Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

dm4
Inlägg: 121
Blev medlem: 15 apr 2022 10:15

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av dm4 »

roffe_s skrev: 03 feb 2024 14:39
De ringde mig igår, så en recall är nog nära. Min funkar ännu men jag tror de vill vara säker på att jordanslutningen får en permanent åtgärd. Tror jag bokar tiden själv när verkstaden tagit del av vad som ska göras.
Hint, frågade servicetekniker när de fixade min hur många bilar de skulle åtgärda, fick dock inget exakt svar men de sade att den nordligaste fanns i Luleå och att de ev skulle flyga dit tekniker ..
Senast redigerad av dm4, redigerad totalt 1 gånger.
Zeekr 001 2023
dm4
Inlägg: 121
Blev medlem: 15 apr 2022 10:15

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av dm4 »

martinot skrev: 03 feb 2024 14:24
Bilar som använder mobilen som nyckel så behöver man inte plocka upp telefonen, och starta någon app.

Vitsen är att bilen låser upp sig automatiskt när man närmar sig den med telefonen i fickan (utan att plocka upp den), och att den sedan låser bilen automatiskt när man lämnar den med telefonen på sig.

Extremt smidigt.
Men du pratar Tesla?! Vi pratar Zeekr och de är långt efter Tesla i utvecklingen, Zeekr har ju t.ex. inte ännu plockat bort blinkersspakarna, men det kommer säkert, tänk positivt!

Åter till Zeekr, telefon som nyckel fungerar faktiskt 100% än så länge, väntar bara på första misslyckandet.
Zeekr 001 2023
dm4
Inlägg: 121
Blev medlem: 15 apr 2022 10:15

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av dm4 »

kajan1972 skrev: 03 feb 2024 13:32
Hämtade igår, glömde bilden...
Grattis!
Zeekr 001 2023
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6599
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av spacecoin »

Har det kommit något besked om takräcke?
kajan1972
elbilist
Inlägg: 9
Blev medlem: 23 jan 2024 08:44

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av kajan1972 »

Eldsig skrev: 03 feb 2024 14:41
kajan1972 skrev: 03 feb 2024 13:32
Hämtade igår, glömde bilden...
Kul, grattis. Vilken version? Vad är det för dimensioner på fälgar/däck?
Privilege, 20 tums hjul. Nokian däck passar på vilken dim.
@roffe, nä, de fick inte rätt på det, men jag bytte inte hos Zeekr. Skall lämna sommarhjulen till "min" däckverstad på måndag så de får kolla på det. Har inte du fått till sensorerna på dina?
Senast redigerad av kajan1972, redigerad totalt 1 gånger.
Zeekr 001 2023
MG4 2023
Polestar 2 2021 Såld
BMW i3 2017 Såld
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11752
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av martinot »

dm4 skrev: 03 feb 2024 15:42
martinot skrev: 03 feb 2024 14:24
Bilar som använder mobilen som nyckel så behöver man inte plocka upp telefonen, och starta någon app.

Vitsen är att bilen låser upp sig automatiskt när man närmar sig den med telefonen i fickan (utan att plocka upp den), och att den sedan låser bilen automatiskt när man lämnar den med telefonen på sig.

Extremt smidigt.
Men du pratar Tesla?! Vi pratar Zeekr och de är långt efter Tesla i utvecklingen
Nej, inte specifikt för Tesla. Tänker på samtliga bilar som använder telefonen som nyckel. Tekniken kan vara lite olika (bluetooth, Apple egen radio, etc), men samtliga "telefonnycklar" fungerar på det sättet som jag beskrev.

Man behöver inte starta en app och trycka på någon knapp. Det räcker att ha telefonen på sig, så låser bilen upp sig automatiskt, och låser sig automatiskt.
dm4 skrev: 03 feb 2024 15:42
Åter till Zeekr, telefon som nyckel fungerar faktiskt 100% än så länge,
Perfekt! :)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Paddy
Inlägg: 20
Blev medlem: 10 jan 2024 22:34

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av Paddy »

dm4 skrev: 03 feb 2024 15:42
martinot skrev: 03 feb 2024 14:24
Bilar som använder mobilen som nyckel så behöver man inte plocka upp telefonen, och starta någon app.

Vitsen är att bilen låser upp sig automatiskt när man närmar sig den med telefonen i fickan (utan att plocka upp den), och att den sedan låser bilen automatiskt när man lämnar den med telefonen på sig.

Extremt smidigt.
Men du pratar Tesla?! Vi pratar Zeekr och de är långt efter Tesla i utvecklingen, Zeekr har ju t.ex. inte ännu plockat bort blinkersspakarna, men det kommer säkert, tänk positivt!

Åter till Zeekr, telefon som nyckel fungerar faktiskt 100% än så länge, väntar bara på första misslyckandet.
Jag kanske är dum men har fortfarande inte fattat. Visst måste jag manuellt klicka på lås/lås upp i Zeekr-appen. Jag får ingen automatisk låsning/upplåsning med mobilen i fickan väl? Eller har jag missat nån inställning?
Användarvisningsbild
Donk
Teslaägare
Inlägg: 165
Blev medlem: 19 feb 2018 22:49

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av Donk »

Kollade på Zeekr igen idag på elbilsmässan. Första gången jag såg en med den ljusa/blå inredningen. Otroligt fin tycker jag, särskilt som jag inte är så förtjust i koppar/brons-inläggen i den mörka inredningen. Sen blev den (självklart) också mycket ljusare ffa i baksätet vilket jag gillar. Stort intresse för bilen/märket när jag var där, förutom Polestar 4 så kändes det som det var mest folk i Zeekr-montern.

Så otroligt synd att de släppt ut en ofärdig produkt och jag hoppas verkligen Zeekr får ordning på alla problem snabbt, jag tror jag skulle kunna lägga in en beställning i så fall. Just nu är det inte aktuellt. Pratade med en väldigt duktig och trevlig säljare som var helt medveten om alla problem och som inte försökte sopa dem under mattan. Han sa att detta hade absolut högsta prioritet och att det skulle komma omfattande uppdateringar rätt så snart, han ville dock inte ge någon tidsuppskattning alls. Men ska bli spännande att följa och jag håller tummarna att de lyckas!

En fråga, är det bara jag som tycker den ljusa klädseln är superfin (finare än svarta?) och skulle välja den vid en beställning?

Enligt säljaren var jag typ den första på hela dagen som sagt något positivt om den, de flesta hade gnällt och sagt att den skulle bli smutsig direkt. Jag har haft fyra bilar med ljust skinn och småbarn utan problem, just nu en MS med vita inredningen. Känns ju lite jobbigt avseende framtida andrahandsvärde om det bara är jag som gillar den…
KIA EV9 GT-Line-24
Fiat 500e Icon -23
Tesla Model S Long Range Plus -21 - SÅLD
Tesla MYP -22 - SÅLD
Tesla Model 3 LR AWD -19 - SÅLD
VW ID4 1st -21 - SÅLD
+ ett antal Leafar och trötta PlugIn-hybrider
dm4
Inlägg: 121
Blev medlem: 15 apr 2022 10:15

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av dm4 »

Paddy skrev: 03 feb 2024 22:40
Jag kanske är dum men har fortfarande inte fattat. Visst måste jag manuellt klicka på lås/lås upp i Zeekr-appen. Jag får ingen automatisk låsning/upplåsning med mobilen i fickan väl? Eller har jag missat nån inställning?
Jag har stängt av närhetsupplåsning så jag vet faktiskt inte om det fungerar med telefon, kan testa och återkomma. Som det är nu måste man vara i 'Fordon och OTA - Mina nycklar' och därifrån fjärrstyra.
Zeekr 001 2023
Användarvisningsbild
martinsson
elbilist
Inlägg: 300
Blev medlem: 05 mar 2014 11:58
Ort: Göteborg

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av martinsson »

Donk skrev: 03 feb 2024 23:29

En fråga, är det bara jag som tycker den ljusa klädseln är superfin (finare än svarta?) och skulle välja den vid en beställning?
Personligen gillar jag inte tvåfärgade sätten som man får i baksätet om man väljer blåvitt. Den svarta inredningen tilltalade mig mera.
______________________________________
Hänger även på Zeekrclubsweden.com
Kör nu Zeekr 001, Privilege, Phantom Black
Model 3 LR 2021 (Såld)
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
Användarvisningsbild
infelicitas
Teslaägare
Inlägg: 222
Blev medlem: 10 jul 2018 18:15

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av infelicitas »

Donk skrev: 03 feb 2024 23:29
En fråga, är det bara jag som tycker den ljusa klädseln är superfin (finare än svarta?) och skulle välja den vid en beställning?
Båda var bra tyckte jag, men jag tycker lite mer om den ljusa. Tyckte om att det var just mörk fram & ljus bak. Tycker även om att det är mer detaljer som står ut med den ljusa. Jag har ju valt den vid beställning också.
dm4
Inlägg: 121
Blev medlem: 15 apr 2022 10:15

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av dm4 »

Lovade återkomma när jag fått budgetmattorna från Kina och de har nu landat. Passar bra, luktar inte och lätta att tvätta, lite bilder.
IMG_8615.jpeg
IMG_8612.jpeg
IMG_8611.jpeg
Zeekr 001 2023
kajan1972
elbilist
Inlägg: 9
Blev medlem: 23 jan 2024 08:44

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av kajan1972 »

Profilerna är riktigt buggiga. Har Android så då kan man inte använda telefonen som nycket ännu. Då är ansiktigenkänning den naturliga nästa alternativet. För min del funkar det ok, men när vi skulle skapa en profil för min fru finns inte alternativet ansiktigenkänning att tillgå. Tänkte att det hade något med privacy-inställningar att göra, men våra är identiska. Har ni fått till detta?

Jag skulle också vilja kunna akitvera kamerorna manuellet. Detta skall enligt manualen gå att göra under "Parking Application" på home page. Jag kan inte se att jag har någon sådan. Har ni det?

One pedal drive. Som jag fattar Zeekr så är autohold det val som skall användas för att inte ha "tomgångskörning" aktiv. Den känns lite mer som en handbroms som håller mot, vilket jag vill minnas att det var på Polestar 2. Dessutom tycks det som om den inte riktigt funkar när man skall backa utan då rullar bilen iväg när man släpper bromsen. (edit. läste i manualen OPD inte funkar i R) Har ni samma beteende? Den rullar doch inte frammåt, då krävs tryck på gasen.

Jag saknar redan sparksensorn till bagageluckan från min Polestar. :cry:

Körning och komfort är dock härlig. :D
Zeekr 001 2023
MG4 2023
Polestar 2 2021 Såld
BMW i3 2017 Såld
Användarvisningsbild
Vasaru
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 15 dec 2019 17:33
Ort: Växjö

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av Vasaru »

kajan1972 skrev: 04 feb 2024 18:10
Profilerna är riktigt buggiga. Har Android så då kan man inte använda telefonen som nycket ännu. Då är ansiktigenkänning den naturliga nästa alternativet. För min del funkar det ok, men när vi skulle skapa en profil för min fru finns inte alternativet ansiktigenkänning att tillgå. Tänkte att det hade något med privacy-inställningar att göra, men våra är identiska. Har ni fått till detta?

Jag skulle också vilja kunna akitvera kamerorna manuellet. Detta skall enligt manualen gå att göra under "Parking Application" på home page. Jag kan inte se att jag har någon sådan. Har ni det?
Har inte testat med flera profiler än, tänker att det får vänta tills det efterlängtade uppdateringen kommer.
När det gäller kameror finns det en knapp på "hemsidan" som är 360-vy som jag använder för att aktivera kameror. Sen finns det även ett val som är "Streama media" eller något liknande på snabbinställningssidan som aktiverar en kamera vy.
kajan1972 skrev: 04 feb 2024 18:10
One pedal drive. Som jag fattar Zeekr så är autohold det val som skall användas för att inte ha "tomgångskörning" aktiv. Den känns lite mer som en handbroms som håller mot, vilket jag vill minnas att det var på Polestar 2. Dessutom tycks det som om den inte riktigt funkar när man skall backa utan då rullar bilen iväg när man släpper bromsen. (edit. läste i manualen OPD inte funkar i R) Har ni samma beteende? Den rullar doch inte frammåt, då krävs tryck på gasen.

Jag saknar redan sparksensorn till bagageluckan från min Polestar. :cry:

Körning och komfort är dock härlig. :D
Samma beteende här och eftersom jag är van vid Teslas OPD tycker jag det är konstigt att det är olika beteende framåt och bakåt. Tycker att det kunde vara en inställning ifall där man själv kan välja beteende. Upplever också att autohold funktionen är ganska aggresiv och det blir ett litet hugg när den slås igång. På Teslan upplevde jag det så mjukt när man släppte gasen för att den skulle stanna.
Zeekr 001, Tech Grey, Privilege
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Inlägg: 1278
Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/per28997

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av slugger75 »

Finns det ”självparkering/automatparketing” på Zeekr 001?
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Användarvisningsbild
martinsson
elbilist
Inlägg: 300
Blev medlem: 05 mar 2014 11:58
Ort: Göteborg

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av martinsson »

dm4 skrev: 04 feb 2024 14:41
Lovade återkomma när jag fått budgetmattorna från Kina och de har nu landat. Passar bra, luktar inte och lätta att tvätta, lite bilder.
Dem ser ju kanon ut. Var det Ali Express eller?
______________________________________
Hänger även på Zeekrclubsweden.com
Kör nu Zeekr 001, Privilege, Phantom Black
Model 3 LR 2021 (Såld)
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
dm4
Inlägg: 121
Blev medlem: 15 apr 2022 10:15

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av dm4 »

martinsson skrev: 04 feb 2024 19:51
Dem ser ju kanon ut. Var det Ali Express eller?
Tog dem via Amazon men de verkar inte finnas för tillfället.

https://www.amazon.se/gp/product/B0CB5Z ... UTF8&psc=1
Zeekr 001 2023
Paddy
Inlägg: 20
Blev medlem: 10 jan 2024 22:34

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av Paddy »

Donk skrev: 03 feb 2024 23:29
Kollade på Zeekr igen idag på elbilsmässan. Första gången jag såg en med den ljusa/blå inredningen. Otroligt fin tycker jag, särskilt som jag inte är så förtjust i koppar/brons-inläggen i den mörka inredningen. Sen blev den (självklart) också mycket ljusare ffa i baksätet vilket jag gillar. Stort intresse för bilen/märket när jag var där, förutom Polestar 4 så kändes det som det var mest folk i Zeekr-montern.

Så otroligt synd att de släppt ut en ofärdig produkt och jag hoppas verkligen Zeekr får ordning på alla problem snabbt, jag tror jag skulle kunna lägga in en beställning i så fall. Just nu är det inte aktuellt. Pratade med en väldigt duktig och trevlig säljare som var helt medveten om alla problem och som inte försökte sopa dem under mattan. Han sa att detta hade absolut högsta prioritet och att det skulle komma omfattande uppdateringar rätt så snart, han ville dock inte ge någon tidsuppskattning alls. Men ska bli spännande att följa och jag håller tummarna att de lyckas!

En fråga, är det bara jag som tycker den ljusa klädseln är superfin (finare än svarta?) och skulle välja den vid en beställning?

Enligt säljaren var jag typ den första på hela dagen som sagt något positivt om den, de flesta hade gnällt och sagt att den skulle bli smutsig direkt. Jag har haft fyra bilar med ljust skinn och småbarn utan problem, just nu en MS med vita inredningen. Känns ju lite jobbigt avseende framtida andrahandsvärde om det bara är jag som gillar den…
Gillar du den blå-vita bäst är det den du ska välja. Du ska trivas i din bil. Valde själv mörk inredning men tycker att den blå-vita är läcker och känns exklusiv, även om jag har lite problem med mönstret på dekorpanelerna som ju skiljer sig åt mellan alternativen. Men som helhet är det snyggt och sticker ut. Kör hårt.
Paddy
Inlägg: 20
Blev medlem: 10 jan 2024 22:34

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av Paddy »

slugger75 skrev: 04 feb 2024 19:37
Finns det ”självparkering/automatparketing” på Zeekr 001?
När jag hämtade ut min så sa de att det fanns, hade inte rersearchat kring just detta innan, men passade på att fråga då jag kom på det när jag var där. Men jag hittar ingenstans där det kan aktiveras. Nån som vet? Jag tror inte det finns, men kanske dyker upp i nån uppdatering. Saknar det lite från Audin faktiskt. Mkt smidigt att alltid få perfekta fickparkeringar :)
Användarvisningsbild
Vasaru
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 15 dec 2019 17:33
Ort: Växjö

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av Vasaru »

Paddy skrev:
slugger75 skrev: 04 feb 2024 19:37
Finns det ”självparkering/automatparketing” på Zeekr 001?
När jag hämtade ut min så sa de att det fanns, hade inte rersearchat kring just detta innan, men passade på att fråga då jag kom på det när jag var där. Men jag hittar ingenstans där det kan aktiveras. Nån som vet? Jag tror inte det finns, men kanske dyker upp i nån uppdatering. Saknar det lite från Audin faktiskt. Mkt smidigt att alltid få perfekta fickparkeringar :)
AD-automatic parking nämns i manualen, men någon beskrivning finns inte. Jag har inte heller sett något i bilen om det. Kanske något som kommer i framtiden.
Zeekr 001, Tech Grey, Privilege
Användarvisningsbild
martinsson
elbilist
Inlägg: 300
Blev medlem: 05 mar 2014 11:58
Ort: Göteborg

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av martinsson »

Vasaru skrev: 04 feb 2024 21:09
Paddy skrev:
slugger75 skrev: 04 feb 2024 19:37
Finns det ”självparkering/automatparketing” på Zeekr 001?
När jag hämtade ut min så sa de att det fanns, hade inte rersearchat kring just detta innan, men passade på att fråga då jag kom på det när jag var där. Men jag hittar ingenstans där det kan aktiveras. Nån som vet? Jag tror inte det finns, men kanske dyker upp i nån uppdatering. Saknar det lite från Audin faktiskt. Mkt smidigt att alltid få perfekta fickparkeringar :)
AD-automatic parking nämns i manualen, men någon beskrivning finns inte. Jag har inte heller sett något i bilen om det. Kanske något som kommer i framtiden.
Det finns en manual på nätet och på sidan 170 kan du läsa om detta. Inte jättetydligt men ändå. Dykler det inte upp ett P när man är vid en tom parkering?
sid-170.png
______________________________________
Hänger även på Zeekrclubsweden.com
Kör nu Zeekr 001, Privilege, Phantom Black
Model 3 LR 2021 (Såld)
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
Användarvisningsbild
Donk
Teslaägare
Inlägg: 165
Blev medlem: 19 feb 2018 22:49

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av Donk »

Paddy skrev: 04 feb 2024 20:58
Donk skrev: 03 feb 2024 23:29
Kollade på Zeekr igen idag på elbilsmässan. Första gången jag såg en med den ljusa/blå inredningen. Otroligt fin tycker jag, särskilt som jag inte är så förtjust i koppar/brons-inläggen i den mörka inredningen. Sen blev den (självklart) också mycket ljusare ffa i baksätet vilket jag gillar. Stort intresse för bilen/märket när jag var där, förutom Polestar 4 så kändes det som det var mest folk i Zeekr-montern.

Så otroligt synd att de släppt ut en ofärdig produkt och jag hoppas verkligen Zeekr får ordning på alla problem snabbt, jag tror jag skulle kunna lägga in en beställning i så fall. Just nu är det inte aktuellt. Pratade med en väldigt duktig och trevlig säljare som var helt medveten om alla problem och som inte försökte sopa dem under mattan. Han sa att detta hade absolut högsta prioritet och att det skulle komma omfattande uppdateringar rätt så snart, han ville dock inte ge någon tidsuppskattning alls. Men ska bli spännande att följa och jag håller tummarna att de lyckas!

En fråga, är det bara jag som tycker den ljusa klädseln är superfin (finare än svarta?) och skulle välja den vid en beställning?

Enligt säljaren var jag typ den första på hela dagen som sagt något positivt om den, de flesta hade gnällt och sagt att den skulle bli smutsig direkt. Jag har haft fyra bilar med ljust skinn och småbarn utan problem, just nu en MS med vita inredningen. Känns ju lite jobbigt avseende framtida andrahandsvärde om det bara är jag som gillar den…
Gillar du den blå-vita bäst är det den du ska välja. Du ska trivas i din bil. Valde själv mörk inredning men tycker att den blå-vita är läcker och känns exklusiv, även om jag har lite problem med mönstret på dekorpanelerna som ju skiljer sig åt mellan alternativen. Men som helhet är det snyggt och sticker ut. Kör hårt.
Tack! Inte aktuellt med beställning nu, men när/om de fixar problemen så är det inte omöjligt det skulle kunna bli en ljusblå Privilige med ljusa interiören.

Skulle gärna också prova PS4an innan jag bestämmer mig. Blev mer intresserad efter att ha sett den live på mässan samt Elbilsmagasinets grundliga genomgång och intervju med produktchefen. Dock tycker jag eg den är snäppet för dyr med rätt utrustning, särskilt jämfört med Zeekern, och så dröjer det ju så himla lång tid till leverans. Så lär väl säkert dröja till sommaren innan de har bilar tillgängliga för provkörning.
KIA EV9 GT-Line-24
Fiat 500e Icon -23
Tesla Model S Long Range Plus -21 - SÅLD
Tesla MYP -22 - SÅLD
Tesla Model 3 LR AWD -19 - SÅLD
VW ID4 1st -21 - SÅLD
+ ett antal Leafar och trötta PlugIn-hybrider
Paddy
Inlägg: 20
Blev medlem: 10 jan 2024 22:34

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av Paddy »

martinsson skrev: 04 feb 2024 22:20
Vasaru skrev: 04 feb 2024 21:09
Paddy skrev:
slugger75 skrev: 04 feb 2024 19:37
Finns det ”självparkering/automatparketing” på Zeekr 001?
När jag hämtade ut min så sa de att det fanns, hade inte rersearchat kring just detta innan, men passade på att fråga då jag kom på det när jag var där. Men jag hittar ingenstans där det kan aktiveras. Nån som vet? Jag tror inte det finns, men kanske dyker upp i nån uppdatering. Saknar det lite från Audin faktiskt. Mkt smidigt att alltid få perfekta fickparkeringar :)
AD-automatic parking nämns i manualen, men någon beskrivning finns inte. Jag har inte heller sett något i bilen om det. Kanske något som kommer i framtiden.
Det finns en manual på nätet och på sidan 170 kan du läsa om detta. Inte jättetydligt men ändå. Dykler det inte upp ett P när man är vid en tom parkering?
Ska kolla det där med P vid tillfälle. Men texten från manualen handlar tror jag bara om parkeringsassistansen i form av kameror, sensorer och hjälplinjer. Inte parkeringshjälp där bilen kontrollerar rattutslag eller självparkering.
dm4
Inlägg: 121
Blev medlem: 15 apr 2022 10:15

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av dm4 »

dm4 skrev: 04 feb 2024 09:05
Paddy skrev: 03 feb 2024 22:40
Jag kanske är dum men har fortfarande inte fattat. Visst måste jag manuellt klicka på lås/lås upp i Zeekr-appen. Jag får ingen automatisk låsning/upplåsning med mobilen i fickan väl? Eller har jag missat nån inställning?
Jag har stängt av närhetsupplåsning så jag vet faktiskt inte om det fungerar med telefon, kan testa och återkomma. Som det är nu måste man vara i 'Fordon och OTA - Mina nycklar' och därifrån fjärrstyra.
Testade idag och det fungerar inte med närhetsupplåsning och BT nyckeltelefon.
Zeekr 001 2023
Paddy
Inlägg: 20
Blev medlem: 10 jan 2024 22:34

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av Paddy »

dm4 skrev: 05 feb 2024 11:04
dm4 skrev: 04 feb 2024 09:05
Paddy skrev: 03 feb 2024 22:40
Jag kanske är dum men har fortfarande inte fattat. Visst måste jag manuellt klicka på lås/lås upp i Zeekr-appen. Jag får ingen automatisk låsning/upplåsning med mobilen i fickan väl? Eller har jag missat nån inställning?
Jag har stängt av närhetsupplåsning så jag vet faktiskt inte om det fungerar med telefon, kan testa och återkomma. Som det är nu måste man vara i 'Fordon och OTA - Mina nycklar' och därifrån fjärrstyra.
Testade idag och det fungerar inte med närhetsupplåsning och BT nyckeltelefon.
Tack. Trodde ett tag det var jag som fattat fel.
Skriv svar