Aktien TSLA
Moderator: Redaktion
Re: Aktien TSLA
Morgan Stanley Tesla (TSLA) bull Adam Jonas issued an investor note late Tuesday in which he cut his Tesla 2024 earnings projections by 25%, saying that the EV giant could "potentially" lose money this year.
Tesla stock fell Wednesday, undercutting 2024 lows.
The Morgan Stanley analyst cut his Tesla price target to 320, down from 345, Tuesday but maintained an overweight rating on the shares. Jonas also whittled down his Tesla 2024 EPS projections to $1.51, his previous view was $2.04 per share, with auto gross profit margins, excluding regulatory credits, sinking to 11.4% as the analyst foresees continued demand issues for EVs.
"EV demand continues to decelerate despite continued price cuts. Fleets are dumping EVs and strong hybrid momentum is competing for the marginal EV buyer," Jonas wrote Tuesday. "If there was ever a time for Tesla to potentially post a GAAP EBIT loss in the auto business, it may be this year."
The bulk of Jonas' 320 valuation of Tesla stock includes $68 per share for the core auto business, $61 per share for Tesla mobility, $39 per share for Tesla as a third party supplier and $38 per share for Tesla's energy business. Jonas values Tesla's "network services," which include full self driving and charging infrastructure, at $108 per share.
Robotaxi $61 lol, Sälja FSD till andra: $39, FSD-subs/sales: $108. Det är mycket som hänger på FSD
Under tiden rullar Waymo ut förarlöst i stad #4 (Phoenix, SF+SV, LA, Austin) idag...
Det är en del fallhöjd... Vid runt $100 skulle jag kanske köpa i spekulativt syfte.
Tesla stock fell Wednesday, undercutting 2024 lows.
The Morgan Stanley analyst cut his Tesla price target to 320, down from 345, Tuesday but maintained an overweight rating on the shares. Jonas also whittled down his Tesla 2024 EPS projections to $1.51, his previous view was $2.04 per share, with auto gross profit margins, excluding regulatory credits, sinking to 11.4% as the analyst foresees continued demand issues for EVs.
"EV demand continues to decelerate despite continued price cuts. Fleets are dumping EVs and strong hybrid momentum is competing for the marginal EV buyer," Jonas wrote Tuesday. "If there was ever a time for Tesla to potentially post a GAAP EBIT loss in the auto business, it may be this year."
The bulk of Jonas' 320 valuation of Tesla stock includes $68 per share for the core auto business, $61 per share for Tesla mobility, $39 per share for Tesla as a third party supplier and $38 per share for Tesla's energy business. Jonas values Tesla's "network services," which include full self driving and charging infrastructure, at $108 per share.
Robotaxi $61 lol, Sälja FSD till andra: $39, FSD-subs/sales: $108. Det är mycket som hänger på FSD
Under tiden rullar Waymo ut förarlöst i stad #4 (Phoenix, SF+SV, LA, Austin) idag...
Det är en del fallhöjd... Vid runt $100 skulle jag kanske köpa i spekulativt syfte.
Re: Aktien TSLA
PE för 2024 på ca 120 om estimatet från en riktig TSLA-bull stämmer alltså... Stabiiiiilt...
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 2433
- Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Re: Aktien TSLA
Som sagt håller med om att det kan gå ännu mer söderut i närtid (PE är hög på ca 40 (5-20 brukade aktiestiensen prata om som bra nivå)) men på några års sikt så tror jag på bolaget (vi kommer behöva gå över till eldrift för transportsektorn då världens olje och gastillgångar mfl är ändliga och ligger kring peak utvinning) sedan har vi detta med klimatförändringar, lokala utsläpp mm.Xanthopteryx skrev: ↑05 mar 2024 17:33Beklagar sorgen.NiklasTesla skrev: ↑05 mar 2024 12:21Själv köpte jag lite mer TSLA precis. Kursen kan nog gå lite söderut till men jag ser en vändning inom senast ett par år.spacecoin skrev: ↑05 mar 2024 12:05Inte om man får tro Troy Teslike. Q1 verkar bli långt sämre än Q4 om man får tro honom.
"Over the last 3 years, Tesla sales in Q1 have been higher than the preceding Q4. That's not g!oing to be the case in this quarter.
Instead, Q1 2024 will be much less than 484K in Q4 2023 or 466K in Q2 2023. It's not great."
Teslas vändning av bilförsäljningen är avhängt fortsatta bidrag i USA och nya bidrag på andra stora marknader (Kina, EU) och en vändning av den globala ekonomin. Givet att det står och väger i USA, är recession i större delen av EU och verkar gå åt helvete i Kina, så skulle jag personligen vänta ett kvartal och se.
MVH
Vore jag dig skulle jag sälja igen. Det kommer inte gå uppåt (självklart volatiliten som vi sett men ingen stadig långvarig uppgång) utan snarare nedåt. Tesla är så löjligt övervärderat så det finns inte.
Tesla är ett av dom bolagen som kommit längst med elektrifiering/elfordon mm så har svårt att se att dom kommer ha lägre omsättning om 10år än idag.
Kommer göra fler småköp när kursen går lägre i närtid.
köpt och sålt aktien i omgångar sedan 2016 (gjort rätt många tusen redan då jag sålt vid rätt tillfälle så inget att beklaga än). TSLA är bara ett av flera hundra bolag jag har min portfölj.
Om några år har vi facit på om jag gjorde rätt att köpa in mig igen igår.
MVH
Senast redigerad av NiklasTesla, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Aktien TSLA
PE är inte 40. Den är 40.9 baserat på 2023 års EPS (4.30) och dagens kurs (176).NiklasTesla skrev: ↑07 mar 2024 09:43Som sagt håller med om att det kan gå ännu mer söderut i närtid (PE är hög på 40 (5-20 brukade aktiestiensen prata om som bra nivå)) men på några års sikt så tror jag på bolaget (vi kommer behöva gå över till eldrift för transportsektorn då världens olje och gastillgångar mfl är ändliga och ligger kring peak utvinning) sedan har vi detta med klimatförändringar, lokala utsläpp mm.
Dagens kurs beräknat på EPS-konsensus för 2024 ger ett PE på över 120. Inte ens 2025 bedömer analytikerkåren att Tesla kommer att överträffa 2023 år resultat.
https://finance.yahoo.com/quote/TSLA/analysis/
Värt att tänka på är att analytikerna hoppas mycket på FSD. Om man är skeptisk till Robotaxi och FSD är TSLA värd ungefär $100 per aktie enligt analytikerna. Det räcker alltså inte med att öka bilförsäljningen med i genomsnitt 15% per år över fem år för att motivera dagens värdering.
Om Tesla ökar vinsten med 15% i genomsnitt varje år från 2025 och framåt kommer P/E att ligga på 20 år 2030 till dagens kurs.
Varför 15%? Det är det analytikerna tror. Om man tittar i backspegeln har tillväxten varit 70% per år i snitt mellan 2019-2023.
- Mnil69
- Teslaägare
- Inlägg: 9
- Blev medlem: 18 jul 2023 20:55
- Referralkod: ts.la/viggo53589
Re: Aktien TSLA
Då undrar jag lite försiktigt hur kommer du fram till PE 120 baserat på konsensus ? Baserat på datan i din länk är konsensus EPS 3,05 för 2024 och uträknat på dagens kurs har jag svårt att se hur PE skulle kunna bli 120. 60 möjligtvis, men det är ju rätt långt ifrån 120. Väsentligt längre än 40 från 40,9 som verkade vara värt att anmärka på.spacecoin skrev: ↑07 mar 2024 11:13PE är inte 40. Den är 40.9 baserat på 2023 års EPS (4.30) och dagens kurs (176).NiklasTesla skrev: ↑07 mar 2024 09:43Som sagt håller med om att det kan gå ännu mer söderut i närtid (PE är hög på 40 (5-20 brukade aktiestiensen prata om som bra nivå)) men på några års sikt så tror jag på bolaget (vi kommer behöva gå över till eldrift för transportsektorn då världens olje och gastillgångar mfl är ändliga och ligger kring peak utvinning) sedan har vi detta med klimatförändringar, lokala utsläpp mm.
Dagens kurs beräknat på EPS-konsensus för 2024 ger ett PE på över 120. Inte ens 2025 bedömer analytikerkåren att Tesla kommer att överträffa 2023 år resultat.
https://finance.yahoo.com/quote/TSLA/analysis/
Värt att tänka på är att analytikerna hoppas mycket på FSD. Om man är skeptisk till Robotaxi och FSD är TSLA värd ungefär $100 per aktie enligt analytikerna. Det räcker alltså inte med att öka bilförsäljningen med i genomsnitt 15% per år över fem år för att motivera dagens värdering.
Om Tesla ökar vinsten med 15% i genomsnitt varje år från 2025 och framåt kommer P/E att ligga på 20 år 2030 till dagens kurs.
Varför 15%? Det är det analytikerna tror. Om man tittar i backspegeln har tillväxten varit 70% per år i snitt mellan 2019-2023.
Sen kan man också verkligen ifrågasätta analytikerkårens förmåga att korrekt förutspå Teslas utveckling för 2024 och framåt. Hittills har de inte varit speciellt framgångsrika i det avseendet och man kan nog förvänta sig både en bättre eller sämre utveckling. Jag skulle bli förvånad om EPS hamnar inom +-10% av konsensus.
Re: Aktien TSLA
Ja det blev ju fel där....
Tack för att du kollar!
Nu tror ju jag att 3.05 är högt iofs för 2024 och PE 120 var baserat på mitt EPS-estimat , men hela poängen är att aktien fortsatt är dyr om man inte tror på FSD.
PE 30 till dagens kurs 2030 om man växer med 15% per år, vilket inte är helt trivialt för en tillverkningsindustri. Men det klarar säkert Tesla i snitt om de lanserar ett par bilmodeller som känns ny och läcker de kommande 3-4 åren. M2 väcker nog inga större ha-begär hos folk om de fortsätter i Teslastil och bara göra allt billigare. Jag tror det är en kass strategi att tävla med kineser i billiga bilar.
Tack för att du kollar!
Nu tror ju jag att 3.05 är högt iofs för 2024 och PE 120 var baserat på mitt EPS-estimat , men hela poängen är att aktien fortsatt är dyr om man inte tror på FSD.
PE 30 till dagens kurs 2030 om man växer med 15% per år, vilket inte är helt trivialt för en tillverkningsindustri. Men det klarar säkert Tesla i snitt om de lanserar ett par bilmodeller som känns ny och läcker de kommande 3-4 åren. M2 väcker nog inga större ha-begär hos folk om de fortsätter i Teslastil och bara göra allt billigare. Jag tror det är en kass strategi att tävla med kineser i billiga bilar.
- Mnil69
- Teslaägare
- Inlägg: 9
- Blev medlem: 18 jul 2023 20:55
- Referralkod: ts.la/viggo53589
Re: Aktien TSLA
Tack för trevligt svar, uppskattas! Det händer att man räknar fel ibland.spacecoin skrev: ↑07 mar 2024 19:36Ja det blev ju fel där....
Tack för att du kollar!
Nu tror ju jag att 3.05 är högt iofs för 2024 och PE 120 var baserat på mitt EPS-estimat , men hela poängen är att aktien fortsatt är dyr om man inte tror på FSD.
PE 30 till dagens kurs 2030 om man växer med 15% per år, vilket inte är helt trivialt för en tillverkningsindustri. Men det klarar säkert Tesla i snitt om de lanserar ett par bilmodeller som känns ny och läcker de kommande 3-4 åren. M2 väcker nog inga större ha-begär hos folk om de fortsätter i Teslastil och bara göra allt billigare. Jag tror det är en kass strategi att tävla med kineser i billiga bilar.
Men då måste jag fråga hur du kommer fram till PE 30 baserat på dagens kurs och 15% tillväxt fram till 2030? Ärlig fråga, jag fattar verkligen inte, men tycker det är en intressant analys och vill gärna förstå.
Re: Aktien TSLA
Tack själv!Mnil69 skrev: ↑07 mar 2024 19:57Tack för trevligt svar, uppskattas! Det händer att man räknar fel ibland.spacecoin skrev: ↑07 mar 2024 19:36Ja det blev ju fel där....
Tack för att du kollar!
Nu tror ju jag att 3.05 är högt iofs för 2024 och PE 120 var baserat på mitt EPS-estimat , men hela poängen är att aktien fortsatt är dyr om man inte tror på FSD.
PE 30 till dagens kurs 2030 om man växer med 15% per år, vilket inte är helt trivialt för en tillverkningsindustri. Men det klarar säkert Tesla i snitt om de lanserar ett par bilmodeller som känns ny och läcker de kommande 3-4 åren. M2 väcker nog inga större ha-begär hos folk om de fortsätter i Teslastil och bara göra allt billigare. Jag tror det är en kass strategi att tävla med kineser i billiga bilar.
Men då måste jag fråga hur du kommer fram till PE 30 baserat på dagens kurs och 15% tillväxt fram till 2030? Ärlig fråga, jag fattar verkligen inte, men tycker det är en intressant analys och vill gärna förstå.
Lite överslagsräkning: 30 är hälften av dagens 60 P/E och 1.15^5 är ~2. Så EPS 2030 blir isf 6-7 dollar med en årlig EPS-ökning på 15%. Ska Tesla ned till P/E 20 på en kurs på 200 så krävs en EPS på 10 dollar. För att nå dit behövs runt 30% EPS-ökning per år.
Hoppas det blev rätt, annars får jag nog gå i säng tidigt och börja om i morgon
- Mnil69
- Teslaägare
- Inlägg: 9
- Blev medlem: 18 jul 2023 20:55
- Referralkod: ts.la/viggo53589
-
- Inlägg: 81
- Blev medlem: 12 maj 2016 09:51
Re: Aktien TSLA
Ni som tycker att TSLA är övervärderad och framhärdar detta gång efter gång, lever ni som ni lär?
Om inte, varför?
Put one's money where one's mouth is…
Om inte, varför?
Put one's money where one's mouth is…
Re: Aktien TSLA
Finns inga enkla sätt att vara ”kort” på lite längre sikt i från Sverige så vitt jag vet. Berätta gärna hur om det inte stämmer.models4karl skrev: ↑08 mar 2024 15:26Ni som tycker att TSLA är övervärderad och framhärdar detta gång efter gång, lever ni som ni lär?
Om inte, varför?
Put one's money where one's mouth is…
Sedan så tycker jag inte om att korta och har aldrig gjort det. Har en avkastning på 80% över tre år för övrigt.
- Mnil69
- Teslaägare
- Inlägg: 9
- Blev medlem: 18 jul 2023 20:55
- Referralkod: ts.la/viggo53589
Re: Aktien TSLA
Nu tillhör jag inte falangen som tycker att TSLA är så fruktansvärt övervärderad, utan jag är lång i aktien, men jag kan förstå att man inte handlar på att aktien ska gå ner, annat än att sälja sin långa position. Det finns nämligen ett väldigt dåligt utbud av produkter för att ta en kort position i TSLA.
Jag undersökte för ett par år sedan möjligheten att köpa och sälja optioner i TSLA eftersom jag ville 1) köpa LEAPS (optioner med lång löptid) och 2) försöka kapitalisera på och tjäna passiv inkomst mot min långa position genom att ställa ut optioner deep out of the money. Men min slutsats var att det inte är möjligt (eller väldigt svårt) för icke-institutionella investerare som inte bor i USA att få handla på den marknaden. Då återstår endast de bull- och bearcertifikat som handlas över exvis Avanza. Men min erfarenhet är att man ska passa sig för dem, då de kräver extremt god timing och tur för att ge en bra avkastning. De förlorar snabbt i värde då de är hårt belånade, och min känsla är att värdet på dem kan manipuleras friskt av diverse marknadsaktörer (exvis de som ställer ut dem) som tjänar på att de tappar delar eller hela sitt värde. Summa summarum är möjligheterna att gå kort väldigt begränsade och olämpliga för ändamålet.
PS Om någon trots allt vet hur vi som svenskar kan handla i och ställa ut rena optioner på TSLA så får man hemskt gärna höra av sig då jag fortsatt tycker det vore en intressant sak att testa, och potentiellt sett relativt lukrativ.
Good luck to all!
Edit: Spacecoin hann före!
Jag undersökte för ett par år sedan möjligheten att köpa och sälja optioner i TSLA eftersom jag ville 1) köpa LEAPS (optioner med lång löptid) och 2) försöka kapitalisera på och tjäna passiv inkomst mot min långa position genom att ställa ut optioner deep out of the money. Men min slutsats var att det inte är möjligt (eller väldigt svårt) för icke-institutionella investerare som inte bor i USA att få handla på den marknaden. Då återstår endast de bull- och bearcertifikat som handlas över exvis Avanza. Men min erfarenhet är att man ska passa sig för dem, då de kräver extremt god timing och tur för att ge en bra avkastning. De förlorar snabbt i värde då de är hårt belånade, och min känsla är att värdet på dem kan manipuleras friskt av diverse marknadsaktörer (exvis de som ställer ut dem) som tjänar på att de tappar delar eller hela sitt värde. Summa summarum är möjligheterna att gå kort väldigt begränsade och olämpliga för ändamålet.
PS Om någon trots allt vet hur vi som svenskar kan handla i och ställa ut rena optioner på TSLA så får man hemskt gärna höra av sig då jag fortsatt tycker det vore en intressant sak att testa, och potentiellt sett relativt lukrativ.
Good luck to all!
Edit: Spacecoin hann före!
Re: Aktien TSLA
Om jag ska argumentera för att köpa TSLA så är det väl att elbilsmarknaden växer och att Tesla kanske kan fortsätta växa energy-storage-affären i hög takt. Kan man räkna hem de två delarna så har jag inget problem med att gå in.Mnil69 skrev: ↑08 mar 2024 17:24Nu tillhör jag inte falangen som tycker att TSLA är så fruktansvärt övervärderad, utan jag är lång i aktien, men jag kan förstå att man inte handlar på att aktien ska gå ner, annat än att sälja sin långa position. Det finns nämligen ett väldigt dåligt utbud av produkter för att ta en kort position i TSLA.
Jag tror att det blir tufft 2024, och värre än analytikerna tror, så att köpa till sommaren kanske skulle funka om man tycker att värderingen är OK på dessa nivåer.
Ladd-nätverket tror jag kan bli lönsamt någon dag, men idag är det nog inte så eftersom Tesla inte redovisar det separat, och jag tror inte på några stora marginaler där även på sikt.
Det som talar emot är det smala modellutbudet, konkurrensen, och slutet på subventionerna i USA. Jag tycker även Elon har spelat ut sin roll ärligt talat, annat än att prata upp kursen.
När del gäller AI, dvs Dojo, FSD och Optimus så vet nog de flesta här vad jag tycker om de satsningarna och hur de marknadsförs.
Trevlig helg på er!
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7416
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Aktien TSLA
Jag minns inte när men Elon uttalade sig nån gång när de började ta betalt att de inte skulle tjäna pengar på Supercharger nätverket utan sätta priser så de skulle gå break-even. (Inkl kostnader för utbyggnad.)
De har inte nämnvärt ökat påslaget för laddning för Teslaägare sedan dess. Däremot tar de mer betalt från övriga elbilister. Därmed kan vi anta att ev vinst från Supercharger laddarna kommer från övriga elbilister.
Re: Aktien TSLA
Tesla har väl sagt att de har ca 10% marginal på SuC, eller minns jag fel? Jag tror att de tjänar även när betalande Teslor laddar, medlemskapet för att få det lägre priset kostar inte mycket.TiborBlomhall skrev: ↑08 mar 2024 20:26Jag minns inte när men Elon uttalade sig nån gång när de började ta betalt att de inte skulle tjäna pengar på Supercharger nätverket utan sätta priser så de skulle gå break-even. (Inkl kostnader för utbyggnad.)
De har inte nämnvärt ökat påslaget för laddning för Teslaägare sedan dess. Däremot tar de mer betalt från övriga elbilister. Därmed kan vi anta att ev vinst från Supercharger laddarna kommer från övriga elbilister.
Att Elon en gång i tiden sagt att de inte ska tjäna pengar på SuC tar jag lätt på. Uttalanden från Elon har kort giltighetstid och gäller i många fall inte ens när de kommer ut ur hans mun
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5461
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Aktien TSLA
Håller helt med.
Han har även sagt att SuC-nätverket ska vara till för långresor när räckvidden inte räcker till. Därför skulle de ligga längs vägarna och inte i städer där de riskerade att användas för "daglig laddning".
Men ser vi på många av de nya SuC i Sverige så ligger de i städer och i anslutning till gallerior/köpcenter, och är helt omöjliga att använda på långresa under helgerna då de är helt fullbelagda med shoppande elbilsägare.
Nä, vad Elon säger betyder ingenting.
Model Y P
Model S P
Model S P
Re: Aktien TSLA
Ja. Tesla kan inte ens få en bil att köra i en väldefinierad labyrint (vårt vägsystem) utan en mänsklig fallback. Roboten kommer efter det, med cirka 10-20 år om man ska få den att göra något autonomt...
Optimus är inte märkbart bättre än Honda Asimo på att vara teleoperated expensive junk.
Re: Aktien TSLA
Autonoma humanoider är några få år bort, inte 10-20 årspacecoin skrev: ↑10 mar 2024 00:34Ja. Tesla kan inte ens få en bil att köra i en väldefinierad labyrint (vårt vägsystem) utan en mänsklig fallback. Roboten kommer efter det, med cirka 10-20 år om man ska få den att göra något autonomt...
Optimus är inte märkbart bättre än Honda Asimo på att vara teleoperated expensive junk.
Re: Aktien TSLA
Det finns två förklaringar till att Open AI och Figure skulle göra det där på fem dagar:Sabbe skrev: ↑13 mar 2024 17:46Autonoma humanoider är några få år bort, inte 10-20 årspacecoin skrev: ↑10 mar 2024 00:34Ja. Tesla kan inte ens få en bil att köra i en väldefinierad labyrint (vårt vägsystem) utan en mänsklig fallback. Roboten kommer efter det, med cirka 10-20 år om man ska få den att göra något autonomt...
Optimus är inte märkbart bättre än Honda Asimo på att vara teleoperated expensive junk.
1) Videon är teleoperated marketing-trams eller hårdkodad.
2) Tesla AI suger fullständigt eftersom de inte kan göra samma sak efter 2 år.
Jag tror på (1). Jag ser framför mig när Elon mejlar till sina engineers och skriker åt dem för deras demo inte är lika cool.
När kommer FSD Robotaxi då? Min gissning är tidigast 2030. Roboten 2035-2040.
Re: Aktien TSLA
Betyder det att du hade blivit väldigt imponerad om den inte är teleoperated och inte hårdkodad?spacecoin skrev: ↑13 mar 2024 17:54Det finns två förklaringar till att Open AI och Figure skulle göra det där på fem dagar:Sabbe skrev: ↑13 mar 2024 17:46Autonoma humanoider är några få år bort, inte 10-20 årspacecoin skrev: ↑10 mar 2024 00:34Ja. Tesla kan inte ens få en bil att köra i en väldefinierad labyrint (vårt vägsystem) utan en mänsklig fallback. Roboten kommer efter det, med cirka 10-20 år om man ska få den att göra något autonomt...
Optimus är inte märkbart bättre än Honda Asimo på att vara teleoperated expensive junk.
1) Videon är teleoperated marketing-trams eller hårdkodad.
2) Tesla AI suger fullständigt eftersom de inte kan göra samma sak efter 2 år.
Jag tror på (1). Jag ser framför mig när Elon mejlar till sina engineers och skriker åt dem för deras demo inte är lika cool.
När kommer FSD Robotaxi då? Min gissning är tidigast 2030. Roboten 2035-2040.
Tror du kommer bli väldigt överraskad de kommande åren
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7416
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Aktien TSLA
Så kan det ju vara även om jag inte tror det.
Låt oss säga att det är så, vad är modellen tränad på och hur generaliserar den? Är den tränad på exakt det där bordet och objekten, eller miljoner objekt och olika variationer av tallrikar, bord, frukter osv?
Vore den användbar på det sätten vissa här verkar tro skulle de ta dit en journalist eller utomstående person för att granska den, och sedan antagligen få nobelpriset.
Meanwhile: Tesla skickar fortsatt förare till Chucks UPL. Verkar gå sådär.