Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model Y
Hoppas på ett sms snart jag med, leverans datum 4-5 september i Norrköping. Väldigt tight spann hade 26 augusti - 1 september innan.
En tysk röd LR, inget regnr via Car.info än :/
En tysk röd LR, inget regnr via Car.info än :/
Model 3 Long Range Stealth Grey/Black -24
Model 3 Long Range Red/Black -21
Ok. Gott. Tack för info. Kanske närmar sig då.Fjalar26 skrev:Det är potentiellt många olika, om du kollar på ankomster på Gbg hamn så ser du minst en ankomst från zeebrugge varje dag, typ. Det är svårt att sia om. Men flera här inne inklusive mig själv fick sms under gårdagen. Leveransdatum varierar mellan 1/9-6/9.
Men du har ett tajt fönster, det bådar väl gott tänker jag (spekulativt). Jag har själv inte hittat något mönster. Tänker att det är fler märken som skeppar på samma rutt. Jag är också tveksam om alla går från zeebrugge. Vill tro att åtminstone Bremerhaven är en hub. Då tänker jag på de Berlin-byggda.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Förstår din frustration. Deras service är 0. 0 info.
Vad har du beställt för bil?
29 juli - beställning av model y rwd (lager bil)
12-26 sep EDD
8 augusti - slutfaktura (21 sep EDD på slutfakturan)
24 aug - VIN i app samt betalningsavi
12-26 sep EDD
Väntrum Model Y
R96 skrev:Verkligen, total brist på info av värde och inga kontaktvägar för support.
MYP Quicksilver, vit interiör. Har fått VIN och betalat slutfaktura för ett par veckor sedan så hoppas ändå, kanske lite väl naivt, på leverans innan räntekampanjen går ut.
jxfo skrev: ↑29 aug 2023 19:16Du kommer få den innan okt det är jag säker på men jobbigt att få vänta så länge :/R96 skrev:Verkligen, total brist på info av värde och inga kontaktvägar för support.
MYP Quicksilver, vit interiör. Har fått VIN och betalat slutfaktura för ett par veckor sedan så hoppas ändå, kanske lite väl naivt, på leverans innan räntekampanjen går ut.
12-26 sep EDD
12-26 sep EDD
- Cahlenstein
- Teslaägare
Jaa, jag börjar också undra.. Beställde 31 juli lagerbil RWD från Kina. Den fanns då redan på plats i Zeebrugge sedan 4 dagar tillbaka. Jag har ännu inte fått bilen och har nu EDD 4 - 18 Sep efter 4 uppskjutningar.jxfo skrev:Uppskjutet igen till 6-16e September, för 8e gången/3 mån försenat. Vilket skämt till företag Tesla är. Måste ändå vara någon form av falsk marknadsföring att blåsa kunder med tomma löften om kort leveranstid…
Har alltså snart väntat 1 månad på att få bilen skeppad från Zeebrugge till Gbg…
hej! som jag nämnde tidigare så har nu Hoegh uppdaterat deras sida och det står 6 sep kommer Hoegh Tokyo att anlända till Zeebrugge.
12-26 sep EDD
12-26 sep EDD
Lite samma för mig. Beställde 29/7 från Berlin Efter 5 dagar hade jag VIN. Sen har jag väntat på transport. Borde gå fortare kan man tycka. Nya fönster tre gånger. Det senaste nu 4-11/9Cahlenstein skrev:Jaa, jag börjar också undra.. Beställde 31 juli lagerbil RWD från Kina. Den fanns då redan på plats i Zeebrugge sedan 4 dagar tillbaka. Jag har ännu inte fått bilen och har nu EDD 4 - 18 Sep efter 4 uppskjutningar.jxfo skrev:Uppskjutet igen till 6-16e September, för 8e gången/3 mån försenat. Vilket skämt till företag Tesla är. Måste ändå vara någon form av falsk marknadsföring att blåsa kunder med tomma löften om kort leveranstid…
Har alltså snart väntat 1 månad på att få bilen skeppad från Zeebrugge till Gbg…
berlin eller kina byggd ? om du ej vet kolla på din VIN
XP7= Berlin
LWR=Kina
här kan du skriva in din VIN och kolla om det är på den båten, får du inge matchning så är den nog i Zeebrugge som min, också en rwd.
https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo
12-26 sep EDD
12-26 sep EDD
då är den nog i Zeebrugge som min. De väntar på en annan båt som kallas Hoegh Tokyo, den har vart försenad pga full terminal i Livorno. Den kommer till Zeebrugge 6 sep. Efter det lastas våra bilar till Cuxhaven och vidare mot Södertälje om du nu ska hämta i Huddinge. Annars vet jag faktisk ej.
12-26 sep EDD
12-26 sep EDD
Okej ska hämta min i örebro men borde ju bli södertälje då med ?R96 skrev: ↑29 aug 2023 20:04då är den nog i Zeebrugge som min. De väntar på en annan båt som kallas Hoegh Tokyo, den har vart försenad pga full terminal i Livorno. Den kommer till Zeebrugge 6 sep. Efter det lastas våra bilar till Cuxhaven och vidare mot Södertälje om du nu ska hämta i Huddinge. Annars vet jag faktisk ej.
Har också en Kinabyggd Y RWD som ska hämtas i Örebro, EDD 20-30/9. VIN finns på Hoegh Tokyo dock.
jag har ingen aning, det låter ju rimligt att den tas till Södertälje också.tjoockan skrev: ↑29 aug 2023 20:09Okej ska hämta min i örebro men borde ju bli södertälje då med ?R96 skrev: ↑29 aug 2023 20:04då är den nog i Zeebrugge som min. De väntar på en annan båt som kallas Hoegh Tokyo, den har vart försenad pga full terminal i Livorno. Den kommer till Zeebrugge 6 sep. Efter det lastas våra bilar till Cuxhaven och vidare mot Södertälje om du nu ska hämta i Huddinge. Annars vet jag faktisk ej.
12-26 sep EDD
12-26 sep EDD
-
- elbilist
Krävs lite detektivarbete och mkt tålamod.Lage skrev: ↑29 aug 2023 19:07Ok. Gott. Tack för info. Kanske närmar sig då.Fjalar26 skrev:Det är potentiellt många olika, om du kollar på ankomster på Gbg hamn så ser du minst en ankomst från zeebrugge varje dag, typ. Det är svårt att sia om. Men flera här inne inklusive mig själv fick sms under gårdagen. Leveransdatum varierar mellan 1/9-6/9.
Men du har ett tajt fönster, det bådar väl gott tänker jag (spekulativt). Jag har själv inte hittat något mönster. Tänker att det är fler märken som skeppar på samma rutt. Jag är också tveksam om alla går från zeebrugge. Vill tro att åtminstone Bremerhaven är en hub. Då tänker jag på de Berlin-byggda.
Kolla Göteborgs hamn, ankomster, filtrera på bilhamnen.
Sök båtarna på vesselfinder. Bilarna från Berlin kan passera flertalet hamnar mellan Bremenhaven och gbg.
23/7 best MY rwd quicksilver (lagerbil)
VIN direkt
EDD 14-28 aug
EDD 10-24 aug
EDD 19 aug - 2 sep
EDD 28 aug - 11 sep
Bokad hämtning gbg 6/9
VIN direkt
EDD 14-28 aug
EDD 10-24 aug
EDD 19 aug - 2 sep
EDD 28 aug - 11 sep
Bokad hämtning gbg 6/9
Ok. TackarUrbanJohan skrev:Krävs lite detektivarbete och mkt tålamod.Lage skrev: ↑29 aug 2023 19:07Ok. Gott. Tack för info. Kanske närmar sig då.Fjalar26 skrev:Det är potentiellt många olika, om du kollar på ankomster på Gbg hamn så ser du minst en ankomst från zeebrugge varje dag, typ. Det är svårt att sia om. Men flera här inne inklusive mig själv fick sms under gårdagen. Leveransdatum varierar mellan 1/9-6/9.
Kolla Göteborgs hamn, ankomster, filtrera på bilhamnen.
Sök båtarna på vesselfinder. Bilarna från Berlin kan passera flertalet hamnar mellan Bremenhaven och gbg.
-
Hoegh Tokyo verkar äntligen vara i detta nu på väg in i hamn Livorno efter lång väntan 
ÄntligenDnlpersson skrev: ↑30 aug 2023 01:04Hoegh Tokyo verkar äntligen vara i detta nu på väg in i hamn Livorno efter lång väntan![]()
12-26 sep EDD
12-26 sep EDD
Och det roligaste av allt är, jag sökte upp lite info och det visar sig att de kanske inte ens lossar bilar då detta är en ”scheduled service stop”..R96 skrev: ↑30 aug 2023 01:30ÄntligenDnlpersson skrev: ↑30 aug 2023 01:04Hoegh Tokyo verkar äntligen vara i detta nu på väg in i hamn Livorno efter lång väntan![]()
så irriterande när ens bil inte är på den båten men man måste ändå vänta på den…
12-26 sep EDD
12-26 sep EDD
-
Har bara väntat några dagar och är lagom imponerad, förstår irritationen hos dem som väntat månader..R96 skrev: ↑30 aug 2023 01:33Och det roligaste av allt är, jag sökte upp lite info och det visar sig att de kanske inte ens lossar bilar då detta är en ”scheduled service stop”..R96 skrev: ↑30 aug 2023 01:30ÄntligenDnlpersson skrev: ↑30 aug 2023 01:04Hoegh Tokyo verkar äntligen vara i detta nu på väg in i hamn Livorno efter lång väntan![]()
så irriterande när ens bil inte är på den båten men man måste ändå vänta på den…
Alltså har ej väntat så där jätte länge heller, beställde bilen 27 juli så en månad. Men min bil har vart i Zeebrugge sen 23 aug o väntar på denna båt.Dnlpersson skrev: ↑30 aug 2023 01:39Har bara väntat några dagar och är lagom imponerad, förstår irritationen hos dem som väntat månader..R96 skrev: ↑30 aug 2023 01:33Och det roligaste av allt är, jag sökte upp lite info och det visar sig att de kanske inte ens lossar bilar då detta är en ”scheduled service stop”..R96 skrev: ↑30 aug 2023 01:30ÄntligenDnlpersson skrev: ↑30 aug 2023 01:04Hoegh Tokyo verkar äntligen vara i detta nu på väg in i hamn Livorno efter lång väntan![]()
Kunde redan haft min bil det ej var pga den.
12-26 sep EDD
12-26 sep EDD