Väntrum Model Y

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Haneky
Inlägg: 83
Blev medlem: 04 aug 2022 16:11
Referralkod: ts.la/henric152865

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Haneky »

Peppelino skrev: 29 jun 2023 07:36
Haneky skrev: 28 jun 2023 18:18
Plötsligt händer det. Har vin, reg nr och slutfaktura. Upphämtning 27-30 juni..

Nån som vet hur lång tid bankgirobetalning tar? Kanske bättre att betala handpenningen till teslas konto? Är det som anges i så fall det kompletta med clearingnummer?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Var hämtar du? När fick du VIN?

Jag väntar, enligt signatur, utan mer information, men känns som svårt att det ska hålla.
Fy vilken resa du gjort... Håller tummarna för dig. Jag fick VIN igår och kan se att bilen registrerades för trafik den 22 juni och finns i Malmö där jag ska hämta.
Användarvisningsbild
Skavander
Teslaägare
Inlägg: 18
Blev medlem: 11 jan 2022 16:18

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Skavander »

Väntan är över... äntligen.
Tacksam för detta forum och denna tråd.
Dagliga besök för att lära sig om bilen innan man ens fått den.
Underhållning och tips.
Tack alla er för att ni finns!
Och trevlig sommar!
:)
MYP - MCR-black 2023
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare
Inlägg: 556
Blev medlem: 11 aug 2017 15:10
Ort: Alnö
Referralkod: ts.la/peter15233

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av snowtroll »

Teslafor skrev: 29 jun 2023 06:20
Snabb fråga, jag hinner inte leta i tråden just nu efter svar men jag ska hämta bilen idag,
Fick sms om att godkänna finansiella avtalet innan. Men vart godkänner jag det? På dnb kontot ligger min ansökan godkänd och väntar på signering. Men hur signerar jag då? Har ingen länk eller knapp någonstans ??
näst sista punkten på Tesla kontot, kolla där om det är ngt fu ska godkänna, sedan följ länken i SMS från DNB till avtalet dom är länkat till Scrive. där godkänner du också sjäva låneavtalet. sedan ska det vara klart.
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Användarvisningsbild
Oscar11
Teslaägare
Inlägg: 158
Blev medlem: 24 nov 2022 06:51
Referralkod: ts.la/oscar23897

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Oscar11 »

Hämtade min LR i Nkpg idag. Sk ”lagerbil” beställd 13 maj.
Nöjd och glad förutom, en sprucken dörrlist vid höger kamera, samt ett stenskott på höger bakskärm. Märks att de har bråttom att få ut bilarna då det fanns både tejprester och en del skyddstejp kvar…
Tesla MYLR -23
bennybula
Inlägg: 28
Blev medlem: 28 jun 2023 14:48

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av bennybula »

snowtroll skrev: 28 jun 2023 18:17
bennybula skrev: 28 jun 2023 15:12
Hej!

Också ny här.
Har precis beställt en Tesla Y LR som tjänstebil.
Men, någon sa till mig att jag kan inte se leveransdatum när det är beställt av leasingbolag, utan kommer endast få ett sms någon dag innan det är dags att hämta ut bilen?
Då det snart stundar semester, så skulle det vara skönt o veta ett ungefärligt datum iallafall, så vi inte är iväg på en längre tripp just då.
Vet någon om det stämmer?

Tack på förhand!
finns flera här som gjort detta som säkert kan beskriva dels hur man får "tracking" mm med VIN nummmer och hur man bör interagera med leasingbolaget för att få status på leverans.
iof rimligen inom en 2-4 veckor borde T veta status på VIN eller RN numret från beställningsdatumet ... tar jag för givet 😋
men tror andra här har bättre koll än mig gällande leasing.
Jag har lyckats att få tag i ett RN nummer nu, från vårt Leasing bolag, men sen kommer jag inte längre.
Provat att maila Tesla, men inget svar än..
Något tips på hur man kan få fram ett preliminärt leveransdatum?
Hade det inte varit för att semestern, så hade jag bara suttit och väntat. Men inte kul att vara långt iväg på semestern, och få
ett sms att man ska hämta bil ett par dagar senare :)
När brukar bilen dyka upp på ens Tesla konto (appen/web)? Fick ett mail om att skapa lösenord på Tesla kontot, men sen har inte mer hänt.
Model Y LR
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Inlägg: 1456
Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
Ort: Karlskoga
Referralkod: ts.la/kent 76750

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av kenjon »

Du kan glömma att få ett leveransdatum. Även om de ger dej ett, så är det MYCKET vanligt att det ändras, ofta flera veckor framåt.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Användarvisningsbild
Freijd
Teslaägare
Inlägg: 3
Blev medlem: 31 maj 2023 22:12

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Freijd »

Hämtade min Berlinbyggda MYRWD för en vecka sen. Har ingenting att klaga på. Paneler och byggkvaliten känns perfekt. Det enda jag reagerat på är när jag laddade den till 100% (bara några mil efter leverans) så uppskattar den bara 418km och inte 455km eller vad det nu stod på hemsidan när jag beställde. Är detta normalt eller har det med det något mindre BYD batteriet att göra?

När jag beställde sa min TA med säkerhet att jag skulle få en Shanghai bil, men bara ett par dagar senare så fick jag ett Berlin VIN.
Beställt MY RWD svart/svart 12 Maj -23
Beräknad leverans: 19-31 Maj
Tilldelad VIN (XP7.. Berlin BYD blade) 17 Maj
Beräknad leverans: 2-16 Juni
Leverans: 22 Juni Göteborg
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7738
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av mikebike »

Freijd skrev: 30 jun 2023 19:23
Hämtade min Berlinbyggda MYRWD för en vecka sen. Har ingenting att klaga på. Paneler och byggkvaliten känns perfekt. Det enda jag reagerat på är när jag laddade den till 100% (bara några mil efter leverans) så uppskattar den bara 418km och inte 455km eller vad det nu stod på hemsidan när jag beställde. Är detta normalt eller har det med det något mindre BYD batteriet att göra?

När jag beställde sa min TA med säkerhet att jag skulle få en Shanghai bil, men bara ett par dagar senare så fick jag ett Berlin VIN.
Samma fråga om och om igen. ;)
Det som står på hemsidan är räckvidd enligt WLTP-normen, det som står i bilen är enligt EPA-normen.
Byt till % i bilen och lär dig hur långt bilen går i verkligheten (vanligen kortare).
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare
Inlägg: 556
Blev medlem: 11 aug 2017 15:10
Ort: Alnö
Referralkod: ts.la/peter15233

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av snowtroll »

hämtade MYLR vit/vit idag!!!
toppen, lite nojjig för stenskott så jag klistrade på tillfälliga på lyktorna och över glasskarven.
vart över med remsor och vi skänkte de till en tjaj med sin son - trevligt att träffas och hoppas resan hrm går bra.

allt var tipp topp, lister dörrar lack tvättning var topp skick! 🥰🥰🥰

o jälar vilken upgrade från M3LR awd från 2019!!! me and wife Love it!!!
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Användarvisningsbild
Freijd
Teslaägare
Inlägg: 3
Blev medlem: 31 maj 2023 22:12

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Freijd »

mikebike skrev: 30 jun 2023 19:30
Freijd skrev: 30 jun 2023 19:23
Hämtade min Berlinbyggda MYRWD för en vecka sen. Har ingenting att klaga på. Paneler och byggkvaliten känns perfekt. Det enda jag reagerat på är när jag laddade den till 100% (bara några mil efter leverans) så uppskattar den bara 418km och inte 455km eller vad det nu stod på hemsidan när jag beställde. Är detta normalt eller har det med det något mindre BYD batteriet att göra?

När jag beställde sa min TA med säkerhet att jag skulle få en Shanghai bil, men bara ett par dagar senare så fick jag ett Berlin VIN.
Samma fråga om och om igen. ;)
Det som står på hemsidan är räckvidd enligt WLTP-normen, det som står i bilen är enligt EPA-normen.
Byt till % i bilen och lär dig hur långt bilen går i verkligheten (vanligen kortare).
Ja, jag sökte lite efter jag gjorde mitt inlägg och insåg ganska snabbt att frågan redan var besvarad många gånger om :lol:. Men är väl ändå lite konstigt att bilen och hemsidan inte använder samma.. förstår att det inte har någon verklig betydelse, men ändå. Finns nog många som känner sig "snuvade" på ett par mil. Jag själv har inte oroat mig över det, eftersom jag redan från början visste att verkligheten inte återspeglar uppskattad räckvidd. Tycker som sagt bara att det är lite konstigt. Bättre det hade stått lägre på hemsidan!
Beställt MY RWD svart/svart 12 Maj -23
Beräknad leverans: 19-31 Maj
Tilldelad VIN (XP7.. Berlin BYD blade) 17 Maj
Beräknad leverans: 2-16 Juni
Leverans: 22 Juni Göteborg
Användarvisningsbild
Pasjostrom
Teslaägare
Inlägg: 270
Blev medlem: 13 dec 2020 20:29

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Pasjostrom »

Freijd skrev: 30 jun 2023 22:05
mikebike skrev: 30 jun 2023 19:30
Freijd skrev: 30 jun 2023 19:23
Hämtade min Berlinbyggda MYRWD för en vecka sen. Har ingenting att klaga på. Paneler och byggkvaliten känns perfekt. Det enda jag reagerat på är när jag laddade den till 100% (bara några mil efter leverans) så uppskattar den bara 418km och inte 455km eller vad det nu stod på hemsidan när jag beställde. Är detta normalt eller har det med det något mindre BYD batteriet att göra?

När jag beställde sa min TA med säkerhet att jag skulle få en Shanghai bil, men bara ett par dagar senare så fick jag ett Berlin VIN.
Samma fråga om och om igen. ;)
Det som står på hemsidan är räckvidd enligt WLTP-normen, det som står i bilen är enligt EPA-normen.
Byt till % i bilen och lär dig hur långt bilen går i verkligheten (vanligen kortare).
Ja, jag sökte lite efter jag gjorde mitt inlägg och insåg ganska snabbt att frågan redan var besvarad många gånger om :lol:. Men är väl ändå lite konstigt att bilen och hemsidan inte använder samma.. förstår att det inte har någon verklig betydelse, men ändå. Finns nog många som känner sig "snuvade" på ett par mil. Jag själv har inte oroat mig över det, eftersom jag redan från början visste att verkligheten inte återspeglar uppskattad räckvidd. Tycker som sagt bara att det är lite konstigt. Bättre det hade stått lägre på hemsidan!
Förstår hur du tänker, men alla biltillverkare använder WLTP i Europa eftersom det är test-standarden. Om Tesla skulle marknadsföra sina bilar med EPA (kortare räckvidd) så skulle jämförelsen med andra bilar bli svårare och många kunder skulle antagligen tro att den verkliga räckvidden var kortare i Teslan än i motsvarande annan bil som anger en längre räckvidd i WLTP.

Antingen skulle Tesla köra WLTP-räckvidden i bilen eller så skulle de göra som i de flesta fossilbilar, ange återstående räckvidd utifrån hur man kört de senaste 50-100km…
Användarvisningsbild
Metamarty
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 02 maj 2023 15:16

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Metamarty »

Hämtade MYP QS i Norrköping igår. Beställd 1/5.

3 anmärkningar, 2 på kaross och 1 på glaset på bakluckan. Karossen kan mycket väl ligga inom toleranserna.

Väldigt nöjd. Åkte innan M3 SR+ 2019. Stooor skillnad. ☺️
Användarvisningsbild
Frakal
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 03 jun 2023 11:28
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/frans714472

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Frakal »

Hej - ny på forumet och detta är mitt första inlägg. Beställde en vit MYP 1a Juni och har läst på och fått en hel del tips här sedan dess - så tack för ett bra forum och till alla som bidrar. Jag tänkte att jag ska dela med mig om mina upplevelser också då det säkert kan hjälpa någon.

Urval
Jag har haft en del erfarenhet av Tesla sedan Model S kom till Sverige då den funnits i familjen, och när jag nu skulle lämna tillbaka min förmånsbil (en V60CC) i Juni var siktet inställt på elbil trots att jag bor i innerstaden utan möjlighet att ladda hemma. Det senaste året har jag provkört ett flertal elbilar och inte hittat någon som känns perfekt då vi har barn och ofta åker skidor = bra utrymme, säker på vintern, bra räckvidd, bra möjligheter att ladda och helst komfortabel även på lite sämre vägar. De som jag hade på min shortlist var BMW iX 50, Model S/X, Ioniq5, och Model Y efter att ha provat ordentligt (inkl flera dagar i Europa med iX, MS, M3, Polestar 2). Högst upp på min ”vill ha” var BMW iX följt av Model S/X (även Taycan men kändes som för många kompromisser mot min behovslista). Att Model Y inte kom lika högt berodde framförallt på den upplevda komforten, alla andra delar var definitivt på plats. Till slut fick plånboken avgöra då Model Y var väldigt attraktivt prissatt.


Beställning
Jag gick på en del tester som nämnde att MYP var mer komfortabel än MYLR och beställde 1a Juni en vit MYP med uppskattad leverans Juni-Juli och hoppades de skulle pusha för att få den innan Q2 stängde så jag inte skulle vara utan bil.

Efter att ha läst på här på forumet och haft koll på Teslas hemsida insåg jag att bilar som inte togs emot av beställare inför kvartalsavslut ibland ”reas ut” av Tesla. Mycket riktigt dök det upp lite bilar i perioden 20-27 Juni bland annat en vit MYLR för ca 40k under listpris (men jag ville ju ha en MYP och hade ändå precis missat räntekampanjen för MYLR). Så den 26e var det en vit MYP för ca 40k under listpriset för direkt leverans, dock med vit inredning som min fru sagt nej till - jag ringer min fru och frågar, får ok, och försöker lägga beställningen men får tekniskt fel - när jag uppdaterar sidan är den borta. Jag fortsätter ha lite koll (var in 3-4 ggr per dag) och på kvällen den 27e dyker det upp en blå MYP med svart inredning för 670k, dock i Göteborg och jag bor i Stockholm, men jag slår till direkt då de andra försvunnit snabbt. Får finansiering via DNB godkänd och betalar in handpenningen till Teslas konto (via banköverföring till deras konto i Citi) vid midnatt. På morgonen efter vid 08.30 får jag ett avtal att signera från DNB (sms:et är från DNB, men undertecknat av Tesla och med en länk till scrive).

När jag kollar mitt Tesla-konto är alla steg avklarade och det är bara upphämtning kvar. Det är nu 28e Juni och leverans står som 28-30. Jag har också fått ett mail om att jag ska få ett sms med en tid och att från att jag får det sms:et så har jag 7dagar, eller fram till sista dagen i kvartalet på mig. Den 29e har jag fortfarande inte fått sms och det känns lite olustigt om sms:et skulle komma sent den 30e att jag måste hämta samma dag då jag som sagt behöver ta mig till Göteborg. Försöker maila men får inga svar. Försöker hitta ett nummer att ringa men lyckas inte så jag går in på Teslas hemsida och fyller i att jag är intresserad av en av deras lagerbilar och att de ska ringa upp mig. Efter någon timme ringer de upp och jag får istället hjälp att boka den enda tid som är kvar den 30e juni (om 1 dag alltså). Hämtar jag inte imorgon får jag inte behålla bilen eller priset säger de.

Upphämtning
Hoppar på tåget till Göteborg samma kväll. När det väl börjar bli dags att hämta på fredag eftermiddag tar jag en Voi så långt det går och promenerar sista biten ute i industriområdet (tog ca 40min från centrala Göteborg). Jag hinner också få ett sms om att fotografering i området är förbjudet då hamnen är ett skyddsobjekt. Väl där står det ett 10 tal bilar och jag ser ”min” direkt. Den ser ren och fin ut. Går in och visar mitt körkort, får signera ett digitalt avtal om leverans via Tesla-kontot, de knappar lite snabbt i en dator, bilen dyker upp som min i appen och jag kan koppla ihop min telefon med bilen. Detta tar bara någon minut. Efter det inspekterar jag noggrant bilen med hjälp av checklista jag hittade här på forumet. Allt ser perfekt ut. SOC var ca 35% och jag fick ett mail om att jag får 150km i Super charger krediter då SOC är lägre än 50%, kollar app och krediterna är där. Kollar sista punkten på checklistan och inser jag att jag inte vet om bilen är påställd eller försäkrad. Går tillbaka och pratar med personalen som säger att jag ska ha fått ett mail från BilVision om det. Hittar inget och de börjar chatta med sina kollegor på backoffice för att ta reda på vad som hänt. Efter 10 minuter så kommer de fram till att mitt personnummer ligger inne fel med en siffra (månad 94 istället för 04) men de kan lösa det direkt och mailet kommer några sekunder senare.

Första intryck
Körde tillbaka till Stockholm med stop i Ulricehamn och Norrköping. Bilen upplevdes som mer komfortabel än den Model 3 jag testat i Frankrike förra året och även bättre än den MYLR jag testkörde i Maj. Överlag väldigt positiva första intryck. Listar några saker som jag tror att jag kommer vänja mig med som upplevdes som ”uppoffringar” jämfört med andra bilar. Inte lika komfortabla stolar som min Volvo v60cc, inte heller lika skön över ojämnheter - men fullt godkänt. Har inte uppgraderad autopilot och upplevde att det var lite omständigt att köra om på motorväg med Autostyrning på då den måste aktiveras och plingar till varje gång (kanske går att stänga av ljudet för detta?). Resan i övrigt gick smidigt och GPS funktionen fungerade perfekt. Var ganska mycket bilar vid laddarna men gick snabbt ändå, fick mellan 70-140 kW vid V2 super chargers. Hade inte förstått hur paren var kopplade men läst på nu och hade kanske kunnat välja laddare lite bättre (1A/B delar effekt, 2A/B, etc.). Smart att bilen har koll på hur många laddare som är lediga och rekommenderade Linköping istället för Norrköping när det var fullt i Norrköping men sen byte tillbaka till Norrköping när det blev ledigt igen. Väl framme i Stockholm hittade jag direkt en publik laddare på gatan och laddade över natten (hade förberett mig genom att skaffa alla appar och konton innan från tips på forumet här).

Jag har nu beställt en del tillbehör (återigen med inspiration från forumet) och återkommer med lite tankar kring dem och hur det är att ha bil i stan vid senare tillfälle.

Överlag väldigt nöjd med allt och utan det här forumet hade jag inte alls varit lika förberedd eller trygg i beställning, betalning, upphämtning och laddning så återigen stort tack till er alla.
MYP 2023
Användarvisningsbild
Metamarty
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 02 maj 2023 15:16

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Metamarty »

Tittade nu och min bil är ju fan inte påställd.
Går väl inte ställa på själv när det är leasing?
Användarvisningsbild
Frakal
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 03 jun 2023 11:28
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/frans714472

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Frakal »

Metamarty skrev: 02 jul 2023 20:17
Tittade nu och min bil är ju fan inte påställd.
Går väl inte ställa på själv när det är leasing?
Testa via transportstyrelsen som har en tjänst för påställning. Rent tekniskt är du en registrerad ägare även om du inte står som juridisk ägare. Värt att notera att registret bara uppdateras på vardagskvällar vid ca 19-19.30.
MYP 2023
Användarvisningsbild
Metamarty
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 02 maj 2023 15:16

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Metamarty »

Frakal skrev: 02 jul 2023 20:37
Metamarty skrev: 02 jul 2023 20:17
Tittade nu och min bil är ju fan inte påställd.
Går väl inte ställa på själv när det är leasing?
Testa via transportstyrelsen som har en tjänst för påställning. Rent tekniskt är du en registrerad ägare även om du inte står som juridisk ägare. Värt att notera att registret bara uppdateras på vardagskvällar vid ca 19-19.30.
Går inte via personnummer och hittar ingen funktion för organisationsnummer.

Jag får ringa imorgon
Stebo
Inlägg: 10
Blev medlem: 15 jun 2023 15:55

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Stebo »

Är det fler än jag med leveransort Umeå, som avstod från att hämta i Malmö innan 30 juni, och nu väntar på annan bil under Q3?
MYP QS Black
Beställd 10 maj
VIN 6 juni
EDD 23-30 juni
Umeå
Användarvisningsbild
Metamarty
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 02 maj 2023 15:16

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Metamarty »

Metamarty skrev: 02 jul 2023 20:49
Frakal skrev: 02 jul 2023 20:37
Metamarty skrev: 02 jul 2023 20:17
Tittade nu och min bil är ju fan inte påställd.
Går väl inte ställa på själv när det är leasing?
Testa via transportstyrelsen som har en tjänst för påställning. Rent tekniskt är du en registrerad ägare även om du inte står som juridisk ägare. Värt att notera att registret bara uppdateras på vardagskvällar vid ca 19-19.30.
Går inte via personnummer och hittar ingen funktion för organisationsnummer.

Jag får ringa imorgon
Idag kom Mail från bilvision med påställning så allt är grönt.
Användarvisningsbild
Frakal
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 03 jun 2023 11:28
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/frans714472

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Frakal »

När jag hämtade min i fredags (sista Juni) så sa de att de skulle registrera 500 bilar på en dag så kan ju vara så att de inte hann helt enkelt. Skönt att det löste sig.
MYP 2023
Användarvisningsbild
JoRoFlo
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 20 maj 2023 06:55

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av JoRoFlo »

Från Aug-Sept till 10 juli-21 juli.
Över en natt. Tröttsamt med den ologiska leveransuppskattningen.
Får vi se om det håller. Finns ju ingen VIN etc. Som jag kan se iallafall.
MY LR -23
Användarvisningsbild
Smarve
Teslaägare
Inlägg: 24
Blev medlem: 28 feb 2023 10:39

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Smarve »

JoRoFlo skrev:
Från Aug-Sept till 10 juli-21 juli.
Över en natt. Tröttsamt med den ologiska leveransuppskattningen.
Får vi se om det håller. Finns ju ingen VIN etc. Som jag kan se iallafall.
Samma här (aug-sep -> 14-25/7), jag har ingen möjlighet att ta emot bilen då pga. semester. Brukar det gå bra att flytta fram hämtningen några veckor, eller tappar man sin slot helt då?

Skickat från min Pixel 7 via Tapatalk

2023 MY LR blå/svart 19"
Halo99
Inlägg: 2
Blev medlem: 18 maj 2023 17:59

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Halo99 »

Intressant men tröttsamt att se hur estimatet för leveranser hoppar. Jag har beställt en företagsbil och får inga uppdateringar, följer därför forumet för att få en känsla när bilen kan dyka upp.
MY LR blå/svart 19" - beställd 24/3 (företagsleasing) - Norrköping
24/3 april-juni
31/5 april-juni (mejl)
1/7 augusti-september (svar av TA på mejlfråga)
20/7 Bilen väntar på registreringsskyltar (svar av TA på mejlfråga)
bennybula
Inlägg: 28
Blev medlem: 28 jun 2023 14:48

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av bennybula »

Samma här, väntar på förmånsbil, men jag får ingen leveransinfo.

Hur fick ni reda på era leveransdatum? Skickas det på mail? Sms?
Model Y LR
Användarvisningsbild
JoRoFlo
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 20 maj 2023 06:55

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av JoRoFlo »

Mina lev.uppsk. kommer i appen. Inga mail eller SMS.
Vid chatt med TA förra veckan förstod jag att levtid kunde komma närmare juli. Eftersom Juli-Aug nu anges vid beställning.
MY LR -23
bennybula
Inlägg: 28
Blev medlem: 28 jun 2023 14:48

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av bennybula »

JoRoFlo skrev: 06 jul 2023 11:23
Mina lev.uppsk. kommer i appen. Inga mail eller SMS.
Vid chatt med TA förra veckan förstod jag att levtid kunde komma närmare juli. Eftersom Juli-Aug nu anges vid beställning.
Okej. Ser du beställningen i appen då?
Jag fick ett mail från Tesla för ett par veckor sedan, om att jag skulle skapa lösenord till mitt konto, vilket jag gjorde.
(gissar på att leasingbolaget har skickat in mina uppgifter, för där fanns mitt telenummer redan på min profil)
Men när jag är inloggad, så ser jag ingenting. Men då är det antagligen för att jag inte är beställaren, utan leasingbolaget är det.
Model Y LR
Skriv svar