Vaf. gula streck hela tiden!
Moderator: Redaktion
Vaf. gula streck hela tiden!
Är det fel på min bil eller dyker dom gula strecken upp hela tiden om man pressar bilen (85d) lite?
Kört lite hårdare nu med sommardäcken och jag får gula streck efter bara några accelerationer. Detta suger och något man borde informerat om. Bilen är som en CPU med turbo mode dvs. prestandan finns bara korta stunder sen klockar den ner till betydlig sämre prestanda.
Oväntat dåligt!
Kört lite hårdare nu med sommardäcken och jag får gula streck efter bara några accelerationer. Detta suger och något man borde informerat om. Bilen är som en CPU med turbo mode dvs. prestandan finns bara korta stunder sen klockar den ner till betydlig sämre prestanda.
Oväntat dåligt!
2023 Model 3P
2020 Model 3P
2015 Model S85D
Re: Vaf. gula streck hela tiden!
Detta är hur elmotorer fungerar, du kan överbelasta de väldigt mycket under korta stunder och det är det som görs under accelerationer men de värmer upp motorerna och de måste sen kylas ner. Har för mig att enligt Transportstyrelsens registreringsinformation så har en Tesla registrerad motoreffekt på ungefär 168 hk, detta är vad Tesla Model S kan köras kontinuerlig under lång tid, allt över det är överbelastning av motorerna. En av anledningarna till att Tesla inte får bra varvtider på Nüberring t ex.znak3 skrev:Är det fel på min bil eller dyker dom gula strecken upp hela tiden om man pressar bilen (85d) lite?
Oväntat dåligt!
Jag visste om att den överhettade men trodde det var vid riktigt hård bankörning etc. och inte vid snabb motorvägsfart.
2023 Model 3P
2020 Model 3P
2015 Model S85D
Jag har haft min P85D i lite över ett år nu och ALDRIG fått den för varm. Detta trots en del buskörningar på allmän väg med trafik.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Visst har väl Performancebilarna bättre kylning va?Senox skrev:Jag har haft min P85D i lite över ett år nu och ALDRIG fått den för varm. Detta trots en del buskörningar på allmän väg med trafik.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Kanske P85D har bättre kylning men på min så undrar jag om jag ens klarar 0-250 en gång utan att få strecken...Senox skrev:Jag har haft min P85D i lite över ett år nu och ALDRIG fått den för varm. Detta trots en del buskörningar på allmän väg med trafik.
2023 Model 3P
2020 Model 3P
2015 Model S85D
Har inte sett/kollat efter gula streck, men i söndags efter kanske 30 min i 150 så lät den som ett tröskverk när vi ladda o nörre aslev. O efter de så tycker jag att den börjat låta mer i fläktarna efter lite körning... Huga, hur blir de i sommar då, med sommarsulorna på
/Sony Z3 Dual

/Sony Z3 Dual
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag har buskört en del med min 85D med ett antal hårda accelerationer på kort tid, men aldrig fått upp gula streck för det. Bara när bilen varit kall eller haft lågt batteri.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Jag har heller aldrig fått någon effektbegränsning på min Performance vid aktiv körning på allmän väg. Däremot har jag lyckats vid körning på bana men det tog lång tid och krävde väldigt många accelerationer upp till farter kring 200km/h innan det kom några streck.Bjelke skrev:Visst har väl Performancebilarna bättre kylning va?Senox skrev:Jag har haft min P85D i lite över ett år nu och ALDRIG fått den för varm. Detta trots en del buskörningar på allmän väg med trafik.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Jag tror inte jag kan göra en acceleration till 200 utan streck en gång ens...
2023 Model 3P
2020 Model 3P
2015 Model S85D
Låg och lekte med en BMW X5 M50d på 2:1 vägen mellan Jönköping och Ulricehamn idag med ett 20-tal upprepade fullgasacceleration 70-150 utan några gula linjer, bara en frustrerad BMW-förare som hela tiden försvann i backspegeln 

Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor

http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
Säger detsamma - har busat en hel del och får inga gula streck...
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Det verkar vara skillnad på de som har P och inte. Jag har det inte. Jag får gula streck och begränsning titt som tätt när jag busar. Eller så ligger jag (och Znak3) på en helt annan nivå när vi "busar". 

85D Referrallänk: http://---
Vill gärna tro på det sistnämndaJohnny_B skrev:Det verkar vara skillnad på de som har P och inte. Jag har det inte. Jag får gula streck och begränsning titt som tätt när jag busar. Eller så ligger jag (och Znak3) på en helt annan nivå när vi "busar".

2023 Model 3P
2020 Model 3P
2015 Model S85D
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
znak3 skrev:Vill gärna tro på det sistnämndaJohnny_B skrev:Det verkar vara skillnad på de som har P och inte. Jag har det inte. Jag får gula streck och begränsning titt som tätt när jag busar. Eller så ligger jag (och Znak3) på en helt annan nivå när vi "busar".

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Jag har heller ingen P. Går fint att busa ändåJohnny_B skrev:Det verkar vara skillnad på de som har P och inte. Jag har det inte. Jag får gula streck och begränsning titt som tätt när jag busar. Eller så ligger jag (och Znak3) på en helt annan nivå när vi "busar".

Model YP 2024
Jag har ungefär samma upplevelse, har dock fått den för varm vid några enstaka tillfällen.. Flera insaneaccelerationer upp till 240 på Autobahn tyckte den var jobbigt... Och det tyckte min fru också. Fick lov att ta det lite lugnt...Senox skrev:Jag har haft min P85D i lite över ett år nu och ALDRIG fått den för varm. Detta trots en del buskörningar på allmän väg med trafik.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Jag har aldrig fått gula streck förutom vid kallstart.
Model X, Pearl White
Jag har mer eller mindre alltid gula streck på regenerering på morgonen. Utom när laddningen precis avslutat innan jag skall åka. Tycker också att om laddningen ligger under 30% är det väldigt lite som behövs för att begränsning skall ske även på motoreffekten.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Jag får bara gula sträck när jag pressar bilen vid 200 km/h. Det verkar som om vi alla med S85D får vid lite olika belastning eller också upplever vi det olika. Håller jag mig under 150 kan jag gasa och bromsa fullt utan någon begränsning.
Levererad 10 mars 2016
S85D | Titanium | Panorama | 19" standard | Svarta Next gen | Matt abachiträdekor | AP | Premium interiör | Luftfjädring | Hi-fi | Köldpaket
S85D | Titanium | Panorama | 19" standard | Svarta Next gen | Matt abachiträdekor | AP | Premium interiör | Luftfjädring | Hi-fi | Köldpaket
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Vilken utetemperatur krävs för att man ska slippa begränsningar på regen?jonas skrev:Jag har mer eller mindre alltid gula streck på regenerering på morgonen. Utom när laddningen precis avslutat innan jag skall åka.
Har alltid gula sträck på regen när bilen stått stilla några timmar utan att ladda. Igår eftermiddag när bilen stått hela dagen i 12-14 graders temperatur så var det som vanligt begränsningar på regen i början av körningen.
Är det någon som har en uppfattning om var den nedre temperaturgränsen går för att få full regen direkt när man börjar köra?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Fick full regen i morse vid +8. Igår var det +2 och hade fick gula streck. Kan dock vara så att laddningen avslutades senare idag, och att batterierna fortfarande var lite varma.Nicke Nyfiken skrev:Är det någon som har en uppfattning om var den nedre temperaturgränsen går för att få full regen direkt när man börjar köra?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Tror det kan vara här nånstans gränsen ligger.ekenman skrev:Jag får bara gula sträck när jag pressar bilen vid 200 km/h. Det verkar som om vi alla med S85D får vid lite olika belastning eller också upplever vi det olika. Håller jag mig under 150 kan jag gasa och bromsa fullt utan någon begränsning.
2023 Model 3P
2020 Model 3P
2015 Model S85D