Dnb finansiering MY

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Andy89
Inlägg: 6
Blev medlem: 26 nov 2023 17:05

Dnb finansiering MY

Inlägg av Andy89 »

Fick min Tesla levererad efter många om och men i dag. Innan jag fick bilen levererad så fick jag dock en faktura från dnb på finansiering.faktuean avsåg från 12/12-23 -31/1-24.

Jag tyckte det var mycket märkligt och kontaktade dnb och även tesla. Dnb var hur bra som helst att ha med att göra. Dom pausade fakturan och skulle kontakta tesla, allt frid och fröjd.

Jag får sedan prata med tesla idag som menar att jag ska börja betala bilen för att hon ställde på den och allt skrevs på från det datumet. Detta ska också säga att jag fick min första bil skadad av tesla och blev tilldelad en ny bil som skulle levereras veckan efter. Det dröjde ju dock över en månad för mig att få bilen levererad men tesla menar att eftersom dom ”satte igång” process och så (framförallt för att få tillgång till skyltarna) så ska jag betal från den 12/12.

Vad tycker ni o h har ni några tips?
Användarvisningsbild
ReNewAble
Teslaägare
Inlägg: 393
Blev medlem: 08 feb 2020 08:25
Ort: Malmö

Re: Dnb finansiering MY

Inlägg av ReNewAble »

Det hade varit ok om de hade ordnat en lånebil till dig medan du väntade på ersättningsbilen. Jag misstänker att det inte är fallet så då kan du kräva ersättning för hyrbil om de propsar på att du ska betala från den 12:e december.
Model Y LR AWD 2021
Model 3 LR AWD 19” 2020
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
Användarvisningsbild
mrdn
Teslaägare
Inlägg: 50
Blev medlem: 11 okt 2021 14:31

Re: Dnb finansiering MY

Inlägg av mrdn »

Tänk på att det är en finansiering inte en hyra, du betalar alltså till dig själv.

Se på det positiva istället, nu kommer du ju ha betalt av bilen en månad tidigare än planerat!
Skriv svar