -24 VW ID.4 1st -21 VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)