Finns det någon erfarenhet av ledtider från Berlin efter tilldelad VIN eller är allt bara Elon time

Moderator: Redaktion
Is by any chance your VIN close to my VIN ..PB148XXX?Parpopular skrev: ↑06 jun 2023 11:58Fick slutfaktura och VIN 1/6 men fick samtidigt EDD framflyttat till 30/6-14/7, MYP. Igår fick jag mail från Tesla att man ”börjat förberedelser inför leverans” . Är det någonting som alltid skickas eller kan det betyda att jag är närmare leverans? Leverans ort Stockholm.
Finns det någon erfarenhet av ledtider från Berlin efter tilldelad VIN eller är allt bara Elon time![]()
Låter kanon, leasingbolaget beställde 1/3, MYP QS svart inredning, lev Malmö, fick 17-30/6 via chatten i går fm…DaNy skrev: ↑03 jun 2023 21:18Har inte fått nån leveranstid än… men jag har ett leasingbolag mellan mig och Tesla så jag får ju ingen info i appen förrän det är dags för leverans-sms.Haneky skrev:Malmö. När ska du hämta? Kanske ses där. Min första tesla också.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag beställde MYP QS slutet av april och ska också hämta i Malmö, så ditt leveransfönster låter lovande. Ganska troligt att min kommer med samma båt då![]()
Håller tummarna också. Har inte fått VIN än (kollade källkoden).MP72 skrev:Låter kanon, leasingbolaget beställde 1/3, MYP QS svart inredning, lev Malmö, fick 17-30/6 via chatten i går fm…DaNy skrev: ↑03 jun 2023 21:18Har inte fått nån leveranstid än… men jag har ett leasingbolag mellan mig och Tesla så jag får ju ingen info i appen förrän det är dags för leverans-sms.Haneky skrev:Malmö. När ska du hämta? Kanske ses där. Min första tesla också.
Jag beställde MYP QS slutet av april och ska också hämta i Malmö, så ditt leveransfönster låter lovande. Ganska troligt att min kommer med samma båt då![]()
Håller tummarna!
HejTimbo_021 skrev:Hej,
Är det någon här som nyligen beställt och fått leverans enligt första EDD?
Jag har inte fått VIN än.
Får känslan att många får sina datum uppskjutna.
Sms med delivery appointment nu på morgonen: 21/6Haneky skrev: ↑06 jun 2023 22:39Håller tummarna också. Har inte fått VIN än (kollade källkoden).MP72 skrev:Låter kanon, leasingbolaget beställde 1/3, MYP QS svart inredning, lev Malmö, fick 17-30/6 via chatten i går fm…DaNy skrev: ↑03 jun 2023 21:18Har inte fått nån leveranstid än… men jag har ett leasingbolag mellan mig och Tesla så jag får ju ingen info i appen förrän det är dags för leverans-sms.Haneky skrev:Malmö. När ska du hämta? Kanske ses där. Min första tesla också.
Håller tummarna!
Grattis! När fick du VIN?MP72 skrev:Sms med delivery appointment nu på morgonen: 21/6Haneky skrev: ↑06 jun 2023 22:39Håller tummarna också. Har inte fått VIN än (kollade källkoden).MP72 skrev:Låter kanon, leasingbolaget beställde 1/3, MYP QS svart inredning, lev Malmö, fick 17-30/6 via chatten i går fm…DaNy skrev: ↑03 jun 2023 21:18Har inte fått nån leveranstid än… men jag har ett leasingbolag mellan mig och Tesla så jag får ju ingen info i appen förrän det är dags för leverans-sms.Haneky skrev:Malmö. När ska du hämta? Kanske ses där. Min första tesla också.
Håller tummarna!
Härligt besked här också idag!MP72 skrev:Sms med delivery appointment nu på morgonen: 21/6Haneky skrev: ↑06 jun 2023 22:39Håller tummarna också. Har inte fått VIN än (kollade källkoden).MP72 skrev:Låter kanon, leasingbolaget beställde 1/3, MYP QS svart inredning, lev Malmö, fick 17-30/6 via chatten i går fm…DaNy skrev: ↑03 jun 2023 21:18Har inte fått nån leveranstid än… men jag har ett leasingbolag mellan mig och Tesla så jag får ju ingen info i appen förrän det är dags för leverans-sms.Haneky skrev:Malmö. När ska du hämta? Kanske ses där. Min första tesla också.
Håller tummarna!
Grattis! Radiotystnad här men jag beställde ju efter er.DaNy skrev:Härligt besked här också idag!MP72 skrev:Sms med delivery appointment nu på morgonen: 21/6Haneky skrev: ↑06 jun 2023 22:39Håller tummarna också. Har inte fått VIN än (kollade källkoden).MP72 skrev:Låter kanon, leasingbolaget beställde 1/3, MYP QS svart inredning, lev Malmö, fick 17-30/6 via chatten i går fm…DaNy skrev: ↑03 jun 2023 21:18
Har inte fått nån leveranstid än… men jag har ett leasingbolag mellan mig och Tesla så jag får ju ingen info i appen förrän det är dags för leverans-sms.
Håller tummarna!
Hämtar 19/6 i Malmö
Changed my order from MYLR QS to MYP QS on April 28th.manikmayur skrev:Congratulations! When did you order? I'm still waiting for the hallowed SMS!
Depends a little on where you live?manikmayur skrev: ↑15 jun 2023 18:23Received the SMS! Pick up scheduled on 20.06. Exciting times! Any suggestions on where to get the PPF or ceramic coating done?
Ännu så länge upplever jag bilen bättre än minnet från provkörningen.Haneky skrev:Grym bild och bil! Färgen ser riktigt bra ut. Hur tycker du den är i förhållande till hur du hade förväntat dig?