Strejk på Tesla i Sverige

Nyheter från Tesla Club Sweden

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
agehall
Teslaägare
Inlägg: 959
Blev medlem: 12 jul 2022 20:54
Ort: Kälvesta/Spånga

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av agehall »

Fredrik j skrev: 23 nov 2023 18:17
Nej, tesla skulle ju kunna redovisa hur ett anställningsavtal hos dom ser ut och bolla över till metall.
Nu låter man metall pränta in bilden av ett företag som inte vill ha insyn.
Kanske inte bland teslaägare innanför bubblan men hos folk som bara läser nyheter som flashar förbi. För majoriteten av befolkningen är ju inte det här någon stor fråga.
Absolut - men effekten blir ju större ju längre de väntar. För varje dag som går så utmålar sig IF Metall & Co mer och mer som offer och Tesla som den stora, onda, arbetsgivaren som förvägrar dem deras rätt. Jag hade nog också suttit och låtit motparten lägga ut ett minfält som de inte kan ta sig ur innan jag detonerade det hela om man säger så…

Jag tror det behövs en ordentlig omskakning för att kunna ändra på perspektivet i media och det är just det Tesla låter IF Metall bygga upp åt dem.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
Fredrik j
Inlägg: 11070
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av Fredrik j »

agehall skrev: 23 nov 2023 18:24
Fredrik j skrev: 23 nov 2023 18:17
Nej, tesla skulle ju kunna redovisa hur ett anställningsavtal hos dom ser ut och bolla över till metall.
Nu låter man metall pränta in bilden av ett företag som inte vill ha insyn.
Kanske inte bland teslaägare innanför bubblan men hos folk som bara läser nyheter som flashar förbi. För majoriteten av befolkningen är ju inte det här någon stor fråga.
Absolut - men effekten blir ju större ju längre de väntar. För varje dag som går så utmålar sig IF Metall & Co mer och mer som offer och Tesla som den stora, onda, arbetsgivaren som förvägrar dem deras rätt. Jag hade nog också suttit och låtit motparten lägga ut ett minfält som de inte kan ta sig ur innan jag detonerade det hela om man säger så…

Jag tror det behövs en ordentlig omskakning för att kunna ändra på perspektivet i media och det är just det Tesla låter IF Metall bygga upp åt dem.
Jag tror inte det är strategin. Man bara inte uttalar sig för man har ingen som sköter sånt. Det är bara Elon Musk som uttalar sig och det gör han inte i Aktuellt utan med one-liners på X.
Man låter Metall nöta in sitt budskap.
Användarvisningsbild
agehall
Teslaägare
Inlägg: 959
Blev medlem: 12 jul 2022 20:54
Ort: Kälvesta/Spånga

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av agehall »

Fredrik j skrev: 23 nov 2023 18:27
Jag tror inte det är strategin. Man bara inte uttalar sig för man har ingen som sköter sånt. Det är bara Elon Musk som uttalar sig och det gör han inte i Aktuellt utan med one-liners på X.
Man låter Metall nöta in sitt budskap.
Du kan mycket väl ha rätt. Dock tror jag media-fighten är en fight där Tesla får en chans. Antingen vinner de på KO eller så förlorar de den. Jag har försökt slåss mot mediadrev och det går inte. IF Metall har definitivt en tydlig överhand på den spelplanen. Jag tippar dock på att förr eller senare kommer ett utspel från Telsa som kommer ändra på folks uppfattning.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
Fredrik j
Inlägg: 11070
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av Fredrik j »

agehall skrev: 23 nov 2023 18:35
Fredrik j skrev: 23 nov 2023 18:27
Jag tror inte det är strategin. Man bara inte uttalar sig för man har ingen som sköter sånt. Det är bara Elon Musk som uttalar sig och det gör han inte i Aktuellt utan med one-liners på X.
Man låter Metall nöta in sitt budskap.
Du kan mycket väl ha rätt. Dock tror jag media-fighten är en fight där Tesla får en chans. Antingen vinner de på KO eller så förlorar de den. Jag har försökt slåss mot mediadrev och det går inte. IF Metall har definitivt en tydlig överhand på den spelplanen. Jag tippar dock på att förr eller senare kommer ett utspel från Telsa som kommer ändra på folks uppfattning.
Eller så hittar man en före detta Tesla anställd som oemotsagd får gråta ut i media. Kan ju vara en person som inte kvalar in i den kategorin människor som Tesla söker (arbetar hårt och bra).
"Vi har erbjudit Tesla att kommentera men inte fått något svar"...
Användarvisningsbild
agehall
Teslaägare
Inlägg: 959
Blev medlem: 12 jul 2022 20:54
Ort: Kälvesta/Spånga

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av agehall »

Ja, jag håller helt med om att det är störigt, men jag är också övertygad om att det kommer slå tillbaka när Tesla väl lyfter bladet från munnen.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
Användarvisningsbild
RagWal
Teslaägare
Inlägg: 1215
Blev medlem: 06 dec 2018 19:29
Referralkod: ts.la/ragnar71607

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av RagWal »

anticimex skrev: 23 nov 2023 17:33
PostNord skriver på X så här nyss:
Screenshot 2023-11-23 173156.png
Egenmäkrigt förfarande att undanhålla någon från att disoonera sin egendom?
Speedo
Inlägg: 27
Blev medlem: 17 aug 2015 14:23

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av Speedo »

Senaste nytt om ev undantaget!

I princip det vi pratat här sedan igår.

https://www.di.se/nyheter/kryphalet-sa- ... laskyltar/
2015 Model S 90D SÅLD
2019 Model 3 LR SÅLD
2020 Audi eTron SÅLD
2021 Model Y LR SÅLD
2021 Model Y LR SÅLD
2022 Model X Plaid
2023 Model 3 Highlander
Speedo
Inlägg: 27
Blev medlem: 17 aug 2015 14:23

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av Speedo »

Om ev lagliga motåtgärder är lönsamma eller ej.

https://www.di.se/nyheter/professorn-te ... l-domstol/
2015 Model S 90D SÅLD
2019 Model 3 LR SÅLD
2020 Audi eTron SÅLD
2021 Model Y LR SÅLD
2021 Model Y LR SÅLD
2022 Model X Plaid
2023 Model 3 Highlander
Användarvisningsbild
josve
Teslaägare
Inlägg: 482
Blev medlem: 27 mar 2014 20:30

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av josve »

Speedo skrev: 23 nov 2023 19:06
Senaste nytt om ev undantaget!

I princip det vi pratat här sedan igår.

https://www.di.se/nyheter/kryphalet-sa- ... laskyltar/
Man kan tro att reportern på Di sitter och läser denna tråd… Om så är fallet tycker jag att man borde göra ett reportage om varför IF Metall vägrar lämna uppgift om hur många av de anställda på Tesla som faktiskt strejkar. Min teori är att det är besvärande få därav att man inte lämnar några uppgifter. De är däremot snabba att berätta att 8 av 10 svenskar tycker det ena och andra.

Jag tycker mig också se att man nu allt oftare inte bara hänvisar till att det är för de anställdas villkor på Tesla som man strejkar utan att det är för den övergripande frågan kring kollektivavtal, dvs inte specifikt för de anställda på Tesla. Min spekulation är att det beror på bristen på stöd från de anställda på Tesla.
Användarvisningsbild
subarctic2123
Teslaägare
Inlägg: 49
Blev medlem: 19 jan 2020 12:53

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av subarctic2123 »

slugger75 skrev:
TiborBlomhall skrev: 23 nov 2023 12:00
-JTM3- skrev: 23 nov 2023 11:59
Sparrow skrev: 23 nov 2023 11:46
-JTM3- skrev: 23 nov 2023 11:36
Om Tesla levererar bilen precis som vanligt men utan skyltar.
Så får ägaren anmäla skyltarna stulna/tappade. Köa på polisstationen för att få temporära gula skyltar och sedan beställa hem nya till sin egen adress.
Steget med temporära går ju att hoppa över. Så fort man står som ägare kan man ju bara beställa skyltarna hem. Men hade varit lite kul med en enorm kö hos polisen för att få tillfälliga gula.
Är inte det jobbiga här hur du får hem bilen? Den får ju inte köras utan plåtar. Så du måste antingen köra från Tesla till polisen. Eller vänta till du får hem plåtarna och ta med dig dem till Tesla.
Jo absolut, får bli en del av nybilsrutinen. Åka till Tesla, kolla över bilen och skriva på, taxi till polisen för att hämta skyltar så man kan åka hem sen med Teslan. Alternativet är ju att man skriver på och sedan hämtar bilen så fort man fått nya skyltarna hemskickade. Så två besök till Tesla. Lite bökigt men vad ska man annars göra?
"Skriver på" gör man via BankID så man behöver inte fysiskt besöka Tesla för det.
Ok då borde detta funka i de fall Postnord har stulit skyltarna:
1. Tesla meddelar köparen att bilen finns på plats i Sverige.
2. Köparen signerar köpet med Bank-Id hemifrån (bilen byter ägare).
3. Köparen beställer nya skyltar från Transportstyrelsen.
4. Transportstyrelsen skickar de nya skyltarna direkt hem till ägaren av fordonet (vilket nu är köparen).
5. Köparen tar med skyltarna till Tesla.
6. Tesla monterar skyltarna på bilen.
7. Köparen kör iväg. Allt är frid och fröjd (?)
8. Tesla polisanmäler Postnord för stöld:

"1 § Den som olovligen tager vad annan tillhör med uppsåt att tillägna sig det, dömes, om tillgreppet innebär skada, för stöld till fängelse i högst två år."
Flera delstater i Usa har en liknande variant.
Model 3 Long Range 2020 Pearl White, Helsvart premiuminteriör, 18" Aero-fälgar
Model Y Long Range 2023 Pearl White, Helsvart premiuminteriör, 19" fälgar
Brages
Inlägg: 162
Blev medlem: 29 maj 2021 12:06

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av Brages »

anticimex skrev: 23 nov 2023 17:33
PostNord skriver på X så här nyss:
Screenshot 2023-11-23 173156.png
Fy fan. Sverige står mig upp i halsen för närvarande.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19603
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av Bjelke »

Speedo skrev: 23 nov 2023 19:06
Senaste nytt om ev undantaget!

I princip det vi pratat här sedan igår.

https://www.di.se/nyheter/kryphalet-sa- ... laskyltar/
Pratar dom något om att det är tillåtet att leverera bilen utan skyltar i första ledet?
För annars blir det ju kört likt förbaskat…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Mippaloo
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 03 aug 2023 13:44

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av Mippaloo »

Bra jobbat facket. Fin julklapp till alla kollektivare på Hydro Extrusion.
https://carup.se/teslastrejk-hotar-jobb ... bK72tR7T_Y
Användarvisningsbild
Collin87
Teslaägare
Inlägg: 514
Blev medlem: 14 mar 2023 15:06
Ort: Bohuslän
Referralkod: ts.la/kenny368061

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av Collin87 »

Verdi_ skrev: 23 nov 2023 11:14
ReNewAble skrev: 23 nov 2023 11:03
Verdi_ skrev: 23 nov 2023 08:16
ReNewAble skrev: 23 nov 2023 08:04

Då är det ju en dum idé att ta anställning på ett sådant företag om det inte passar dig? Finns massor med tjänster som har krav som inte passar alla (om man bortser från rena kompetenskrav). Kan t ex vara att man måste resa i tjänsten, jobba skift, jobba natt, långa pendlingsavstånd osv…
Vad som passar kan snabbt ändras.

Det räcker med att du får barn eller blir sjuk så är du ju rökt på en "högpresterande" arbetsplats.
Varför är du rökt då? Sjuk får man vara och man har även rätt till föräldraledighet.
En arbetsplats med sån kultur brukar premiera övertidsarbete snarare än vabbande om man säger så. Du kan ju glömma att du får samma löneutveckling som din kollega som kan jobba 60 timmar i veckan medan du snittar 35...
Menar du på allvar att man är värd samma löneutveckling i ditt scenario?
VW ID.7 Pro Edition -24
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.4 1st -21
VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
Användarvisningsbild
Verdi_
Teslaägare
Inlägg: 1409
Blev medlem: 23 okt 2023 13:49

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av Verdi_ »

Collin87 skrev: 23 nov 2023 20:40
Verdi_ skrev: 23 nov 2023 11:14
ReNewAble skrev: 23 nov 2023 11:03
Verdi_ skrev: 23 nov 2023 08:16
ReNewAble skrev: 23 nov 2023 08:04

Då är det ju en dum idé att ta anställning på ett sådant företag om det inte passar dig? Finns massor med tjänster som har krav som inte passar alla (om man bortser från rena kompetenskrav). Kan t ex vara att man måste resa i tjänsten, jobba skift, jobba natt, långa pendlingsavstånd osv…
Vad som passar kan snabbt ändras.

Det räcker med att du får barn eller blir sjuk så är du ju rökt på en "högpresterande" arbetsplats.
Varför är du rökt då? Sjuk får man vara och man har även rätt till föräldraledighet.
En arbetsplats med sån kultur brukar premiera övertidsarbete snarare än vabbande om man säger så. Du kan ju glömma att du får samma löneutveckling som din kollega som kan jobba 60 timmar i veckan medan du snittar 35...
Menar du på allvar att man är värd samma löneutveckling i ditt scenario?
Jag tycker inte vabbande ska innebära en sämre löneutveckling, nej.
Speedo
Inlägg: 27
Blev medlem: 17 aug 2015 14:23

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av Speedo »

Bjelke skrev: 23 nov 2023 20:35
Speedo skrev: 23 nov 2023 19:06
Senaste nytt om ev undantaget!

I princip det vi pratat här sedan igår.

https://www.di.se/nyheter/kryphalet-sa- ... laskyltar/
Pratar dom något om att det är tillåtet att leverera bilen utan skyltar i första ledet?
För annars blir det ju kört likt förbaskat…
Ja, att det inte är tillåtet att köra utan skyltar om man inte ska till Polisen för att få temporär. Så tror det är möjligt, men min mamma hade inte direkt gjort det om hon beställde en ny Tesla, men jag däremot hade inte tvekat en sekund.
Så skulle gissa att kanske 20% kan ta emot sina bilar på det sättet men osäker på om Tesla ens kommer erbjuda det.
Tror mer på att de kanske skriver över bilen och låter en beställa skylten.
Det besvärar ju en hel del, men vi för inte glömma att Tesla kan ju lätt stoppa alla nya bilar i Sverige och leverera till andra länder.
Tror även att innan vi fått slut på skyltar så har detta överklagats och en workaround är löst. Kan inte vara så att Transportstyrelsen är så sårbart.
2015 Model S 90D SÅLD
2019 Model 3 LR SÅLD
2020 Audi eTron SÅLD
2021 Model Y LR SÅLD
2021 Model Y LR SÅLD
2022 Model X Plaid
2023 Model 3 Highlander
Användarvisningsbild
Marjan
Teslaägare
Inlägg: 68
Blev medlem: 13 nov 2023 19:10

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av Marjan »

Verdi_ skrev: 23 nov 2023 20:55
Collin87 skrev: 23 nov 2023 20:40
Verdi_ skrev: 23 nov 2023 11:14
ReNewAble skrev: 23 nov 2023 11:03
Verdi_ skrev: 23 nov 2023 08:16


Vad som passar kan snabbt ändras.

Det räcker med att du får barn eller blir sjuk så är du ju rökt på en "högpresterande" arbetsplats.
Varför är du rökt då? Sjuk får man vara och man har även rätt till föräldraledighet.
En arbetsplats med sån kultur brukar premiera övertidsarbete snarare än vabbande om man säger så. Du kan ju glömma att du får samma löneutveckling som din kollega som kan jobba 60 timmar i veckan medan du snittar 35...
Menar du på allvar att man är värd samma löneutveckling i ditt scenario?
Jag tycker inte vabbande ska innebära en sämre löneutveckling, nej.
Oavsett omständigheter kan man inte kräva samma löneutveckling. Det vore orimligt och inte berättigat.
Användarvisningsbild
Verdi_
Teslaägare
Inlägg: 1409
Blev medlem: 23 okt 2023 13:49

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av Verdi_ »

Marjan skrev: 23 nov 2023 21:11
Verdi_ skrev: 23 nov 2023 20:55
Collin87 skrev: 23 nov 2023 20:40
Verdi_ skrev: 23 nov 2023 11:14
ReNewAble skrev: 23 nov 2023 11:03


Varför är du rökt då? Sjuk får man vara och man har även rätt till föräldraledighet.
En arbetsplats med sån kultur brukar premiera övertidsarbete snarare än vabbande om man säger så. Du kan ju glömma att du får samma löneutveckling som din kollega som kan jobba 60 timmar i veckan medan du snittar 35...
Menar du på allvar att man är värd samma löneutveckling i ditt scenario?
Jag tycker inte vabbande ska innebära en sämre löneutveckling, nej.
Oavsett omständigheter kan man inte kräva samma löneutveckling. Det vore orimligt och inte berättigat.

Vad menar du? Allt annat lika givetvis.

Tycker inte det ska vara så att ens partner ska behöva ta all vab för att man annars får nackdelar på jobbet. Det är en ganska oskön arbetsgivare isf.
Användarvisningsbild
Johan_YJ7
Teslaägare
Inlägg: 105
Blev medlem: 02 aug 2021 13:27

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av Johan_YJ7 »

Mippaloo skrev: 23 nov 2023 20:36
Bra jobbat facket. Fin julklapp till alla kollektivare på Hydro Extrusion.
https://carup.se/teslastrejk-hotar-jobb ... bK72tR7T_Y
Se och lär alla företagsledare som står i valet och kvalet att teckna KA.
Du betalar mut och blodspengar till maffian och sen kommer de och bränner ner ditt livsverk i alla fall.
MYP 2023 MCR/Vit Lev 21/6
Såld MYLR 2021 Vit/Svart 20"
Användarvisningsbild
Collin87
Teslaägare
Inlägg: 514
Blev medlem: 14 mar 2023 15:06
Ort: Bohuslän
Referralkod: ts.la/kenny368061

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av Collin87 »

Verdi_ skrev: 23 nov 2023 20:55
Collin87 skrev: 23 nov 2023 20:40
Verdi_ skrev: 23 nov 2023 11:14
ReNewAble skrev: 23 nov 2023 11:03
Verdi_ skrev: 23 nov 2023 08:16


Vad som passar kan snabbt ändras.

Det räcker med att du får barn eller blir sjuk så är du ju rökt på en "högpresterande" arbetsplats.
Varför är du rökt då? Sjuk får man vara och man har även rätt till föräldraledighet.
En arbetsplats med sån kultur brukar premiera övertidsarbete snarare än vabbande om man säger så. Du kan ju glömma att du får samma löneutveckling som din kollega som kan jobba 60 timmar i veckan medan du snittar 35...
Menar du på allvar att man är värd samma löneutveckling i ditt scenario?
Jag tycker inte vabbande ska innebära en sämre löneutveckling, nej.
Givetvis skall inte just bara för att det är vab avgöra löneutveckling.

Men har du mer frånvaro oavsett orsak så har du troligen producerat mindre än dom som gjort sin ordinarie tid.
Och definitivt mindre än dom som gärna jobbar över.

Hur kan man vara värd samma löneutveckling då?

Varför ska dom som gör ordinarie eller mycket övertid inte ha möjligheten att få en bättre löneutveckling?
VW ID.7 Pro Edition -24
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.4 1st -21
VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
Användarvisningsbild
Marjan
Teslaägare
Inlägg: 68
Blev medlem: 13 nov 2023 19:10

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av Marjan »

Collin87 skrev: 23 nov 2023 21:54
Verdi_ skrev: 23 nov 2023 20:55
Collin87 skrev: 23 nov 2023 20:40
Verdi_ skrev: 23 nov 2023 11:14
ReNewAble skrev: 23 nov 2023 11:03


Varför är du rökt då? Sjuk får man vara och man har även rätt till föräldraledighet.
En arbetsplats med sån kultur brukar premiera övertidsarbete snarare än vabbande om man säger så. Du kan ju glömma att du får samma löneutveckling som din kollega som kan jobba 60 timmar i veckan medan du snittar 35...
Menar du på allvar att man är värd samma löneutveckling i ditt scenario?
Jag tycker inte vabbande ska innebära en sämre löneutveckling, nej.
Givetvis skall inte just bara för att det är vab avgöra löneutveckling.

Men har du mer frånvaro oavsett orsak så har du troligen producerat mindre än dom som gjort sin ordinarie tid.
Och definitivt mindre än dom som gärna jobbar över.

Hur kan man vara värd samma löneutveckling då?

Varför ska dom som gör ordinarie eller mycket övertid inte ha möjligheten att få en bättre löneutveckling?
Instämmer till fullo.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7422
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av TiborBlomhall »

Helt otrolig, skamlös förfalskning på TV2 Aktuellt i kväll där de påstår att Elon Musk sa det svenska kollektivavtalet är helt galet.

De till och med beskar hans meddelande på X, visade inte att han svarade på Postens beslagtagning av registreringsskyltarna, att det är det som är galet.

Fick naturligtvis uttalande från IF Metall att Herr Musk kanske tycker rättvisa kollektivavtal är galet men blabla.

Skolexempel på lösryckta citat och fake news. Så tröttsamt. En nyhetsinslag om Postens blockad skulle haft lika stort nyhetsvärde så varför vinkla det till en ren lögn? :roll:

Från 13:48:
https://www.svtplay.se/video/e4oNWyD/ak ... sition=827
Användarvisningsbild
Marjan
Teslaägare
Inlägg: 68
Blev medlem: 13 nov 2023 19:10

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av Marjan »

TiborBlomhall skrev: 23 nov 2023 21:57
Helt otrolig, skamlös förfalskning på TV2 Aktuellt i kväll där de påstår att Elon Musk sa det svenska kollektivavtalet är helt galet.

De till och med beskar hans meddelande på X, visade inte att han svarade på Postens beslagtagning av registreringsskyltarna, att det är det som är galet.

Fick naturligtvis uttalande från IF Metall att Herr Musk kanske tycker rättvisa kollektivavtal är galet men blabla.

Skolexempel på lösryckta citat och fake news. Så tröttsamt. En nyhetsinslag om Postens blockad skulle haft lika stor nyhetsvärde så varför vinkla det till en ren lögn? :roll:
Kan du inte kontakta media för att lyfta det?
Fredrik j
Inlägg: 11070
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av Fredrik j »

TiborBlomhall skrev: 23 nov 2023 21:57
Helt otrolig, skamlös förfalskning på TV2 Aktuellt i kväll där de påstår att Elon Musk sa det svenska kollektivavtalet är helt galet.

De till och med beskar hans meddelande på X, visade inte att han svarade på Postens beslagtagning av registreringsskyltarna, att det är det som är galet.

Fick naturligtvis uttalande från IF Metall att Herr Musk kanske tycker rättvisa kollektivavtal är galet men blabla.

Skolexempel på lösryckta citat och fake news. Så tröttsamt. En nyhetsinslag om Postens blockad skulle haft lika stor nyhetsvärde så varför vinkla det till en ren lögn? :roll:
Jag tror dom försöker locka ur tesla en kommentar. Helst att en representant kommer till studion.
Dom gillar inte att få kalla handen när dom ber om kommentarer. Då vinklar dom själva.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7422
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av TiborBlomhall »

Marjan skrev: 23 nov 2023 22:00
TiborBlomhall skrev: 23 nov 2023 21:57
Helt otrolig, skamlös förfalskning på TV2 Aktuellt i kväll där de påstår att Elon Musk sa det svenska kollektivavtalet är helt galet.

De till och med beskar hans meddelande på X, visade inte att han svarade på Postens beslagtagning av registreringsskyltarna, att det är det som är galet.

Fick naturligtvis uttalande från IF Metall att Herr Musk kanske tycker rättvisa kollektivavtal är galet men blabla.

Skolexempel på lösryckta citat och fake news. Så tröttsamt. En nyhetsinslag om Postens blockad skulle haft lika stor nyhetsvärde så varför vinkla det till en ren lögn? :roll:
Kan du inte kontakta media för att lyfta det?
Jovisst men det blir kanske en liten notis gnällartikel i Gnestas Allehanda, inte samma genomslag som riks-TV :x

Däremot ska jag anmäla till Granskningsnämnden.
Skriv svar