MYLRQS 19" ordered 230421 EDD: 29th May-20th June
Updated EDD: 4th June-15th June
Updated EDD: 29th June - 30th June
Updated EDD: 3rd July - 17th July
Delivery: 20th June
RN1189, VIN: XP7Y...PB148XXX (Available from 31st May)
Pickup: Stockholm
Model Y RWD Vit/Svart beställd 15/5- Stockholm RN1191**** EDD maj-juni EDD 29 maj - 20 juni EDD 4 juni - 15 juni EDD 2 juni - 16 juni (31/05 slutfaktura + VIN )
Delivered 9 juni:)
Väntar på en Quicksilver, fick VIN och betalade slutfaktura för ca 10 dagar sedan. Idag hoppade levdatum fram från 28 maj - 7 juni till 17-30 juni
Finns det ett sätt att få veta mer än det som står i appen? Ett telefonnummer där en människa svarar, gärna...
Väntar på en Quicksilver, fick VIN och betalade slutfaktura för ca 10 dagar sedan. Idag hoppade levdatum fram från 28 maj - 7 juni till 17-30 juni
Finns det ett sätt att få veta mer än det som står i appen? Ett telefonnummer där en människa svarar, gärna...
Nej
RN1178 MYP svart/vit
DD! 9/6
VIN tilldelad 22/5
EDD 10-23/6 dags att betala kontantinsatsen (tror jag väntar...) EDD 12-26/6 EDD 28/5-8/6 13/5-4/6 29/4-10/5 MS 2020 såld 30/1-23
Beställd 20/9-22
Got my VIN today! Really tight delivery window though to avail the interest discount
MYLRQS 19" ordered 230421 EDD: 29th May-20th June
Updated EDD: 4th June-15th June
Updated EDD: 29th June - 30th June
Updated EDD: 3rd July - 17th July
Delivery: 20th June
RN1189, VIN: XP7Y...PB148XXX (Available from 31st May)
Pickup: Stockholm
Malmö. När ska du hämta? Kanske ses där. Min första tesla också.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har inte fått nån leveranstid än… men jag har ett leasingbolag mellan mig och Tesla så jag får ju ingen info i appen förrän det är dags för leverans-sms.
Jag beställde MYP QS slutet av april och ska också hämta i Malmö, så ditt leveransfönster låter lovande. Ganska troligt att min kommer med samma båt då
Har inte fått nån leveranstid än… men jag har ett leasingbolag mellan mig och Tesla så jag får ju ingen info i appen förrän det är dags för leverans-sms.
Jag beställde MYP QS slutet av april och ska också hämta i Malmö, så ditt leveransfönster låter lovande. Ganska troligt att min kommer med samma båt då
Kul! Jag uppdaterar om det kommer nåt nytt.
Samma lika här. MYP QS beställd 1/5 med fönster 7-29
Kul! Jag uppdaterar om det kommer nåt nytt.
Mitt leveransfönster ligger nu på 21-30 juni (beställd 28/4), så kom väl inte med båten som anländer Malmö på måndag 12/6.
Är väl istället planerad för någon av de två efterföljande båtarna som anländer Malmö 19/6 alt. 26/6.
Det ser ljusmörkt ut för ränterabatten. Jag har fått VIN (hittar i source code), min bil är enligt Tesla-mänska producerad den 29 maj. Leveransestimat, 29-30 juni. Enligt Tesla är det dagen man faktiskt hämtar ut bilen som avgör ränterabattens vara eller icke vara. Jag gissar att finansieringsavtalet måste signeras några dagar tidigare. Om det stämmer så vet jag inte vad räntan blir när jag signar avtalet med tanke på att Tesla kan försena leveransen med ett par dagar efter att jag har signat. Någon som vet om det verkligen stämmer. Vad står det i avtalet?
Model 3 LR 2019 som personalbil (tillbakalämnad) Model 3 LR 2021, köpt (och såld)
Model Y LR QS 2023, köpt
I avtalet med DnB står bara månadskostnaden, inte vilken ränta som gäller. Dubbelkolla med räknaren vid bilbeställningen att det stämmer, de hade missat att lägga på kampanjen för mig.
Det ser ljusmörkt ut för ränterabatten. Jag har fått VIN (hittar i source code), min bil är enligt Tesla-mänska producerad den 29 maj. Leveransestimat, 29-30 juni. Enligt Tesla är det dagen man faktiskt hämtar ut bilen som avgör ränterabattens vara eller icke vara. Jag gissar att finansieringsavtalet måste signeras några dagar tidigare. Om det stämmer så vet jag inte vad räntan blir när jag signar avtalet med tanke på att Tesla kan försena leveransen med ett par dagar efter att jag har signat. Någon som vet om det verkligen stämmer. Vad står det i avtalet?