Hej,
Jag har fått en felkod och ska lämna in bilen på service och åtgärd. Felkoden säger mig inte så mycket men jag har försökt hitta information och det verkar vara kylning till batteriet. Utfallet från denna felkod är att när man passerar 45 Km/h så kommer det en varning och då står det att maxhastighet på bilen är reducerad till 99 km/h och sedan faller denna siffra om man gasar på lite.
Det går heller inge vidare att ladda bilen hemifrån då den blir överhettat och slår av laddningen efter 10 minuter.
Har någon erfarenhet av detta i termer av omfattning på eventuell skada och tid det kan ta att åtgärda?
Felkod DIR_a126
Moderator: Redaktion
- Trevlig
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Re: Felkod DIR_a126
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021
Instämmer, det pekar helt klart mot detta. Man är ju lite intresserad av om detta är något som är enkelt att fixa. Något är ju trasigt och bilen läcker kylarvätska, detta då det var vätska under bilen i samband med att denna felkod uppstod.
Kan vara en ventil som är trasig enligt några jag har pratat med, verkar stämma överens med tidigare inlägg. Håller tummarna att det är så enkelt för då tar det inte så långa tid att åtgärda.
Jag råkade ut för stenskott i kylaren typ dag 3 med bilen. Jag kommer dock inte ihåg att jag fick någon sådan felkod - jag fick ett meddelande i klartext som sa att kylarvätskenivån var låg samt att prestandan kunde bli reducerad.
Oavsett, att ta bilen till Tesla så fort som möjligt är troligen det bästa du kan göra. Model 3 ska inte ha några större problem med läckage av kylarvätska, så råkar man ut för det är det något som är riktigt fel.
Oavsett, att ta bilen till Tesla så fort som möjligt är troligen det bästa du kan göra. Model 3 ska inte ha några större problem med läckage av kylarvätska, så råkar man ut för det är det något som är riktigt fel.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX