Röstkommando för att aktivera röstnavigation?
Moderator: Redaktion
Röstkommando för att aktivera röstnavigation?
Jag har letat och letat men kan inte hitta om det går att slå på/av röstnavigation via ett röstkommando, eller om man måste trycka i flera steg för att slå på röstnavigation?
Model 3 LR 2020
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Röstkommando för att aktivera röstnavigation?
Tryck på höger scrollhjul på ratten och säg "navigera till Storgatan åtta" eller bara "Storgatan åtta".
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Slås rösten för navigeringen av eller på då?TiborBlomhall skrev: ↑23 jan 2024 20:28Tryck på höger scrollhjul på ratten och säg "navigera till Storgatan åtta" eller bara "Storgatan åtta".

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Jaha han menar rösten "sväng nästa höger", inte att ange destination med rösten.
Då ska man trycka på höger scrollhjul på ratten och säga "Slå på röstvägledning" respektive "Stäng av röstvägledning".
Då ska man trycka på höger scrollhjul på ratten och säga "Slå på röstvägledning" respektive "Stäng av röstvägledning".
Precis! Det var navigationsrösten jag var ute efter. "Röstvägledning" hade jag aldrig kommit på på egen hand, det måste jag prova. Stort tack!
Model 3 LR 2020
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Det är ju användbart, har normalt sett alltid rösten avstängd. Frågan är hur stor chansen är att jag kommer ihåg det nästa gång jag behöver..
Model Y LR AWD 2022
- Arctic Drifter
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/anders453430
- Kontakt:
Samma för min del, ska försöka komma ihåg att testa idag så kanske det sätter sig i minnet bättre.
Det är bara att repetera "röstvägledning" "röstvägledning"...

Ibland överväger jag att byta till engelska, jag hade t.ex. chansat på "voice guidance" och mycket riktigt:
"Mute voice guidance" är commandot, hade dock aldrig gissat på "röstvägledning".
Tesla Model Y Performance
Nehej, det gick inte alls. Bilen hör uppenbarligen vad jag säger för texten visar det jag säger - men den tycker att kommandot handlar om sätesvärme istället (som den glatt slår på på max). "Röstvägledning" är inte det som funkar på min M3LR från 2020 

Model 3 LR 2020
- Gustafsson
- Teslaägare
Gick inte så bra på S LR
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Ni har hittat årets påskägg... 

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
-
Ingen som lyckats komma vilket kommando man ska använda för navigeringsröst av/på? Skulle vara smidigt att slippa pilla på skärmen för detta.
Enligt Tesla ska det vara: ”Stäng av röstvägledning” men får det inte att fungera bra.
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... 32D44.html
Enligt Tesla ska det vara: ”Stäng av röstvägledning” men får det inte att fungera bra.
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... 32D44.html