Malacca Highway avgår den 1/9 ifrån Cuxhaven enligt rederietJC92 skrev: ↑25 aug 2023 17:29Vilken båt är din bil på?Pakkalero skrev:Desperat som jag är så mailade jag rederiet och bad snällt och frågade om dom på något sätt kunde spåra bilar med hjälp av chassinr, fick till svars att jag skulle skicka chassinr och han svarade att bilen lämnade fabriken i Berlin igår och anländer till Cuxhaven på måndag och ska lastas den 1/9 på ett fartyg som anländer till Södertälje 4/9
MY LR beställd 21/8
Hoppas detta stämmer
Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model Y
Fått mejl igen från de, alla dessa båtar kommer att åka från Cuxhaven med berlin tillverkade model y.R96 skrev: ↑25 aug 2023 13:52Hej!
Jag har mejlat kess kline om jag kunde få schemat för Södertälje och han svarade med detta.
”Next Södertälje arrivals as follows:
Danube Highway 29.08.
Malacca Highway 04.09.
Ems Highway 09.09.”
29 juli - beställning av model y rwd (lager bil)
12-26 sep EDD
8 augusti - slutfaktura (21 sep EDD på slutfakturan)
24 aug - VIN i app samt betalningsavi
12-26 sep EDD
Är det Höeg Tokyo som åker från Zeebruge till Sverige? Det är där min bil befinner sig nuR96 skrev:Fått mejl igen från de, alla dessa båtar kommer att åka från Cuxhaven med berlin tillverkade model y.R96 skrev: ↑25 aug 2023 13:52Hej!
Jag har mejlat kess kline om jag kunde få schemat för Södertälje och han svarade med detta.
Danube Highway 29.08.
Malacca Highway 04.09.
Ems Highway 09.09.”
Jag tror ej dem kommer åka till Sverige, jag tror att den lossar i Zeebrugge sedan nån annan båt tar de till Sverige.JC92 skrev: ↑25 aug 2023 18:05Är det Höeg Tokyo som åker från Zeebruge till Sverige? Det är där min bil befinner sig nuR96 skrev:Fått mejl igen från de, alla dessa båtar kommer att åka från Cuxhaven med berlin tillverkade model y.R96 skrev: ↑25 aug 2023 13:52Hej!
Danube Highway 29.08.
Malacca Highway 04.09.
Ems Highway 09.09.”
12-26 sep EDD
12-26 sep EDD
Då dyker min bil förhoppningsvis upp i någon av båtarna du skickaR96 skrev:Jag tror ej dem kommer åka till Sverige, jag tror att den lossar i Zeebrugge sedan nån annan båt tar de till Sverige.JC92 skrev: ↑25 aug 2023 18:05Är det Höeg Tokyo som åker från Zeebruge till Sverige? Det är där min bil befinner sig nuR96 skrev:Fått mejl igen från de, alla dessa båtar kommer att åka från Cuxhaven med berlin tillverkade model y.
nej, då de båtarna jag skickade ska endast köra berlin byggda model y.JC92 skrev: ↑25 aug 2023 18:09Då dyker min bil förhoppningsvis upp i någon av båtarna du skickaR96 skrev:Jag tror ej dem kommer åka till Sverige, jag tror att den lossar i Zeebrugge sedan nån annan båt tar de till Sverige.
jag är i samma sits som dig har kina byggd men tror min lossades i Zeebrugge av "Morning carina"
12-26 sep EDD
12-26 sep EDD
Nu fick jag info att folk som hade bilar på "Morning Carina" kommer få vänta på Båten Hoegh Tokyo om de skulle ha leverans till Huddinge . Och anledningen är att de finns ej tillräckligt med bilar från Zeebrugge just nu att köras till Södertälje så Tesla har bett de att avvakta och vänta på den båten sen köra till Huddinge.
Bilarna ska enligt de ska tas från Zeebrugge till Cuxhaven sen Södertälje. och just detta kommer ske om 10-12 dagar.
Bilarna ska enligt de ska tas från Zeebrugge till Cuxhaven sen Södertälje. och just detta kommer ske om 10-12 dagar.
12-26 sep EDD
12-26 sep EDD
Tack för informationen! Håll oss uppdaterade när du får nys om mer detaljerad info.R96 skrev: ↑25 aug 2023 22:27Nu fick jag info att folk som hade bilar på "Morning Carina" kommer få vänta på Båten Hoegh Tokyo om de skulle ha leverans till Huddinge . Och anledningen är att de finns ej tillräckligt med bilar från Zeebrugge just nu att köras till Södertälje så Tesla har bett de att avvakta och vänta på den båten sen köra till Huddinge.
Det blir onekligen en intensiv period för Tesla i Huddinge när alla bilar levereras samtidigt, och så nära deadline.
Jag beställde 11/8 ska hämta nu den 30/8 i huddinge nån som vet vilken båt den är på? Har vin nummer men inget har än dykt upp på car.info.
Det kan vara Danube Highway då den kommer till Södertälje 29 aug.
12-26 sep EDD
12-26 sep EDD
- fyllevante
- Teslaägare
Väntrum Model Y
Precis beställt en MYP (den 24 aug) 
Har estimerad lev aug-sep fortfarande och även ”isNotMatchedToRa00Vin false” i källkoden.
Vet ni hur det är? om man beställer en bil, kan den redan vara klar och i stort sett på en båt på väg till sverige redan eller hur ligger de till?
Mvh Filip

Har estimerad lev aug-sep fortfarande och även ”isNotMatchedToRa00Vin false” i källkoden.
Vet ni hur det är? om man beställer en bil, kan den redan vara klar och i stort sett på en båt på väg till sverige redan eller hur ligger de till?
Mvh Filip
-
Så kan det vara. Antingen är den helt omatchad och kan i teorin vara framme redan (ovanligt med det höga trycket på MY nu). Eller så har den redan varit matchad men avbokad, dessa brukar vara snabb leverans på eftersom dom säkert varit tingade under lång tid.fyllevante skrev: ↑26 aug 2023 15:45Precis beställt en MYP (den 24 aug)
Mvh Filip
De omatchade bilarna som redan är på väg brukar dyka upp som "lagerbilar".
- fyllevante
- Teslaägare
Håller alla tummar och tår på att den är på väg haha, vill väldigt gärna lyckas få lev innan september är över (som alla andra såklart)mar-schmidt skrev:Så kan det vara. Antingen är den helt omatchad och kan i teorin vara framme redan (ovanligt med det höga trycket på MY nu). Eller så har den redan varit matchad men avbokad, dessa brukar vara snabb leverans på eftersom dom säkert varit tingade under lång tid.fyllevante skrev: ↑26 aug 2023 15:45Precis beställt en MYP (den 24 aug)
Mvh Filip
De omatchade bilarna som redan är på väg brukar dyka upp som "lagerbilar".
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- G-Johansson
- Teslaägare
Jag har lite dålig koll på saker. Men Vinkoden dyker den upp automatiskt i appen? Jag hittar ingen sådan ännu. Och jag har EDD 26aug-6september. Känns som det blir svårt att hinna det. Eftersom jag inte ens fått vin ännu.
Är en blå MYP som ska hämtas i Huddinge.
Tesla model Y performence 2023 blå. 

-
- Referralkod: ts.la/sebastian237369
För mig dök den upp automatiskt i app och kontosida efter att ha godkänt finansieringsalternativet (på lagerbil).G-Johansson skrev: ↑26 aug 2023 18:42Jag har lite dålig koll på saker. Men Vinkoden dyker den upp automatiskt i appen? Jag hittar ingen sådan ännu. Och jag har EDD 26aug-6september. Känns som det blir svårt att hinna det. Eftersom jag inte ens fått vin ännu.
Men alla datum du får är väldigt ungefärliga.. jag hade inbokad upphämtning den 22a, men blev ombokad till den 24e för att de inte fått regskyltar än, men just före 20:00 den 23e blev även det tillfället avbokat för att de ännu inte fått skyltarna. Så är nu tillbaka på EDD 26aug-9sep (där intervallet flyttas med en dag per dag).
MYLR
För oss med EDD runt 6 September!
Är det så att bilarna kan komma på både båt och lastbil från Zeebrugge?
Någon som har mer info, och om det är på båt? Vilken båt är det man ska följa?

Är din bil på Höegh Tokyoniils skrev:För oss med EDD runt 6 September!
Beror på vad det är för bil du har? Kina byggd eller berlin?
Samt vart du ska hämta.
Det kommer en båt till malmö kl 18 den åkte från Zeebrugge.
12-26 sep EDD
12-26 sep EDD
Model Y från Kina.!?
Det är det jag inte vet ännu
Model Y från Kina
Har du inget vin nummer?niils skrev:
Det är det jag inte vet ännuTesla i Malmö vägrar ju lämna ut info!
Model Y från Kina
Hej en liten fråga bara.
Jag har en Tesla sedan tidigare men denna gången beställt en MYP via Leasing på företaget jag jobbar via Unifleet, beställde 11 Juli och prel lev 21 augusti- 5 september , har fått VIN och det är en MYP vit/svart , när får jag in den i appen ? Eller får jag vänta på ett sms ?
Hoppas den kommer snart så man slipper SJ !
Jag har en Tesla sedan tidigare men denna gången beställt en MYP via Leasing på företaget jag jobbar via Unifleet, beställde 11 Juli och prel lev 21 augusti- 5 september , har fått VIN och det är en MYP vit/svart , när får jag in den i appen ? Eller får jag vänta på ett sms ?
Hoppas den kommer snart så man slipper SJ !
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
Jo? Kan du hjälpa mig?
Sök upp tesla vin decoder och följ beskrivningen så får du fram en del uppgifter om din bil.