Vilka Model S-ägare här kommer reservera Model 3?
Moderator: Redaktion
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Re: Vilka Model S-ägare här kommer reservera Model 3?
Absolut!
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
10k är ju bara reservationsdeposition. Du kan lägga en reservation innan eventet, kolla på eventet, kolla vad alla skriver om den, se de första bilarna levereras i USA, höra deras omdöme och till och med vänta tills bil finns för visning här i Sverige innan du lägger beställningen. Skulle det inte vara OK så kan du när som helst få tillbaka hela beloppet. Skulle du vara intresserad att lägga beställning så har du en tidig reservation jämfört med om du skulle vänta tills bilen visas i Sverige.Oppfinnarn skrev:10 kkr kan man väl slänga ut "just for fun", men vill nog se vad jag får först. Vill ju inte köpa grisen i säcken och sitta med en bil med Fiat Multipla look om man säger så.
Det finns två risker med reservationen, det ena är om Tesla skulle gå i konkurs och det andra att du fastnar för bilen och känner dig tvungen att köpa den...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Lurar skarpt på att beställa en 3:a. Väntar just nu på hur mycket lön som landar i morgon. Sen beror det nog på vad jag får för servicetid för dörrhandtaget, om jag traskar till Mölndal eller lugnar mig med eventuell senare leverans och bokar via nätet.
Om ett par tre år kanske man är sugen på att byta i alla fall, trots tidigare föresats. Om inte annat kan väl ena Teslan gå i arv till familj då ...
Om ett par tre år kanske man är sugen på att byta i alla fall, trots tidigare föresats. Om inte annat kan väl ena Teslan gå i arv till familj då ...

Min andrabil såklart! Toyota Auris hybrid blir till salu!
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
- Oppfinnarn
- Teslaägare
Sant. Men jag är nog för lat för att köa, och sitta med seg uppkoppling den 1/4. Frågan är om det betyder skillnad i köplats från, säg 1000 till 1000000 och 2 år extra väntetid om man väntar en dag eller tvåSvenssons skrev:10k är ju bara reservationsdeposition. Du kan lägga en reservation innan eventet, kolla på eventet, kolla vad alla skriver om den, se de första bilarna levereras i USA, höra deras omdöme och till och med vänta tills bil finns för visning här i Sverige innan du lägger beställningen. Skulle det inte vara OK så kan du när som helst få tillbaka hela beloppet. Skulle du vara intresserad att lägga beställning så har du en tidig reservation jämfört med om du skulle vänta tills bilen visas i Sverige.Oppfinnarn skrev:10 kkr kan man väl slänga ut "just for fun", men vill nog se vad jag får först. Vill ju inte köpa grisen i säcken och sitta med en bil med Fiat Multipla look om man säger så.
Det finns två risker med reservationen, det ena är om Tesla skulle gå i konkurs och det andra att du fastnar för bilen och känner dig tvungen att köpa den...

Senast redigerad av Oppfinnarn, redigerad totalt 1 gånger.
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22
....

Självklart, vem vill inte ha en av de första Model 3?!
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
Jag orkar inte leka mupp i butik! Kommer lägga ordern via internet när den siten är uppe. Köa i butik är för pöbeln och inte för Teslasekten! 
Får pinga segelflygarn så han pratar med svåger!

Får pinga segelflygarn så han pratar med svåger!
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Fast som ägare lär du väl inte kunna hamna mer än typ på plats 130 000 om precis alla andra ägare beställer före dig. (Ok, väntar du ett år så är det ju en hel årsproduktion av X och S som du kan hamna bakom om de också beställer en 3)Oppfinnarn skrev:Sant. Men jag är nog för lat för att köa, och sitta med seg uppkoppling den 1/4. Frågan är om det betyder skillnad i köplats från, säg 1000 till 1000000 och 2 år extra väntetid om man väntar en dag eller tvåSvenssons skrev:10k är ju bara reservationsdeposition. Du kan lägga en reservation innan eventet, kolla på eventet, kolla vad alla skriver om den, se de första bilarna levereras i USA, höra deras omdöme och till och med vänta tills bil finns för visning här i Sverige innan du lägger beställningen. Skulle det inte vara OK så kan du när som helst få tillbaka hela beloppet. Skulle du vara intresserad att lägga beställning så har du en tidig reservation jämfört med om du skulle vänta tills bilen visas i Sverige.Oppfinnarn skrev:10 kkr kan man väl slänga ut "just for fun", men vill nog se vad jag får först. Vill ju inte köpa grisen i säcken och sitta med en bil med Fiat Multipla look om man säger så.
Det finns två risker med reservationen, det ena är om Tesla skulle gå i konkurs och det andra att du fastnar för bilen och känner dig tvungen att köpa den.... För en sak kan man säga, Elon vet hur man får uppmärksamhet för ett bilsläpp. Om Elon spelar i elitserien, finns det någon annan biltillverkare som kan skapa en hype motsvarande spelandes i division 2, eller hittas nästa bilspelare först i division 4?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Oppfinnarn
- Teslaägare
Ja just det, jag har ju förtur. Då kanske jag skall vänta någon dag eller två, "just b'cause I can"bylund skrev:Fast som ägare lär du väl inte kunna hamna mer än typ på plats 130 000 om precis alla andra ägare beställer före dig. (Ok, väntar du ett år så är det ju en hel årsproduktion av X och S som du kan hamna bakom om de också beställer en 3)Oppfinnarn skrev:Sant. Men jag är nog för lat för att köa, och sitta med seg uppkoppling den 1/4. Frågan är om det betyder skillnad i köplats från, säg 1000 till 1000000 och 2 år extra väntetid om man väntar en dag eller tvåSvenssons skrev:10k är ju bara reservationsdeposition. Du kan lägga en reservation innan eventet, kolla på eventet, kolla vad alla skriver om den, se de första bilarna levereras i USA, höra deras omdöme och till och med vänta tills bil finns för visning här i Sverige innan du lägger beställningen. Skulle det inte vara OK så kan du när som helst få tillbaka hela beloppet. Skulle du vara intresserad att lägga beställning så har du en tidig reservation jämfört med om du skulle vänta tills bilen visas i Sverige.Oppfinnarn skrev:10 kkr kan man väl slänga ut "just for fun", men vill nog se vad jag får först. Vill ju inte köpa grisen i säcken och sitta med en bil med Fiat Multipla look om man säger så.
Det finns två risker med reservationen, det ena är om Tesla skulle gå i konkurs och det andra att du fastnar för bilen och känner dig tvungen att köpa den.... För en sak kan man säga, Elon vet hur man får uppmärksamhet för ett bilsläpp. Om Elon spelar i elitserien, finns det någon annan biltillverkare som kan skapa en hype motsvarande spelandes i division 2, eller hittas nästa bilspelare först i division 4?

#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22
....

Jag kommer att reservera, finns det någon egentlig anledning för Tesla-ägare att reservera i butik? Vad avgör leveransordning mellan Teslaägare?
Teslaägare som reservera i butik 31/3 kommer naturligtvis före den Teslaägare som reserverar på nätet den 1/4 under förutsättning att de sedan när beställning öppnar 2017/2018 beställer samma typ av bil och utrustning och lägger beställningen samtidigt. Skulle en icke Teslaägare reservera senare men sedan beställa maxutrustad bil kan han få bilen levererad tidigare än Teslaägaran om de inte beställer maxutrustad.MEL skrev:Jag kommer att reservera, finns det någon egentlig anledning för Tesla-ägare att reservera i butik? Vad avgör leveransordning mellan Teslaägare?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Jag svänger förbi Sisjön den 31/3. Om inte annat kan man ju ta en kaffe och tjöta med sektvänner medan man väntar 

Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor
Blir troligen en onlinereservering
Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Knappast nån som ger tillträde till SuC.leiflodde skrev:Hoppar också på tåget och är ju ganska riskfritt i sammanhanget, det (min gissning) som kan grusa är om någon annan tillverkare som kan leverera något liknande till lägre pris.
Men hur blir turordningen mellan en Teslaägare som beställer på nätet 1/4 och en icke ägare som beställer i butik 31/3?Svenssons skrev:Teslaägare som reservera i butik 31/3 kommer naturligtvis före den Teslaägare som reserverar på nätet den 1/4 under förutsättning att de sedan när beställning öppnar 2017/2018 beställer samma typ av bil och utrustning och lägger beställningen samtidigt. Skulle en icke Teslaägare reservera senare men sedan beställa maxutrustad bil kan han få bilen levererad tidigare än Teslaägaran om de inte beställer maxutrustad.MEL skrev:Jag kommer att reservera, finns det någon egentlig anledning för Tesla-ägare att reservera i butik? Vad avgör leveransordning mellan Teslaägare?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Om de sedan beställer samma typ av bil och utrustning kommer med all sannolikhet Tesla-ägaren ha förtur. Samma gäller troligen Tesla-ägaren som reserverar Model 3 1/4 2017.Pontus skrev:Men hur blir turordningen mellan en Teslaägare som beställer på nätet 1/4 och en icke ägare som beställer i butik 31/3?
Jag misstänker att Design Studion för Model 3 kommer att öppna först för samtliga Tesla-ägare och sedan en kort tid senare för icke Teslaägare.
Vilken butik öppnar först i Europa? 

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Helsingfors, kl 9:00 svensk tid. Finns andra i Norge, Tyskland och Österrike som öppnar kl 9:00 dock utan tidsskillnad.Pontus skrev:Vilken butik öppnar först i Europa?
https://www.teslamotors.com/sv_SE/findu ... %20charger,Helsinki-Vantaa
Store Servicecenter
1 Vetokuja
01610 Vantaa
Finland
Vägbeskrivning
Sales +358 9 4245 1773
Roadside Assistance 0880 055 2084
075 3263818
Sales Hours
Monday - Friday 10:00 - 18:00
Saturday 10:00 - 14:00
Sunday Closed
Service Hours
Monday - Friday 08:00 - 17:00
Saturday - Sunday Closed
Jag ska ha en som andrabil.
Om man beställer i butiken den 31,a eller på nätet den 1, april tror jag inte har så stor betydelse för när man får den.
Men jag svänger förbi Mölndal, och om det är för lång kö så beställer jag på nätet.
Det kommer inte att bli en värsting eller fullutrustad så jag räknar med den kanske om 2,5 till 3 år.
Har inte så bråttom, kanske Mercedes hinner få fram något trevligt innan dess, då kanske jag ändrar mig
Om man beställer i butiken den 31,a eller på nätet den 1, april tror jag inte har så stor betydelse för när man får den.
Men jag svänger förbi Mölndal, och om det är för lång kö så beställer jag på nätet.
Det kommer inte att bli en värsting eller fullutrustad så jag räknar med den kanske om 2,5 till 3 år.
Har inte så bråttom, kanske Mercedes hinner få fram något trevligt innan dess, då kanske jag ändrar mig

Intressant fråga som ställdes innan: Vad händer om man säljer sin Model S innan det blir dags för leverans? Om det är ägare vid specningstillfället och inte bokningstillfället som gäller så finns det en viss risk att man hunnit göra sig av med bilen.... 

Du kan sälja bilen men aldrig lämna sekten?Ghia64 skrev:Intressant fråga som ställdes innan: Vad händer om man säljer sin Model S innan det blir dags för leverans? Om det är ägare vid specningstillfället och inte bokningstillfället som gäller så finns det en viss risk att man hunnit göra sig av med bilen....
Verkar ju onekligen som en rätt säker affär, de där 10 stora. Man kanske borde slå till. Om inte annat så för att byta S:en i slutet av 2018.
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
I ett mail som jag fick från Tesla precis så står det att existerande ägare kommer få en prioriterad leverans per Tesla det har så tyvärr så kan ni inte hjälpa vänner och bekanta att få en tidigare om nu inte har mer än en Tesla.
Min rekommendation är att lägga en reservation även om ni inte planerar att köpa bilen. Vårt forum kryllar av oss utan bil som vill ha en model 3 och vi kommer bli fler. Dessa individer vill säkerligen köpa loss er reservation (beställa under ert namn) och kan säkert betala en bra bit mer för er 10k reservation om fördelen är stor nog 
Jag menar det är nästan ingen risk. Full återbetalning fram till själva bokningen så man har gott om tid på sig

Jag menar det är nästan ingen risk. Full återbetalning fram till själva bokningen så man har gott om tid på sig

Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Så, vad betalar du för en förbokning av en Teslaägare?chpaulin skrev:Min rekommendation är att lägga en reservation även om ni inte planerar att köpa bilen. Vårt forum kryllar av oss utan bil som vill ha en model 3 och vi kommer bli fler. Dessa individer vill säkerligen köpa loss er reservation (beställa under ert namn) och kan säkert betala en bra bit mer för er 10k reservation om fördelen är stor nog

Nuvarande: Vit Y LR -23