Man kan ju undra varför dem inte vinklat några av led:arna mot sidan lite? Egentligen är det från sidorna som är viktiga.Jojje167 skrev: ↑07 jan 2026 15:11Precis, strands lyser smalt och långt medan lazer lyser mycket bredare. Sett till längden så lyser båda ungefär lika långt.maangee skrev: ↑07 jan 2026 09:34Utifrån ditt filmande material kan man konstatera att Lazern lyser betydligt bredare än strands. Lyser bara strand smalt och långt, inget mot sidorna?Jojje167 skrev: ↑06 jan 2026 20:34Det är två. "Lazer Linear 18 Elite" och "Strands NUUK E-Line Black".Dinsdale skrev: ↑06 jan 2026 09:27Bra film! Vilken ledramp är det?Jojje167 skrev: ↑05 jan 2026 19:53Jag kör med ledramp och XBB i min Highland 2025 och den beter sig precis som du beskriver. Så fort en del av ljusbilden släcks så släcks extraljuset också och tänds igen när helljuset lyser fullt.
Jag filmade en sekvens igår där man ser detta. Notera att ledrampen "dimmrar" ljuset mjukt när den tänds och släcks automatiskt. Detta gör den enbart med adaptivt helljus igång, så styr man helljuset manuellt slås det på och av mer direkt (vilket jag föredrar).
Lazer har jag haft i några år och är supernöjd med, men pga. specialmontage på nya bilen så ville jag fylla ut tomrummet mellan regplåt och lazer med något. Då fick det bli en E-line som var bättre än jag trodde. Det är dock mer en spot men hjälper till bra med längden på ljuset, så ett bra komplement till lazer (som annars lyser brett och lagom långt). Allt kopplat med XBB som sagt.
Lägger in tre klipp här.
Första är med båda ledramperna, sedan vardera separat.
Båda:
E-line:
Lazer:
Så blev monteringen:
20251127_215303.jpg
Ojämn ljusbild Tesla 3 Highland
Moderator: Redaktion
Re: Ojämn ljusbild Tesla 3 Highland
Jag har inte kollat videon men den justeras med fyra "fötter" som skruvas in från baksidan. När rampen sedan är monterad kommer man åt dessa med skruvmejsel från framsidan. På bilden är det de svarta skruvarna med mässing runt om. Efter justeringen skruvar man åt övriga skruvar helt och sedan skjuts regplåten in från sidan.
Model 3 LR AWD -19 *Såld*
Model 3 LR AWD -21 *Såld*
Model 3 LR AWD -25
Model 3 LR AWD -25
Jo precis, det är lite vad man föredrar också.maangee skrev: ↑07 jan 2026 15:14Man kan ju undra varför dem inte vinklat några av led:arna mot sidan lite? Egentligen är det från sidorna som är viktiga.Jojje167 skrev: ↑07 jan 2026 15:11Precis, strands lyser smalt och långt medan lazer lyser mycket bredare. Sett till längden så lyser båda ungefär lika långt.maangee skrev: ↑07 jan 2026 09:34Utifrån ditt filmande material kan man konstatera att Lazern lyser betydligt bredare än strands. Lyser bara strand smalt och långt, inget mot sidorna?Jojje167 skrev: ↑06 jan 2026 20:34Det är två. "Lazer Linear 18 Elite" och "Strands NUUK E-Line Black".
Lazer har jag haft i några år och är supernöjd med, men pga. specialmontage på nya bilen så ville jag fylla ut tomrummet mellan regplåt och lazer med något. Då fick det bli en E-line som var bättre än jag trodde. Det är dock mer en spot men hjälper till bra med längden på ljuset, så ett bra komplement till lazer (som annars lyser brett och lagom långt). Allt kopplat med XBB som sagt.
Lägger in tre klipp här.
Båda:
E-line:
Lazer:
Så blev monteringen:
20251127_215303.jpg
Strands har även en till variant av denna som heter "Nuuk d-line" som är lite dyrare. Sedan finns det även en liknande från märket OZZ Lights som heter "OZZ LP1". Högst oklart hur ljusbilderna ser ut på dessa två men kan vara värt att kolla upp om man är intresserad.
Model 3 LR AWD -19 *Såld*
Model 3 LR AWD -25
Model 3 LR AWD -25
Har mailat Strands med frågan om vad som skiljer modellerna emellan.Jojje167 skrev: ↑07 jan 2026 15:34Jo precis, det är lite vad man föredrar också.maangee skrev: ↑07 jan 2026 15:14Man kan ju undra varför dem inte vinklat några av led:arna mot sidan lite? Egentligen är det från sidorna som är viktiga.Jojje167 skrev: ↑07 jan 2026 15:11Precis, strands lyser smalt och långt medan lazer lyser mycket bredare. Sett till längden så lyser båda ungefär lika långt.maangee skrev: ↑07 jan 2026 09:34Utifrån ditt filmande material kan man konstatera att Lazern lyser betydligt bredare än strands. Lyser bara strand smalt och långt, inget mot sidorna?Jojje167 skrev: ↑06 jan 2026 20:34
Det är två. "Lazer Linear 18 Elite" och "Strands NUUK E-Line Black".
Lägger in tre klipp här.
Båda:
E-line:
Lazer:
Så blev monteringen:
20251127_215303.jpg
Strands har även en till variant av denna som heter "Nuuk d-line" som är lite dyrare. Sedan finns det även en liknande från märket OZZ Lights som heter "OZZ LP1". Högst oklart hur ljusbilderna ser ut på dessa två men kan vara värt att kolla upp om man är intresserad.