Beställde ni lagerbilar?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Moderator: Redaktion
Tesla svarade att jag inte blivit tilldelad bil och skulle ta allt med en nypa salt
Ja, jag gjorde det. Så då är man ju rimligen redan tilldelad bil redan vid beställningen.
Man får ju hoppas på att bilarna levereras ganska omgående..emlan skrev:Ja, jag gjorde det. Så då är man ju rimligen redan tilldelad bil redan vid beställningen.
Tesla har ju som bekant omdömet om "Elon-time"
Utöver Teslas kontroll är ju dessa globala logistikkedjor som bilfartygen består av extremt komplicerad historia.
Bara en sån sak som fartyget som brann nyligen, hur många bilar var inbokade på dess nästa turer som måste styras om till andra fartyg? - Det är ju inte så att redarna har några fartyg liggande vid hamn och väntar på att det ska uppstå en störning nånstans.
Iofs har ju bilar den fördelen att det inte tillkommer något emballage som ska gå i retur - tex containrar
Jag beställde en lagerbil
Nej. Sålde alldeles nyss en tredje Tesla denna månad men det var en 3 LR.
Nej, denna hade gått knappt 8000 mil. "Taxin" har jag lånat ut till en familjemedlem som är väldigt nöjd
Man får ju hoppas på att bilarna levereras ganska omgående..JC92 skrev: ↑21 aug 2023 15:46Ja, jag gjorde det. Så då är man ju rimligen redan tilldelad bil redan vid beställningen.emlan skrev:[quote=JC92 post_id=739510 time=<a href="tel:1692624601">1692624601</a> user_id=19502]
Beställde ni lagerbilar?
Utöver Teslas kontroll är ju dessa globala logistikkedjor som bilfartygen består av extremt komplicerad historia.
Bara en sån sak som fartyget som brann nyligen, hur många bilar var inbokade på dess nästa turer som måste styras om till andra fartyg? - Det är ju inte så att redarna har några fartyg liggande vid hamn och väntar på att det ska uppstå en störning nånstans.
Iofs har ju bilar den fördelen att det inte tillkommer något emballage som ska gå i retur - tex containrar
Kollat appen? Fått nytt estimerad leveransdatum?[/quote]Faradinho skrev:Man får ju hoppas på att bilarna levereras ganska omgående..JC92 skrev: ↑21 aug 2023 15:46Ja, jag gjorde det. Så då är man ju rimligen redan tilldelad bil redan vid beställningen.emlan skrev:[quote=JC92 post_id=739510 time=<a href="tel:1692624601">1692624601</a> user_id=19502]
Beställde ni lagerbilar?
Kollade precis. Fortfarande 5/9 - 17/9. Du?JC92 skrev: ↑21 aug 2023 22:03Kollat appen? Fått nytt estimerad leveransdatum?Faradinho skrev:Man får ju hoppas på att bilarna levereras ganska omgående..JC92 skrev: ↑21 aug 2023 15:46Ja, jag gjorde det. Så då är man ju rimligen redan tilldelad bil redan vid beställningen.emlan skrev:[quote=JC92 post_id=739510 time=<a href="tel:1692624601">1692624601</a> user_id=19502]
Beställde ni lagerbilar?
Kollat appen? Fått nytt estimerad leveransdatum?[/quote]Alvfalken skrev: ↑22 aug 2023 07:19[quote=JC92 post_id=739609 time=<a href="tel:1692648225">1692648225</a> user_id=19502]Man får ju hoppas på att bilarna levereras ganska omgående..Faradinho skrev:[quote=JC92 post_id=739520 time=<a href="tel:1692625566">1692625566</a> user_id=19502]Ja, jag gjorde det. Så då är man ju rimligen redan tilldelad bil redan vid beställningen.emlan skrev:[quote=JC92 post_id=739510 time=<a href="tel:<a href="tel:1692624601">1692624601</a>">1692624601</a> user_id=19502]
Beställde ni lagerbilar?
Kollade precis. Fortfarande 5/9 - 17/9. Du?Faradinho skrev:Kollat appen? Fått nytt estimerad leveransdatum?Alvfalken skrev: ↑22 aug 2023 07:19[quote=JC92 post_id=739609 time=<a href="tel:1692648225">1692648225</a> user_id=19502]Man får ju hoppas på att bilarna levereras ganska omgående..Faradinho skrev:[quote=JC92 post_id=739520 time=<a href="tel:1692625566">1692625566</a> user_id=19502]Ja, jag gjorde det. Så då är man ju rimligen redan tilldelad bil redan vid beställningen.emlan skrev:[quote=JC92 post_id=739510 time=<a href="tel:<a href="tel:1692624601">1692624601</a>">1692624601</a> user_id=19502]
Beställde ni lagerbilar?
Min är från Shanghai, båten fastnat vid Italiens kust. Ändrades igår kväll och det var flera andra som fick en uppdaterad leveransdatum.
Låter väl ändå rimligt. Enligt tidigare inlägg så har Tesla hänvisat till en transport med avgång 24/8. Rimligt borde den båten vara i gbg runt 26/27. Är det då ett hundratal bilar på kö så känns spannet bra. Det är såklart förutsatt att just våra bilar får en plats på den transporten. Nu håller vi tummarna.
Är denna uppdaterad nu?R96 skrev:Länkat tidigare men länkar den igen.
http://www.kess.kline.de/data/files/105/HHSchedule.pdf
Här kan man se vilka båtar som åker till Malmö/Södertälje. Finns ett par stycken innan månadsskiftet.
Det är från 15de vet inte hur ofta de uppdaterar. Men det är iallafall några båtar som kommer in.JC92 skrev: ↑22 aug 2023 11:02Är denna uppdaterad nu?R96 skrev:Länkat tidigare men länkar den igen.
Här kan man se vilka båtar som åker till Malmö/Södertälje. Finns ett par stycken innan månadsskiftet.
Står Voyage 108 på min? Vilken är det då? Förstår fan i mig ingenting av de här båtarnaR96 skrev:Det är från 15de vet inte hur ofta de uppdaterar. Men det är iallafall några båtar som kommer in.JC92 skrev: ↑22 aug 2023 11:02Är denna uppdaterad nu?R96 skrev:Länkat tidigare men länkar den igen.
Sen beror det självklart vilken båt ens bil kommer med. Vissa har den på ”Hoegh tokyo” som verkar bli försenad och andra kan ha sina på ”morning carina” som blr komma till Zeebrugge ikväll.