Problem med Ctek Njord Go

Här diskuterar vi hur vi laddar våra bilar hemma.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Willret
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 17 sep 2023 07:42

Problem med Ctek Njord Go

Inlägg av Willret »

Hej

Nybliven Teslaägare. Av div anledningar föll valet på en Ctek Njord Go som laddnings lösning hemma. Har lite svagt WiFi ut till garaget så det började med att jag nästan "bricked it" när firmware uppdatering skulle in. Men med lite tålamod och flytt till utsidan av garaget så den fick bättre täckning löste det sig.

Jag upplever problem med att den inte skapar någon logg på genomförda laddningar. Tycker även den är seg att svara/genomföra "Stoppa laddning". Någon annan som upplever samma problem? Har ni hittat någon lösning? Kan det vara svag wifi signal som spökar?

Mvh
Wille
Användarvisningsbild
jeppe_sthlm
Teslaägare
Inlägg: 1062
Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
Ort: Solna

Re: Problem med Ctek Njord Go

Inlägg av jeppe_sthlm »

Utan Wi-Fi skapar den ingen logg på laddningar, så det låter ju nästan som att du fortfarande har lite klent Wi-Fi.

Har du den inom blåtandsavstånd kan du styra boxen, men den kopplingen kan ju vara ännu svajigare.
Model S P85+ med AP
Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Användarvisningsbild
Willret
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 17 sep 2023 07:42

Re: Problem med Ctek Njord Go

Inlägg av Willret »

Tack för svar. Har flyttat den till utsidan och får då bättre mottagning. Men den har ju varit kontaktbar hela tiden, så det verkar som kass programvara tycker jag.

Kom en ny uppdatering idag, hoppas den blir bättre. Fick iaf upp loggar som skapats bakåt i tiden nu, så den har ju loggat men jag har inte fått se dem.

Tiden får utvisa

Mvh
Wille
Skriv svar