Tesla model S P85DL

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Re: Tesla model S P85DL

Inlägg av hybris »

Jag har märkt att bilen drar mer. Dvs när man kör den hårt så är det uppenbart att den är klart snabbare men även att den då drar mer energi. Vid vanlig pendling mörker jag ingen ökad energiförbrukning men som sagt vid aggressiv acceleration etc drar den helt klart betydligt mer. Tycker även den verkar mer uthållig innan de gula linjerna dyker upp. Men har inte fakta mer av min könsla juat nu, inga vetenskapliga tester.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

hybris skrev:
Jag har märkt att bilen drar mer. Dvs när man kör den hårt så är det uppenbart att den är klart snabbare men även att den då drar mer energi. Vid vanlig pendling mörker jag ingen ökad energiförbrukning men som sagt vid aggressiv acceleration etc drar den helt klart betydligt mer. Tycker även den verkar mer uthållig innan de gula linjerna dyker upp. Men har inte fakta mer av min könsla juat nu, inga vetenskapliga tester.
det vore märkligt om den inte drog mer, nånstans måste nästan kraften komma ifrån och det lär inte vara från tomma intet.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
MartinP
Teslaägare

Inlägg av MartinP »

Nu är den första norsk reggade Teslan P85D uppgraderad - fick nämligen Ludicrous mode på min idag. Vinterdäck och vått väglag gör att jag väntar med att utala mig om prestanda - men klart bättre än den Honda Civic diesel jag hade som lånebil :)
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Kul! Berätta gärna hur du upplever den. Jag upplver den som klart snabbare i de flesta lägen.

Skall bli kul med sommardäcken på och prova lite.

Verkar som jag var väldigt tidigt då så få fått uppgraderat. Men nu i Mars får väl de flesta uppgraderat?
Användarvisningsbild
Mikke996
Teslaägare

Inlägg av Mikke996 »

Fick tid nån gång i Maj... :roll:
Användarvisningsbild
Granathen
Teslaägare

Inlägg av Granathen »

Fick min uppgraderad den 8/3 märkbart rappare men jag har vinterdäck 19 tum på och det är ju inte optimalt för att testa prestanda. Vid första riktiga pådrag så spann den på torr asfalt vid acceleration från ca 50 km/h det har inte hänt förut.

Sent from my iPad using Tapatalk
P85DL Grå
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Har du Nordiska dubbfria är det svårt att teata. De är ju väldigt mjuka vid dessa temperaturer
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

hybris skrev:
Har du Nordiska dubbfria är det svårt att teata. De är ju väldigt mjuka vid dessa temperaturer
Verkar gå bra med dubbfria R2 också även om lampan blinkar...
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... vem-vinner
L är snabb :)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Perry
Teslaägare

Inlägg av Perry »

Hepp, jag lämnade in bilen idag för att få uppgraderingen, men tydligen visade det sig sen att säkringarna som de skulle sätta in var defekta. Osäkert exakt hur lång tid det tar att få in nya.

Jag antar att jag åtminstone fick rasta bilen lite.
Användarvisningsbild
mjwahl
Teslaägare

Inlägg av mjwahl »

Har kört med ludicrous ett par veckor nu. Bilen känns märkbart rappare i hela fartregistret och precis som Hybris påpekat kan man få den att dra mer än tidigare om foten är tung. Har fortfarande vinterdäck - odubbade nokian - och då slirar bakhjulen loss på torr asfalt innan antisladd styr upp verksamheten igen.

Sammanfattningsvis - Jag tycker uppgraderingen är helt klart värd priset på 57000 kr.
Kia EV9

Tidigare Teslor:
Tesla model S P85 Lud - 15
Tesla. model X P90 Lud - 17
Tesla model Y LR- 21
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Enig! Kul med fler uppgraderade!
Användarvisningsbild
MartinP
Teslaägare

Inlägg av MartinP »

Tycker min har blivit rappare vid omkörningar men det som överraskar mig är att den nu drar under 200 W/km på min vanliga Oslo-Åmål sträcka med vinterdäck och snitt +5 grader (med Ludicrous på). Det var inte lätt att få till tidigare i Insane mode.
Användarvisningsbild
Perry
Teslaägare

Inlägg av Perry »

Gud vad ledsen jag blir. Jag har nu fått en ny tid i slutet av maj där jag förhoppningsvis kan få uppgraderingen installerad. Blir det något fel den gången också så kommer jag bli rent deprimerad.
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare

Inlägg av thebishop »

Aj då, verkligen segt. Hoppas det går bättre nästa sväng - verkar vara rätt pressat på SC tyvärr, hoppas verkligen de klarar av att skala upp den delen av verksamheten i samma takt som tillverkningen, annars kan det bli lite VW över det hela när X och 3 skeppar.

Själv fick jag nyligen min uppgraderad, men kommer inte kunna testa förrän i början av April - ser verkligen fram mot det - verkar ju som folk överlag är hyfsat nöjda (och hoppas bara det inte är bekräftelse för att man lagt ut en bra slant till på pärlan).
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Användarvisningsbild
Helge
Teslaägare

Inlägg av Helge »

Hej alla P85D ägare, hur många är det som uppgraderat till "L". Jag har bokad tid om några veckor till min Pärla. Nyfiken på hur många som verkligen gjort det ännu? Mvh Helge
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Alla utom en? ;-)
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare

Inlägg av thebishop »

Kan bara säga att den levererar fint efter uppgraderingen i 40-100, nu saknas bara sommarsulor. Klart nöjd med L.
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Användarvisningsbild
Helge
Teslaägare

Inlägg av Helge »

Hej där, nästa vecka så skall jag in till SC i Mölndal för uppdatering till ludicrouse. Jag frågade hur många som har gjort uppdateringen och i Mölndal SC så är det ännu bara 2 + 2 till denna veckan. Med mig så blir det alltså 5st, således inte så många. Fick även info om att ett antal som tidigare anmält sitt intresse har ångrat sig. Den tidigare röstningen här indikerade på ca 39%, således är det kanske mycket färre som gör detta. mvh H.EL.GE
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

Helge skrev:
Hej där, nästa vecka så skall jag in till SC i Mölndal för uppdatering till ludicrouse. Jag frågade hur många som har gjort uppdateringen och i Mölndal SC så är det ännu bara 2 + 2 till denna veckan. Med mig så blir det alltså 5st, således inte så många. Fick även info om att ett antal som tidigare anmält sitt intresse har ångrat sig. Den tidigare röstningen här indikerade på ca 39%, således är det kanske mycket färre som gör detta. mvh H.EL.GE
Jag ångrade mig när det stod klart att uppgraderingen knappt ger halva prestandan av äkta Ludicrous.
Användarvisningsbild
Logge
Teslaägare

Inlägg av Logge »

Fick min uppgraderad igår, var nr 4 i Mölndal.
Har inte fått på sommardäcken än men märker en klar skillnad även med vinterdäcken på :-)
Användarvisningsbild
elmotor_mattias
Teslaägare

Inlägg av elmotor_mattias »

Har beställt L-uppgradering från Kastrup men de kan ännu ej i nuläget göra den :( . De är nämligen ej auktoriserade att utföra arbetet, men ska bli det inom kort, detta har de dock sagt sedan L-mode lanserades så jag vet ej om det blir så med säkerhet :|
Kommer ej att åka över 60 mil(Mölndal) för att utföra det.
Model S LR 2023
Model S P85D 2015
Användarvisningsbild
Helge
Teslaägare

Inlägg av Helge »

dstr skrev:
Helge skrev:
Jag ångrade mig när det stod klart att uppgraderingen knappt ger halva prestandan av äkta Ludicrous.
Var har du fakta/information om detta påstående?
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare

Inlägg av Niclas »

Teslas egna uppgifter
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Användarvisningsbild
Senox
Teslaägare

Inlägg av Senox »

Jag var bil nr två som gjordes av SC i GTB. Klart märkbar skillnad hela tiden men om man väljer "Max power" så att batteriet när rätt arbetstemp då blir det ännu större skillnad. Har ej upplevt den delen tillfullo ännu då mina vinterdäck tappar fäst till och från med detta läge, och så var det inte innan. "Max power" -läget kommer jag bara använda när jag ska skjutsa mina bekanta som är vana med prestandabilar för att bjuda till lite extra, vilket är roligt. Skillnaden utan det läge gör att jag upplever bilen som bra mycket piggare och körgladare ön tidigare, inte minst i lite högre hastigheter. Om det är värt pengarna eller inte är ju en högst personlig fråga. 50.000 kr kan man ju köpa en begagnad bil för men samtidigt så kan 50.000 kr vara lite pengar att få ut ännu mer glädje ifrån en över miljonen bil.
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare

Inlägg av thebishop »

Niclas skrev:
Teslas egna uppgifter
Det stämmer inte på riktigt. Kolla på tråden https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... ing.61570/ för detaljer. De är i princip identiska.
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Skriv svar