Vi som planerar att boka online

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Re: Vi som planerar att boka online

Inlägg av leiflodde »

Bokade en till imorse mailet kom inom 1 timme.
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

Sådär - nu syns bilarna äntligen i My Tesla också 8-)
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
MartinE
Teslaägare

Inlägg av MartinE »

taliz skrev:
Tycker det är tråkigt att inte alla som är TSLA-ägare också får gå före. Vi har ju också investerat i bolaget, och vissa betydligt mer än vad en bil kostar..
Hur tänker du nu? De flesta av oss som äger aktier har ju köpt dem på börsen och därmed inte betalat något till bolaget. Det är bara de som deltar i en nyemission som faktiskt investerar i bolaget och bidrar till dess utveckling! Dessutom: var skulle gränsen för att definieras som aktieägare gå? 1 aktie? 10? 100?

Nej, jag tycker det är helt rätt att det endast är de som redan köpt en bil, och därmed i högsta grad bidragit till bolaget och utvecklingen av Model 3, som blir prioriterade!
Model S 85D
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

MartinE skrev:
taliz skrev:
Tycker det är tråkigt att inte alla som är TSLA-ägare också får gå före. Vi har ju också investerat i bolaget, och vissa betydligt mer än vad en bil kostar..
Hur tänker du nu? De flesta av oss som äger aktier har ju köpt dem på börsen och därmed inte betalat något till bolaget. Det är bara de som deltar i en nyemission som faktiskt investerar i bolaget och bidrar till dess utveckling! Dessutom: var skulle gränsen för att definieras som aktieägare gå? 1 aktie? 10? 100?

Nej, jag tycker det är helt rätt att det endast är de som redan köpt en bil, och därmed i högsta grad bidragit till bolaget och utvecklingen av Model 3, som blir prioriterade!
Indirekt hjälper man bolaget att få in kapital genom att köpa och hålla på aktier, då det är lättare att emittera nya aktier om efterfrågan på aktier är stor och kursen är hög.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
MartinE
Teslaägare

Inlägg av MartinE »

bylund skrev:
MartinE skrev:
taliz skrev:

Indirekt hjälper man bolaget att få in kapital genom att köpa och hålla på aktier, då det är lättare att emittera nya aktier om efterfrågan på aktier är stor och kursen är hög.
Det är i och för sig sant, åtminstone i teorin. Men i praktiken är det betydligt viktigare att bolaget har stora stabila ägare som har möjlighet att skjuta till nytt kapital om det skulle behövas - än att det finns många mindre aktieägare. Den enskilt viktigaste faktorn för ett bolag i behov av nytt kapital är dock det allmänna börsklimatet.
Model S 85D
ramo

Inlägg av ramo »

Hej
Ny medlem här på forumet.
Jag gjorde min M3 bokning 1 April online med kreditkort och ser idag att det har dragits 1000 dollar
på kortet, vilket är konstigt eftersom det skulle dras 10 000 sek.
Självklart gjorde jag bokningen på svenska sidan med svensk adress.
Någon annan som har drabbats av något liknande? Jag har fått reservations bekräftelse
där det står 10.000 kr Reservationsbetalning.
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

Nej men det är väl bara att gratulera i så fall ;)

Tusen dollar var väl avgiften i USA?
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
ramo

Inlägg av ramo »

Tackar :p
Jo så antingen är det något fel med mitt kreditkort eller så har Tesla dragit "fel" summa.
Får se om kortet justerar i efterhand. Bara det inte blir något fel med reservationen :/
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

ramo skrev:
Tackar :p
Jo så antingen är det något fel med mitt kreditkort eller så har Tesla dragit "fel" summa.
Får se om kortet justerar i efterhand. Bara det inte blir något fel med reservationen :/
Om det har blivit fel kan de definitivt rätta till det i efterhand. Jag skulle vänta och se om det är 10 000 kr eller 1 000 dollar som bokförs, och om det blir fel kontakta Tesla och be dem fixa det.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
abc123

Inlägg av abc123 »

För mig drogs också 1000 dollar. Har fått ett tackmail men inget nummer på bilen som vissa tycks referera till. Är det något mer man måste göra?
Model Y RWD - 2024
Hok

Inlägg av Hok »

För att se numret måste du skapa ett MyTesla konto med samma mailadress som på bokningen. Syns när du loggar in. Kanske viss fördröjning innan de kopplar ihop kontot med bokningen.
abc123

Inlägg av abc123 »

Tack! Numret syntes i My Tesla.
Model Y RWD - 2024
Skriv svar