Kollade lite nogrannare och många hade extra påslag men fortfarande Trygg Hansa billigast på halv för 1300 per månadLegato skrev: ↑10 sep 2023 17:11Och du är 100% säker att det är halvförsäkring du kollat på?
I så fall är det verkligen extremt.
BMW i4 eDrive40 vs M50
Moderator: Redaktion
Re: BMW i4 eDrive40 vs M50
Re: BMW i4 eDrive40 vs M50
mitt 5e år nu, men likförbannat har min Audi aldrig varit särskilt dyr, var typ 750 tills jag fyllde 30 och sedan sänkt till 600 och en årsmodell 2014 på denOfarligTesla skrev: ↑10 sep 2023 17:56Hur länge har du haft körkort? Hur länge man har haft kortet brukar kunna påverka också. Min i4 M50 kostade mig drygt 900 kr i månaden för halvförsäkring och då har jag haft körkort i 17 år men bor mitt i Stockholm vilket lägger på en del.
Re: BMW i4 eDrive40 vs M50
Är ju iofs inte så konstigt på en nära 10 år gammal bil. Långt mindre kostnad för försäkringsbolaget om den blir stulen.Swallat skrev: ↑10 sep 2023 18:31mitt 5e år nu, men likförbannat har min Audi aldrig varit särskilt dyr, var typ 750 tills jag fyllde 30 och sedan sänkt till 600 och en årsmodell 2014 på denOfarligTesla skrev: ↑10 sep 2023 17:56Hur länge har du haft körkort? Hur länge man har haft kortet brukar kunna påverka också. Min i4 M50 kostade mig drygt 900 kr i månaden för halvförsäkring och då har jag haft körkort i 17 år men bor mitt i Stockholm vilket lägger på en del.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: BMW i4 eDrive40 vs M50
Var onormalt stoooor skillnad mellan försäkringsbolagen på i4! Överlägset billigast var Watercircle trots att Trygg Hansa är ”BMW märkesförsäkring”. För mitt bolag låg 1/2-försäkring på Trygg Hansa på ca 13000kr/år, ungefär som LF, IF, Folksam osv.
På Watercircles var det 6300kr/år…inklusive ”superbilstillägg” och 2500mil/år.
Så värt att kolla upp och jämföra.
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Re: BMW i4 eDrive40 vs M50
Jo men jag köpte den 2018 när jag tog körkortet för typ 350k, i stort sett samma pris då som nu, fine att priset är det dubbla på en I4 men känns som att just försäkringspriset är många glömmer bort i sina kalkyler över hur billigt det är med elbil, det är en dealbreaker för mig om inget händerLegato skrev: ↑10 sep 2023 18:58Är ju iofs inte så konstigt på en nära 10 år gammal bil. Långt mindre kostnad för försäkringsbolaget om den blir stulen.Swallat skrev: ↑10 sep 2023 18:31mitt 5e år nu, men likförbannat har min Audi aldrig varit särskilt dyr, var typ 750 tills jag fyllde 30 och sedan sänkt till 600 och en årsmodell 2014 på denOfarligTesla skrev: ↑10 sep 2023 17:56Hur länge har du haft körkort? Hur länge man har haft kortet brukar kunna påverka också. Min i4 M50 kostade mig drygt 900 kr i månaden för halvförsäkring och då har jag haft körkort i 17 år men bor mitt i Stockholm vilket lägger på en del.
-
- Inlägg: 5679
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: BMW i4 eDrive40 vs M50
Leo tar ju upp WaterCircles ovan. Är det ett av de åtta bolagen du kollat?Swallat skrev: ↑10 sep 2023 19:30Jo men jag köpte den 2018 när jag tog körkortet för typ 350k, i stort sett samma pris då som nu, fine att priset är det dubbla på en I4 men känns som att just försäkringspriset är många glömmer bort i sina kalkyler över hur billigt det är med elbil, det är en dealbreaker för mig om inget händerLegato skrev: ↑10 sep 2023 18:58Är ju iofs inte så konstigt på en nära 10 år gammal bil. Långt mindre kostnad för försäkringsbolaget om den blir stulen.Swallat skrev: ↑10 sep 2023 18:31mitt 5e år nu, men likförbannat har min Audi aldrig varit särskilt dyr, var typ 750 tills jag fyllde 30 och sedan sänkt till 600 och en årsmodell 2014 på denOfarligTesla skrev: ↑10 sep 2023 17:56Hur länge har du haft körkort? Hur länge man har haft kortet brukar kunna påverka också. Min i4 M50 kostade mig drygt 900 kr i månaden för halvförsäkring och då har jag haft körkort i 17 år men bor mitt i Stockholm vilket lägger på en del.
En del har Motormännen eller Gjensidige. Kollat med dem?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: BMW i4 eDrive40 vs M50
Idag fick jag äntligen bilen, efter "bara" 2,5 månaders väntan. Tyvärr är vädret kass, så jag har inte hunnit med att testa prestandan ännu. Men komfortmässigt är den fantastik och den ligger riktigt fint på vägen! Vilken enorm skillnad mot den iX 3:a jag kört runt i ett par månader. Nu hoppas jag på bättre väder i helgen så jag får testa vad den går för lite mer.
Senast redigerad av iAkita, redigerad totalt 1 gånger.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: BMW i4 eDrive40 vs M50
Grattis till nya bileniAkita skrev: ↑13 okt 2023 19:26Idag eftermiddags fick jag äntligen bilen, efter "bara" 2,5 månaders väntan. Tyvärr är vädret kass, så jag har inte hunnit med att testa prestandan ännu. Men komfortmässigt är den fantastik och den ligger riktigt fint på vägen! Vilken enorm skillnad mot den iX 3:a jag kört runt i ett par månader. Nu hoppas jag på bättre väder i helgen så jag får testa vad den går för lite mer.
20231013_164209~2.jpg
Snygg färg!
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Re: BMW i4 eDrive40 vs M50
Tack! Jag gillar den också, delvis för att den skiftar så beroende på ljusinfall. Sen glömde jag tydligen lägga till det utökade shadowline paketet, vilket innebär att backspeglar, omfattningen av njurarna och luftintagen inte är lackerade i svart högblank. Men i och med att den färg de levererades med istället funkar utmärkt med bilens färg, så kommer det inte störa mig.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: BMW i4 eDrive40 vs M50
Jo förresten, det kommer störa mig (tror jag) Någon som kan rekommendera en firma i Skåne med omnejd som är duktiga på att foliera även mindre karossdetaljer som dessa?iAkita skrev: ↑13 okt 2023 21:40Sen glömde jag tydligen lägga till det utökade shadowline paketet, vilket innebär att backspeglar, omfattningen av njurarna och luftintagen inte är lackerade i svart högblank. Men i och med att den färg de levererades med istället funkar utmärkt med bilens färg, så kommer det inte störa mig.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: BMW i4 eDrive40 vs M50
Tack för det här omdömet och dina andra inlägg i tråden @HelectriC! Jag vet att du har ägt många elbilar (vilket är skillnad mot att ha provkört många elbilar), och jag tycker att du alltid ger uppriktiga bra insikter i fördelar och nackdelar med dem. Så det var en starkt bidragande orsak till att det blev en i4 M50.HelectriC skrev: ↑22 jul 2023 23:39Jag har ju haft en hel del olika elbilar och jag kan helt ärligt säga att M50 är den absolut bästa av samtliga. Tyst, snabb, väl ihopskruvad, låg förbrukning om man vill. Jag är lite orolig för att byta bil faktiskt för jag har svårt att tro det kan bli bättre Taycan hade självklart varit kul, men med behov för dragkrok till cykelhållare, så går den bort.
Nu när jag haft den en dryg vecka kan jag bara hålla med och säga: Jäklar vilken bra bil det är! Jag har haft några elbilar jag också, om än inte lika många som du. BMW:n kombinerar det jag gillat bäst med var och en av dem i ett och samma paket. Inte bara det, den gör det mesta av dessa saker bättre än någon annan bil jag haft. Allting känns så jäkla genomarbetat och genomtänkt, och fungerar klockrent.
Dessutom älskar jag interiören. Jag blir glad precis varenda morgon när jag sätter mig i bilen för att köra mina knappt 7 mil till jobbet i Köpenhamn, och då har jag ändå ett uruselt morgonhumör. Den enda nackdelen är att iDrive kontrollen sitter på exakt samma ställe som växelvredet satt på mina EV6:or. Det har varit några gånger jag försökt lägga i Drive med iDrive vredet och undrat vad f-n ingen händer för kan jag säga... Märkligt nog hände det mig knappt alls när jag körde iX3 i väntan på min i4. Jag antar att den var för annorlund/tråkig för att ens påminna om dem.
Hur gick förresten det där med att Taycan går bort? Gick det bra tycker du?
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: BMW i4 eDrive40 vs M50
Haha, ja nej, det gick ju inte så bra efter att jag hittat en lösning för cyklarnaiAkita skrev: ↑21 okt 2023 19:04Tack för det här omdömet och dina andra inlägg i tråden @HelectriC! Jag vet att du har ägt många elbilar (vilket är skillnad mot att ha provkört många elbilar), och jag tycker att du alltid ger uppriktiga bra insikter i fördelar och nackdelar med dem. Så det var en starkt bidragande orsak till att det blev en i4 M50.HelectriC skrev: ↑22 jul 2023 23:39Jag har ju haft en hel del olika elbilar och jag kan helt ärligt säga att M50 är den absolut bästa av samtliga. Tyst, snabb, väl ihopskruvad, låg förbrukning om man vill. Jag är lite orolig för att byta bil faktiskt för jag har svårt att tro det kan bli bättre Taycan hade självklart varit kul, men med behov för dragkrok till cykelhållare, så går den bort.
Nu när jag haft den en dryg vecka kan jag bara hålla med och säga: Jäklar vilken bra bil det är! Jag har haft några elbilar jag också, om än inte lika många som du. BMW:n kombinerar det jag gillat bäst med var och en av dem i ett och samma paket. Inte bara det, den gör det mesta av dessa saker bättre än någon annan bil jag haft. Allting känns så jäkla genomarbetat och genomtänkt, och fungerar klockrent.
Dessutom älskar jag interiören. Jag blir glad precis varenda morgon när jag sätter mig i bilen för att köra mina knappt 7 mil till jobbet i Köpenhamn, och då har jag ändå ett uruselt morgonhumör. Den enda nackdelen är att iDrive kontrollen sitter på exakt samma ställe som växelvredet satt på mina EV6:or. Det har varit några gånger jag försökt lägga i Drive med iDrive vredet och undrat vad f-n ingen händer för kan jag säga... Märkligt nog hände det mig knappt alls när jag körde iX3 i väntan på min i4. Jag antar att den var för annorlund/tråkig för att ens påminna om dem.
Hur gick förresten det där med att Taycan går bort? Gick det bra tycker du?
Interiör.jpg
Taycan och i4 liknar varandra i upplevelse, men Taycan är ändå bättre på körkänsla och stolar samt snäppet upp i upplevd kvalitet i interiören. Men i4 är en bättre allroundbil skulle jag säga.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: BMW i4 eDrive40 vs M50
Jahapp, så då får det bli en Taycan nästa gång då Jag har varit sugen på den sen länge men den är dyrare än jag mäktar med utan att börja svettas, med tanke på att jag lever ensam med min dotter och en lön ska bära all kostnader. Kanske ska jag göra som du och köpa begagnat, nu när de kommit ner i pris. Men det får vänta. För första gången sen jag köpte min första elbil längtar jag inte efter något annat. Det, om något, är ett gott betyg till i4:an!HelectriC skrev: ↑21 okt 2023 21:42Haha, ja nej, det gick ju inte så bra efter att jag hittat en lösning för cyklarnaiAkita skrev: ↑21 okt 2023 19:04Tack för det här omdömet och dina andra inlägg i tråden @HelectriC! Jag vet att du har ägt många elbilar (vilket är skillnad mot att ha provkört många elbilar), och jag tycker att du alltid ger uppriktiga bra insikter i fördelar och nackdelar med dem. Så det var en starkt bidragande orsak till att det blev en i4 M50.HelectriC skrev: ↑22 jul 2023 23:39Jag har ju haft en hel del olika elbilar och jag kan helt ärligt säga att M50 är den absolut bästa av samtliga. Tyst, snabb, väl ihopskruvad, låg förbrukning om man vill. Jag är lite orolig för att byta bil faktiskt för jag har svårt att tro det kan bli bättre Taycan hade självklart varit kul, men med behov för dragkrok till cykelhållare, så går den bort.
Nu när jag haft den en dryg vecka kan jag bara hålla med och säga: Jäklar vilken bra bil det är! Jag har haft några elbilar jag också, om än inte lika många som du. BMW:n kombinerar det jag gillat bäst med var och en av dem i ett och samma paket. Inte bara det, den gör det mesta av dessa saker bättre än någon annan bil jag haft. Allting känns så jäkla genomarbetat och genomtänkt, och fungerar klockrent.
Dessutom älskar jag interiören. Jag blir glad precis varenda morgon när jag sätter mig i bilen för att köra mina knappt 7 mil till jobbet i Köpenhamn, och då har jag ändå ett uruselt morgonhumör. Den enda nackdelen är att iDrive kontrollen sitter på exakt samma ställe som växelvredet satt på mina EV6:or. Det har varit några gånger jag försökt lägga i Drive med iDrive vredet och undrat vad f-n ingen händer för kan jag säga... Märkligt nog hände det mig knappt alls när jag körde iX3 i väntan på min i4. Jag antar att den var för annorlund/tråkig för att ens påminna om dem.
Hur gick förresten det där med att Taycan går bort? Gick det bra tycker du?
Interiör.jpg
Taycan och i4 liknar varandra i upplevelse, men Taycan är ändå bättre på körkänsla och stolar samt snäppet upp i upplevd kvalitet i interiören. Men i4 är en bättre allroundbil skulle jag säga.
Edit: Nej, stolarna är inte superimponerande i i4:an, så jag är inte förvånad att de är bättre i Taycan. Jag tycker sportstolarna i min EV6 GT också var bättre, men det är så himla individuellt vad som passar bäst.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: BMW i4 eDrive40 vs M50
Citerar mig själv. Jag störde mig mer och mer på att jag glömt lägga till det utökade shadow-line paketet, så blev till att foliera detaljerna i fronten istället. Och det är jag glad för, tycker fronten blir mycket mer enhetlig (efter överst och före nederst).iAkita skrev: ↑14 okt 2023 21:09Jo förresten, det kommer störa mig (tror jag) Någon som kan rekommendera en firma i Skåne med omnejd som är duktiga på att foliera även mindre karossdetaljer som dessa?iAkita skrev: ↑13 okt 2023 21:40Sen glömde jag tydligen lägga till det utökade shadowline paketet, vilket innebär att backspeglar, omfattningen av njurarna och luftintagen inte är lackerade i svart högblank. Men i och med att den färg de levererades med istället funkar utmärkt med bilens färg, så kommer det inte störa mig.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: BMW i4 eDrive40 vs M50
Mycket snyggare. Men väldigt tramsigt att det ens är tillval...iAkita skrev: ↑22 nov 2023 18:20Citerar mig själv. Jag störde mig mer och mer på att jag glömt lägga till det utökade shadow-line paketet, så blev till att foliera detaljerna i fronten istället. Och det är jag glad för, tycker fronten blir mycket mer enhetlig (efter överst och före nederst).iAkita skrev: ↑14 okt 2023 21:09Jo förresten, det kommer störa mig (tror jag) Någon som kan rekommendera en firma i Skåne med omnejd som är duktiga på att foliera även mindre karossdetaljer som dessa?iAkita skrev: ↑13 okt 2023 21:40Sen glömde jag tydligen lägga till det utökade shadowline paketet, vilket innebär att backspeglar, omfattningen av njurarna och luftintagen inte är lackerade i svart högblank. Men i och med att den färg de levererades med istället funkar utmärkt med bilens färg, så kommer det inte störa mig.
20231122_181532.jpg
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: BMW i4 eDrive40 vs M50
Så har ju tyskarna jobbat länge. Mercedes och Audi är ju likadana. Standardbilen ser förjävlig ut, by design, så folk känner sig tvungna att lägga till diverse paket.Legato skrev: ↑22 nov 2023 18:36Mycket snyggare. Men väldigt tramsigt att det ens är tillval...iAkita skrev: ↑22 nov 2023 18:20Citerar mig själv. Jag störde mig mer och mer på att jag glömt lägga till det utökade shadow-line paketet, så blev till att foliera detaljerna i fronten istället. Och det är jag glad för, tycker fronten blir mycket mer enhetlig (efter överst och före nederst).iAkita skrev: ↑14 okt 2023 21:09Jo förresten, det kommer störa mig (tror jag) Någon som kan rekommendera en firma i Skåne med omnejd som är duktiga på att foliera även mindre karossdetaljer som dessa?iAkita skrev: ↑13 okt 2023 21:40Sen glömde jag tydligen lägga till det utökade shadowline paketet, vilket innebär att backspeglar, omfattningen av njurarna och luftintagen inte är lackerade i svart högblank. Men i och med att den färg de levererades med istället funkar utmärkt med bilens färg, så kommer det inte störa mig.
20231122_181532.jpg
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: BMW i4 eDrive40 vs M50
Det roliga är att det är ett tillval att få bilen att se ut som de billigare versionerna, där de detaljer jag folierat svarta är svarta redan från början. Man betalar alltså extra för ett paket som inkluderar en annan färg på de detaljer jag folierat, och sen måste man betala extra för att bli av med färg man betalat extra för.taliz skrev: ↑22 nov 2023 18:46Så har ju tyskarna jobbat länge. Mercedes och Audi är ju likadana. Standardbilen ser förjävlig ut, by design, så folk känner sig tvungna att lägga till diverse paket.Legato skrev: ↑22 nov 2023 18:36Mycket snyggare. Men väldigt tramsigt att det ens är tillval...iAkita skrev: ↑22 nov 2023 18:20Citerar mig själv. Jag störde mig mer och mer på att jag glömt lägga till det utökade shadow-line paketet, så blev till att foliera detaljerna i fronten istället. Och det är jag glad för, tycker fronten blir mycket mer enhetlig (efter överst och före nederst).iAkita skrev: ↑14 okt 2023 21:09Jo förresten, det kommer störa mig (tror jag) Någon som kan rekommendera en firma i Skåne med omnejd som är duktiga på att foliera även mindre karossdetaljer som dessa?iAkita skrev: ↑13 okt 2023 21:40Sen glömde jag tydligen lägga till det utökade shadowline paketet, vilket innebär att backspeglar, omfattningen av njurarna och luftintagen inte är lackerade i svart högblank. Men i och med att den färg de levererades med istället funkar utmärkt med bilens färg, så kommer det inte störa mig.
20231122_181532.jpg
Nåväl, det är en väldigt liten kostnad i sammanhanget, som jag säkert kunnat pruta bort om jag lagt till det redan från början.
Fast nu stör jag mig på att bilen i infotainmentsystemet, "live vehicle", inte ser exakt likadan ut som bilen gör på utsidan länge. Lite svårare att foliera den versionen av bilen, så det får jag försöka lära mig att leva med
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: BMW i4 eDrive40 vs M50
Riktigt snygg uppgradering. Jag måste bara fråga om du heter Jan? JJAAAN, i så fall väll en av de bästa reg skyltarnaiAkita skrev: ↑22 nov 2023 18:20Citerar mig själv. Jag störde mig mer och mer på att jag glömt lägga till det utökade shadow-line paketet, så blev till att foliera detaljerna i fronten istället. Och det är jag glad för, tycker fronten blir mycket mer enhetlig (efter överst och före nederst).
20231122_181532.jpg
Re: BMW i4 eDrive40 vs M50
Man kan ju alltid byta namn.Daven skrev: ↑23 nov 2023 06:04Riktigt snygg uppgradering. Jag måste bara fråga om du heter Jan? JJAAAN, i så fall väll en av de bästa reg skyltarnaiAkita skrev: ↑22 nov 2023 18:20Citerar mig själv. Jag störde mig mer och mer på att jag glömt lägga till det utökade shadow-line paketet, så blev till att foliera detaljerna i fronten istället. Och det är jag glad för, tycker fronten blir mycket mer enhetlig (efter överst och före nederst).
20231122_181532.jpg
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: BMW i4 eDrive40 vs M50
Klart mycket snyggare! Riktigt bra uppdatering du gjort (så den borde sett ut som standard). Otroligt att så små detaljer gör så stor skillnad. Snyggt fixat!iAkita skrev: ↑22 nov 2023 18:20Citerar mig själv. Jag störde mig mer och mer på att jag glömt lägga till det utökade shadow-line paketet, så blev till att foliera detaljerna i fronten istället. Och det är jag glad för, tycker fronten blir mycket mer enhetlig (efter överst och före nederst).iAkita skrev: ↑14 okt 2023 21:09Jo förresten, det kommer störa mig (tror jag) Någon som kan rekommendera en firma i Skåne med omnejd som är duktiga på att foliera även mindre karossdetaljer som dessa?iAkita skrev: ↑13 okt 2023 21:40Sen glömde jag tydligen lägga till det utökade shadowline paketet, vilket innebär att backspeglar, omfattningen av njurarna och luftintagen inte är lackerade i svart högblank. Men i och med att den färg de levererades med istället funkar utmärkt med bilens färg, så kommer det inte störa mig.
20231122_181532.jpg
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: BMW i4 eDrive40 vs M50
Tack!
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
-
- elbilist
- Inlägg: 7
- Blev medlem: 24 nov 2023 09:43
Re: BMW i4 eDrive40 vs M50
Tittar på att beställa ny tjänstebil innan årsskiftet och det lutar mycket åt en M50. Har offert på en San-Remo grön som egentligen bara ska skrivas på.
Har lagt till följande;
Fully charged
Svankstöd
Harman-Kardon
Försöker hålla nere kostnaden något och det som jag funderar mest över är om det är värt att lägga till DAPP för 8500. Den ger, om jag förstår det rätt, en viss självkörningsförmåga. Ni som har det, fungerar det bra och anses det som ett måste?
Har lagt till följande;
Fully charged
Svankstöd
Harman-Kardon
Försöker hålla nere kostnaden något och det som jag funderar mest över är om det är värt att lägga till DAPP för 8500. Den ger, om jag förstår det rätt, en viss självkörningsförmåga. Ni som har det, fungerar det bra och anses det som ett måste?
VW ID.4 -21
BMW i4 M50 -Beställd
BMW i4 M50 -Beställd
Re: BMW i4 eDrive40 vs M50
Glöm inte "utökad shadow line"(se ovan).Umebayashi skrev: ↑24 nov 2023 12:48Tittar på att beställa ny tjänstebil innan årsskiftet och det lutar mycket åt en M50. Har offert på en San-Remo grön som egentligen bara ska skrivas på.
Har lagt till följande;
Fully charged
Svankstöd
Harman-Kardon
Försöker hålla nere kostnaden något och det som jag funderar mest över är om det är värt att lägga till DAPP för 8500. Den ger, om jag förstår det rätt, en viss självkörningsförmåga. Ni som har det, fungerar det bra och anses det som ett måste?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
-
- elbilist
- Inlägg: 7
- Blev medlem: 24 nov 2023 09:43
Re: BMW i4 eDrive40 vs M50
2000 för något som borde vara standard. Hutlöst! Håller tummarna för att iAkita fixar det för halva prisettaliz skrev: ↑24 nov 2023 12:57Glöm inte "utökad shadow line"(se ovan).Umebayashi skrev: ↑24 nov 2023 12:48Tittar på att beställa ny tjänstebil innan årsskiftet och det lutar mycket åt en M50. Har offert på en San-Remo grön som egentligen bara ska skrivas på.
Har lagt till följande;
Fully charged
Svankstöd
Harman-Kardon
Försöker hålla nere kostnaden något och det som jag funderar mest över är om det är värt att lägga till DAPP för 8500. Den ger, om jag förstår det rätt, en viss självkörningsförmåga. Ni som har det, fungerar det bra och anses det som ett måste?
Skämt åsido så får jag nog lägga till det också.
VW ID.4 -21
BMW i4 M50 -Beställd
BMW i4 M50 -Beställd
- Fiskk
- Teslaägare
- Inlägg: 170
- Blev medlem: 01 sep 2023 10:18
- Referralkod: ts.la/marcus687780
Re: BMW i4 eDrive40 vs M50
Vi må ha olika åsikter om en del frågor på forumet, men snygg bil har du iaf! Har nyligen bytt bort en BMW 330e touring m-sport paket saffirsvart (inkl utökad shadowline ), mot en MYP.iAkita skrev: ↑22 nov 2023 18:20Citerar mig själv. Jag störde mig mer och mer på att jag glömt lägga till det utökade shadow-line paketet, så blev till att foliera detaljerna i fronten istället. Och det är jag glad för, tycker fronten blir mycket mer enhetlig (efter överst och före nederst).iAkita skrev: ↑14 okt 2023 21:09Jo förresten, det kommer störa mig (tror jag) Någon som kan rekommendera en firma i Skåne med omnejd som är duktiga på att foliera även mindre karossdetaljer som dessa?iAkita skrev: ↑13 okt 2023 21:40Sen glömde jag tydligen lägga till det utökade shadowline paketet, vilket innebär att backspeglar, omfattningen av njurarna och luftintagen inte är lackerade i svart högblank. Men i och med att den färg de levererades med istället funkar utmärkt med bilens färg, så kommer det inte störa mig.
20231122_181532.jpg
Jag hade som plan att stanna hos BMW med en i4, men fick inte in den i leasen genom jobb. Kanske var det bra eftersom man har 2 hundar och 2 barn som ska åka med ibland, med tanke på baksätesutrymmet i i4an.
+1 på folieringen, hade också stört mig om jag missat dedär.