Inga vinterdäck levererade efter 5 månader

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Har tesla levererat vinterdäck vid leverans av bil?

Ja, bil hämtad på plats
21
66%
Ja, bil hemkörd
1
3%
Nej, bil hämtad på plats
9
28%
Nej, bil hemkörd
1
3%

Antal röster: 32

Användarvisningsbild
tnjo
Teslaägare

Inga vinterdäck levererade efter 5 månader

Inlägg av tnjo »

Tesla har inte lyckats leverera vinterdäcken jag köpte och säger att jag är på väntelista då dom är restade

Är det fler som har det problemet?
För mig gäller det hemleverans av bil

Vet att många efter mig hämtat bilar på plats och då fått sina vinterdäck, så jag litar inte på vad tesla säger vid kontakt med dom

Svara gärna i tråden med leveranstid, maj 2023 för min del

Edit: uppdatera väntetiden att vara korrekt...
Senast redigerad av tnjo, redigerad totalt 1 gånger.
Bel
Referralkod: ts.la/sebastian237369

Re: Inga vinterdäck levererade efter 3 månader

Inlägg av Bel »

Hämtade ut bilen i torsdags (huddinge), slut på odubbade 19" däck, de sa att jag skulle bli kontaktad troligen nästa vecka för att boka in leverans av däcken.

Så vi får se om det blir kaos, är ju bara 1-1.5 månader kvar innan första snön..
MYLR
Användarvisningsbild
tnjo
Teslaägare

Inlägg av tnjo »

Bel skrev: 02 sep 2023 20:35
Hämtade ut bilen i torsdags (huddinge), slut på odubbade 19" däck, de sa att jag skulle bli kontaktad troligen nästa vecka för att boka in leverans av däcken.

Så vi får se om det blir kaos, är ju bara 1-1.5 månader kvar innan första snön..
Jo, har jag inga däck till vintern så hyr jag bil på teslas bekostnad hade jag tänkt ...
Användarvisningsbild
Rennwagen
Teslaägare

Inlägg av Rennwagen »

Hämtade bilen i maj och trots otaliga påminnelser och försök att få fram dem har de inte "hittat" dem än. Totalt kaos!! Sämsta :evil:
Model S LR 2023, tidigare Model 3 Performance 2022, M3 2021, S90D 2019, 2016
Användarvisningsbild
Pigi71
Teslaägare
Referralkod: ts.la/pierluigi20337

Inlägg av Pigi71 »

I don't know if they changed it, but normally, if you order the car with winter tires, and it's not winter season, Tesla will keep the tires at Euromaster and contact when it's time to switch.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

Användarvisningsbild
Rennwagen
Teslaägare

Inlägg av Rennwagen »

Pigi71 skrev: 04 sep 2023 09:25
I don't know if they changed it, but normally, if you order the car with winter tires, and it's not winter season, Tesla will keep the tires at Euromaster and contact when it's time to switch.

Kanske det, men Tesla har sagt att jag fått dem med bilen i flera månader (vilket inte stämmer) för att sedan säga att Euromaster har dem. Vid kontakt med Euromaster säger de att de inte har dem. Så får man inte fram SINA vinterdäck och har en bekräftelse på att de är där kan man nog räkna med att det blir stökigt på däckverkstaden om några veckor!
Model S LR 2023, tidigare Model 3 Performance 2022, M3 2021, S90D 2019, 2016
Användarvisningsbild
tnjo
Teslaägare

Inlägg av tnjo »

Tänkte lyfta den här, chattade med tesla idag igen, dom.hänvisade till min ta (som fortfarande inte hört av sig trots att dom meddelade honom (yeah right att dom gjorde)) alt tyckte jag skulle åka till närma sc för att fråga där, så det verkar som väntelistan försvann dom sa sist...

Äkta tesla service det här

Vore intressant om personer som tagit leverrans senaste veckorna kunde svara med om dom fått eller inte
Användarvisningsbild
Selafiel
Teslaägare

Inlägg av Selafiel »

tnjo skrev: 11 sep 2023 19:31
Tänkte lyfta den här, chattade med tesla idag igen, dom.hänvisade till min ta (som fortfarande inte hört av sig trots att dom meddelade honom (yeah right att dom gjorde)) alt tyckte jag skulle åka till närma sc för att fråga där, så det verkar som väntelistan försvann dom sa sist...

Äkta tesla service det här

Vore intressant om personer som tagit leverrans senaste veckorna kunde svara med om dom fått eller inte
Mina dubbade vinterdäck låg i bilen när jag hämtade i Malmö 5/9.
Användarvisningsbild
tnjo
Teslaägare

Inlägg av tnjo »

För att fortsätta, har nu varit personligen hos tesla och bett dom leverera mina vinterdäck vilket säljaren lovade skulle ske med en handskakning.

Jag är väldigt tveksam att det kommer ske tyvärr utan att jag åker dit eller ringer igen...slösat många timmar på det här nu.

hela historien har iaf fått mig att bestämma mig för att det här blir min enda tesla och om nån frågar mig om dom ska köpa en så är min rekommendation absolut inte, det enda dom är bra på är att ta betalt snabbt... (Som serviceorganisation)
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Referralkod: ts.la/kent 76750

Inlägg av kenjon »

Jag ser det som att jag kommer att leva med en superb bil varje dag under några år framöver, medan jag kommer att få leva med dålig kommunikation/bristfällig kundupplevelse från Tesla under några få tillfällen under de åren (förhoppningsvis). Så min nästa bil blir en ny Tesla.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Användarvisningsbild
Thed75
Teslaägare

Inlägg av Thed75 »

Inga dubbdäck vid bilköp. Fick dom på 2 veckor från annan leverantör. Snyggare, billigare och snabbare! Och bättre, 235 däck, 8,5 fälg, 19”
Bel

Inlägg av Bel »

Efterfrågade ny status via SMS i tisdags, på torsdag fick jag svar om att de arbetar så fort de kan med vinterdäcken och ska kontakta mig så fort de har mer info, och att de tackar för tålamodet..

Nätterna är ju redan nu nere på 2-3C, så man börjar ju tvivla på att de kommer kunna leverera innan snön/isen är här.

Nån som försökt sig på att avbeställa vinterdäck från tesla och köpa från annat håll själv? hur funkar isåfall återbetalningen från tesla (om det ens är möjligt)?
MYLR
Danne888

Inlägg av Danne888 »

Jag beställde vinterdäck för två veckor sedan via servicefunktionen i appen och fick dem inom 1 vecka leverade till SC i Huddinge. Blev lätt förvånad över att det gick så snabbt då de står att de ej finns i lager i shoppen, Tesla i ett nötskal…
Användarvisningsbild
nogren
Teslaägare
Referralkod: ts.la/niklas756762

Inlägg av nogren »

Efter att ha läst om inkonsekvent strul här, och då jag ville ha smalare däck (bättre grepp, speciellt i snömodd), så beställde jag från Svenska Gummihuset istället. Snabb och bra service, och schyssta priser.
MY RWD -23 Midnight Silver/ Black
BMW X3 G01 30d -18 såld
Användarvisningsbild
tnjo
Teslaägare

Inlägg av tnjo »

Bel skrev: 17 sep 2023 00:25
Efterfrågade ny status via SMS i tisdags, på torsdag fick jag svar om att de arbetar så fort de kan med vinterdäcken och ska kontakta mig så fort de har mer info, och att de tackar för tålamodet..

Nätterna är ju redan nu nere på 2-3C, så man börjar ju tvivla på att de kommer kunna leverera innan snön/isen är här.

Nån som försökt sig på att avbeställa vinterdäck från tesla och köpa från annat håll själv? hur funkar isåfall återbetalningen från tesla (om det ens är möjligt)?
Jag har funderat på samna med avbeställning och pengar tillbaka, men det lär väl vara en jätteprocess med...
skarj

Inlägg av skarj »

Jag fick inga vinterhjul vid leverans trots att jag skulle få det, 2 olika personer sa att det blir hemleverans av hjulen, men fick ett SMS att de kunde hämtas, well OK har bara 2 mil så jag åker dit efter 5 dagar, jaha, vi har inga hjul, sa man först, efter en hel del trix och dom skapade ett serviceärende som skulle släckas direkt så hade dom trots allt hjul som jag fick med mig, plastade däckbanor så dubben inte skulle skada bilen, i däckpåsar, dum som man var så tittade man inte i påsarna hos Tesla, utan upptäcket inom 2-3 timmar efter när jag var hemma och tittade i första påsen var givetvis fälgen skadad (typ någon har knackat 10 ggr med ett verktyg, så lack är borta och det är mindre gropar), sen är det total radioskugga från Tesla...vägrar svara, tog ärendet i appen, efter en massa bollande på svenska/engelska så skulle jag vänta på att dom fick klartecken, nästa dag är ärendet stängt pga att jag inte bokat tid, inget mer att göra än att börja om...sedan inget svar. Satans skit kundservice, som någon skrev så kommer det här att bli min första och sista Tesla, bildmässigt väldigt trevlig, men om deras modell är att totalt att undvika att svara så kommer mitt svar att bli att totalt undvika deras bilar, bävar för att det blir värre problem...
Hade tankar på att köpa en bil till från Tesla, men det kommer inte att hända...
Användarvisningsbild
Walkmann
Teslaägare

Inlägg av Walkmann »

Tesla är helt jävla hopplösa att ha att göra med, sålde bilen o vill aldrig mer i hela mitt liv ha att göra med dom igen.
Användarvisningsbild
tnjo
Teslaägare

Inlägg av tnjo »

Pigi71 skrev: 04 sep 2023 09:25

When is it winterseason according to tesla? I prefer to decide this myself
Mats60

Inlägg av Mats60 »

det finns nackdelar att betala i förskott
och sen få bilen.och vinterdäck
verkar ju vara en del fel på lack och passform också..
hos en annan bilfirman hade man gått därifrån med sina pengar
Användarvisningsbild
patohr
Teslaägare

Inlägg av patohr »

Jag har köpt vinterdäck från Tesla 3 av 4 gånger. När det är dags för vinterdäck så åker jag till min närmsta Euromaster och byter däck. Varje år är det samma visa med att vinterdäcken är slut, men ändå har jag alltid dom när jag behöver dom.
Senast redigerad av patohr, redigerad totalt 2 gång.
Model Y Long Range (Beställd 20/2)
BMW X3 xDrive30e M-sport 2023
Model Y Performance 2022[/b]
Ford Mustang Mach-E 2022[/b]
Model Y Long Range 2021
Tesla Model 3 Long Range 2019
Användarvisningsbild
patohr
Teslaägare

Inlägg av patohr »

Walkmann skrev: 17 sep 2023 17:59
Tesla är helt jävla hopplösa att ha att göra med, sålde bilen o vill aldrig mer i hela mitt liv ha att göra med dom igen.
Haha, vore intressant och höra vilka problem du har haft. Själv är jag inne på min 4e Tesla och har aldrig haft några problem med deras service/support. Har haft några garantiärenden, men dom har inte heller varigt några konstigheter.
Senast redigerad av patohr, redigerad totalt 1 gånger.
Model Y Long Range 2021
Bel

Inlägg av Bel »

patohr skrev: 18 sep 2023 12:46
Jag har köpt vinterdäck från Tesla 3 av 4 gånger. När det är dags för vinterdäck så åker jag till min närmsta Euromaster och byter däck. Varje år är det samma visa med att vinterdäcken är slut, men ändå har jag alltid dom när jag behöver dom.
Fast vinterdäcken behöver ju monteras nu i princip.. var minusgrader igårkväll och under natten, och tidningarna varnade idag för risk för snö denna vecka bara några mil inåt landet.
MYLR
Användarvisningsbild
patohr
Teslaägare

Inlägg av patohr »

Bel skrev: 18 sep 2023 12:56
Fast vinterdäcken behöver ju monteras nu i princip.. var minusgrader igårkväll och under natten, och tidningarna varnade idag för risk för snö denna vecka bara några mil inåt landet.
Jo, om du bor i Lappland kanske och eftersom att du hämtade din bil i Huddinge så har jag svårt att tro att du behöver dom kommande veckan.
Det ut att komma snö i norra delarna av Lappland och eventuellt lite i södra delarna, säger Viktor Bergman.
Hur mycket snö handlar det om?
– Det ser ut att komma 5–10 centimeter snö men sedan får vi se när det väl är där, för prognosen är ändå ganska långt fram, berättar Viktor Bergman.
Hur länge tros det stanna?
– Det kommer inte snöa länge, möjligtvis kan det fortsätta på torsdagen men eftersom det blir lite mildare väder kan snön ändå lägga sig ett tag, fortsätter han.
Någon möjlighet för snö i övriga delar av landet är inte stor. Men i samband med lågtrycket som drar in kan det komma att bli hårda till mycket hårda vindbyar och regn i Götaland och Svealand.
Model Y Long Range 2021
Bel

Inlägg av Bel »

patohr skrev: 18 sep 2023 13:00
Jo, om du bor i Lappland kanske och eftersom att du hämtade din bil i Huddinge så har jag svårt att tro att du behöver dom kommande veckan.
Det ut att komma snö i norra delarna av Lappland och eventuellt lite i södra delarna, säger Viktor Bergman.
– Det ser ut att komma 5–10 centimeter snö men sedan får vi se när det väl är där, för prognosen är ändå ganska långt fram, berättar Viktor Bergman.
– Det kommer inte snöa länge, möjligtvis kan det fortsätta på torsdagen men eftersom det blir lite mildare väder kan snön ändå lägga sig ett tag, fortsätter han.
Någon möjlighet för snö i övriga delar av landet är inte stor. Men i samband med lågtrycket som drar in kan det komma att bli hårda till mycket hårda vindbyar och regn i Götaland och Svealand.
Bor nära lappland, och kör i norra lappland några gånger per månad, så just nu verkar det som hög risk att behöva ställa in en del resor om inte däcken levereras snart. Hämtningen i Huddinge var pga lagerbil.
MYLR
Användarvisningsbild
patohr
Teslaägare

Inlägg av patohr »

Bel skrev: 18 sep 2023 13:08
patohr skrev: 18 sep 2023 13:00
Bor nära lappland, och kör i norra lappland några gånger per månad, så just nu verkar det som hög risk att behöva ställa in en del resor om inte däcken levereras snart. Hämtningen i Huddinge var pga lagerbil.
Ah, då är det inte lika kul. Då får vi hoppas dom kommer så snart som möjligt.
Står på Teslas hemsida att man kan köpa dom via deras shop på hemsidan eller via ett Service center, kolla om du har möjlighet att åka förbi ett Service center så kanske dom har ett par i lager..

Du kan alltid köpa valfri hjuluppsättning genom vår Tesla Shop eller genom ditt närmaste Service Center.
Model Y Long Range 2021
Skriv svar