Tack för grym tråd Legato! Inom en månad ska min 2021 LR bort, så nu är det lite aktuellt att kolla läget:
* Årsmodell: 2021-06
* Miltal: 3000
* LR eller P: LR
* Vinterhjul (Ja/Nej): Ja
* Dragkrok (Ja/Nej): Ja
* EAP (Ja/Nej): Nej
* FSD (Ja/Nej): Nej
* Skick (1-5): 5
Röd, vit interiör
Inga problem
390-400k
Wow, ner nästan 100k sen sista värderingen i september alltså.
Ja det har verkligen rasat på ett brutalt sätt.
Kostar att stå på topp. Jag ångrar mej lite att jag inte sålde min M3 före avtalet gått ut…
Personligen tror jag iaf vi är väldigt nära en botten nu. Både för Model 3 och elbilar generellt. Jag tror det är riktigt bra att köpa nu om man ser det på några års sikt.
Köper man en beg Model 3 idag så tror jag man generellt kommer få en extremt attraktiv TCO kommande år.
Detta är dock såklart rena spekulationer. Blir det inga ytterligare tullar mot Kina så finns absolut även risken att EU kommer svämma över av billiga (och bra!) kinesiska elbilar.
* Årsmodell: 2021-05
* Miltal: 3600
* SR+, LR eller P: SR+
* Vinterhjul (Ja/Nej): Ja
* Dragkrok (Ja/Nej): Nej
* EAP (Ja/Nej): Nej
* FSD (Ja/Nej): Nej
* Skick (1-5): 4
Grå. Rattvärme. Lägre degradering än jämförbar bil i samma ålder.
Hur mycket gör vinterhjulen egentligen? Värt att sälja separat istället?
330k med vinterhjul och 325k utan ungefär.
Så det lönar sig att sälja separat, mer en fråga om man tycker det är värt "merarbetet".
FYI bjöd Tesla faktiskt 320 i inbytesvärde härom dagen. Oklart om det är med eller utan vinterdäck, men det låter som att det kanske inte är helt uppåt väggarna isf. Vad är det rimligt att lägga emellan för att byta till en 3 LR med drag i motsvarande skick men ett halvår, ett år nyare tro.
* Årsmodell: 2021-05
* Miltal: 3600
* SR+, LR eller P: SR+
* Vinterhjul (Ja/Nej): Ja
* Dragkrok (Ja/Nej): Nej
* EAP (Ja/Nej): Nej
* FSD (Ja/Nej): Nej
* Skick (1-5): 4
Grå. Rattvärme. Lägre degradering än jämförbar bil i samma ålder.
Hur mycket gör vinterhjulen egentligen? Värt att sälja separat istället?
330k med vinterhjul och 325k utan ungefär.
Så det lönar sig att sälja separat, mer en fråga om man tycker det är värt "merarbetet".
FYI bjöd Tesla faktiskt 320 i inbytesvärde härom dagen. Oklart om det är med eller utan vinterdäck, men det låter som att det kanske inte är helt uppåt väggarna isf. Vad är det rimligt att lägga emellan för att byta till en 3 LR med drag i motsvarande skick men ett halvår, ett år nyare tro.
Bra med 320! De brukar kräva vinterhjul till, men fortfarande bra för att vara från Tesla.
Runt 400k är rimligt för en 2022 LR med motsvarande spec.
* Årsmodell: 2021-05
* Miltal: 3600
* SR+, LR eller P: SR+
* Vinterhjul (Ja/Nej): Ja
* Dragkrok (Ja/Nej): Nej
* EAP (Ja/Nej): Nej
* FSD (Ja/Nej): Nej
* Skick (1-5): 4
Grå. Rattvärme. Lägre degradering än jämförbar bil i samma ålder.
Hur mycket gör vinterhjulen egentligen? Värt att sälja separat istället?
330k med vinterhjul och 325k utan ungefär.
Så det lönar sig att sälja separat, mer en fråga om man tycker det är värt "merarbetet".
FYI bjöd Tesla faktiskt 320 i inbytesvärde härom dagen. Oklart om det är med eller utan vinterdäck, men det låter som att det kanske inte är helt uppåt väggarna isf. Vad är det rimligt att lägga emellan för att byta till en 3 LR med drag i motsvarande skick men ett halvår, ett år nyare tro.
När jag bad om inbyte senaste så var det med vinterhjul, -10000kr om man inte hade vinterhjulen. Behöver man DE vinterhjulen till nästa bil är det bättre att behålla dom IMO.
Tesla MS G/S -2023
Tesla MY RWD B/S -2023
Tesla MS Plaid G/V
Tesla MYP V/S -2022
Tesla MY LR AWD V/S -2021
Tesla M3 LR AWD FSD V/S -2019
Volvo XC60 D4 -2018
Volvo XC70 D4 -2015
Citroën C3 1,4 -2006
Volvo V50 1,8F -2006
Volvo V40 Classic 2.0 -2004
Hej! Har en peesonalbilsleasing på en SR+ som förlängts två gånger men som nu ska avslutas efter sommaren. Funderar på att köpa loss den men tar tacksamt emot tips på prisnivån.
* Årsmodell -2019-09
* Miltal - 5300 mil
* LR eller P - SR+
* Vinterhjul (Ja/Nej) - Ja
* Dragkrok (Ja/Nej) - Ja
* EAP (Ja/Nej) Nej
* FSD (Ja/Nej) Nej
* Skick (1-5) - 3
Hej! Har en peesonalbilsleasing på en SR+ som förlängts två gånger men som nu ska avslutas efter sommaren. Funderar på att köpa loss den men tar tacksamt emot tips på prisnivån.
* Årsmodell -2019-09
* Miltal - 5300 mil
* LR eller P - SR+
* Vinterhjul (Ja/Nej) - Ja
* Dragkrok (Ja/Nej) - Ja
* EAP (Ja/Nej) Nej
* FSD (Ja/Nej) Nej
* Skick (1-5) - 3
Hej! 246-252k säger modellen angående din bil. Tar du en officiell värdering från KVD så skulle jag gissa att den landar något under det intervallet (gissar på 230-240k).
Jag har en företagsbil och funderar på utköp (leasingen förlängd så blir fyra år till sommaren), vad kan marknadsvärde vara på denna?
* Årsmodell - 2020-06
* Miltal - 5900 mil
* LR eller P - SR+
* Vinterhjul (Ja/Nej) - Ja
* Dragkrok (Ja/Nej) - Ja
* EAP (Ja/Nej) - Nej
* FSD (Ja/Nej) - Nej
* Skick (1-5) - 3
Jag har en företagsbil och funderar på utköp (leasingen förlängd så blir fyra år till sommaren), vad kan marknadsvärde vara på denna?
* Årsmodell - 2020-06
* Miltal - 5900 mil
* LR eller P - SR+
* Vinterhjul (Ja/Nej) - Ja
* Dragkrok (Ja/Nej) - Ja
* EAP (Ja/Nej) - Nej
* FSD (Ja/Nej) - Nej
* Skick (1-5) - 3
* Årsmodell: 2021-06
* Miltal: 7500
* LR eller P: LR
* Vinterhjul (Ja/Nej): Ja
* Dragkrok (Ja/Nej): Nej
* EAP (Ja/Nej): Nej
* FSD (Ja/Nej): Nej
* Skick (1-5): 5
* Årsmodell: 2021-06
* Miltal: 7500
* LR eller P: LR
* Vinterhjul (Ja/Nej): Ja
* Dragkrok (Ja/Nej): Nej
* EAP (Ja/Nej): Nej
* FSD (Ja/Nej): Nej
* Skick (1-5): 5
350-360k
Tänk dock på att skick 5 är extremt ovanligt. Då ska den vara fri från fälgskrap, enbart polerbara repor, enbart enstaka små stenskott, inga repor osv i interiören...
* Årsmodell: 2021-06
* Miltal: 7500
* LR eller P: LR
* Vinterhjul (Ja/Nej): Ja
* Dragkrok (Ja/Nej): Nej
* EAP (Ja/Nej): Nej
* FSD (Ja/Nej): Nej
* Skick (1-5): 5
350-360k
Tänk dock på att skick 5 är extremt ovanligt. Då ska den vara fri från fälgskrap, enbart polerbara repor, enbart enstaka små stenskott, inga repor osv i interiören...
Tack för din input!
Vi säger 3-4 i skick. Osäker på exakt definition. Några stenskott finns men inga sprickor på glastak eller större repor på inredningen.
Vit exteriör och vit Interiör
* Årsmodell: 2021-06
* Miltal: 7500
* LR eller P: LR
* Vinterhjul (Ja/Nej): Ja
* Dragkrok (Ja/Nej): Nej
* EAP (Ja/Nej): Nej
* FSD (Ja/Nej): Nej
* Skick (1-5): 5
350-360k
Tänk dock på att skick 5 är extremt ovanligt. Då ska den vara fri från fälgskrap, enbart polerbara repor, enbart enstaka små stenskott, inga repor osv i interiören...
Tack för din input!
Vi säger 3-4 i skick. Osäker på exakt definition. Några stenskott finns men inga sprickor på glastak eller större repor på inredningen.
Vit exteriör och vit Interiör
338-348k givet det skicket.
Skalan är tänkt enligt vårt gamla betygssystem. De flesta bilar är skick 3. Hyfsat många 2 eller 4. Ett fåtal 1 eller 5.
På KVD-bilarna är dock vanligaste betyg 2. En bil som handtvättats och tagits hand om med kärlek är oftast en 4a
*Årsmodell: 2021 (uttagen nov 2020)
* Miltal: 5100
* LR eller P: LR
* Vinterhjul (Ja/Nej): ja
* Dragkrok (Ja/Nej): ja
* EAP (Ja/Nej): nej
* FSD (Ja/Nej): nej
* Skick (1-5):3
Röd
*Årsmodell: 2021 (uttagen nov 2020)
* Miltal: 5100
* LR eller P: LR
* Vinterhjul (Ja/Nej): ja
* Dragkrok (Ja/Nej): ja
* EAP (Ja/Nej): nej
* FSD (Ja/Nej): nej
* Skick (1-5):3
Röd
Årsmodell: 2022
* Miltal: 4900
* LR eller P: LR
* Vinterhjul (Ja/Nej): Nej
* Dragkrok (Ja/Nej): Nej
* EAP (Ja/Nej): Ja
* FSD (Ja/Nej): nej
* Skick (1-5):3
Vit
Model 3 LR vit 2019 FSD krok
Beställd Cybertruck tri
Model 3 LR vit 2022
Årsmodell: 2022
* Miltal: 4900
* LR eller P: LR
* Vinterhjul (Ja/Nej): Nej
* Dragkrok (Ja/Nej): Nej
* EAP (Ja/Nej): Ja
* FSD (Ja/Nej): nej
* Skick (1-5):3
Vit
Årsmodell: 2019
* Miltal: 12000
* LR eller P: LR
* Vinterhjul (Ja/Nej): Ja
* Dragkrok (Ja/Nej): Nej
* EAP (Ja/Nej): Ja
* FSD (Ja/Nej): nej
* Skick (1-5):1,5-2
Svart
Årsmodell: 2019
* Miltal: 12000
* LR eller P: LR
* Vinterhjul (Ja/Nej): Ja
* Dragkrok (Ja/Nej): Nej
* EAP (Ja/Nej): Ja
* FSD (Ja/Nej): nej
* Skick (1-5):1,5-2
Svart
Väldigt snällt att du lägger tid på detta Legato, uppskattas!
Tack
För det mesta är det kul, men vissa dagar är man inte så taggad på att mata in datan. Blir iaf lättare att motivera sig med lite glada tillrop som ditt