Äntligen är Höegh Tokyo framme i Livorno !!R96 skrev:Alltså har ej väntat så där jätte länge heller, beställde bilen 27 juli så en månad. Men min bil har vart i Zeebrugge sen 23 aug o väntar på denna båt.Dnlpersson skrev: ↑30 aug 2023 01:39Har bara väntat några dagar och är lagom imponerad, förstår irritationen hos dem som väntat månader..R96 skrev: ↑30 aug 2023 01:33Och det roligaste av allt är, jag sökte upp lite info och det visar sig att de kanske inte ens lossar bilar då detta är en ”scheduled service stop”..R96 skrev: ↑30 aug 2023 01:30ÄntligenDnlpersson skrev: ↑30 aug 2023 01:04Hoegh Tokyo verkar äntligen vara i detta nu på väg in i hamn Livorno efter lång väntan![]()
så irriterande när ens bil inte är på den båten men man måste ändå vänta på den…
Kunde redan haft min bil det ej var pga den.
Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model Y
Hej!
Nu börjar det nog hända lite saker efter.
Beställde MYP MCR den 10/8. Fått lite olika edd. Nu har Vin dykt upp i appen och igår dök det upp anvisning om betalning på webben.
Hur nära leverans skall jag betala, är det lika bra att bara lösa allt på en gång?
När man får förslag på datum per sms, vad händer om man inte kan just den dagen? Finns det flera tider/dagar att välja mellan.
M
Beställde MYP MCR den 10/8. Fått lite olika edd. Nu har Vin dykt upp i appen och igår dök det upp anvisning om betalning på webben.
Hur nära leverans skall jag betala, är det lika bra att bara lösa allt på en gång?
När man får förslag på datum per sms, vad händer om man inte kan just den dagen? Finns det flera tider/dagar att välja mellan.
M
-
- Referralkod: ts.la/sebastian237369
Gjorde inbetalningen samma dag som jag fick SMSet om att boka hämtningstid.Alvfalken skrev: ↑30 aug 2023 08:06Hej!
M
Förslagen i SMS var några valbara tider fördelade på två dagar.
MYLR
Fick bara en tid i sms , hur kan man byta dag ?
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
Kanske kan mildra viss oro genom att upplysa er om att tjänster likt car.info har lång eftersläpning. Normalt delas det ut 48 uppdateringar om året från VTR vilket som ni förstår innebär mindre än en uppdatering i veckan. Min bil som levereras nästa vecka finns i VTR sedan måndags morse, men inga träffar på diverse gratistjänster än på ett tag.
Model 3 SR+ 2020
Model 3 LR 2021
Model Y LR 2023
Model 3 LR 2021
Model Y LR 2023
Hur söker man på VTRFusag skrev:Kanske kan mildra viss oro genom att upplysa er om att tjänster likt car.info har lång eftersläpning. Normalt delas det ut 48 uppdateringar om året från VTR vilket som ni förstår innebär mindre än en uppdatering i veckan. Min bil som levereras nästa vecka finns i VTR sedan måndags morse, men inga träffar på diverse gratistjänster än på ett tag.
Man går en endagsutbildning och ansöker om personlig åtkomst, får detta godkänt och registrerar sedan det företag eller den organisation man representerar hos en av transportstyrelsens godkända tjänsteförmedlare. De flesta har både månadskostnad samt prislista per sökning eller registrering i VTR. All din aktivitet i VTR spåras och du debiteras utifrån detta.JC92 skrev: ↑30 aug 2023 10:20Hur söker man på VTRFusag skrev:Kanske kan mildra viss oro genom att upplysa er om att tjänster likt car.info har lång eftersläpning. Normalt delas det ut 48 uppdateringar om året från VTR vilket som ni förstår innebär mindre än en uppdatering i veckan. Min bil som levereras nästa vecka finns i VTR sedan måndags morse, men inga träffar på diverse gratistjänster än på ett tag.
Model 3 SR+ 2020
Model 3 LR 2021
Model Y LR 2023
Model 3 LR 2021
Model Y LR 2023
Hej,
Jag har en fråga om ränterabatten som gäller till sista september. När jag beställde bilen 7/8 så stod det att räntan var 2,99% tidsbegränsat erbjudande. Men nu står det på Teslas sida att räntan återgår till 5,74% den första oktober, villkor gäller (vart finns dom att läsa?).
Innebär det att dom plockar bort rabatten helt då eller är 5,74 den nya rabatterade procentsatsen? När jag försökt läsa mig till vad som gällt tidigare vid sådana här kampanjer så har jag förstått det som att rabatten är fast under hela låneperidoden. Självklart kan räntan röra på sig, så ingen tror att jag förväntar mig 2,99 hela tiden.
Jag har en fråga om ränterabatten som gäller till sista september. När jag beställde bilen 7/8 så stod det att räntan var 2,99% tidsbegränsat erbjudande. Men nu står det på Teslas sida att räntan återgår till 5,74% den första oktober, villkor gäller (vart finns dom att läsa?).
Innebär det att dom plockar bort rabatten helt då eller är 5,74 den nya rabatterade procentsatsen? När jag försökt läsa mig till vad som gällt tidigare vid sådana här kampanjer så har jag förstått det som att rabatten är fast under hela låneperidoden. Självklart kan räntan röra på sig, så ingen tror att jag förväntar mig 2,99 hela tiden.
Tycker också det är slarvigt uttryckt och jag skrev faktiskt frågan här en gång men insåg hur de menade och tog bort min fråga...Dew skrev: ↑30 aug 2023 14:07Hej,
Det de menar är att de som får leverans efter 30/9 kommer få 5,74%.
Tar du leverans innan 30/9 så behåller du ränterabatten hela avtalstiden (konstant rabatt, men effektiv ränta justeras efter repan). Därför är det smart att ta ett långt avtal... Kostar ändå inget att lösa det i förtid.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
All denna känslostorm gjorde att jag beställde en till bil i slutet på förra veckan för att vara på säkra sidan. Och lindra min ångest. Kom ut en lagerbil med samma spec som jag beställt en vecka tidigare. Fick ganska snabbt VIN, slutfaktura och allt. Men. Nu fick jag slutfaktura även på första bilen jag beställde, den skulle ju inte kommit förens i slutet av september. Det visar sig nu att dom har båda samma förväntade leveransdatum, 13:e september i gbg. Dvs jag kommer säkert få sms samtidigt på båda, inte veta vilken jag ska tacka ja till. Inte våga tacka nej till nåt, avbeställa fel och sen sitta där antingen med två bilar eller ingen alls. Ännu mer ångest!
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Du kan vänta med att avbeställa tills du fått mess om att bestämma upphämtningstid.Chrisel skrev: ↑30 aug 2023 15:39All denna känslostorm gjorde att jag beställde en till bil i slutet på förra veckan för att vara på säkra sidan. Och lindra min ångest. Kom ut en lagerbil med samma spec som jag beställt en vecka tidigare. Fick ganska snabbt VIN, slutfaktura och allt. Men. Nu fick jag slutfaktura även på första bilen jag beställde, den skulle ju inte kommit förens i slutet av september. Det visar sig nu att dom har båda samma förväntade leveransdatum, 13:e september i gbg. Dvs jag kommer säkert få sms samtidigt på båda, inte veta vilken jag ska tacka ja till. Inte våga tacka nej till nåt, avbeställa fel och sen sitta där antingen med två bilar eller ingen alls. Ännu mer ångest!
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- fyllevante
- Teslaägare
Angenäma problem! Vilken osis att du fått 2 teslor när många inte fått någonChrisel skrev:All denna känslostorm gjorde att jag beställde en till bil i slutet på förra veckan för att vara på säkra sidan. Och lindra min ångest. Kom ut en lagerbil med samma spec som jag beställt en vecka tidigare. Fick ganska snabbt VIN, slutfaktura och allt. Men. Nu fick jag slutfaktura även på första bilen jag beställde, den skulle ju inte kommit förens i slutet av september. Det visar sig nu att dom har båda samma förväntade leveransdatum, 13:e september i gbg. Dvs jag kommer säkert få sms samtidigt på båda, inte veta vilken jag ska tacka ja till. Inte våga tacka nej till nåt, avbeställa fel och sen sitta där antingen med två bilar eller ingen alls. Ännu mer ångest!

Skämt å sido! jag förstår din ångest, jag vågar knappt öppna mitt konto med rädsla av att förstöra något
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Som förväntat, ny EDD, tidigare 29 aug - 20 sep. Nu 9 sep - 20 sep. Verkar iaf gå framåt och VIN + avisering om att betala kontantinsats verkar inte vara så långt bort!
MYP QS, svart interiör. Antar att det är Bremerhaven transport och inte Höegh Tokyo då.
MYP QS, svart interiör. Antar att det är Bremerhaven transport och inte Höegh Tokyo då.
R96 skrev:Bra intuition där, fick sms idag och leveransdatum 7/9 i Gbg hamn. Äntligen!jxfo skrev: ↑29 aug 2023 19:16Du kommer få den innan okt det är jag säker på men jobbigt att få vänta så länge :/R96 skrev:Verkligen, total brist på info av värde och inga kontaktvägar för support.
MYP Quicksilver, vit interiör. Har fått VIN och betalat slutfaktura för ett par veckor sedan så hoppas ändå, kanske lite väl naivt, på leverans innan räntekampanjen går ut.
-
- Referralkod: ts.la/robin19055
Kom ett lass med Teslor inatt från Zeebrugge till Malmö hamn.
Fick bilder från min kontakt i hamnen på min bil som hämtas på Tisdag
Fick bilder från min kontakt i hamnen på min bil som hämtas på Tisdag
28/8-23 Leverans bokad till 5/9 16:40
- fyllevante
- Teslaägare
Får också min MY levererad till Malmö, den är på Höegh Tokyo just nu som är på väg till Zeebrugge. Hur lång tid tog det från att den kommit till Zeebrugge tills den levererades till Malmö?
-
Bilen anlände i Zeebrugge 21/8, och anlände som sagt inatt i Malmö. Regnumret registrerades hos Transportstyrelsen i Måndags så dem gör nog det när den är på väg från Zeebrugge.
-
Visst är det, bra med kontakter.
Dem har till och med gjort en stickprovskontroll på just min, så enligt utsago inga skador
Har signat DNB avtalet en helt vecka innan leverans eller väntat?
Model 3 SR+ 2020
Model 3 LR 2021
Model Y LR 2023
Model 3 LR 2021
Model Y LR 2023