VW I.D
Moderator: Redaktion
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2285
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: VW I.D
Den uppdaterade VW iD4 ska ju ha en manuell knapp för att aktivera batterivärmen.
Är det någon som har en bild var den knappen dyker upp?
.
Är det någon som har en bild var den knappen dyker upp?
.
-
- elbilist
- Inlägg: 939
- Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
- Ort: Stockholm
Re: VW I.D
Den knappen finns under laddmenyn och optimize.Off Grid Byggaren skrev: ↑12 maj 2024 20:40Den uppdaterade VW iD4 ska ju ha en manuell knapp för att aktivera batterivärmen.
Är det någon som har en bild var den knappen dyker upp?
.
Screenshot_20240512-203653_Chrome.jpg
Med en tydlig förklaring om för stunden förvändad laddhastighet.
Hittar dock ingen bild på det.
Re: VW I.D
Åh det där skulle E-tron ha. Då hade det varit en av det vassaste elbilarna på marknaden. Har ID4 men inte sugen på en till, ID7 är dock fin men vill jag verkligen ge det en till chans ?
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2285
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: VW I.D
Vilken effekt har batterivärmen på id bilarna?
Jag förmodar att de kör värmepumpen för denna funktion.
Men behövs en manuell knapp? Är det inte enklare att lägga in i navigation att du har snabbladdare som mål och det sköts automatiskt?
Fast den funktionen verkar först behöva aktiveras i ruttmenyn ser det ut som?
Jag förmodar att de kör värmepumpen för denna funktion.
Men behövs en manuell knapp? Är det inte enklare att lägga in i navigation att du har snabbladdare som mål och det sköts automatiskt?
Fast den funktionen verkar först behöva aktiveras i ruttmenyn ser det ut som?
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2285
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: VW I.D
Om det är fat Q8 E-tron du menar så blir den nog inte så mycket vassare med denna funktion. Den börjar ju värma upp batteriet redan om du backar ut från garaget.
Och laddhastigheten brukar vara helt ok, men elektronerna åker ju ur batteriet i snabb takt när den körs.
BMW har ju lyckats bygga snål SUV med iX50, ska bli intressant när Audi Q6 e-tron börjar testköras.
-
- elbilist
- Inlägg: 939
- Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
- Ort: Stockholm
Re: VW I.D
ID7an jag provade startade värmningen av batteriet automatiskt när jag hade en laddstation upplagd på rutten.Off Grid Byggaren skrev: ↑13 maj 2024 08:33Vilken effekt har batterivärmen på id bilarna?
Jag förmodar att de kör värmepumpen för denna funktion.
Men behövs en manuell knapp? Är det inte enklare att lägga in i navigation att du har snabbladdare som mål och det sköts automatiskt?
Fast den funktionen verkar först behöva aktiveras i ruttmenyn ser det ut som?
Så den manuella knappen behövs bara om man närmar sig en laddare som saknas i listan i bilen.
Men helt klart skall alla bilar ha en manuell knapp 2024, allt annat är bara urkasst
Re: VW I.D
Exakt så! Men med tanke på hur snål den ändå blir i varmare väder så hade jag velat bestämma själv om den skulle värma batteri eller ej. Just för att slippa att den värmer så fort bilen startas. Jag älskade min fatboy.Off Grid Byggaren skrev: ↑13 maj 2024 09:55Om det är fat Q8 E-tron du menar så blir den nog inte så mycket vassare med denna funktion. Den börjar ju värma upp batteriet redan om du backar ut från garaget.
Och laddhastigheten brukar vara helt ok, men elektronerna åker ju ur batteriet i snabb takt när den körs.
BMW har ju lyckats bygga snål SUV med iX50, ska bli intressant när Audi Q6 e-tron börjar testköras.
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2285
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: VW I.D
Det är ju möjligt att detta eviga uppvärmandet av batteriet ökar livslängden en del.Love_O skrev: ↑13 maj 2024 11:04Exakt så! Men med tanke på hur snål den ändå blir i varmare väder så hade jag velat bestämma själv om den skulle värma batteri eller ej. Just för att slippa att den värmer så fort bilen startas. Jag älskade min fatboy.Off Grid Byggaren skrev: ↑13 maj 2024 09:55Om det är fat Q8 E-tron du menar så blir den nog inte så mycket vassare med denna funktion. Den börjar ju värma upp batteriet redan om du backar ut från garaget.
Och laddhastigheten brukar vara helt ok, men elektronerna åker ju ur batteriet i snabb takt när den körs.
BMW har ju lyckats bygga snål SUV med iX50, ska bli intressant när Audi Q6 e-tron börjar testköras.
Idag är det 5 år sedan jag hämtade ut min e-tron 55, och räckvidden har inte försämrats ännu.
Den blir klart snålare med batteritemp över 18 plusgrader.
.