jag valde april som var den första valbara månaden som var tillgänglig.hybris skrev:Verkar skumt... Varför skulle de flytta tillbaka? Vad var månaden du valde när du lade order ?
Leveransdatum
Moderator: Redaktion
Re: Leveransdatum
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor
Många leveranser idag vid Infra city, var där och hämtade min bil från service. Ngn som hämtat? Såg en en vit och en svart till leverans. Demobilen i hallen var också borta (såld).
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Aha det är därför inte min bil blivit klar idag. Lämnade också in den på Service i morse. Fick en sunkig Merca som lånebil.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Jag hämtade mig svarta igår, och då var det många bilar inne för leverans. November blir kanske en bra månad leveransmässigt?
Sån glädje nu ett dygn in på Teslaägandet!! Hittar anledningar hela tiden till att jag "måste" ta bilen för ett ärende.
Allt funkade bra med hämtning av bil förutom att poleringen var riktigt dålig. Inte kul att mötas av en ny bil med små "hår" på många ställen. Enligt tesla beroende på att de inte fått igång egna tvätten ännu och får "tvätta på stan" med dåligt resultat.
Löste sig bra genom att jag får göra en upp-polering på lokal firma och fakturera Tesla. Snyggt och pragmatiskt löst av Tesla alltså.
Sån glädje nu ett dygn in på Teslaägandet!! Hittar anledningar hela tiden till att jag "måste" ta bilen för ett ärende.

Allt funkade bra med hämtning av bil förutom att poleringen var riktigt dålig. Inte kul att mötas av en ny bil med små "hår" på många ställen. Enligt tesla beroende på att de inte fått igång egna tvätten ännu och får "tvätta på stan" med dåligt resultat.
Löste sig bra genom att jag får göra en upp-polering på lokal firma och fakturera Tesla. Snyggt och pragmatiskt löst av Tesla alltså.
Model S LR 2023 med FSD
Tidigare: Model S 85 2014, Model S 85D 2018 | Order: Cybertruck Tri-Motor
Tidigare: Model S 85 2014, Model S 85D 2018 | Order: Cybertruck Tri-Motor
Re: Sv: Leveransdatum
Var det panorama och grå 21"are på den vita?Niclas skrev:Många leveranser idag vid Infra city, var där och hämtade min bil från service. Ngn som hämtat? Såg en en vit och en svart till leverans. Demobilen i hallen var också borta (såld).
Nej, demobilen i Täby är vit med grå 21", men den som stod i Infra City var solid vit, utan pano och 19" std-fälgar.
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Den i Täby var Pearl white P85+ med det mesta i utrustning. Inte extended nappa.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
- kanylbullen
- Teslaägare
Den är till salu, har gått 400 mil som lånebil.Niclas skrev:Nej, demobilen i Täby är vit med grå 21", men den som stod i Infra City var solid vit, utan pano och 19" std-fälgar.
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Vilken av dem?
Är du säljare?
Är du säljare?
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Trodde den var såld?
- kanylbullen
- Teslaägare
Den vita med 19" utan pano. En kompis till mig blev erbjuden att köpa den av Tesla igår.
- lator
- Teslaägare
S85 eller? Vet någon vad den är utrustad med i övrigt? Har det nämnts något pris? Jag är så sugen även om jag inte har råd ännu...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Jag har en väldigt fin P85+. Röd med all utrustning. 

- lator
- Teslaägare
Till salu i Mars någon gång antar jag? Och priset blir det lägsta i Teslas historia antar jag? Bara att sätta igång och spara då.
Kom på en sak. Vad jag vet så har det inte sålts någon begagnad Model S ännu i Sverige. Kanske man kan bli först... (Norska bilar har försvunnit från Blocket men har knappast blivit sålda här...)
Kom på en sak. Vad jag vet så har det inte sålts någon begagnad Model S ännu i Sverige. Kanske man kan bli först... (Norska bilar har försvunnit från Blocket men har knappast blivit sålda här...)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

- kanylbullen
- Teslaägare
Ja S85 med skinn, teknikpaket och dubbelladdare och inte så mycket mer.lator skrev:S85 eller? Vet någon vad den är utrustad med i övrigt? Har det nämnts något pris? Jag är så sugen även om jag inte har råd ännu...
Du får kontakta Tesla om du är intresserad av ett pris men av vad jag har sett hittils använder dom ungefär samma beräkning av begagnatvärdet som jag läst att dom gör i USA dvs någonting i stil med -50kr per mil och -1% per månad från nypriset.
Intressant, enligt den värde minsknings skulle man kunna få en 2,5 år och 5000 mil gammal Tesla för samma pris som en ny Nissan Leaf mmm. Gissa vad jag väljer.
Tror skillnaden är tillgång och efterfrågan. Många vill nog ha en Tesla men kanske inte vill ta sig råd med en ny bil. Det kryllar inte av begagnade bilar i Sverige direkt.
.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Nej första leveranserna var from November om jag minns rätt...
Det problemet kan jag garantera att det löser sig med tiden.Svenssons skrev:Problemet är dock att det inte finns någon Model S som är 2,5 år i Europa...LarsL skrev:Intressant, enligt den värde minsknings skulle man kunna få en 2,5 år och 5000 mil gammal Tesla för samma pris som en ny Nissan Leaf mmm. Gissa vad jag väljer.
Annars är det ju ingen konstig värdeminskning för en ny bil. Det som kan bli spännande är värdet efter 8år, då måste Tesla gå ut med priset för ett batteri i alla fall.
- kanylbullen
- Teslaägare
Jo men denna formel gäller demobilar eller andra som kan anses vara nästan nya. Tänk BMW Premium Selection. I USA är den alltså standard hos Tesla, jag bara antar att den eller en snarlik gäller även här.LarsL skrev:Intressant, enligt den värde minsknings skulle man kunna få en 2,5 år och 5000 mil gammal Tesla för samma pris som en ny Nissan Leaf mmm. Gissa vad jag väljer.
Fick VIN för min P85D idag: 5YJSA7H27EFP*****. Uppskattad leveranstid är fortfarande "Slutet av februari, 2015".
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Samma härcjk skrev:Fick VIN för min P85D idag: 5YJSA7H27EFP*****. Uppskattad leveranstid är fortfarande "Slutet av februari, 2015".

Ingen VIN men vill inte ha bilen i Februari. Slutet på Mars blir bra så slipper jag vinterdäck...
Halva nöjet är att vänta..... Plågsamt, men också kul!Segelflygaren skrev:Samma härcjk skrev:Fick VIN för min P85D idag: 5YJSA7H27EFP*****. Uppskattad leveranstid är fortfarande "Slutet av februari, 2015".
Få rabatt på din Tesla: http://---
S85, Vit, Pano, Tech, Luftfjädring, Carbon, - beställd maj 2014 - leverans september 2014. 4,300mil
S85, Vit, Pano, Tech, Luftfjädring, Carbon, - beställd maj 2014 - leverans september 2014. 4,300mil